Test drive: Volkswagen cross up!

Test drive: Volkswagen cross up!

Ψηλωμένο αυτοκίνητο πόλης με macho εμφάνιση, μικρό κινητήρα και μεγάλη ευελιξία. Η κατηγορία CUV (City Utility Vehicles) ανατέλλει και ένας από τους μεγάλους πρωταγωνιστές της είναι το VW cross up!

Υπάρχουν φορές που δυσκολεύομαι να παρακολουθήσω την κατάτμηση των κατηγοριών. Κατανοώ βεβαίως την αγωνία των τμημάτων μάρκετινγκ των αυτοκινητοβιομηχανιών, ωστόσο αυτή η υπερεξειδίκευση ορισμένες φορές φτάνει στο όριο της γραφικότητας.

Από την άλλη υπάρχουν ορισμένες προτάσεις πραγματικά ενδιαφέρουσες, από αυτές που σε κάνουν να αναρωτιέσαι πώς και δεν τις είχαν σκεφτεί νωρίτερα. Η ιδέα λοιπόν της δημιουργίας μια κατηγορίας υπερυψωμένων αυτοκινήτων πόλης, κάτι ως SUV τσέπης, προσωπικά με θέλγει.

Μικρά σε μήκος αυτοκίνητα με ικανή απόσταση από το έδαφος και ψηλότερη θέση οδήγησης έχουν νόημα. Καλύτερη ορατότητα, μεγαλύτερη ανθεκτικότητα σε λακκούβες, φρεάτια, πεζοδρόμια και άλλα συναφή, χωρίς την απώλεια της πρακτικότητας. Το ακούω. Άρα η δοκιμή ενός VW cross up! έχει σχεδόν αντίστοιχο ζουμί με αυτή ενός κανονικού μοντέλου.

Μπρατσωμένο
Βέβαια αυτά είναι πάντα θέματα γούστου, ωστόσο προσωπικά θεωρώ πως η crossover έκδοση του up! είναι οπτικά σαφώς πιο ενδιαφέρουσα από αυτή του απλού. Μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, πιο φουσκωμένα φτερά, διαφορετικοί προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, προστατευτικά πλαστικά, συνθέτουν μια εικόνα περιπέτειας, έστω κι αν αυτή είναι τις περισσότερες φορές στο μυαλό.
 
Το cross up! όμως έχει και άλλες διαφορές από το βασικό αδερφάκι του, με κύριες αυτές των διαστάσεων. Για του λόγου το ασφαλές, το cross up! μάκρυνε κατά 2,3 εκατοστά, είναι φαρδύτερο κατά 8mm και ψηλότερο κατά 2,7 cm. Σε σχέση δηλαδή με το απλό φαίνεται εμφανώς πιο ψωμωμένο.

Σε αυτό συμβάλλουν και οι οπτικές επεμβάσεις, με τους μεγαλύτερους προφυλακτήρες με τη διχρωμία, τις ποδιές, τις 16άρες ζάντες, τους επίσης δίχρωμους καθρέφτες και τις χρωμέ ράγες οροφής. Συνολικά το cross up! δείχνει πολύ πιο «επιθετικό» από το στάνταρ up! και χωρίς να παραγνωρίζουμε ότι σε αυτό μερίδιο ευθύνης έχει και το έντονο κόκκινο του αυτοκινήτου της δοκιμής.
 
Οι Γερμανοί έχουν κάνει καλή δουλειά με την εκμετάλλευση του χώρου, όπως ήδη γνωρίζουμε από το απλό up!. Το μακρύ μεταξόνιο στα χαρτιά, δείχνει την αξία του και στην πράξη. Οι πίσω επιβάτες έχουν μπόλικο χώρο για τα πόδια τους και πάντως μεγαλύτερο από αυτόν του ανταγωνιστικού Fiat Panda Trekking που σημειωτέον έχει μεγαλύτερο μήκος –αλλά κοντύτερο μεταξόνιο. Καλός είναι και ο χώρος αποσκευών, αντίστοιχος ενός στενόχωρου σουπερμίνι -251 lt.

Όσον αφορά στο εσωτερικό, o σχεδιασμός και η πληρότητα του ταμπλό είναι υποτονικά για CUV. Τα προσχήματα αναλαμβάνει να σώσει η διχρωμία στο ταμπλό και στα καθίσματα, συνδυασμός που έχει το γκελ του στο νεανικό κοινό.

Από την άλλη όμως, αν θέλεις να έχεις μπροστά σου ένα ολοκληρωμένο καντράν με την απαραίτητη πλήρη πληροφόρηση, θα πρέπει να καταφύγεις στον έξτρα εξοπλισμό και να αποκτήσεις την 5ιντση έγχρωμη οθόνη του συστήματος maps+more.

Επίσης εργονομικό φάουλ είναι η έλλειψη δεύτερου μπουτόν στη μεριά του οδηγού για το άνοιγμα και κλείσιμο του παράθυρου του συνοδηγού, αλλά και το γεγονός ότι τα πίσω παράθυρα δεν ανοίγουν προς τα κάτω αλλά μόνο προς τα έξω, σαν φινιστρίνια.

Τρεις, αλλά ατμόσφαιρα
Οι εκκεντρικότητες στο cross up! συνεχίζονται, εκτός από την εμφάνιση και στο κινητήριο σύνολο, όπου ένας 3κύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας καλείται να βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά. Αλλά τη σήμερον ημέρα χωρίς τούρμπο, τα πράγματα ακούγονται δύσκολα. Και πράγματι, το μοτέρ αποδεικνύεται η αχίλλειος πτέρνα του cross up!

Το μικρό VW χρειάζεται 15,7 ολόκληρα δευτερόλεπτα για να πιάσει από στάση τα πρώτα 100 km/h, 36,7” για τα πρώτα 1.000 m και αν πεις πως τολμάς να κάνεις προσπέραση, ανεβαίνοντας από τα 110 στα 140 km/h με 4η, ενδεχομένως ο «καθαρός» δρόμος να τελειώσει ταχύτερα από τα 21” που χρειάζεται για να ολοκληρωθεί η διαδικασία. Η μόνη μέτρηση στην οποία το cross up! τα πάει καλά, δεδομένου του χαρακτήρα του, είναι στα φρένα, με 45 m για να ακινητοποιηθεί από τα 100 km/h.

Η αλήθεια είναι βέβαια πως η αίσθηση που αποκομίζεις στο δρόμο δεν βρίσκεται σε απόλυτη ταύτιση με τα νούμερα. Ο 3κύλινδρος κινητήρας του cross up! είναι πρόθυμος, αν εξαιρέσεις τις πολύ χαμηλές στροφές, όπου και οι κραδασμοί είναι έντονοι, ειδικά κατά την εκκίνηση. Η κατανάλωση, από την άλλη, κυμαίνεται σε σχετικά λογικό επίπεδο, αν δεν προσπαθείς να ξεζουμίσεις τον κινητήρα.

Και από μέσα άνεση
Το πλαίσιο και η ανάρτηση του cross up! είναι λες και σχεδιάστηκαν για άλλο αυτοκίνητο. Το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι είναι άμεσο και με καλή πληροφόρηση, το αμάξωμα έχει ακαμψία επιπέδου μεγαλύτερης κατηγορίας και η ανάρτηση ελέγχει σωστά το βάρος, παρά το υψηλότερο κέντρο του τελευταίου.

Σε κάθε περίπτωση, ο κινητήρας ποτέ δεν θα εξαντλήσει το περιθώριο πρόσφυσης του πλαισίου. Το αμάξωμα έχει μεν λίγο μεγαλύτερη κλίση από το απλό up! και κυρίως μια τάση να βουτάει παραπάνω στα φρένα, ωστόσο ποτέ δεν θα σε προβληματίσει. Το άλλο μεγάλο προτέρημά του είναι η κορυφαία για την κατηγορία ηχομόνωση, τόσο του κινητήρα όσο και της ανάρτησης.

Τώρα όσον αφορά την εκτός ασφάλτου διερεύνηση των δυνατοτήτων του cross up!, μην ξανοίγεστε και μην περιμένετε θαύματα. Το ύψος από το έδαφος είναι ό,τι έχει στη χωμάτινη φαρέτρα του. Έτσι είναι διατεθειμένο να σας πάει μέχρι την απομακρυσμένη παραλία το καλοκαίρι, αλλά δεν πρέπει να του ζητήσετε κάτι παραπάνω. Ο ασφάλτινος χαρακτήρας του και τα επίσης καθαρά ασφάλτινα λάστιχά του δεν επιτρέπουν περισσότερα. Άντε και το (παράνομο υπενθυμίζω) καβάλημα ενός πεζοδρομίου.

Και γιατί τελικά να αγοράσεις ένα cross up!, αφού κάνει πάνω κάτω τα ίδια με ένα στάνταρ up! και κοστίζει παραπάνω; Μα διότι διάολε, σε αυτή τη ζωή το «φαίνεσθαι» κοστίζει πάντα το κάτι τις του παραπάνω. Από την άλλη όμως θα θέλαμε να τιμά λίγο περισσότερο επί της ουσίας το όνομά του, Πώς; Μην θεωρήσετε ότι θα ζητούσαμε από τη Volkswagen κάτι το εξεζητημένο. Θα αρκούσαν ένα προηγμένο traction control και μια τετράδα λάστιχα M+S.

Τι λέει το DRIVE
Το cross up! έχει ένα λογικό προσανατολισμό. Απευθύνεται σε όσους θέλουν το αυτοκίνητο πόλης να δείχνει πιο περιπετειώδες, να τους προσφέρει πιο εποπτική θέση οδήγησης και να μπορεί να τους πάει λίγο πιο μακριά σε ένα χωματόδρομο. Θα το θέλαμε πάντως πιο δυνατό και λίγο πιο ικανό εκτός δρόμου.
Τιμή €12.510 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 999 cc, i3, έμμεσος ψεκασμός, μεταβλητός χρονισμός εκκεντροφόρου εισαγωής 75 PS/6.200 rpm, 9,7 kgm/3.000-4.300 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 15,7”
0-400 m 20,2”
0-1.000 m 36,7”
30-50 km/h (3η) 5,2”
80-110 km/h (4η) 11,6”
110-140 km/h (5η) 31,0”
100-0 km/h 45 m
Τελική ταχύτητα 172 km/h
Κατανάλωση 7,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 109 gr/km
Διαστάσεις 3.563 x 1.649 x 1.516 mm
Βάρος 1.015 kg
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube