Δοκιμάζουμε το νέο Kia Niro

Η δεύτερη γενιά του Kia Niro αλλάζει ριζικά κι έχει για όπλα την προχωρημένη αισθητική και την εξηλεκτρισμένη γκάμα, οπότε τοποθετείται με αξιώσεις στη μάχη των κόμπακτ crossover.

To Kia Niro είνα, εμπορικά ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα της κορεατικής παγκοσμίως. Για την ακρίβεια μέχρι πρότινος ήταν το best-seller της, τίτλο που πολύ πρόσφατα παραχώρησε στο Sportage. Και για την ολοκαίνουργια, δεύτερη γενιά, τα πράγματα φαίνονται ακόμα καλύτερα, αφού έχει για πρώτη φορά τη δυνατότητα να κερδίσει μερίδιο και σε αγορές που δεν είχε τόσο έντονη παρουσία. Όπως για παράδειγμα στη δική μας.

Για να το πετύχει αυτό απέκτησε πιο έντονο και ξεκάθαρο crossover χαρακτήρα, καθώς και γκάμα με αποκλειστικά υβριδικές και ηλεκτρικές επιλογές. Το Kia Niro θα ξεκινήσει την εμπορική πορεία στην Ελλάδα τον προσεχή Σεπτέμβριο -μαζί με το ανανεωμένο Kia XCeed- και οι πρώτες πληροφορίες λένε πως θα υπάρχει επαρκής αριθμός διαθέσιμων αυτοκινήτων για παράδοση στους πελάτες. Εμείς στην αποστολή μας στη Φρανκφούρτη γνωρίσαμε από κοντά και τις τρεις εκδόσεις του Kia Niro.

Η υβριδική έκδοση που θα αποτελέσει την αιχμή του δόρατος της εμπορικής πορείας του Kia Niro στη χώρα μας, ξεκινά από τις €33.490.

Όπως είπαμε πλέον είναι ξεκάθαρο πως το Niro απέκτησε πιο ενδιαφέροντα αισθητικό χαρακτήρα που κρατάει αποστάσεις από την MPV αισθητική του παρελθόντος και το φέρνει πιο κοντά στη δημοφιλέστερη κατηγορία, αυτή των SUV/crossover. Mε το μεγαλύτερο Sportage να είναι το βασικό κόμπακτ SUV της γκάμας, η Kia αποφάσισε να διαφοροποιήσει αισθητικά το Niro, προσδίδοντάς του ξεχωριστά στοιχεία και περισσότερο crossover χαρακτήρα. Το όλο σχεδιαστικό προφίλ βασίζεται στη φιλοσοφία «Opposites United» που η εταιρεία εγκαινίασε στα EV6 και Sportage.

Kia Niro Presentation

H «Συνύπαρξη των Αντιθέσεων» στο Kia Niro δημιουργεί ένα εντυπωσιακό αισθητικό αποτέλεσμα με έντονο εμπρός πρόβολο που έχει τετράγωνα LED φώτα με φωτεινή ταυτότητα Heartbeat. Με τη σειρά τους, τα πίσω φώτα LED σε σχήμα μπούμερανγκ επίσης αναδεικνύουν την κομψή αισθητική και αλλάζουν εντελώς το συμβατικό προφίλ που χαρακτήριζε την πρώτη γενιά.

Επιπλέον, κύρια χαρακτηριστικά στα πλαϊνά τμήματα αποτελούν οι διαφορετικής απόχρωσης πίσω κολόνες, οι οποίες ενσωματώνουν και κανάλια διαχείρισης της ροής του αέρα για αεροδυναμικούς σκοπούς. Το ίδιο ακριβώς, κάνουν και τα ενεργά πτερύγια της νέας μάσκας Tiger face.

Η ίδια σχεδιαστική λογική επικρατεί στο εσωτερικό και προβάλλεται από ογκώδεις επιφάνειες με διαχωρισμό της καμπίνας από διαφορετικά μοτίβα.

Οι Κορεάτες λένε πως το εσωτερικό του Kia Niro σχεδιάστηκε έτσι για να είναι αισθητικά ευχάριστο, πρακτικό και γαλήνιο. Εμείς λέμε πως αναμφισβήτητα είναι ξεχωριστό.

Είναι σαφής η οδηγοκεντρική προσέγγιση, με όλα τα στοιχεία της καμπίνας να είναι στραμμένα κατά κάποιο τρόπο προς τον οδηγό, ενώ ο τελευταίος απολαμβάνει επίσης την ευχάριστη και άνετη θέση με την καλή εργονομία. Το αριστερό μέρος του ταμπλό αποτελείται από το κυρτό πάνελ με τις δύο οθόνες που έχουν διαγώνιο 10,25”. Στο κέντρο και κάτω από την οθόνη του συστήματος infotainment υπάρχει το πάνελ συντομεύσεων με τους διακόπτες αφής για την εναλλαγή του μενού του κλιματισμού και του infotainment.

Kia Niro Interior

Η ποιότητα κατασκευής είναι καλή και απόλυτα συμβατή με την premium εικόνα που θέλει η Kia για τα μοντέλα της. Τα υλικά είναι καλής ποιότητας και αντίστοιχα προσεγμένη η συναρμολόγηση με το φινίρισμα. Να αναφέρουμε ότι πολλά από τα υλικά και τις επενδύσεις που έχουν χρησιμοποιηθεί στο εσωτερικό του Kia Niro προέρχονται από επεξεργασμένα ανακυκλώσιμα υλικά.

Όσο για τη συνολική τεχνολογία, κάτω από την ονομασία DriveWise, η Kia τοποθετεί πληθώρα συστημάτων ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), καθώς και άλλες χρηστικές λύσεις όπως είναι το προαιρετικό σύστημα head-up display, το προηγμένο σύστημα φωνητικών εντολών ή η δυνατότητα ταχείας ασύρματης φόρτισης συσκευών (με ισχύ 15W).

Οι διαστάσεις του Kia Niro (μήκος 4,42 m, πλάτος 1,82 m και ύψος 1,54 ή 1,57 m για το ηλεκτρικό) του επιτρέπουν να διακρίνεται και σε χωροταξικό επίπεδο προσφέροντας περισσότερο χώρο από το έτσι κι αλλιώς ευρύχωρο προηγούμενο μοντέλο. Στο πίσω κάθισμα υπάρχει επαρκής χώρος για τα πόδια και το κεφάλι (περισσότερο στις HEV και PHEV εκδόσεις), ενώ και το εσωτερικό πλάτος της καμπίνας δείχνει ικανό για την φιλοξενία μεσαίου επιβάτη.

Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 451 lt στην υβριδική (ΗΕV), 348 lt στην plug-in hybrid (PHEV) και 475 lt στην ηλεκτρική έκδοση EV, είναι όμως σε κάθε περίπτωση πρακτικός με πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα και μεγάλο άνοιγμα. Στην ηλεκτρική έκδοση υπάρχει και επιπλέον χώρος για 20 lt στο εμπρός μέρος (frunk).

Το μηχανολογικό προφίλ του νέου Kia Niro είναι από πολύ έως τελείως εξηλεκτρισμένο. Αντίθετα με την πρώτη γενιά που είχε και συμβατικά μοτέρ, η νέα θα είναι διαθέσιμη σε υβριδική, plug-in hybrid και ηλεκτρική έκδοση.

Στην υβριδική περίπτωση που έχει και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τη χώρα μας, το Niro χρησιμοποιεί τον ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 1.6 GDi της οικογένειας Smartstream, συνδυάζοντάς τον με έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 32 kW.

Η συνολική ισχύς ανέρχεται στους 141 ίππους που είναι ικανοί να προσφέρουν αξιοπρεπείς επιδόσεις (0-100 km/h σε 10,4”), αλλά και χαμηλή κατανάλωση. Κατά τη διάρκεια της οδηγικής μας επαφής η τελευταία δεν ξεπέρασε τα 5,7 lt/100 km σε μεικτές συνθήκες οδήγησης. Ως αυτοφορτιζόμενο υβριδικό, το Niro εφοδιάζεται με μπαταρία χωρητικότητας 1,32 kWh.

Την πολύ καλή εικόνα συμπληρώνει το άμεσο και χωρίς κενά 6τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη δεύτερης γενιάς που διαθέτει, από το οποίο μάλιστα απουσιάζει η όπισθεν! Την κίνηση προς τα πίσω αναλαμβάνει ο ηλεκτροκινητήρας -λειτουργώντας με αντίστροφη φορά περιστροφής, εκμηδενίζοντας τις εκπομπές ρύπων σε αυτή την περίπτωση και περιορίζοντας το βάρος κατά 2,3 kg.

Το Kia Νiro PHEV μπορεί να διανύσει με τη χρήση αποκλειστικά ηλεκτρικής ενέργειας από 59 έως 65 km ανάλογα με τη διάσταση των τροχών

Το ίδιο ισχύει και για την έκδοση plug-in hybrid, η οποία διαφοροποιείται από το υβριδικό μόνο από τον ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα των 62 kW και προφανώς την μεγαλύτερη μπαταρία των 11,1 kWh. Αυτή η έκδοση αποδίδει συνολικά 183 PS και, παρά το κατά 120 kg μεγαλύτερο βάρος (1.610 kg έναντι 1.490 του HEV), προσφέρει ακόμα καλύτερες επιδόσεις με 0-100 km/h σε 9,6”.

Το Kia Νiro PHEV μπορεί να διανύσει με τη χρήση αποκλειστικά ηλεκτρικής ενέργειας από 59 έως 65 km ανάλογα με τη διάσταση των τροχών, ενώ εφοδιάζεται και με το καινοτόμο σύστημα PTC (Positive Temperature Coefficient). Είναι ένα σύστημα διαχείρισης της θερμότητας των μπαταριών που διατηρεί ανεπηρέαστη την αυτονομία ανεξάρτητα από τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος.

Άλλο ένα εντυπωσιακό στοιχείο για τις δύο προαναφερθείσες εκδόσεις είναι πως έχουν τη δυνατότητα να ανιχνεύουν τις ζώνες κυκλοφορίας μηδενικών εκπομπών ρύπων (σ.σ. όπου υπάρχουν) μέσω του συστήματος πλοήγησης, γυρνώντας αυτομάτως σε ηλεκτρική λειτουργία.

Τέλος, η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 204 ίππων και 255 Nm, δίνοντας στο βάρους 1.739 kg αμάξωμα 0-100 km/h σε 7,8”.

Το Kia Niro EV έχει μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 64,8 kWh (68 kWh συνολικά), επιτυγχάνοντας αυτονομία έως 463 km στον κύκλο WLTP.

Όπως και στα υπόλοιπα ηλεκτρικά Kia και Hyundai, η αυτονομία των 460+ km είναι πολύ κοντά στην πραγματική, ενώ αν μιλάμε για αστική χρήση μπορεί να ανέβει πολύ περισσότερο. Σε ταχυφορτιστή DC, το Niro EV μπορεί να δεχθεί έως 84 kWh ενέργεια, με τη φόρτιση από το 10%-80% να διαρκεί 43 λεπτά.

Kia Niro Presentation rear

Οδηγικά, αν και ο οικογενειακός προσανατολισμός του Niro αποτελεί το κύριο χαρακτηριστικό για όλες τις εκδόσεις, υπάρχει μια λογική μικρή διαφοροποίηση μεταξύ τους. Oλες τους πατούν πάνω στην πλατφόρμα «Κ» τρίτης γενιάς και διαθέτουν άξονα πολλαπλών συνδέσμων πίσω με γόνατα MacPherson εμπρός, και ρύθμιση εστιασμένη στην άνεση.

Τo βαρύτερο Kia Niro EV εμφανίζει μια κάποια νευρικότητα στην απορρόφηση των διαδοχικών ανωμαλιών του δρόμου, οπότε η άνεση υστερεί λίγο σε σχέση με το κορυφαίο επίπεδο της έκδοσης HEV και το πολύ καλό της PHEV. Σε κάθε περίπτωση αυτό που χαρακτηρίζει κάθε Niro είναι η πολύ ποιοτική κύλιση και η εύκολη όσο και ευχάριστη συμπεριφορά στην καθημερινότητα. Τώρα εάν θέλεις να αναζητήσεις το όριο, η κλίση του αμαξώματος όσο και η αίσθηση από το τιμόνι δεν θέτουν τις πλέον ιδανικές βάσεις σε επίπεδο αίσθησης, ωστόσο το κράτημα είναι πολύ καλό.

Εν κατακλείδι, το Kia Niro μπορεί για πρώτη φορά να αποτελέσει και για την ελληνική αγορά μια δημοφιλή πρόταση, προτάσσοντας στα κύρια χαρακτηριστικά του τη διαφορετικότητα και έναν πολύ ολοκληρωμένο χαρακτήρα με οικονομία στη χρήση και σεβασμό στο περιβάλλον. Όσο για την τιμή, η υβριδική έκδοση που θα αποτελέσει την αιχμή του δόρατος της εμπορικής πορείας του Kia Niro στη χώρα μας, ξεκινά από τις €33.490.


Kia Niro HEV
Τιμή Από €33.490
Τεχνολογία HEV, Κινητήρας βενζίνης 1.580 cc, i4, 16V, CVVT,  ατμοσφαιρικός, 105 PS, 147 Nm, ηλεκτρικό μοτέρ 43,5 PS, 170 Nm, μπαταρία 1,32 kWh, κίνηση στους εμπρός τροχούς, κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων
Ισχύς 141 PS
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,4”
Τελική ταχύτητα 165 km/h
Μέση κατανάλωση δ.α
Εκπομπές CO2 104-111 g/km
Διαστάσεις 4.420 x 1.825 x 1.545 mm
Χώρος αποσκευών 451 lt
Βάρος 1.490 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή


Kia Niro PHEV
Τιμή Από €41.290
Τεχνολογία PHEV, Κινητήρας βενζίνης 1.580 cc, i4, 16V, CVVT, ατμοσφαιρικός, 105 PS, 147 Nm, ηλεκτρικό μοτέρ 84,3 PS, 203 Nm, μπαταρία 11,1 kWh, κίνηση στους εμπρός τροχούς, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων
Ισχύς 183 PS
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,6”
Τελική ταχύτητα 168 km/h
Μέση κατανάλωση δ.α.
Hλεκτρική αυτονομία 59-65 km
Εκπομπές CO2 23-26 g/km
Διαστάσεις 4.420 x 1.825 x 1.545 mm
Χώρος αποσκευών 348 lt
Βάρος 1.610 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή


Kia Niro BEV
Τιμή Από €37.790 (με επιδότηση) 
Τεχνολογία BEV, ασύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ, μπαταρία ιόντων λιθίου 64,8 kWh (ωφέλιμη), κίνηση στους εμπρός τροχούς, αυτόματο κιβώτιο σταθερής σχέσης μετάδοσης
Απόδοση 204 PS, 255 Nm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,8”
Τελική ταχύτητα 167 km/h
Μέση κατανάλωση 15,7 kWh/100 km
Αυτονομία 463 km
Φόρτιση DC/AC έως 84 kW/έως 11 kW
Διαστάσεις 4.420 x 1.825 x 1.570 mm
Χώρος αποσκευών 475 + 20 lt
Βάρος 1.739 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή