Test drive: BMW X3 xDrive20d

Test drive: BMW X3 xDrive20d

Αυτή είναι η πιο ολοκληρωμένη έκδοση της Χ3: Τετρακίνητη, ντίζελ και με λογικό (για την Ευρώπη…) κυβισμό.

Στην Ελλάδα του Μνημονίου, βέβαια, ο κινητήρας θεωρείται τεκμήριο πολυτέλειας αν ξεπερνά τα… 1.929 cc – κι εδώ πράγματι το κάνει κατά 66 ολόκληρα cc…

Εν πάση περιπτώσει, τα 1.995 κυβικά είναι απαραίτητα αν θέλεις να κινείς αξιοπρεπώς ένα SUV (ή μάλλον SAV κατά την BMW) των 4,65 μέτρων και 1.780 κιλών. Αλλά όταν λέμε αξιοπρεπώς, εδώ το εννοούμε. Σύμφωνα με τα μετρητικά μας όργανα, η X3 2.0d είναι πιο γρήγορη από την αντίστοιχη βενζινοκίνητη Χ3 2.0i, που έχει μεν την ίδια ακριβώς ιπποδύναμη (184 PS), αλλά υστερεί σε ροπή (κατά 11,2 ολόκληρα kgm).

Πάει γρήγορα, καίει ελάχιστα
Η ντίζελ Χ3, με το αυτόματο 8άρι κιβώτιο, κάνει τα 0-100 km/h σε 8,5” (βενζινοκίνητη: 9,2”), τα 0-1.000 m σε 30,2” (30,7”) και τη ρεπρίζ 50-80 km/h με kick-down σε 3,1” (3,4”). Μόνο στις ρεπρίζ από μεγαλύτερες ταχύτητες υστερεί η ντίζελ σε σχέση με τη βενζινοκίνητη: 80-110 kick-down 4,8” (4,6”) και 110-140 kick-down 7,7” (5,1”), λόγω της σχετικής έλλειψης ευστροφίας που χαρακτηρίζει όλους τους πετρελαιοκινητήρες.

Αυτό όμως που κυρίως χαρακτηρίζει τους ντίζελ είναι η οικονομία καυσίμου. Και η διαφορά στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι θεαματική. Η μέση κατανάλωση της X3 2.0d για ολόκληρη τη δοκιμή μας (με τις μετρήσεις και τη φωτογράφηση) ήταν μόλις 8,1 lt/100km. H X3 2.0i σε αντίστοιχες συνθήκες είχε κάψει 11,8 lt/100km, δηλαδή 46% περισσότερο! Βάλτε και τη διαφορά τιμής ανά λίτρο υπέρ του πετρελαίου και θα δείτε γιατί η ντίζελ Χ3 είναι σαφώς πιο συμφέρουσα από τη βενζινοκίνητη παρότι κοστίζει 3.900 ευρώ παραπάνω.

Ένα μειονέκτημα των ντίζελ είναι ο θόρυβος και οι κραδασμοί. Και όντως, η 2.0d ακούγεται κάπως «αγροτική» στο ρελαντί. Μόνο από έξω όμως. Όταν είσαι μέσα με κλειστά παράθυρα, η ηχομόνωση είναι εξαιρετική και οι κραδασμοί που νιώθεις σε τιμόνι και πεντάλ αμελητέοι. Στο ταξίδι, με τη μακριά 8η σχέση του αυτόματου κιβωτίου, δεν ακούς σχεδόν τίποτε.

Κορυφαία στον (ασφάλτινο) δρόμο
Ένα άλλο στοιχείο του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, που επίσης συνέβαλλε στην άνεση, ήταν οι στάνταρ τροχοί 17 ιντσών με τα 60άρια λάστιχα. Η 2.0i που είχαμε δοκιμάσει είχε τις έξτρα 19άρες ζάντες με λάστιχα 245/45 μπροστά και 275/40 πίσω, που μόνο την εμφάνιση ωφελούν. Αντίθετα, βλάπτουν το πορτοφόλι και την άνεση, καθώς η ανάρτηση κοπανάει στις απότομες ανωμαλίες. Με τα στάνταρ λάστιχα 225/60-17 η ανάρτηση είναι μεν σχετικά σφιχτή, αλλά με την καλή έννοια, απορροφώντας πολύ πιο αποτελεσματικά τους κραδασμούς και δίνοντας κάποιες δυνατότητες κίνησης εκτός ασφάλτου.

Η Χ3 βέβαια δεν είναι «τζιπ» για εκτός δρόμου περιπέτειες. Στα ανώμαλα εδάφη σού δίνει να καταλάβεις πως δεν αισθάνεται άνετα, αν και η πολύ καλή τετρακίνηση την κάνει ιδιαίτερα ικανή στα γλιστερά οδοστρώματα, τη λάσπη, την άμμο και το χιόνι.

Η ηλεκτρονική τετρακίνηση xDrive βοηθάει εμφανώς και στην άσφαλτο, εξαλείφοντας το σπινάρισμα και μειώνοντας στο ελάχιστο την υποστροφή. Οδηγώντας την Χ3 ξεχνάς ότι πρόκειται για SAV 1,8 τόνων. Το (ηλεκτρικό) τιμόνι έχει αίσθηση και απόκριση, η κλίση στις στροφές είναι περιορισμένη και το ζύγισμα του αυτοκινήτου εξαιρετικό. Καλά είναι και τα φρένα.

Σε δρόμους με στροφές, η Χ3 μπορεί να κινείται με απρόσμενα υψηλές ταχύτητες. Σε αυτό συμβάλλει και το 8άρι αυτόματο κιβώτιο που λειτουργεί εξίσου καλά με οποιοδήποτε ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη, βοηθώντας τον κινητήρα να βρίσκεται πάντα μέσα στο ωφέλιμο φάσμα στροφών του.

Άλλο το αυτοκίνητο και άλλο το «πακέτο»…
Κατά τα άλλα, η 2.0d είναι όπως κάθε άλλη Χ3: ευρύχωρη, με απλό στη σχεδίαση αλλά ποιοτικό και εργονομικά μελετημένο εσωτερικό, με μεγάλο πορτμπαγκάζ 550 λίτρων και με διαιρούμενο-αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα που μπορεί να αυξήσει το χώρο αποσκευών μέχρι και τα 1.600 λίτρα.

Μειονεκτήματα; Αν τη δεις ως αυτοκίνητο, θα δυσκολευτείς πολύ να βρεις. Στο γενικότερο πλαίσιο όμως –και ιδίως στο ελληνικό– θα την πεις ακριβή, δεν θα χαρακτηρίσεις πλούσιο τον στάνταρ εξοπλισμό της, θα βρεις αλμυρά τα έξτρα και ανεπαρκή τη διετή εγγύηση για τα μηχανικά της μέρη, τη στιγμή που άλλες αντιπροσωπείες παρέχουν εγγυήσεις πέντε, έξι ή και επτά ετών.      

Τι λέει το DRIVE
Αναμφισβήτητα η καλύτερη Χ3. Εξίσου ή και πιο γρήγορη από τη βενζινοκίνητη 2.0i, πολύ πιο οικονομική και με όχι αστρονομική τιμή ή τεκμήριο. Κορυφαία (για SUV) στο δρόμο, άνετη, καλοφτιαγμένη, ευρύχωρη και πρακτική. Αν δεν ζούσαμε στην Ελλάδα…
Τιμή από € 48.850 (€ 51.255 με το αυτόματο κιβώτιο)
Τεχνολογία 1.995 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common-rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 184 PS/4.000 rpm, 38,7 kgm/1.750-2.750 rpm, start/stop, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, τετρακίνηση με αυτόματη κατανομή ροπής
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-80 km/h 5,6”
0-100 km/h 8,5”
0-120 km/h 12,4”
0-140 km/h 17,8”
0-160 km/h 25,5”
0-400 m 16,1”
0-1.000 m 30,2”
30-50 km/h με kick-down 1,4”
50-80 km/h με kick-down 3,1”
80-110 km/h με kick-down 4,8”
110-140 km/h με kick-down 7,7”
Φρένα 100-0 km/h 40,5 m
Τελική ταχύτητα 210 km/h
Μέση κατανάλωση 8,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 147 gr/km
Διαστάσεις 4.648 x 1.881 x 1.661 mm
Βάρος 1.780 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube