Test drive: MINI Cooper SE Resolute Edition

Test drive: MINI Cooper SE Resolute Edition

Με κοσμητικές επεμβάσεις μέσα έξω, η βρετανική φίρμα δίνει μια ακόμη στιλιστική έκφανση σε όλα σχεδόν τα MINI, 3θυρα, 5θυρα ή κάμπριο, θερμικά ή ηλεκτρικά.

Resolute! Έτσι ονομάζει η MINI μια από τις πρόσφατες εκδόσεις που θα αναλάβουν να μας οδηγήσουν στην επόμενη γενιά του βρετανικού σουπερμίνι.

Kαι μάλιστα υπό τη γενική ονομασία «MINI Cooper», είτε αφορά το 3/5θυρο είτε το κάμπριο και ανεξάρτητα από την επιλογή του κινητήρα. Γεύση του μοντέλου που πήραμε προ ημερών στο επίσημο λανσάρισμά του και από το ντεμπούτο του στην ΙΑΑ 2023, στο Μόναχο. 

Εικόνα, επιδόσεις και πλαίσιο πραγματικού μικρού GTI χρυσώνουν το χάπι της μίνι άνεσης και αυτονομίας στο MINI Cooper SE Resolute

Και σε τι μετουσιώνεται το επίθημα «Resolute»; Καταρχήν στο χρώμα. Πλησιάζοντας το κλασικό αγωνιστικό βαθύ πράσινο των βρετανικών αυτοκινήτων, το σύγχρονο MINI Resolute είναι αποκλειστικά βαμμένο σε Rebel Green. Χρώμα που κατά πώς λέει η εταιρεία αποτείνει φόρο τιμής στην απόχρωση Cannaught Green που χρησιμοποιήθηκε στο Austin Mini 1100. Παρέα με κάθετες μπρονζέ λωρίδες στις δύο άκρες του καπό.

 Test drive: MINI Cooper SE Resolute, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Κατά την πάγια πρακτική της MINI κι εδώ η διχρωμία έχει την τιμητική της. Έτσι οροφή και καθρέφτες είναι βαμμένα σε υπόλευκο χρώμα, το Pepper White. Στη περίπτωση βέβαια που η αντίθεση αυτή σου φαίνεται κραυγαλέα και εκτός του γούστου σου, προαιρετικά μπορείς να τα παραγγείλεις μαύρα. 

Φυσικά για να δικαιολογηθεί μια αυθύπαρκτη έκδοση τα παραπάνω είναι λίγα. Έτσι η MINI ήρθε να ανασχεδιάσει τον προφυλακτήρα και να βάψει τα δαχτυλίδια στα εμπρός και πίσω φανάρια, μπρονζέ, όπως επίσης τις λαβές των θυρών, τα πλαϊνά διακοσμητικά φτερών και κάμποσες ακόμη διακριτικές λεπτομέρειες.

Test drive: MINI Cooper SE Resolute, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Ολοκληρώνοντας την εξωτερική σφραγίδα «Resolute», η MINI έβαψε τους λογότυπους και το εσωτερικό πλαίσιο της γρίλιας σε Piano Black, τοποθέτησε πλευρικά διακοσμητικά στα εμπρός φτερά και τόνισε επίσης με Piano Black τη γραμμή των ώμων του αυτοκινήτου 

Φυσικά, περί ορέξεως… κολοκυθόπιτα, αλλά αν μας επιτρέπετε να εκφράσουμε την προσωπική άποψή μας, κρίνουμε το αισθητικό αποτέλεσμα πετυχημένο και όμορφα ισορροπημένο ανάμεσα στην σπορτίβικη αύρα και στη διακριτικότητα. 

Test drive: MINI Cooper SE Resolute, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Αναμενόμενα, οι Βρετανοί δεν άφησαν ανέγγιχτη την καμπίνα. Μην φανταστείτε ανατροπές, αλλά και πάλι κοσμητικές επεμβάσεις.

Έτσι το ταμπλό ντύθηκε με μεμβράνη σε σχέδιο «Resolute», το τιμόνι με δέρμα Nappa και τα καθίσματα σε έναν συνδυασμό υφάσματος/δερματίνης Black Pearl Light Chequered. Ταπετσαρίες που συνδυάζονται με τη σειρά τους με χρωματισμό καμπίνας Carbon Black.

Test drive: MINI Cooper SE Resolute, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Μέχρι εδώ όλα καλά, σαν προσπέκτους ένα πράμα. Οπότε ήρθε η ώρα να μπούμε και στην αυτοκινητική ουσία ή μάλλον να την ξαναθυμηθούμε. 

Η MINI λοιπόν μπήκε στο κλαμπ των κατασκευαστών με 100% ηλεκτρικά μοντέλα το ’19 με ένα facelift εν τω μεταξύ μέχρι σήμερα.

Και αυτή η επιλογή ήταν προφανώς αναπόφευκτη για να ατενίζουν οι Βρετανοί το μέλλον με λιγότερη απαισιοδοξία. Έτσι η φίρμα από το Farnborough (εκεί μας αρέσει να βάζουμε τα headquarters), αντιλήφθηκε το MINI Cooper SE ως ένα είδος απινιδωτή για την ενίσχυση των πωλήσεων του αυτοκινήτου και κυρίως για την πρόβλεψη της (ολοένα και περισσότερο) περιοριστικής νομοθεσίας σχετικά με τις εκπομπές CO2.

Test drive: MINI Cooper SE Resolute, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Το ερώτημα που τέθηκε τότε και το επαναφέρουμε στο προσκήνιο είναι αν μπορεί ένα αυτοκίνητο όπως το MINI Cooper S που δεν μοιάζει με κανένα άλλο, να υποκατασταθεί από ένα ηλεκτρικό ανάλογο; Βλέπετε, με την έννοια του fun-to-drive κουμπωμένη στο DNA της φίρμας, το ερώτημα παραμένει θεμελιώδες. Η απάντηση λοιπόν χρειάζεται να είναι σαφής. Κρυστάλλινη! Ναι!

Για το 100% ηλεκτρικό ΜΙΝΙ Cooper SE, η βρετανική φίρμα σχεδίασε ένα σουπερμίνι με χαρακτήρα, τοποθετώντας το ηλεκτρομοτέρ της BMW i3S.

Test drive: MINI Cooper SE Resolute, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Έτσι όταν ο 4κύλινδρος δίλιτρος τούρμπο του MINI Cooper S αποδίδει 178 ίππους, το σύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη αποδίδει 184. Ήγουν, έξι άλογα παραπάνω. Ισχύς που αρκεί για παράδειγμα να δώσει 7,3 δευτερόλεπτα στο σπριντ 0-100 km/h και ρεπρίζ από τα 80 στα 120 km/h σε 4,6 δευτερόλεπτα. Νούμερα σαφώς μέσα στο πνεύμα ενός Cooper S.

Παίρνοντας το τιμόνι του Cooper SE στα χέρια, ακόμη και οι πιο δύσπιστοι (και λιγότερο πεπεισμένοι) από την 100% ηλεκτρική τεχνολογία θα έχουν κάτι να ενθουσιαστούν. Το MINI Cooper SE διατηρεί το άμεσο και κοφτερό τιμόνι του θερμικού ομολόγου του και μεγάλο ποσοστό από τη δυναμική ισορροπία του.

Test drive: MINI Cooper SE Resolute, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

«Μεγάλο ποσοστό», διότι το μειονέκτημα του βάρους υφίσταται -με το κέντρο βάρους βέβαια 1,8 cm χαμηλότερα. Τα 145 παραπανίσια κιλά που ζυγίζει το Cooper SE από το Cooper S τα αντιλαμβάνεσαι, με δεδομένο ότι πολλά περισσότερα βρίσκονται κάτω από το πίσω κάθισμα και στο κεντρικό τούνελ .

Περισσότερη αδράνεια, εντονότερη μεταφορά βάρους… θέλει συνήθεια. Σαν να στρίβεις με MINI Cooper S με τέσσερα άτομα και αποσκευές…

Από την άλλη, κυνηγώντας το απηνώς, ύστερα από δύο τρία λεπτά, η απόδοση του ηλεκτρομοτέρ πέφτει κάτω από το 50%, στο E-Mode, και χρειάζεται να περιμένεις λίγο για να επανακάμψει στο 100%. Και να ξαναδώσεις... 

Test drive: MINI Cooper SE Resolute, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Περνώντας στο αμιγώς ηλεκτρικό πεδίο, η αντίστοιχη χωροταξία έχει γίνει έτσι ώστε να μην επηρεαστεί ο ήδη μίνι εσωτερικός χώρος. Το πορτμπαγκάζ των 211 lt έχει τις ίδιες διαστάσεις με τη θερμική έκδοση. Αλλά αναπόφευκτα, επιλέγοντας μια πιο κόμπακτ μπαταρία 32,6 kWh (96 κυψέλες σε 12 μονάδες), η MINI έκανε παραχωρήσεις σε έναν άλλο τομέα. Στην αυτονομία.

Ως εκ τούτου, δεν πρέπει να περιμένεις περισσότερα από 235 km κατά WLTP που μεταφράζεται στον πραγματικό κόσμο σε σκάρτα 200 km. Οπότε, με τέτοια αυτονομία όποιος δεν αντιλαμβάνεται το MINI Cooper SE ως αυτοκίνητο για την πόλη, κάνει λάθος στην εκτίμησή του.

Test drive: MINI Cooper SE Resolute, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Λιγότερο πρακτικό από αυτήν την άποψη σε σχέση με τα ανταγωνιστικά ηλεκτρικά σουπερμίνι που κυμαίνονται στις 50 kWh, οι Βρετανοί βελτιστοποίησαν τα μέσα ανάκτησης ενέργειας. Με δύο λειτουργίες διαθέσιμες για τον οδηγό. Η default που λένε και στο χωριό μου που δίνει επιβράδυνση 0,19 g κάθε φορά που παίρνεις το πόδι από το γκάζι. Με χαρακτηριστικό «one pedal», καθώς επιτρέπει στο SE να επιβραδύνει μέχρι να ακινητοποιηθεί. Αποτελεσματικό για την ανάκτηση, αλλά και απαιτώντας στοιχειώδη εξοικείωση. Αλλιώς, επιλέγεις το Mode 1 με μικρότερη επιβραδυντική ικανότητα (0,12 g) και λιγότερα μαζεμένα ηλεκτρόνια. 

Τώρα όσον αφορά τη φόρτιση, η διάρκειά της προφανώς και εξαρτάται από τον παρεχόμενο εξοπλισμό. Έτσι σε ένα Wallbox με ισχύ 7,4 kW, θα διαρκέσει από 3,2 έως 4,5 ώρες και σε ένα τερματικό DC ισχύος 50 kW, το αυτοκίνητο θα επαναφορτιστεί στο 80% σε μόλις 35 λεπτά κι άλλα 50 λεπτά για να φτάσει στο 100%.

Test drive: MINI Cooper SE Resolute, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Κατά τα λοιπά και πέρα από το κοφτερό σασί, τις καλές επιδόσεις και την εικόνα του αυτοκινήτου μέσα έξω, εκτιμούμε δεόντως στο MINI Cooper SE την ωραία θέση οδήγησης και την ολοκληρωμένη συνοδευτική εφαρμογή του.

Όσον αφορά τα μειονεκτήματα, πέρα από την αυτονομία και το πορτμπαγκάζ, οφείλουμε να σημειώσουμε τον σχετικά μεγάλο κύκλο στροφής (10,7 m), τις ελάχιστα φιλόξενες πίσω θέσεις και την ασυμβατότητα του infotainment με Android Auto. 

Test drive: MINI Cooper SE Resolute, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Περνώντας από το ταμείο, θα κληθείς να καταβάλλεις €38.650, δηλαδή 8,5 χιλιάδες παραπάνω από ένα βασικό θερμικό MINI Cooper S -και μόλις €1.250 λιγότερα από ένα John Cooper Works με 231 άλογα. Αδιαμφισβήτητα, το 100% ηλεκτρικό MINI έχει υψηλή τιμή και το χάσμα του από ένα Cooper S είναι αρκετά μεγάλο για να πείσει έναν οικολογικά ευαισθητοποιημένο μεν, σπορ οδηγό δε. Ειδικά επειδή οποιοδήποτε επιχείρημα σκοντάφτει στην αδυναμία του αυτοκινήτου να υπερβεί τα 100 km έξω από την πόλη χωρίς να αναγκαστεί να ξαναφορτίσει.

MINI Cooper SE
Τι λέει το DRIVEΗ σαγήνη της εμφάνισης Resolute, οι επιδόσεις και το πλαίσιο ενός πραγματικού μικρού GTI χρυσώnουν τo χάπι της μίνι άνεσης και  αυτονομίας.
ΤιμήΑπό €38.650
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαEV, σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας στα 350 V, μπαταρία ιόντων λιθίου 32,6 kWh (ωφέλιμη 28,9 kWh), κίνηση εμπρός, κιβώτιο μιας σχέσης
Απόδοση184 PS, 270 Nm
Διαστάσεις3.845 x 1.727 x 1.432 mm
Χώρος αποσκευών211 lt έως 731 lt
Βάρος1.440 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 
0-100 km/h7,3" 
Τελική ταχύτητα150 km/h
Κατανάλωση*15,6 kWh/100 km
Εκπομπές CO20 g/km
Ηλεκτρική αυτονομία190 km
ΦΟΡΤΙΣΗ 
DC 50 kW, 0-80%35'
AC 7,4/11 kW, 0-100%4,2 h/3,5 h
Μετρήσεις DRIVΕ 
ΦωτογραφίεςΘανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube