Test drive: Renault Captur 1.5 dCi 90 PS

Test drive: Renault Captur 1.5 dCi 90 PS

Με το Captur, η Renault αποκτά έναν πολύ ενδιαφέροντα εκπρόσωπο στη συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των μικρών crossover.

Ως «αστικό crossover» χαρακτηρίζει το νέο μοντέλο της η γαλλική εταιρεία. Ουσιαστικά, το Captur ανήκει στην κατηγορία που όλοι οι άλλοι ξέρουμε ως «μικρά crossover» και είναι σε –πανευρωπαϊκό επίπεδο- ανοδικά κινούμενη.

Πρόκειται για αυτοκίνητα με έντονα νεανικό χαρακτήρα και, με αυτό το δεδομένο, η φρέσκια σχεδίαση είναι ένα βασικό συστατικό στη συνταγή της επιτυχίας τους. Και το Captur το έχει και με το παραπάνω. Είναι σαφές ότι βασίζεται στο Clio, αλλά κι εξίσου σαφές ότι πρόκειται για κάτι πολύ περισσότερο από μια υπερυψωμένη έκδοσή του.

Στον πρώτο όροφο
Το Captur φαίνεται σημαντικά μεγαλύτερο από το Clio και η αιτία γι’ αυτό είναι όχι τόσο οι έξι πόντοι του επιπλέον μήκους όσο οι 11,8 του ύψους. Πάντως το εξασκημένο μάτι θα καταλάβει εύκολα την ομοιότητα μεταξύ τους.

Αυτό που κάνει τη μεγάλη διαφορά, είναι τα πλαστικά προστατευτικά που δένουν αρμονικά με το αμάξωμα και υπογραμμίζουν τη νεανική διάθεση. Αυτή η διάθεση είναι παρούσα και στην καμπίνα, όπου και πάλι η κεντρική ιδέα είναι ίδια με του Clio. Απλώς νιώθεις ότι βρίσκεσαι πιο ψηλά. Για να το καταλάβεις καλύτερα, σκέψου ότι έχεις να διαλέξεις μεταξύ δύο όμοιων διαμερισμάτων που το ένα είναι στο ισόγειο και το άλλο στον πρώτο: Από το δεύτερο έχεις καλύτερη θέα.

Το ψηλότερο πάτωμα εξασφαλίζει εύκολο μπες-βγες και μια ουσιαστική λεπτομέρεια είναι ότι η πόρτα καλύπτει το μαρσπιέ και το κρατά καθαρό για να μη λερώνεσαι. Επιπλέον, κάθεσαι σε ένα κάθισμα που ναι μεν δεν δίνει κορυφαία στήριξη στις στροφές, αλλά είναι πολύ άνετο και σε συνδυασμό με την τηλεσκοπική ρύθμιση του τιμονιού φτιάχνει μια βολική θέση οδήγησης.

Από εκεί και πέρα, η εργονομία για τις βασικές ρυθμίσεις είναι καλή και η ηχομόνωση εξαιρετική, με αποτέλεσμα το μοτέρ να ακούγεται ελάχιστα. Το μόνο που ενοχλεί είναι η μέτρια ορατότητα προς τα εμπρός διαγώνια, κάτι για το οποίο ευθύνονται οι εμπρός κολόνες του αμαξώματος.

Από πλευράς χώρων το Captur δεν έχει να πει κάτι εντυπωσιακό. Όπως και το Clio δηλαδή. Για οδηγό και συνοδηγό υπάρχει μεγάλος χώρος, μόνο που πίσω ο χώρος για τα πόδια και το κεφάλι αρκεί μόνο για κανονικό ανάστημα. Ακόμα και με το συρόμενο κάθισμα στην πιο πίσω θέση. Σε αυτή την περίπτωση το πορτμπαγκάζ χωρά 377 lt, ενώ εάν είναι τέρμα εμπρός φτάνει στα 455.

Οι αποθηκευτικοί χώροι στο Captur είναι πραγματικά πολλοί, με τους κλειστούς να χωρούν 27 lt. Αυτό που δεν είναι όσο πρακτικό θέλεις, είναι οι ποτηροθήκες που είναι ρηχές και βρίσκονται χαμηλά ανάμεσα στα καθίσματα. Εντυπωσιακό είναι το τεράστιο ντουλαπάκι (δηλαδή συρταράκι) των 11 lt. Ναι μεν είναι εύκολα προσβάσιμο από τη θέση του οδηγού, όμως όταν υπάρχει συνοδηγός, τα πόδια του δυσκολεύουν την κατάσταση.

Με καλές πρώτες ύλες
Ο 1.500άρης dCi της Renault αποδίδει 90 ίππους και έχει απέναντί του 1.300 kg λαμαρίνας. Το θέμα δεν είναι τόσο η ισχύς του, όσο τα 22,4 kgm ροπής που αποδίδονται στις 1.750 rpm και δίνουν ασφαλή επιτάχυνση στο Captur. Με 0-100 km/h σε 12” και 80-110 km/h σε 6,5 και 7,6” με 3η και 4η αντίστοιχα, δεν είναι γρήγορο, αλλά φτάνει στο επίπεδο του αξιοπρεπούς. Αξιοπρεπή είναι και τα φρένα, με αρκετή δύναμη για να το σταματούν από τα 100-0 km/h σε 39,4 m.

Η απόκριση στο γκάζι είναι ζωντανή για τα δεδομένα των ντίζελ, μόνο που η οδήγηση με την οικονομική χαρτογράφηση Eco, επηρεάζει αρνητικά τη γραμμικότητα, στη σχέση του πόσο πατάς το γκάζι και του πόσο επιταχύνεις. Με απλά λόγια, αυτό σημαίνει πως είτε πατάς λίγο είτε πατάς πολύ, λίγη διαφορά αισθάνεσαι στην επιτάχυνση. Ουσιαστική διαφορά υπάρχει μόνο όταν πατάς τέρμα ή απενεργοποιώντας το Eco.

Το κιβώτιο είναι χειροκίνητο 5άρι με απλωμένη κλιμάκωση, ενώ εάν θέλεις 6άρι, το ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη είναι ένας μονόδρομος με τίμημα 1.700 ευρώ. Στο ποσό αυτό θα πρέπει να προσθέσετε και τέλη κυκλοφορίας 93 ευρώ, τα οποία δεν έχει το χειροκίνητο. Για το τελευταίο, η μέση κατανάλωση που είδαμε στη δοκιμή ήταν 5,7 lt/100 km, δηλαδή εξαιρετική για ένα τέτοιο αυτοκίνητο.

Πολύ καλή είναι και η συμπεριφορά στο δρόμο, η οποία ακολουθεί πιστά το πρότυπο του Clio: Σφιχτή κύλιση στη χαμηλή ταχύτητα, όλο και καλύτερη λειτουργία ανάρτησης όσο πιο γρήγορα πας και χαμηλό επίπεδο θορύβου που σε κρατάει φρέσκο στο ταξίδι. Παράλληλα έχεις τη δυνατότητα να ακουμπήσεις στο πλαίσιό του και να οδηγήσεις γρήγορα και με ασφάλεια.

Είναι καλοζυγισμένο, με ακριβές εμπρός μέρος και όχι υπερβολική κλίση στις στροφές, παρότι η απόσταση από το έδαφος είναι 200 mm. Το πίσω μέρος δύσκολα θα γλιστρήσει και ουσιαστικά θα πρέπει να το προκαλέσεις, τότε όμως το ESP αναλαμβάνει δράση και ξεμπερδεύεις εύκολα και γρήγορα. Το τιμόνι είναι άμεσο και με σωστό βάρος, χωρίς κορυφαία αίσθηση, αλλά σου εμπνέει σιγουριά και ασφάλεια.

Από € 17.700
Για τη βασική έκδοση Authentic ξεκινάς από τα 17.700 ευρώ και έχεις στάνταρ τις βασικές ευκολίες, cruise control, USB, συρόμενο πίσω κάθισμα και τέσσερις αερόσακους, εκ των οποίων οι πλευρικοί καλύπτουν και το κεφάλι.

Ακολουθεί η έκδοση Expression με 19.300 ευρώ που είναι η καλύτερη επιλογή από τη γκάμα, διαθέτοντας αυτόματο κλιματισμό, αισθητήρες βροχής-φώτων και δίνει τη δυνατότητα να επιλέξεις δίχρωμο αμάξωμα έναντι 200 ευρώ.

Η κορυφαία έκδοση Dynamic με 20.700 ευρώ προσφέρει τη διχρωμία χωρίς χρέωση και πιο premium επενδύσεις στην καμπίνα, ενώ έχει στάνταρ το σύστημα πολυμέσων και πλοήγησης Media NAV που στην Expression χρεώνεται 480 ευρώ. Κανείς δε θα πει ότι το Captur είναι φτηνό, εάν όμως υπολογίσεις και την απόσυρση που ανάλογα με την έκδοση κυμαίνεται από 1.300 έως 1.430 ευρώ, τότε γίνεται ανταγωνιστικό στην κατηγορία του.

Τι λέει το DRIVE
Με τον οικονομικό 1.5 dCi, το καλό πάτημα στο δρόμο και την νεανική καμπίνα, το Captur υποστηρίζει όπως πρέπει το φρέσκο κι εντυπωσιακό σχήμα του.
Τιμή από € 17.700
Τεχνολογία 1.461 cc, i4, 2v, 1 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 90 PS/4.000 rpm, 22,4 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,0”
0-150 km/h 32,7”
0-400 m 18,3”
0-1.000 m 33,9”
50-80 km/h (3η) 6,1”
80-110 km/h (3η) 6,5”
80-110 km/h (4η) 7,6”
80-110 km/h (5η) 11,5”
110-140 km/h (6η) 15,5”
100-0 km/h σε 39,4 m
Τελική ταχύτητα 171 km/h
Μέση κατανάλωση 5,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 95 gr/km
Διαστάσεις 4.122 x 1.778 x 1.566
Βάρος 1.300 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube