Οδηγούμε τη νέα Chevrolet Camaro ZL1

Οδηγούμε τη νέα Chevrolet Camaro ZL1

H πιο muscle Camaro μέχρι σήμερα αποδεικνύεται απολαυστική και στο στροφιλίκι: Εκρηκτικές επιδόσει, ραφιναρισμένο μοτέρ και σασμάν, ακριβής και άνετη, αλλά και με οικονομικά εξαντλητική κατανάλωση και φτωχό φινίρισμα στην καμπίνα.

Και με τη βούλα: O πόλεμος της ιπποδύναμης μεταξύ των muscle cars των Chevrolet, Ford, Plymouth και Dodge της δεκαετίας του ’60 αναβιώνει. Έτσι, για να μην αισθάνεται κυρίαρχη η Ford με τη Mustang Shelby GT500, η Chevrolet απάντησε με την ZL1, την πιο εκρηκτική Camaro μέχρι σήμερα.

Το 4θέσιο, πισωκίνητο muscle car είναι ένας φόρος τιμής στην Camaro ZL1 του 1969, ένα αυτοκίνητο φτιαγμένο για αγώνες ντράγκστερ. Κι όπως επέστρεψε ο Rocky στα ρινγκ, έτσι επιστέφουν και τα ακραία muscle cars της Chevrolet στην πιάτσα.

Ύστερα από την οικονομική κρίση της GM και την ανακεφαλαιοποίηση τραπεζών και εταιρειών στις ΗΠΑ το 2009, οι αυτοκινητοεταιρείες ξόρκιζαν τέτοιου είδους αυτοκίνητα για να μην κατηγορηθούν ότι διασπάθιζαν τα χρήματα των Αμερικανών φορολογουμένων.

Ωστόσο, η Chevrolet αναθάρρησε από τις ισχυρές πωλήσεις της τον τελευταίο χρόνο και αισθάνθηκε ότι ο καιρός ήταν πρόσφορος για μια πιπεράτη Camaro. Ένα αυτοκίνητο που θα αισθανόταν σα στο σπίτι του σε μια πίστα ντράγκστερ, αλλά και θα ήταν αρκετά ισορροπημένο για καθημερινή χρήση.

Small block 376
Σηκώνοντας το καπό, θα ανακαλύψεις ένα 6.2λιτρο μοτέρ τούρμπο, το ίδιο που φορά η Cadillac CTS-V, που ρυθμίστηκε για να βγάζει 580 PS και 76,9 κιλά ροπής. Οι άνθρωποι της Chevy που ανέλαβαν την εξέλιξη, για να φτάσουν στην ZL1, τροποποίησαν περίπου το 30% της Camaro SS, με βελτιωμένα συστήματα ψύξης, ενισχυμένο διαφορικό, συμπλέκτη και φρένα, και αναθεωρημένη αεροδυναμική.

Η ZL1 είναι το πρώτο αυτοκίνητο που κάνει χρήση της μαγνητορροϊκής ανάρτησης τρίτης γενιάς της Chevrolet, που ενσωματώνει δύο χαρτογραφήσεις για το δρόμο και τρεις αγωνιστικές.

Ανάβεις το μοτέρ, με ένα κλειδί που δεν διαφέρει από αυτό ενός Aveo ή ενός Cruze, και εκείνο ανταποκρίνεται με ένα φιμωμένο αλλά ευχάριστο γουργουρητό. Αλλά αν βυθίζεις το γκάζι στο πάτωμα, ανεβάζοντας ταχύτητες στο στιβαρό 6άρι σασμάν, ο small block βρυχάται ανατριχιαστικά.

Με διαπιστευτήρια Nordschleife
Στο δρόμο, η ZL1 πατά και στρίβει τόσο σφιχτά και με τέτοια ακρίβεια, όσο υπαινίσσονται τα χιλιάδες km που την τεστάρισε στο Νίρμπουργκρινγκ η Chevrolet. Και δείχνει απατηλά ανάλαφρη, λόγω και του ελαφρού τιμονιού της. Αν δοκιμάσεις όμως να μπεις με ενθουσιασμό στη στροφή, η ZL1 σου υπενθυμίζει άμεσα ότι μπροστά βρίσκεται ένας ευμεγέθης και βαρύς V8.

Αν πατήσεις βαθιά το γκάζι στην ευθεία, η ουρά «κάθεται» πειθήνια κάτω, ενώ στις στροφές οι γωνίες που θα πάρει έχουν να κάνουν με το πόσο γενναίος και ικανός είσαι και με τι πρόγραμμα ανάρτησης δουλεύεις τη ZL1. Το αυτοκίνητο με χαμηλή ταχύτητα σαφώς και δεν σιδερώνει όλες τις ανωμαλίες. Μερίδιο της ευθύνης όμως φέρουν και οι 20άρες ζάντες.

Στην καμπίνα έχουν χρησιμοποιηθεί κάμποσα υλικά οικονομικής αίσθησης, λες και προέρχονται από αποθήκη ανταλλακτικών για Chevrolet μαζικής παραγωγής. Βέβαια αυτή είναι και η ουσία των muscle cars. Όλα τα χρήματα έχουν πέσει στην αναβάθμιση των δυναμικών χαρακτηριστικών, που είναι και το ζητούμενο, και όχι στο λουστράρισμα της καμπίνας.

Η ορατότητα δεν είναι σπουδαία, εμπρός λόγω των φαρδιών κολόνων και πίσω λόγω του ανασηκωμένης ουράς και του στενού πίσω κρύσταλλου. Για το λόγο αυτό, η Chevrolet εφοδίασε την ZL1 με κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες παρκαρίσματος. Δικαίως, μιας και το να παρκάρεις με τέτοια ορατότητα ένα αυτοκίνητο με μήκος 4,84 m και πλάτος 1,92 αποτελεί μαρτύριο.

Η πραγματική σπαζοκεφαλιά όμως είναι η κατανάλωση. Ούτε λόγος να πετύχεις την εκτιμώμενη τιμή των 14,7 lt/100 km που μας είπαν στη συνέντευξη Τύπου. Στα 150 km διαδρομής που οδηγήσαμε τη ZL1, άλλοτε γρήγορα και άλλοτε νορμάλ, ο υπολογιστής ταξιδιού έδειξε μέση κατανάλωση 26,2 lt!
Προφανώς, είναι μάλλον απίθανο η Chevellas να εισάγει το αυτοκίνητο στην Ελλάδα, ούτε καν την SS δεν ελπίζουμε.



May the (down)force be with you
Για να φτιάξουν μια Camaro που να αισθάνεται σα στο σπίτι της στην πίστα και στο δρόμο, οι μηχανολόγοι της Chevrolet επανεξέτασαν την αεροδυναμική του αμαξώματος για να δημιουργήσουν επιπλέον κάθετη αεροδυναμική πίεση.

Στις εργοστασιακές δοκιμές σε αεροδυναμική σήραγγα και στο πεδίο δοκιμών του Μίλφορντ στο Μίσιγκαν, η Camaro SS παρήγαγε 68 kg άντωσης με ταχύτητα 240 km/h. Τιμή καθόλα αποδεκτή για οδήγηση στο δρόμο, όπου θέλεις το αυτοκίνητο να γλιστρά μέσα στον αέρα αποτελεσματικά για να κάνει οικονομία στην κατανάλωση, αλλά λιγότερη χρήσιμη για αίσθηση και απόκριση σε μια πίστα.

Ύστερα από σημαντική αεροδυναμική μελέτη του εμπρός μέρους, του καπό, του πατώματος και της πίσω πτέρυγας, η ZL1 πέτυχε 29,5 kg αρνητικής άντωσης έναντι των 69 θετικών της SS.   



Τι λέει το DRIVE
Βρίθει χαρακτήρα, αποδεικνύεται εξαιρετική σε στριφτερό δρόμο, αλλά και σε τρομοκρατεί με την κατανάλωσή της
Τεχνολογία 6.162 cc, V8, 16v, 4 ΕΕΚ, τούρμπο 580 PS/6.000 rpm, 76,9 kgm/4.200 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις 0-100 km/h 4,0”, τελική 296 km/h
Μέση κατανάλωση* 14,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2* 389 gr/km
Μετρήσεις κατασκευαστή, *εκτιμώμενες τιμές

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube