Test drive: MINI 3d John Cooper Works

Το ανανεωμένο χάτσμπακ JCW της MINI κρατά ψηλά τη σημαία της απόλαυσης στην οδήγηση για μία ακόμη φορά, η οποία κατά πάσα πιθανότητα είναι και η τελευταία με θερμικό κινητήρα κάτω από το καπό...

Τα 3θυρα MINI ασχέτως εάν οδηγείς ένα Cooper, ένα Cooper S ή ακόµα και το αµιγώς ηλεκτρικό Cooper SE, έχουν έναν µοναδικό τρόπο να σου φτιάχνουν το κέφι. Οπότε η έκδοση µε τους λογότυπους John Cooper Works (δεν κάνουµε αναφορά στην ακραία GP λόγω του συλλεκτικού της χαρακτήρα) δεν θα µπορούσε να αποτελεί εξαίρεση.

Η MINI έρχεται να µας υπενθυµίσει ότι στην εποχή που τα πάντα βαδίζουν µε µαθηµατική ακρίβεια προς τον ηλεκτρισµό και όλες σχεδόν οι νέες προτάσεις της αυτοκινητοβιοµηχανίας ασχέτως καυσίµου είναι πιο ήσυχες, πιο οικολογικές και λιγότερο οδηγοκεντρικές, το 3θυρο John Cooper Works κρατάει ψηλά τη σηµαία της οδηγικής απόλαυσης.

ΜΙΝΙ

Ενδεχοµένως µάλιστα να έχουµε ενώπιόν µας και ένα µικρό σπορ future classic, όπως αυτά που πολλοί petrolheads θα ήθελαν να έχουν στο γκαράζ τους σε µια 20ετία από σήµερα. Έτσι ώστε να θυµίζουν σε αυτούς και να διδάσκουν στους νεότερους ότι υπήρχε ζωή και µάλιστα γεµάτη συγκινήσεις πίσω από το τιµόνι και στην προ-ηλεκτρισµού εποχή!

Αναζωογονηµένο
Rebel Green λέγεται το χρώµα του αυτοκινήτου της δοκιµής (υπήρχε στην παλέτα των χρωµάτων και του προκατόχου του) και δεν είναι µαύρο αλλά πράσινο µε κόκκινες (Chili Red στη γλώσσα της MINI) πινελιές. Σε ξεγελά από κοντά η απόχρωση του, αφήνοντας ως αγαπηµένη µας την παραδοσιακή British Racing Green.

Κυρίως για να αναδεικνύονται καλύτερα οι µεγάλοι προφυλακτήρες, η εξάγωνη µάσκα και οι ανασχεδιασµένες και µεγαλύτερες εισαγωγές αέρα που παρέχουν καλύτερη ψύξη σε κινητήρα και φρένα. Οι πλέον παρατηρητικοί θα διακρίνουν αλλαγές και στα νέα πλαϊνά φινιστρίνια, ενώ στο πίσω µέρος συναντάται ένας ιδιαίτερα εντυπωσιακός διαχύτης για καλύτερη αεροδυναµική απόδοση αλλά και η διπλή απόληξη (από ανοξείδωτο ατσάλι) της εξάτµισης που βρίσκεται κλασικά στο µέσον του προφυλακτήρα. Οι δε ζάντες αλουµινίου των 17” ή 18” κρύβουν κόκκινες 4πίστονες δαγκάνες της Brembo που δαγκώνουν δίσκους 330 mm εµπρός.

ΜΙΝΙ

Στην καµπίνα, το επανασχεδιασµένο σπορ τιµόνι µε δέρµα Nappa έχει µπουτόν πολλαπλών λειτουργιών µε γυαλιστερή µαύρη επιφάνεια (piano black) και προαιρετικά είναι ακόµα και θερµαινόµενο. Υπάρχουν ακόµα σπορ καθίσµατα John Cooper Works, σετ πεντάλ από ανοξείδωτο ατσάλι και ανθρακί επένδυση οροφής. Στον στάνταρ εξοπλισµό υπάρχει πίνακας οργάνων πολλαπλών λειτουργιών, ένα νέο λειτουργικό σύστηµα µε βελτιστοποιηµένες επιλογές για ταχύ έλεγχο των λειτουργιών του αυτοκινήτου, των συστηµάτων ήχου, της πλοήγησης, της επικοινωνίας και των apps. Τα «Live widgets» στην οθόνη των 8,8” χρησιµεύουν τώρα για την ενεργοποίηση του επιθυµητού στοιχείου του µενού που µπορεί να επιλεγεί µε µία κίνηση swipe (διαισθητικά), όπως σε ένα smartphone.

Βέβαια η σηµαντικότερη και πιο ορατή αλλαγή αφορά στην οθόνη των 5”. Αντικαθιστά πλέον τον αναλογικό πίνακα οργάνων εµπρός από το οπτικό πεδίο του οδηγού. Δύο επιπλέον χρωµατικές επιλογές διατίθενται για την οθόνη του συστήµατος πολυµέσων αλλά και του πίνακα οργάνων. Οι επιλογές «Lounge» και «Sport» προσφέρουν χαλαρωτικούς µπλε και τιρκουάζ τόνους και έναν αναζωογονητικό συνδυασµό κόκκινου και ανθρακί, αντίστοιχα. Εάν ο οδηγός το επιθυµεί, οι χρωµατικές επιλογές µπορούν να συνδεθούν µε τα στάνταρ MINI Driving Modes για άνετο ή σπορ οδηγικό προφίλ.

Με σήµα την απόλαυση
Χωρίς να είναι εκρηκτικό, αµέσως αντιλαµβάνεσαι πως το δίλιτρο µοτέρ του JCW µε τους 231 PS και τα 320 Nm έχει δύναµη παντού. Για την ακρίβεια από τις 1.500 έως και τις 6.000 rpm. Κάθε πάτηµα µεταφράζεται σε µεστή επιτάχυνση, άµεσα συνδεδεµένη µε την πίεση του δεξιού ποδιού. Ο κινητήρας µε το διπλό Vanos και το σύστηµα Valvetronic συνδυάζεται είτε µε αυτόµατο κιβώτιο Steptronic Sport οκτώ σχέσεων (διαθέτει και paddles στο τιµόνι για χειροκίνητες αλλαγές) είτε φυσικά µε 6άρι χειροκίνητο. Όσο για την εξάτµιση, είναι µελετηµένη για να σε φτιάχνει από τη στιγµή που θα βάλεις εµπρός τον κινητήρα. Σε νορµάλ καταστάσεις είναι ήσυχη και διακριτική. Όταν όµως επιλέξεις τη λειτουργία Sport, τότε η χροιά της αλλάζει. Ακούγεται περισσότερο, ενώ στο «άσε» του γκαζιού φτάνουν στα αυτιά σου απολαυστικά σκασίµατα.

Το JCW που οδηγήσαµε διέθετε το 8άρι Steptronic Sport. Αν µε ρωτάτε, ναι, µε αυτό το κιβώτιο θα το αγόραζα. Το Steptronic είναι τόσο καλό, γρήγορο στις αλλαγές και βολικό σε αστικό περιβάλλον που κάνει το χειροκίνητο να µοιάζει… περιττό. Χάρη δε στη χειροκίνητο επιλογή, οι σχέσεις δεν αλλάζουν χωρίς τη δική σου εντολή, επιτρέποντάς σου να διατηρήσεις τις στροφές του κινητήρα ανάλογα µε τις εκάστοτε ανάγκες.

Η συνεργασία του κιβωτίου µε τον κινητήρα είναι άψογη. Λαµβάνεις το σπορ στίγµα τη στιγµή που το αναζητάς. Άλλωστε και ο τρόπος που ανεβαίνουν οι ενδείξεις στο κοντέρ αποδεικνύουν του λόγου το ασφαλές, ενώ η κλιµάκωσή του το κάνει να καίει συνετά. Η µέση κατανάλωση της δοκιµής µετρήθηκε στα 10,2 lt/100 km και µπορεί να πέσει και κάτω από τα δέκα εάν δεν είσαι συνεχώς στο Sport και στην τσίτα.

ΜΙΝΙ

Το πικάντικο άρωµα βέβαια έρχεται όταν αρχίζεις να πιέζεις σε ένα στριφτερό κοµµάτι. Η σφιχτή και σωστή ρύθµιση της χαµηλωµένης ανάρτησης σε συνδυασµό µε το στιβαρό πλαίσιο και το κοφτερό τιµόνι, συνθέτουν ένα ιδανικό πακέτο. Το JCW µαζεύει γρήγορα µπόλικα χιλιόµετρα, πατά µε σιγουριά και στοχεύει µε ακρίβεια στην είσοδο της στροφής. Θα γείρει, αλλά λίγο µόνο και προοδευτικά. Όσο ακριβώς χρειάζεται για να νιώθεις και το περιθώριο πρόσφυσης. Δεν είναι κούτσουρο, άσχετα αν έτσι το νιώθεις πολλές φορές στους ελληνικούς δρόµους.

Εάν ελαφρώσει πίσω, µε άφηµα του γκαζιού, το ηλεκτρονικά ελεγχόµενο διαφορικό θα αναλάβει δράση οδηγώντας τη µουσούδα στην έξοδο µε απόλυτη ασφάλεια. Τα προφίλ οδήγησης είναι τρία: Green, Mid και Sport. Στο Green η δύναµη του αυτοκινήτου µετριάζεται για να επιτευχθεί η µέγιστη οικονοµία και µόνο όταν πατάς τέρµα το γκάζι χρησιµοποιείται όλη η ισχύς για λόγους ασφαλείας. Προφανώς σε κάθε προφίλ αλλάζει η απόκριση του κινητήρα, το βάρος του τιµονιού και η λειτουργία του αυτόµατου σασµάν. Και στις εκδόσεις µε τα ηλεκτρονικά ελεγχόµενα αµορτισέρ (Adaptive Suspension) υιοθετείται τεχνολογία συνεχώς µεταβαλλόµενης απόσβεσης βάσει της συχνότητας των κραδασµών.

Συνολικά, το 3θυρο JCW της MINI δεν είναι ένα απόλυτα σκληροπυρηνικό µικρό όχηµα που θα σε περιορίσει σε καθηµερινές µετακινήσεις. Τουναντίον, είναι ένα σύγχρονο «driver’s car» που κάνει την οδήγηση όχι µόνο γρήγορη µα και αντικειµενικά ευχάριστη.


Τι λέει το DRIVE
Η ανανέωση δεν άλλαξε την ουσία ενός σύγχρονου σπορ χάτσμπακ που είναι εστιασμένο στις ανάγκες του πραγματικού οδηγού, χωρίς να είναι σκληροπυρηνικά σπορ.
Τιμή Από €32.950
Τεχνολογία Κινητήρας βενζίνης 1.998 cc, i4, 16v, 2ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, twin-scroll τούρμπο, Double Vanos, Valvetronic, 231 PS/5.200-6.200 rpm, 320 Nm/1.450-4.800 rpm, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 
0-100 km/h 6,1”
Τελική ταχύτητα 246 km/h
Μέση κατανάλωση* 10,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 155 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 3.872 x 1.727 x 1.414 mm
Χώρος αποσκευών 211 lt
Βάρος 1.320 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης