
Το BYD Atto 3 σχεδιάστηκε με γνώμονα τους Ευρωπαίους οδηγούς, με τον ορισμό ενός έξυπνα σχεδιασμένου μικρού οικογενειακού SUV προσαρμοσμένου στους δρόμους και στις πόλεις της Γηραιάς Ηπείρου.
Το BYD Atto 3 στηρίχτηκε στην 100% ηλεκτρική πλατφόρμα του ομίλου που ονομάζεται E-platform 3.0, με μπαταρίες τύπου Blade LFP. Με μήκος 4,46 m, το κόμπακτ οικογενειακό SUV ήρθε με το καλημέρα αντιμέτωπο με ηλεκτρικά crossover όπως το Kia Niro EV, το Honda e:Ny1 το Hyundai Kona και το MG ZS EV. Αλλά και τα μεγαλύτερα Volkswagen ID.4 και Nissan Arriya.
To BYD Atto 3 στη φρέσκια εκδοχή του διόρθωσε κάμποσα από τα μειονεκτήματα της αρχικής έκδοσης, αλλά όχι την κατανάλωση στην εθνική
Για τον σχεδιασμό του Atto 3 επιστρατεύτηκε ένας Ευρωπαίος, ο Wolfgang Egger, πρώην στιλίστας στην Audi, στη Lamborghini και στην Alfa Romeo. Η αλήθεια είναι πως έχουμε να κάνουμε με τον μεγαλύτερη κατασκευαστή NEV στον κόσμο. Επίσης μια άλλη αλήθεια είναι πως όταν πρωτοήρθε η BYD στην Ελλάδα όλοι αναρωτιόμασταν τι μπορεί να κάνει στην εγχώρια και με πολλές ιδιαιτερότητες αγορά.
Οι αριθμοί έδειξαν με το «καλημέρα» τη δυναμική της μάρκας. Το AΤΤΟ 3 αναδείχθηκε σε best-seller ταχύτερα και από τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις. Το 2024 πέτυχε 729 ταξινομήσεις με μόλις εννέα μήνες παρουσίας στην αγορά και κυριάρχησε στην κατηγορία των ηλεκτρικών C-SUV με μερίδιο 47,8%, όντας το πιο καλοπουλημένο μοντέλο της μάρκας. Ο καλπασμός στις πωλήσεις συνεχίστηκε και το 2025 καθώς μέχρι και τον Ιούλιο σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ παραμένει στην κορυφή της κατηγορίας του με μερίδιο 32,1%.
Παρά το γεγονός ότι το μοντέλο εξακολουθεί να πουλάει σαν ζεστό ψωμί, η BYD αποφάσισε να προχωρήσει σε μια μικρής έκτασης ανανέωση, καθώς από το 2022 που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην κινεζική αγορά έχουν περάσει τρία χρόνια.
Λαμβανομένου υπόψη ότι το Αtto 3 που ξέραμε ήταν ένα σύγχρονο και σχεδιαστικά καλαίσθητο αυτοκίνητο, κρίθηκε πως δεν χρειάζονταν μεγάλες αλλαγές. Προφανώς οι Κινέζοι γνωρίζουν τη ρήση που λέει πως ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις.
Σημαντικότερη αλλαγή κατά την ταπεινή μας γνώμη είναι ότι στην πέμπτη πόρτα δεν αναγράφεται όλο το όνομα την μάρκας, αλλά μόνον τα αρχικά της. Και λέμε σημαντικότερη διότι αυτό καταδεικνύει ότι πλέον η αναγνωρισιμότητα των τριών γραμμάτων (BYD) δεν χρειάζεται επεξηγήσεις.
Κατά τα λοιπά έχουμε πλέον μαύρο πλαίσιο στα παράθυρα και επίσης μαύρο χρώμα στο πλαστικό που καλύπτει τις πίσω κολόνες, επιλογή που δημιουργεί μια όμορφη γραμμή που διαχωρίζει το αμάξωμα από την οροφή. Επίσης τα πίσω παράθυρα είναι πλέον φιμέ σε όλες τις εκδόσεις.
Η εξωτερική εικόνα συμπληρώνεται και από τις νέας σχεδίασης ζάντες 18 ιντσών που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις.
Μικρές έως και ανεπαίσθητες είναι οι αλλαγές και στο εσωτερικό που διατηρεί την premium αίσθηση και τις πρωτότυπες σχεδιαστικές επιλογές όπως τα χερούλια των θυρών και τα λάστιχα σε στιλ κορδονιού για τη συγκράτηση των αντικειμένων στις θήκες στις εμπρός πόρτες. Τέλος προστέθηκε η επιπλέον επιλογή σκουρόχρωμης απόχρωσης με πράσινες φωσφοριζέ λεπτομέρειες.
Ο οδηγός εξακολουθεί να έχει εμπρός του μια μικρή οθόνη 5 ιντσών που του παρέχει τις απαραίτητες πληροφορίες (ταχύτητα, αυτονομία και υπόλοιπο ποσοστό μπαταρίας, mode οδήγησης (Eco, Normal, Sport), ένταση ανάκτησης, ώρα, θερμοκρασία κ.λπ.). Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει η μεγάλη περιστρεφόμενη οθόνη 15,6 ιντσών (12,8” στη βασική έκδοση comfort).
Στα θετικά καταγράφουμε το γεγονός ότι σε αντίθεση με άλλα ηλεκτρικά όπου τα πάντα ρυθμίζονται από την οθόνη, εδώ έχουμε μπόλικους φυσικούς διακόπτες γύρω από τον λεβιέ ταχυτήτων που εδράζεται στην κορυφή της διώροφης κονσόλας. Η τελευταία είναι άλλη μια ευχάριστη (αλλά και ολίγον δύσχρηστη) σχεδιαστική επιλογή.
Σε ό,τι αφορά στο σύστημα infotainment, η BYD ενσωματώνει ένα σύστημα πλοήγησης με χαρτογράφηση που παρέχεται από το Here, πολύ χρήσιμο και με καλή απόκριση. Επιπλέον, το Apple CarPlay, το Android Auto και το Spotify αποτελούν βασικά συστατικά.
Tα μονοκόμματα καθίσματα με επένδυση από οικολογικό δέρμα, είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα (στην έκδοση Design είναι και αεριζόμενα), στηρίζουν σωστά το σώμα, αλλά δεν διαθέτουν ρύθμιση για τη στήριξη της μέσης. Σε κάθε περίπτωση ο εξοπλισμός είναι πλούσιος, ακόμα και στην αρχική έκδοση Comfort, όπου έχουμε πανοραμική ανοιγόμενη ηλιοροφή, αντλία θερμότητας, σύστημα περιμετρικών καμερών, ασύρματη φόρτιση smartphone, αντάπτορα σύνδεσης συσκευών μέσω λειτουργίας V2L και πρόσβαση μέσω smartphone NFC.
Όσον αφορά τα βοηθήματα οδήγησης, υπάρχει πλήρης γκάμα από ADAS: Ανιχνευτής τυφλού σημείου, ελεγχόμενη κατάβαση, προσαρμοζόμενο και έξυπνο cruise control, και αναγνώριση σημάτων. Η υποβοήθηση διατήρησης της λωρίδας μπορεί να αποσυνδεθεί αρκετά εύκολα, όπως και το ηχητικό σήμα υπέρβασης ταχύτητας. Μάλιστα παραμένει ανενεργό και στην επόμενη επανεκκίνηση, κάτι που κάνουν πολύ λίγα συστήματα.
Αξίζει να υπενθυμίζουμε πως το Αtto 3 αξιολογήθηκε με πέντε αστέρια από τον EuroNCAP, ανταποκρινόμενο με κορυφαία επίδοση τόσο για την ενεργητική ασφάλεια όσο και για την παθητική. Επίδοση που βοήθησε η μπαταρία Blade που αποτελεί δομικό στοιχείο του πατώματος του αυτοκινήτου.
Σε ό,τι αφορά στους χώρους ισχύουν όσα και στην προηγούμενη έκδοση καθώς οι διαστάσεις έχουν παραμείνει οι ίδιες, με το μεταξόνιο των 2,72 m σε συνδυασμό με το επίπεδο πάτωμα να εξασφαλίζουν ικανοποιητικούς χώρους για τέσσερις επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 440 και φτάνει στα 1.338 lt με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα. Τέλος στην έκδοση της δοκιμής (Design), το πορτμπαγκάζ ανοίγει ηλεκτρικά.
Καθώς το Atto 3 πατάει πάνω στην πλατφόρμα e-platform 3.0, δεν κρίθηκε απαραίτητο οι μηχανικοί να προχωρήσουν σε μεγάλες αλλαγές. Έτσι οι οποίες επεμβάσεις εστίασαν την ανάρτηση (γόνατα Μακφέρσον εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοί πίσω), στο πιο αποδοτικό σύστημα θέρμανσης όπως επίσης και στην μπαταρία των 12V που πλέον έχει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής καθώς είναι τεχνολογίας LFP.
Σε ό,τι έχει να κάνει με την ανάρτηση το Atto 3 εξακολουθεί να εστιάζει στην άνεση αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα τα σπορτίφ χαρακτηριστικά. Με τις παρεμβάσεις που έγιναν το αυτοκίνητο διαχειρίζεται καλύτερα τις όποιες κακοτεχνίες του δρόμου, κάτι στο οποίο φαίνεται να βοηθούν οι 18ρηδες τροχοί με το 50άρι προφίλ ελαστικών.
Το ηλεκτρομοτέρ των 204 ίππων κινεί τους εμπρός τροχούς και εξασφαλίζει επιτάχυνση 7,3” και τελική ταχύτητα 160 km/h. Ναι, δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο, όμως είπαμε πως προτεραιότητα έχει η άνεση. Οι επεμβάσεις που έγιναν στη ρύθμιση της ανάρτησης έχουν εξαλείψει σε μεγάλο βαθμό τις ταλαντώσεις που είχαμε στην προηγούμενη έκδοση αν πιέζαμε στις στροφές, όπως και την κλίση του αυτοκινήτου, ενώ το τιμόνι δίνει σαφείς πληροφορίες για τις θέσεις των τροχών και κόβει τόσο όσο να μην σε παιδεύει μέσα στην πόλη και στο παρκάρισμα.
Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τέσσερα προγράμματα λειτουργίας: Eco, normal και sport και ένα επιπλέον για κίνηση σε ολισθηρές επιφάνειες. Και μπορεί να επέμβει στο βάρος του τιμονιού και στην αίσθηση του πεντάλ των φρένων. Η ανάκτηση ενέργειας έχει δύο ρυθμίσεις, standard και high, χωρίς μεγάλη διαφορά μεταξύ τους. Εκείνο που μας έλειψε ήταν η λειτουργία one pedal.
Το Atto 3 φοράει τη διάσημη μπαταρία Blade LFP της BYD, μια ακόμη ιδιαιτερότητα της φίρμας. Η τελευταία αποτελείται από 126 κελιά σε σχήμα λεπίδας, τοποθετημένα εγκάρσια, διάταξη που ονομάζεται «Cell To Pack». Αυτά τα κελιά της BYD έχουν την ιδιαιτερότητα να είναι πιο σταθερά έναντι της αύξησης της θερμοκρασίας αλλά και πιο ασφαλή σε περίπτωση θερμικής διαφυγής. Οι εργοστασιακές εγγυήσεις που δίνει η BYD είναι έξι χρόνια ή 120.000 km για το αυτοκίνητο και οκτώ χρόνια ή 200.000 km για την μπαταρία.
Ωστόσο, η ενεργειακή πυκνότητα είναι χαμηλότερη από αυτή μιας μπαταρίας NMC, ακόμα κι αν αυτή μπαταρία Blade ανακοινώνεται με αναλογία 140 Wh/kg. Η BYD ανακοινώνει βάρος κατά προσέγγιση 420 kg για την μπαταρία του AΤΤΟ 3 με καθαρή χωρητικότητα 60,5 kWh. Επιπρόσθετα, ως LFP (φωσφορικό σίδηρο λιθίου) επωφελείται από καλή αντοχή σε επαναλαμβανόμενες ταχείες φορτίσεις. Με τον κατασκευαστή να ανακοινώνει διάρκεια ζωής 5.000 κύκλων ή, θεωρητικά, περίπου δύο εκατομμύρια χιλιόμετρα.
Το BMS αυτού του συσσωρευτή επιτρέπει ταχεία φόρτιση σε DC μέχρι την ισχύ των 88 kW. Που σε χρόνο ερμηνεύεται σε 29 λεπτά για να ανέβει από το 30% στο 80%. Επίδοση που δεν είναι δα και σπουδαία και κατατάσσεται στο κάτω μέρος του μέσου όρου της αγοράς. Όσο για τη φόρτιση σε AC, o εσωτερικός φορτιστής επιτρέπει ισχύ μέχρι 11 kW που είναι πολύ καλή για την κατηγορία. Επιτρέποντας έτσι την πλήρη φόρτιση σε 6,5 ώρες σε ένα 11άρι wallbox ή σε μια οικιακή τριφασική πρίζα των 16Α.
Ο χρόνος φόρτισης σε δημόσιο τερματικό 11 kW ή αντίστοιχης ισχύος wallbox, οπότε και από άδειο γεμίζει σε 6,5 ώρες, είναι συγκρίσιμος με τα κορυφαία της αγοράς. Σε ένα τερματικό DC όμως, με ανώτατη επιτρεπόμενη ισχύ 88 kW από το BMS, πέφτει στις τελευταίες θέσεις.
Το Atto 3 υποστηρίζει και λειτουργία V2L (αμφίδρομη φόρτιση), δίνοντας τη δυνατότητα φόρτισης μιας εξωτερικής συσκευής με ισχύ 3,3 kW. Επιπλέον, η αντλία θερμότητας διατίθεται στάνταρ για τη βελτίωση της αυτονομίας τον χειμώνα.
Το κόμπακτ SUV της BYD έχει πιστοποιηθεί κατά WLTP με αυτονομία 420 km. Μέσα στην πόλη και χωρίς αστικό αυτοκινητόδρομο, το AΤΤΟ 3 έκαιγε σταθερά κάτω από 15 kWh/100 km. Που ερμηνεύεται σε αστική αυτονομία 406 km. Σε μικτή χρήση με δρόμους της περιφέρειας, πόλη και αστικό αυτοκινητόδρομο, η μέση κατανάλωση ανέβαινε στις 17,4 kWh. Και στην εθνική οδό με τις νόμιμες ταχύτητες (μέχρι 130 km/h) έκαιγε 25,2 kWh/100 km. Οπότε θα πρέπει να υπολογίζετε αυτονομία στην εθνική 240 km που με τη συνήθη ρεζέρβα του 20%, γίνεται 190+ km. Και θα φτάσει τα 220 km αν είσαι πιο ριψοκίνδυνος, αφήνοντας για ρεζέρβα 10%. Όσον αφορά τη μέση κατανάλωση με το πρωτόκολλο του DRIVE αυτή είναι 17,7 kWh/100 km που μεταφράζεται σε αυτονομία 341 km.
Με τιμή που ξεκινά από €30.990 (Comfort) και φτάνει τις €32.900 (Design), δεν είναι περίεργο που το ΑΤΤΟ 3 αποτελεί best-seller στην κατηγορία του. Εδώ πρέπει να πούμε πως οι τιμές αυτές περιλαμβάνουν την κρατική επιδότηση και το προωθητικό πρόγραμμα electric bonus της εισαγωγικής εταιρείας. Στα αδιαφιλονίκητα πλεονεκτήματά του, ο πλούσιος εξοπλισμός ακόμη και στη βασική έκδοση και οι χώροι που προσωπικά τους κρίνουμε επαρκέστατους.
Οι όποιες αλλαγές που έκανε η BYD στο μοντέλο, σίγουρα εξάλειψαν πολλά από τα μειονεκτήματα της αρχικής έκδοσης, αλλά παραμένει ακόμη αυτό της μικρής ιπποδύναμης και η σχετικά υψηλή κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο. Το ΑΤΤΟ 3 όπως και όλα τα μοντέλα της BYD συνοδεύονται με εγγύηση κατασκευαστή έξι ετών ή 150.000 km, οκτώ ετών ή 200.000 km για την μπαταρία, καθώς και οκτώ ετών ή 150.000 km για τον ηλεκτροκινητήρα.
Διαμορφώστε το δικό σας BYD ATTO3 στον configurator της αντιπροσωπείας εδώ.
BYD ATTO 3 2025 | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Το ανανεωμένο ΑΤΤΟ 3 εξακολουθεί να είναι άνετο, ευρύχωρο και πλούσια εξοπλισμένο, αλλά και να καίει πολύ στην εθνική και να του λείπει ισχύς. | ||
Τιμή | Από €30.990 (με επιδότηση και προωθητικό πρόγραμμα) | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | ΒEV, σύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη εμπρός 204 PS και 310 Nm, μπαταρία ιόντων λιθίου χημείας LFP τύπου Blade 62 kWh (ωφέλιμες 60,5 kWh), εμπρός κίνηση, κιβώτιο μιας σχέσης | ||
Απόδοση | 204 PS, 310 Nm | ||
Διαστάσεις | 4.455 x 1.875 x 1.615 mm | ||
Πορτμπαγκάζ | 440-1.338 lt | ||
Βάρος | 1.750 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 7,3" | ||
Τελική ταχύτητα | 160 km/h | ||
Κατανάλωση* | 1,7 kWh/100 km | ||
Αυτονομία* | 341 km | ||
ΦΟΡΤΙΣΗ | |||
DC 100 kW, 10%-80% | 37' | ||
AC 22 kW, 10%-100% | 6,5 ώρες | ||
*Μετρήσεις DRIVE | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |