Οδηγούμε το Ford Focus 1.0 EcoBoost

Οδηγούμε το Ford Focus 1.0 EcoBoost

Το νέο 3κύλινδρο μοτέρ ανάβει φωτιές σε επιδόσεις, κατανάλωση και τεχνολογία, δίνει στη Ford το πάνω χέρι στη μάχη των μικρομεσαίων και την πρωτοπορία στο downsizing.

Το νέο 3κύλινδρο μοτέρ ανάβει φωτιές σε επιδόσεις, κατανάλωση και τεχνολογία, δίνει στη Ford το πάνω χέρι στη μάχη των μικρομεσαίων και την πρωτοπορία στο downsizing


H ποσότητα Focus είναι γνωστή στη μικρομεσαία κατηγορία: Μπόλικοι χώροι εξαιρουμένου του πορτμπαγκάζ, καλή ποιότητα, τιμόνι και πλαίσιο άπαιχτα. Στην τελευταία γενιά δε, ο μοντέρνος σχεδιασμός και τα μοτέρ Ecoboost αναβάθμισαν σημαντικά το μικρομεσαίο Ford. Με τον πρώτο ανέβασαν τις μετοχές της γοητείας του και με τα δεύτερα πάντρεψαν πετυχημένα λίγα κυβικά και μεγάλη ισχύ με τις εξαιρετικές δυνατότητες του πλαισίου.
Εκεί στο Μπλε Οβάλ όμως αποφάσισαν να πάνε το downsizing ακόμη παραπέρα. Έτσι το Focus γίνεται το πρώτο μικρομεσαίο που φορά μοτέρ 1.000 κυβικά. Ένα ανάλογο της σουπερμίνι MiTo με το μοτέρ TwinAir των 875 cc.

Δύο εκδόσεις
Ο 3κύλινδρος 1.000άρης της Ford που οδηγήσαμε αποδίδει 125 άλογα, αλλά θα υπάρχει και διαθέσιμος στα 100 PS. Το μοτέρ, του οποίου το μπλοκ των κυλίνδρων καταλαμβάνει χοντρικά το χώρο μιας κόλλας Α4, τοποθετήθηκε πρώτα στο Focus διότι η τεχνολογική πρωτοπορία του (μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων, τούρμπο-μινιατούρα, προηγμένα ηλεκτρονικά, άμεσος ψεκασμός) θα το έκανε ιδιαίτερα ακριβό για το Fiesta.
Και ποια είναι κλειδιά που κάνουν ένα τόσο «σκασμένο» μοτέρ να εκπέμπει CO2 μόλις 114 g/km και να καίει κατά μέσο όρο 5 lt/100 km; Η υπέρ-αποδοτική ανάφλεξη, το stop/start, η αξιοσημείωτα ευρεία κατανομή της ροπής (με κορύφωση τα 17,3 kgm που με το overboost ανεβαίνουν στα 20,5 για 30”, προκειμένου να βοηθήσει την επιτάχυνση και τα προσπεράσματα), το εξάρι σασμάν και τα 30 kg λιγότερα που βαραίνουν τους εμπρός τροχούς.
Τα νούμερα του μοτέρ με το 5άρι σασμάν, όπως είναι φυσικό, είναι μικρότερα από τα 193 km/h και τα 11,3” που πετυχαίνει το 6τάχυτο. Αλλά και οι δύο εκδόσεις φέρνουν καλά φορολογικά μαντάτα σε όποιον επιλέξει να τα αγοράσει.

Αριστοκρατική πατίνα
Ακόμη όμως και αυτά τα πολλά υποσχόμενα νούμερα δεν σε προετοιμάζουν για την οδηγική εμπειρία. Το μοτέρ ακούγεται ελάχιστα στο άναμμα και γυρίζει στο ραλαντί τόσο γλυκά που νομίζεις ότι έσβησε! Από την άλλη, η εμπειρία σου λέει ότι ένα τόσο μικρό μοτέρ θα ήθελε μπόλικες στροφές για να κινηθεί σβέλτα, κάτι που δεν ισχύει. Ο συνδυασμός του μικροσκοπικού τούρμπο με την προηγμένη ηλεκτρονική διαχείριση του Ecoboost και το διπλό μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων δίνει στο Focus απίστευτη ζωντάνια με μικρές σχέσεις στο σασμάν, ακόμη και κάτω από 2.000 rpm –με κόκκινο στις 6.700. Τα χιλιόμετρα στο κοντέρ ανεβαίνουν γρήγορα και πάντα ήσυχα, με το μοτέρ να ακούγεται σαν αριστοκρατικός 6κύλινδρος παρά σαν μοτέρ του συρμού. Σε κάθε περίπτωση τη βρίσκεις να σπρώχνεις τη βελόνα του στροφόμετρου ψηλά, αλλά γρήγορα μαθαίνεις ότι αλλάζοντας ταχύτητα μέχρι τις 3.000 rpm (με τον προοδευτικό συμπλέκτη και το γλυκό στο κούμπωμα λεβιέ) κάνεις σημαντική οικονομία, πηγαίνοντας ταυτόχρονα σβέλτα.

Μακρύ σασμάν!
Παραδόξως, αυτό το Focus έχει και μακριά κλιμάκωση στο σασμάν. Θα πρέπει να δεις τη βελόνα στο ταχύμετρο κοντά στα 145 km/h πριν το στροφόμετρο σου δείχνει 3.000 rpm με 6η. Μπορείς δε να διατηρήσεις τέτοιες ταχύτητες σε δρόμους με οποιαδήποτε κλίση.
Προφανώς είναι ξεκάθαρο ότι, όπως και το μοτέρ TwinAir της Fiat, το Focus 1.0 Ecoboost απευθύνεται σε όποιον σκέφτεται την οικονομία. Στον υπολογιστή ταξιδιού είδαμε κατανάλωση 5,4 lt/100 km με σβέλτο ρυθμό στην μπούκλα των 80 km που οδηγήσαμε στην νότια Ισπανία. Στην ίδια διαδρομή δύο άλλοι συνάδελφοι έκαψαν πάνω από 7 lt, χωρίς να πηγαίνουν πολύ πιο γρήγορα, κάτι που δείχνει πόσο ευαίσθητο σε κατανάλωση είναι το μοτέρ ανάλογα με τον τρόπο που οδηγείς το αυτοκίνητο.
Το 1.000άρι μοτέρ Ecoboost αλλάζει τα δεδομένα του παιχνιδιού. Δείχνει πως απομένει ακόμη μπόλικη ζωή στου κινητήρες βενζίνης, όπως ακριβώς τους φαντάστηκε ο Otto. Και τη σήμερον ημέρα δείχνει πως υπάρχει υποκατάστατο για τα κυβικά.  
Όσο απερίσκεπτο κι αν ακούγεται, ο μικροσκοπικός αλλά υπέρ-προηγμένος 3κύλινδρος τούρμπο, που κατασκευάζεται στο Ντάντον στην Αγγλία, παρέχει ένα αξιοσημείωτο ραφινάρισμα στο μικρομεσαίο της Ford. Κάτι που είναι τόσο προφανές, εντυπωσιακό και νεωτερικό, αφήνοντας τους 4κύλινδρους να τρέχουν και να μην φτάνουν.    




Τι λέει το DRIVE
Η Ford με το 1.000άρι Focus τούρμπο εισάγει καινά δαιμόνια στην κατηγορία. Και δείχνει ότι όχι μόνο έπιασε το χρόνο που έχασε στο downsizing, αλλά πήρε και κεφάλι.  
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, διπλός μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων, άμεσος ψεκασμός, 125 PS/6.000 rpm, 17,3 (20,5 με overboost) kgm/1.500-4.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις 0-100 km/h 11,3”, τελική 193 km/h
Μέση κατανάλωση 4,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 114 gr/km
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube