Test drive: Suzuki Baleno 1.0 BoosterJet

Test drive: Suzuki Baleno 1.0 BoosterJet

Το όνομα Baleno επιστρέφει στην γκάμα της Suzuki σε ένα μοντέλο που έχει τα φόντα να πετύχει

Ύστερα από την αναβίωση του Suzuki Vitara ως μικρού προσιτού crossover, ήρθε η σειρά και του Baleno να επιστρέψει στη σύγχρονη γκάμα της ιαπωνικής εταιρίας.

Όχι για να αντικαταστήσει το Swift, αλλά για να τοποθετηθεί πάνω από αυτό στην ιεραρχία, προσφέροντας χώρους που απειλούν αυτοκίνητα της αμέσως επόμενης κατηγορίας, αυτής των μικρών οικογενειακών. Το μήκος του νέου Baleno παραμένει οριακά κάτω από τα τέσσερα μέτρα. Η εμφάνισή του, με σχεδιαστικά τρικ όπως οι ρίγες χρωμίου που διατρέχουν τη μάσκα και το πίσω μέρος, το κάνει να δείχνει αισθητά χαμηλότερο και φαρδύτερο από ένα Ford Fiesta ή ένα Opel Corsa. Παρότι επί της ουσίας η πραγματική διαφορά σε κάθε διάσταση είναι από ανύπαρκτη έως δύο πόντοι. Εκεί που υπάρχει διαφορά καθόλου αμελητέα, είναι στο εσωτερικό.

Χωρίς δισταγμό, μπορούμε να πούμε ότι το Baleno είναι για τα μικρά χάτσμπακ ό,τι είναι το Nissan Pulsar για τα μεγαλύτερα: Το μοντέλο που αλλάζει τα δεδομένα της κατηγορίας του στον τομέα του χώρου για τα πόδια των πίσω επιβατών. Με Fiesta, Corsa και λοιπά συμβατικά σουπερμίνι δεν υπάρχει σύγκριση και ο μόνος αξιόλογος αντίπαλος για το Baleno σε αυτόν τον τομέα είναι το διαφορετικού χαρακτήρα Honda Jazz. Το διαθέσιμο ύψος για το κεφάλι δεν είναι το ίδιο εντυπωσιακό, είναι όμως επαρκές για ψηλούς, ενώ και το πλάτος ευνοεί τη μεταφορά πέμπτου επιβάτη. Αντίστοιχα, κορυφαία είναι η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, με 355 lt. Το διπλό πάτωμα εξασφαλίζει επίπεδη επιφάνεια με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος κι αν κάτι μπορείς να ζητήσεις είναι ένα χαμηλότερο κατώφλι φόρτωσης.



Οδηγός και συνοδηγός έχουν μπροστά τους ένα συμμετρικό ταμπλό. Τα υλικά που καλύπτουν κάθε επιφάνεια είναι σκληρά, και σε συνδυασμό με τη συναρμογή και τη λειτουργία των πλήκτρων της κεντρικής κονσόλας, είναι φανερό το πού έχει κάνει οικονομία η Suzuki. Από την άλλη, καμία έκπτωση δεν φαίνεται να έχει γίνει στον εξοπλισμό. Ακόμα και η πιο προσιτή έκδοση GL έχει για παράδειγμα δερμάτινο τιμόνι, αυτόματα φώτα και ηχοσύστημα με Bluetooth. Η πιο πλούσια GLX που δοκιμάζουμε έχει επιπλέον φώτα xenon, το infotainment με οθόνη αφής 7” και κάμερα οπισθοπορείας που γνωρίσαμε στο Suzuki Vitara, αυτόματο κλιματισμό, θερμαινόμενα καθίσματα, προσαρμοζόμενο cruise control και το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος Radar Brake Support.

Πέρα από το γνωστό βενζινοκινητήρα 1.2 που έχει μεταφερθεί από το Suzuki Swift, η είδηση στην γκάμα του Baleno είναι ο νέος 1.0 BoosterJet. Η εκδοχή της Suzuki για έναν 1.000άρη τούρμπο αποδίδει 112 PS στις 5.500 rpm και 17,3 kgm. Δηλαδή όσα και ο 1.0 EcoBoost, αλλά λιγότερα από τον 1.0 TSI (20,4 kgm), στο φάσμα 2.000 με 3.500 rpm. Η 3κύλινδρη φύση του φανερώνεται μόνο στο ραλαντί, λόγω της απουσίας συστήματος stop/start, χωρίς να γίνεται ενοχλητική. Εν κινήσει είναι πολύ διακριτικός, με καλή απόκριση από χαμηλά και όρεξη για στροφάρισμα. Επιπλέον, έχει την τύχη να βρίσκεται σε ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει λιγότερο από τόνο, αφού η πλάστιγγα έδειξε μόλις 950 kg, αριθμό-ρεκόρ για αυτοκίνητο τέτοιου μεγέθους.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Συγκρίνουμε Ford Fiesta 1.0 EcoBoost vs Opel Corsa 1.0 Turbo vs VW Polo 1.2 TSI

Έτσι, η επίτευξη πολύ καλών επιδόσεων είναι φυσικό επακόλουθο. Από στάση είναι ισάξιο με το VW Polo 1.0 TSI 110 PS μέχρι τα 90 km/h (7,6”), αλλά η αλλαγή στη μακριά 3η ανεβάζει το 0-100 km/h στα 9,8”, αντί για τα 9,1” του VW. Στα 400 m πάντως, τα δύο αυτοκίνητα είναι ισοδύναμα, με το Baleno να φτάνει σε 16,8” με 136,7 km/h, και το Polo σε 16,7” με 134,8 km/h. Στις ρεπρίζ, η αραιή κλιμάκωση του κιβωτίου πέντε σχέσεων κάνει το Baleno να μένει λίγο πίσω από το 6τάχυτο Polo με 3η, με 80-110 km/h σε 4,8” και 110-140 km/h σε 7,8”, αντί για 4,6” και 7,4”, αντίστοιχα. Με 4η η διαφορά μεγαλώνει, αλλά στις ψηλές στροφές το Suzuki αποδεικνύεται καλύτερο, με 60-160 km/h με αλλαγές σε 22,1”, όταν το VW χρειάζεται 22,9’’.

Η ανάρτηση του Baleno είναι στημένη με βασικό στόχο την άνεση. Το αυτοκίνητο ελάχιστα επηρεάζεται από τις κυματοειδείς ανωμαλίες του δρόμου, αλλά στις πιο απότομες αντιδρά ξερά, κυρίως στο πίσω μέρος του. Και σε σχέση με τα κορυφαία σουπερμίνι της αγοράς, η ποιότητα κύλισης είναι υποδεέστερη. Στον αυτοκινητόδρομο είναι σταθερό και ευθύβολο, με χαμηλό αεροδυναμικό θόρυβο, αλλά πιο τονισμένη κύλιση. Το τιμόνι του, που είναι όσο ελαφρύ χρειάζεται και κόβει πολύ στην πόλη, εκτός αυτής δεν προσφέρει ιδιαίτερη πληροφόρηση για τα δρώμενα.



Υπό πίεση, το εμπρός μέρος θα γλιστρήσει φιλικά και πολύ προοδευτικά, ενώ για το σχετικά χαμηλό όριο πρόσφυσης ίσως φέρουν ευθύνη και τα οικολογικά λάστιχα που φορά - Bridgestone Ecopia EP150. Σημαντικό ρόλο ίσως έπαιξαν τα λάστιχα και στο φρενάρισμα. Τα 43,4 m που χρειάστηκε το Baleno για την ακινητοποίηση από τα 100 km/h είναι περίπου πέντε μέτρα χειρότερη επίδοση από αυτή των καλύτερων μοντέλων της κατηγορίας. Ευτυχώς, το Radar Brake Support δουλεύει καλά, οπότε έχεις έναν ακόμα σύμμαχο στο φρενάρισμα.

Από την άλλη, η κατανάλωση είναι η χαμηλότερη που έχουμε μετρήσει σε βενζινοκίνητο μοντέλο της κατηγορίας, με μέση τιμή τα 6,0 lt/00 km, και δυνατότητα για ακόμα χαμηλότερα νούμερα αν δεν συχνάζεις σε αστικά μποτιλιαρίσματα.

Τελικά το Baleno, χωρίς να μπορεί να κρύψει τα μειονεκτήματά του, κάνει κάποια πράγματα πολύ καλά. Είναι εντυπωσιακά ευρύχωρο και παράλληλα γρήγορο, οικονομικό και καλά εξοπλισμένο. Διατίθεται μάλιστα σε καλή τιμή, αφού το πλούσιο Baleno GLX της δοκιμής κοστίζει €15.900, ενώ το βασικό GL €13.260. Και βέβαια καλύπτεται από 5ετή εγγύηση μηχανικών μερών όπως κάθε Suzuki.

Τι λέει το DRIVE
Αλλάζει τα δεδομένα σε ευρυχωρία και πετυχαίνει έναν καλό λόγο τιμής/αξίας που εύκολα σε κάνει να προσπεράσεις τα μειονεκτήματά του
Τιμή από €13.260
Τεχνολογία 998 cc, i3 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 112 PS/5.500 rpm, 17,3 kgm/2.000-3.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,8”
0-160 km/h 26,4”
0-400 m 16,8” @ 136,7 km/h
0-1.000 m 30,9” @ 168,5 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8,3”
50-80 km/h (3η) 4,1”
80-110 km/h (3η) 4,8”
80-110 km/h (4η) 6,8”
110-140 km/h (4η) 8,7”
110-140 km/h (5η) 12,1”
Φρένα 100-0 km/h 43,4 m
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Μέση κατανάλωση 6,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 105 g/km
Διαστάσεις 3.995 x 1.745 x 1.470 mm
Βάρος 950 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube