Test drive: Suzuki Vitara 1.6 DDiS 4WD

Test drive: Suzuki Vitara 1.6 DDiS 4WD

Η Suzuki επαναφέρει το όνομα Vitara στο προσκήνιο, για ένα μικρό crossover με ξεχωριστή εμφάνιση και ξεκάθαρο εκτός δρόμου προσανατολισμό.

Δεν χρειάζεται να ασχολείται ιδιαίτερα με τα αυτοκίνητα κάποιος για να ξέρει ότι το όνομα Suzuki Vitara χαρακτηρίζει ένα «τζιπάκι» που έχει σημειώσει αρκετά μεγάλη επιτυχία στην Ελλάδα, και το πιθανότερο είναι ότι μπορεί να αναγνωρίσει ένα στον δρόμο.

Λίγο πριν το 2000 το μοντέλο μετονομάστηκε σε Grand Vitara και μεγάλωσε σε διαστάσεις, όμως σήμερα η κατηγορία των μικρών SUV και crossover γνωρίζει τέτοια επιτυχία που η Suzuki δεν θα μπορούσε να απέχει από αυτή. Έτσι έφτιαξε και πάλι ένα... σκέτο Vitara, μικρότερο σε διαστάσεις από το SX4 S-Cross και ευθέως ανταγωνιστικό με μοντέλα όπως το Opel Mokka.

Το Suzuki βασίζεται σε μια κοντύτερη έκδοση του πατώματος του SX4 S-Cross, και αυτό σημαίνει ότι στην άσφαλτο περιμένεις να συμπεριφέρεται πολύ καλύτερα από κάθε προηγούμενο Vitara ή Grand Vitara. Πράγματι, παρά τον περιπετειώδη χαρακτήρα που θέλει να φανερώσει το παρουσιαστικό του, σε αίσθηση το νέο Vitara παραπέμπει σε συμβατικό μοντέλο δρόμου. Το τιμόνι είναι ακριβές, η κλίση στις στροφές είναι μικρή και η ανάρτηση δεν αφήνει το πλαίσιο να ταλαντώνεται με την ασάφεια που θυμόμαστε από τους προκατόχους του. Κι αυτό το καταφέρνει προσφέροντας ένα καλό επίπεδο άνεσης, με το χτύπημα του πίσω ημιάκαμπτου άξονα στις πιο απότομες εγκάρσιες ανωμαλίες να ενοχλεί περισσότερο το αυτί και λιγότερο τη μέση σου.

Με φρένο ή μια απότομη τιμονιά μέσα στη στροφή το πιθανότερο είναι να προκληθεί υποστροφή. Φυσικά υπό κανονικές συνθήκες, με το σύστημα ευστάθειας ενεργοποιημένο, τίποτα τέτοιο δεν θα απασχολήσει τον οδηγό. Εκτός ασφαλτοστρωμένου δρόμου, το Vitara παραμένει στο στοιχείο του. Έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος (18,5 cm), εμπρός προφυλακτήρα που δεν βρίσκει κάτω εύκολα και ανάρτηση που καταπίνει αποτελεσματικά τις φυτεμένες πέτρες. Επιπλέον το σύστημα τετρακίνησης AllGrip διαθέτει πρόγραμμα για κίνηση σε ολισθηρά εδάφη (Snow) και δυνατότητα κλειδώματος (Lock) για εύκολο ξεκόλλημα. Από την άλλη όμως η ύπαρξη κιτ επισκευής ελαστικού είναι αδικαιολόγητη σε ένα μοντέλο που καυχιέται για τον περιπετειώδη χαρακτήρα του.

Ο 1.6 DDiS έχει πολύ καλή απόκριση γκαζιού, που ειδικά στο πρόγραμμα Sport μπορεί να συγκριθεί με κινητήρες βενζίνης. Η τραχιά λειτουργία του γίνεται αισθητή σε κάθε βαθύ πάτημα αλλά οι επιδόσεις είναι ζωηρές. Όμως σε σχέση με το SX4 S-Cross το Vitara δεν αποδεικνύεται γρηγορότερο, παρά τη μικρή διαφορά βάρους υπέρ του. Για παράδειγμα, η επιτάχυνση 80-110 km/h με 3η είναι οριακά καλύτερη, με 5,0" αντί για 5,1", αλλά στα 110-140 km/h με 4η το Vitara μένει πίσω, με 8,4" έναντι 8,0". Μικρές διαφορές αλλά υπαρκτές, που ίσως να οφείλονται στους τροχούς μεγαλύτερης διαμέτρου του Vitara. Πάντως τα φρένα είναι αποτελεσματικά, με 38,2 για την ακινητοποίηση από τα 100 km/h, και το μεσαίο πεντάλ εμπνέει περισσότερη εμπιστοσύνη. Η δε κατανάλωση περιορίζεται στα 6,6 lt/100 km και χρειάζεται αρκετά πιεσμένη οδήγηση για να ξεπεράσει αρκετά τα 7,0 lt/100 km.

Στο εσωτερικό του Vitara αναγνωρίζεις ότι βρίσκεσαι σε Suzuki από το τιμόνι και το σύστημα κλιματισμού, τα οποία είναι κοινά με το S-Cross, αλλά από εκεί και πέρα καμία σχέση. Το ψηλό ταμπλό χαρακτηρίζεται από τους στρογγυλούς αεραγωγούς, το μεγάλο αναλογικό ρολόι στο κέντρο του και τη γυαλιστερή φάσα που το διατρέχει απ' άκρη σ' άκρη. Η οθόνη αφής 7'' είναι εύκολη στη χρήση και ευανάγνωστη ακόμα και με έντονη ηλιοφάνεια. Ένα από τα λίγα ψεγάδια εργονομίας είναι η στριμωγμένη θέση της παροχής ρεύματος και της θύρας USB. Περισσότερα παράπονα ίσως έχεις από τα υλικά, αφού τις σκληρές επιφάνειες σε όλο το ταμπλό άλλος θα τις εκλάβει ως ταιριαστές με τον χαρακτήρα του Vitara και άλλος θα τις θεωρήσει απλώς φθηνές.

Οι πίσω επιβάτες έχουν ικανοποιητικό χώρο για τα πόδια και πραγματικά πολύ για το κεφάλι τους, ενώ χάρη στα μεγάλα παράθυρα δεν νιώθουν κλειστοφοβικά. Με 375 lt ο χώρος αποσκευών του Vitara βρίσκεται πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας, και χάρη στον διπλό πάτο προσφέρει ευελιξία στη φόρτωση. Επιπλέον ατού είναι οι δύο αφαιρούμενες θήκες στα πλάγια, που επιτρέπουν τη μεταφορά κάποιων αντικειμένων με μεγάλο πλάτος.

Το βασικό τετρακίνητο Vitara 1.6 DDiS GL+ κοστίζει €22.360 με απόσυρση, όμως εδώ δοκιμάζουμε το πιο πλούσιο GLX (€24.560). Η οθόνη αφής 7’’ Bluetooth και κάμερα οπισθοπορείας είναι στάνταρ και στα δύο, όπως και ο αυτόματος κλιματισμός, το adaptive cruise control και ένας πλήρης εξοπλισμός ασφαλείας που περιλαμβάνει αερόσακο γονάτων οδηγού και radar brake support. Το GLX προσθέτει μεταξύ άλλων σύστημα πλοήγησης, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί και εμπρός φώτα LED. Στον έξτρα εξοπλισμό του υπάρχει μόνο ηλιοροφή (€ 1.000) και το πακέτο Rugged, που περιλαμβάνει πλαστικά προστατευτικά γύρω από τους προβολείς ομίχλης, στις πόρτες και στον πίσω προφυλακτήρα (€ 590). Το μεταλλικό χρώμα κοστίζει € 575, ενώ η διχρωμία αμαξώματος € 800. Και ο καλός λόγος τιμής/εξοπλισμού συμπληρώνεται από την 5ετή εγγύηση μηχανικών μερών της Suzuki.

Χάρη στο ύψος και την καλορυθμισμένη του τετρακίνηση το Vitara θα πάει αρκετά μακριά εκτός δρόμου, τιμώντας το όνομά του, ωστόσο δεν προορίζεται για τη σκληρή χρήση στην οποία αρίστευαν οι προκάτοχοί του. Αλλά στην άσφαλτο έχει σαφώς πιο άμεσες αντιδράσεις, οπότε ανταποκρίνεται καλύτερα σε ένα ζωηρό στιλ οδήγησης. Ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής του τελικά δεν είναι άλλος από το ομόσταυλο SX4 S-Cross, που διατίθεται σε πολύ κοντινή τιμή. Ωστόσο με τον πιο νεανικό του χαρακτήρα και τις μεγαλύτερες ικανότητες εκτός δρόμου πιθανότατα το Vitara θα βρει το δικό του φανατικό κοινό.

Τι λέει το DRIVE
Αποδίδει καλά σε ασφάλτινο και χωμάτινο τερέν, έχει καλό λόγο τιμής/εξοπλισμού και με καλές επιδόσεις σε κάθε τομέα έχει τα φόντα να γίνει επιτυχία
Τιμή από €22.360 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, τουρμποντίζελ, 120 PS/3.750 rpm, 32,6 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,4”
0-160 km/h 32,0”
0-400 m 17,8” @ 127,0 km/h
0-1.000 m 32,6” @ 161,0 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,5”
50-80 km/h (3η) 3,6”
80-110 km/h (3η) 5,0”
80-110 km/h (4η) 5,7”
110-140 km/h (4η) 8,4”
110-140 km/h (5η) 9,4”
110-140 km/h (6η) 11,0”
Φρένα 100-0 km/h 38,2 m
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Μέση κατανάλωση 6,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 111 g/km
Διαστάσεις 4.175 x 1.775 x 1.610 mm
Βάρος 1.310 kg
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube