Test drive: Kia XCeed 1.0 T-GDi 120hp

Test drive: Kia XCeed 1.0 T-GDi 120hp

Στο ερώτημα χάτσμπακ ή SUV η Kia απαντά... XCeed! Ένα μοντέλο που συνδυάζει στοιχεία και από τις δυο κατηγορίες, σε γοητεύει με την εμφάνισή του και εν τέλει σε κερδίσει με τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του ακόμα και στην βασική έκδοση κινητήρα.

Με το XCeed, η Kia έδωσε υπόσταση στον όρο crossover και µια λύση στους αναποφάσιστους. Αυτούς που αµφιταλαντεύονται µεταξύ των παραδοσιακών χάτσµπακ και των κλασικών πλέον SUV, αναζητώντας κάτι πιο ευρύχωρο και πρακτικό από τα πρώτα, αλλά λιγότερο ογκώδες από τα δεύτερα.

Η ίδια η Kia χαρακτηρίζει το µοντέλο της ως CUV -Crossover Utility Vehicle. Στην πραγµατικότητα είναι ο συνδετικός κρίκος ανάµεσα στο χάτσµπακ Ceed και το SUV Sportage στην γκάµα της κορεατικής φίρµας. Και, παρόλο που δανείζεται αρκετά στοιχεία ιδίως από το πρώτο, έχει να επιδείξει µια δική του, ισχυρή προσωπικότητα και µπόλικα προτερήµατα για να σε κερδίσει.

Πρώτα απ’ όλα είναι η εµφάνιση. Το τι θεωρεί ο καθένας ωραίο στα µάτια του είναι εντελώς υποκειµενικό. Σπάνια τοποθετούµε την ταµπέλα του όµορφου ή άσχηµου σε κάποιο αυτοκίνητο, αλλά στην περίπτωση του XCeed θα µας επιτρέψετε µια εξαίρεση. Η ιδέα του να «ψηλώσουµε» ένα χάτσµπακ δεν είναι φυσικά νέα. Το επιχείρησαν και άλλοι κατασκευαστές, τόσο στο παρελθόν όσο και στο παρόν. Επιλέγοντας είτε τη στέισον έκδοση ενός µοντέλου που ήθελαν να «ψηλώσουν» -περίπτωση Skoda Octavia Scout- είτε τη χάτσµπακ -βλ. το παλιότερο Volvo XC40 Cross Country.

Καµία άλλη όµως δεν µπήκε στην διαδικασία να επανασχεδιάσει το µοντέλο σχεδόν από την αρχή όπως έκανε η Kia µε το ΧCeed. Καίτοι βασίζεται στο πάτωµα και στα µηχανικά µέρη του Ceed, σε επίπεδο εξωτερικής εµφάνισης το µόνο στοιχείο που συνδέει τα δυο αυτοκίνητα είναι οι δύο εµπρός πόρτες. Αυτό είναι και το µοναδικό κοινό χαρακτηριστικό τους. Όλα τα υπόλοιπα µέρη του αµαξώµατος στο XCeed έχουν επανασχεδιαστεί, αυξάνοντας παράλληλα τον όγκο του. 

Στέκεται σχεδόν τέσσερις πόντους ψηλότερα από το έδαφος, όντας φαρδύτερο και ψηλότερο κατά 2,5 και 4,3 πόντους αντίστοιχα, µε το µήκος του να έχει επίσης αυξηθεί, σε σύγκριση πάντα µε το 5θυρο Ceed, κατά 8,5 πόντους. Οπτικά, το αποτέλεσµα είναι ένα όµορφο αυτοκίνητο που παντρεύει ιδανικά τα χαρακτηριστικά δυο διαφορετικών κόσµων. Οι ράγες της οροφής και τα µαύρα πλαστικά περιµετρικά του αµαξώµατος και στους θόλους των τροχών αναδεικνύουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα, δένοντας αρµονικά µε τα χαρακτηριστικά µακρόστενα φώτα LED εµπρός και τη χαµηλή γραµµή της οροφής πίσω. Ειδικά τα δύο τελευταία προσθέτουν τον δυναµισµό και τη σπορ αύρα που συναντάς συνήθως σε ένα χάτσµπακ. Πρόκειται αναµφίβολα για ένα φινετσάτο αυτοκίνητο που θα τραβήξει την προσοχή όποιου διαβεί την πόρτα µιας έκθεσης της Kia ανεξάρτητα αν ο σκοπός της αρχικής επίσκεψης ήταν ένα εκ των Ceed ή Sportage.

Ευρύχωρο και ποιοτικό
Σε αντίθεση µε την εξωτερική εµφάνιση, η εικόνα στην καµπίνα είναι πιο γνώριµη καθώς προέρχεται σχεδόν αυτούσια από το Ceed. Με καθαρές σχεδιαστικές γραµµές και την οθόνη αφής του infotainment να ξεχωρίζει ψηλά στην κεντρική κονσόλα, που ανάλογα την έκδοση εξοπλισµού είναι 8” ή 10,25”. Όπως και στο χάτσµπακ, η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ προσεγµένη, µε το µεγαλύτερος µέρος του εσωτερικού να είναι επενδυµένο µε µαλακά και ευχάριστα στην αφή υλικά.

Παράπονα δεν προκύπτουν από την εργονοµία, ενώ στην γενικότερη φιλοσοφία του αυτοκινήτου ανταποκρίνεται και η άνετη θέση οδήγησης. Σε σχέση µε το απλό Ceed το κάθισµα είναι σχεδόν τέσσερις πόντους πιο ψηλά τοποθετηµένο, προσφέροντας στον οδηγό εποπτική θέση, στο πρότυπο των SUV, και πιο εύκολη είσοδο και έξοδο από το αυτοκίνητο για όλους τους επιβάτες.

xceed

Από εκεί και πέρα, η συνολική αύξηση των διαστάσεων έχει κάνει την καµπίνα λίγο πιο ευρύχωρη από του Ceed και ο χώρος που έχουν στη διάθεσή τους οι πίσω επιβάτες είναι παραπάνω από ικανοποιητικός, ακόµα και αν συγκριθεί µε µεγαλύτερα αυτοκίνητα της κατηγορία SUV. Ελαφρώς καλύτερος είναι και ο χώρος αποσκευών που φτάνει τα 426 lt, ικανοποιώντας πλήρως τις ανάγκες µιας τετραµελούς οικογένειας.

Ωδή στην άνεση
Διαθέσιµο τόσο σε βενζινοκίνητο όσο και ντίζελ, αυτή τη φορά βρεθήκαµε πίσω από τιµόνι της βασικής έκδοσης βενζίνης του XCeed, η οποία κινείται από τον γνωστό 3κύλινδρο 1.000άρη κινητήρα τούρµπο άµεσου ψεκασµού της Kia. Αποδίδει στα χαρτιά 120 PS και 172 Nm ροπής στις 1.500-4.000 rpm και συνδυάζεται µε 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο που έχει σωστή κλιµάκωση και ευχάριστη λειτουργία. 

Όπως έχουµε σηµειώσει και σε άλλους συνδυασµούς που διαθέτουν τον 1.0 T-GDi, ο συγκεκριµένος κινητήρας δεν διακρίνεται ιδιαίτερα για την προθυµία του στις χαµηλές στροφές. Παρουσιάζει το καλύτερο του πρόσωπο στις µεσαίες στροφές και του αρέσει να στροφάρει µέχρι ψηλά. Στο XCeed των 1.257 kg αυτό µεταφράζεται σε συχνό, βαθύτερο πάτηµα του γκαζιού για να πιάσει χιλιόµετρα, τα οποία δεν έχει πρόβληµα να τα διατηρήσει στη συνέχεια. Συγκριτικά µε το ισχυρότερο XCeed των 140 PS που είχαµε δοκιµάσει παλιότερα, οι επιδόσεις είναι απλώς ικανοποιητικές όπως υποδηλώνουν τόσο τα 11,3” για το 0-100 km/h όσο και το 13,9” για τα 80-120 km µε 5η στο κιβώτιο που ανακοινώνει το εργοστάσιο. Ενδεικτικά να αναφέρουµε πως το χρονόµετρο µας είχε γράψει 8,7” για την αντίστοιχη επιτάχυνση στην ισχυρότερη έκδοση.

Το ότι πρέπει να δουλεύεις περισσότερο το γκάζι και το κιβώτιο έχει αντίκτυπο στην οικονοµία. Με σταθερή ταχύτητα στο ταξίδι µπορεί να κρατηθεί κοντά στα 7,0 lt/100 km. Αλλά στις καθηµερινές µετακινήσεις στην πόλη, µε τα συχνά σταµάτα ξεκίνα, µπορεί να ξεπεράσει τα 9,0 lt/100 km µε µεγαλύτερη ευκολία απ’ ό,τι η ισχυρότερη έκδοσή του.

Ωστόσο, ακόµα και µε το 1.000άρι µοτέρ, αυτό που σου µένει οδηγώντας το XCeed είναι η εξαιρετική δουλειά που έχει γίνει σε πλαίσιο, αναρτήσεις και ηχοµόνωση. Μπορεί να λείπει η ζωντάνια από το µοτέρ, αλλά εν τέλει µπορεί να κινηθεί σβέλτα σε µια ορεινή διαδροµή. Το όριο πρόσφυσης είναι πολύ ψηλό και µπορεί να υποστηρίξει µπόλικη ταχύτητα στη στροφή χωρίς έντονη κλίση. Και µε τις αντιδράσεις να είναι ιδιαίτερα φιλικές µέχρι να το παρακάνεις και να θέσεις σε λειτουργία τον ηλεκτρονικό έλεγχο της ευστάθειας.

Ο ήχος που περνά στην καµπίνα από το µοτέρ ακόµα και όταν αυτό ζορίζεται είναι χαµηλός, ενώ τη συνολική λειτουργία της ανάρτησης και την άνεση που προσφέρει θα τη ζήλευαν πολύ ακριβότερα αυτοκίνητα. Ακόµα και στους ταλαιπωρηµένους δρόµους του λεκανοπεδίου, ο τρόπος που η ανάρτηση απορροφά τις ανωµαλίες, χωρίς ενοχλητικούς θορύβους, είναι υποδειγµατικός.

Ταµείο
Με τιµή εκκίνησης τις €21.090, το XCeed βρίσκεται τιµολογιακά πιο κοντά στο µεγαλύτερο Sportage που ξεκινά από τις €22.590, παρά στο Ceed που η αντίστοιχη έκδοσή του µε τον ίδιο µοτέρ κοστίζει σχεδόν €3.000 φθηνότερα.

Θα προτιµούσαµε να ισχύει το αντίθετο και η τιµή του να είναι πιο κοντά στο χάτσµπακ στο οποίο και βασίζεται άλλωστε. Αλλά ακόµα κι έτσι, πρέπει να τονίσουµε για ακόµα µια φορά πως από όλα τα µοντέλα της οικογένειας Ceed της Kia, πρόκειται για το καλύτερο και πιο ολοκληρωµένο. Αξίζει πάντως να σηµειώσουµε πως στην τιµή αυτή περιλαµβάνεται η εργοστασιακή 7ετής εγγύηση και ένα πλήρες πακέτο εξοπλισµού άνεσης και ασφαλείας που ακόµα και στην βασική έκδοση Optimum περιλαµβάνει πρακτικά τα πάντα.
 

Τι λέει το DRIVE
Αν δε δίνεται βάρος στις επιδόσεις, ακόμα και στην βασική βενζινοκίνητη έκδοση του XCeed, θα αποκτήσετε ένα μοντέλο με πολύπλευρο και ξεχωριστό χαρακτήρα, όμορφη εμφάνιση, άνεση και ποιότητα που δεν συναντάς σε πολλά αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας τιμής.
Τιμή από €21.090 (έκδοση Optimum)
Τεχνολογία 998 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
Απόδοση 120 PS/6.000 rpm, 172 Nm/1.500-4.000 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,3”
Τελική ταχύτητα 186 km/h
Μέση κατανάλωση 8,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 124-130 g/km (WLTP: 138-149 g/km)
Διαστάσεις 4.395 x 1.826 x 1.483 mm
Χώρος αποσκευών 426 lt
Βάρος 1.257 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube