Οδηγούμε: Renault Megane R.S. 265 Trophy

Οδηγούμε: Renault Megane R.S. 265 Trophy

Ρέκορντμαν: Το Megane 265 Trophy είναι το ταχύτερο μπροστοκίνητο στο Νίρμπουργκρινγκ. Με τη βούλα. Πώς είναι όμως στο δρόμο;

Μπορεί κανείς να αναρωτιέται όσο θέλει για το αν ένα ρεκόρ στο Νίρμπουργκρινγκ έχει ουσιαστική σημασία ή όχι. Πρόκειται όμως για ένα μέτρο σύγκρισης που όλοι αναγνωρίζουν, από τους μηχανολόγους εξελικτές μέχρι τους μαθητές του δημοτικού. Αυτός πρέπει να είναι κι ο λόγος που η RenaultSport μας κάλεσε στα βουνά Άιφελ για να δοκιμάσουμε τον νέο της ρέκορντμαν, το Megane 265 Trophy.

Το να ονομάσεις ένα αυτοκίνητο “Trophy” εμπεριέχει ένα ρίσκο γιατί υπονοεί έναν έντονα σπορ χαρακτήρα, για να μην πούμε και αγωνιστικές επιτυχίες. Οπότε, όταν μάθεις ότι το νέο Megane δεν είναι παρά ένα RS Cup με 15 PS και 2,1 kgm παραπάνω, μπορεί και να απογοητευτείς. Ούτε χαμηλωμένη ανάρτηση, ούτε δίαιτα για μείωση του βάρους, ούτε καν μια σπορ εξάτμιση δεν έχει.

Έχει τη στάνταρ ανάρτηση του RenaultSport Cup χωρίς μετατροπές, τα νέα RΕ05Α της Bridgestone σε 19άρες ζάντες, τα στάνταρ καθίσματα Recaro, τα δικά του αυτοκόλλητα βέβαια, και αυξημένη πίεση υπερπλήρωσης στον 2λιτρο, 4κύλινδρο turbo. Ακόμα και λαμβάνοντας υπόψη την αποκλειστικότητα –μόνο 500 Trophy θα κατασκευαστούν– δυσκολεύεσαι να δικαιολογήσεις τη διαφορά τιμής.

Όμως, αν το απόλυτο μπροστοκίνητο ρεκόρ στη Νορντσλάιφε (που επιτεύχθηκε το ίδιο πρωί που πήγαμε να οδηγήσουμε) δεν αποτελεί για σας επαρκή δικαιολογία, η συμπεριφορά του αυτοκινήτου στους δρόμους γύρω από την ιστορική πίστα απέδειξε πως η Renault έκανε τέλεια δουλειά.

H στάνταρ ανάρτηση του RS Cup, σε συνδυασμό με το μπλοκέ διαφορικό, είναι ό,τι ακριβώς πρέπει. Σκληραίνοντας ή χαμηλώνοντάς την, απλά θα την έκανες λιγότερο άνετη – σε ένα αυτοκίνητο που ήδη είναι σφιχτό αλλά αποδεκτό. Άρα η Renault έχει δίκιο που λέει πως η ανάρτηση δεν χρειαζόταν μετατροπές.
Αναμενόμενα, η πιο σημαντική αλλαγή στο Trophy έχει να κάνει με την απόδοση της δύναμης. Η διαφορά γίνεται πιο αισθητή σε στενούς δρόμους, όπου το μουγκρητό της εισαγωγής, τα λάστιχα που σφυρίζουν εύκολα και η δυνατή ώθηση προς τα εμπρός δημιουργούν την εντύπωση πως το αυτοκίνητο θέλει να ξηλώσει την άσφαλτο περισσότερο από το στάνταρ Cup. Δεν επιτίθεται στις αισθήσεις σου όσο το Focus RS, με το οποίο αναπόφευκτα θα συγκριθεί, αλλά επιδεικνύει μια δόση υστερίας όταν σανιδώσεις το γκάζι.

Στα 20,8 km του Νίρμπουργκρινγκ όμως, αυτό που λάμπει είναι το σασί. Η επιπλέον δύναμη παίζει μεν ρόλο, αλλά δεύτερο. Πρωταγωνιστής είναι το κράτημα. Η πρόσφυση, σε συνδυασμό με τις άμεσες αντιδράσεις του Trophy, εμπνέουν αυτοπεποίθηση σε κάποιον που έχει γνωρίσει τη Νορντσλάιφε μόνο μέσα από το Palystation, όπως εν προκειμένω η Βίκυ. Αυτοπεποίθηση που είχε δοκιμαστεί όταν ένας άνθρωπος της Renault μας πέταξε τα κλειδιά του αυτοκινήτου, έδειξε τον Φιλίπ Μεριμέ –τον εξελικτή της RenaultSport, που έχει το ’Ρινγκ σαν δεύτερο σπίτι του– και είπε «ακολουθήστε τον».

Δεν τα καταφέραμε, αλλά προσπαθώντας εκτιμήσαμε την επιπλέον πρόσφυση που ο Μεριμέ και οι συνάδελφοί του λένε ότι προσφέρουν τα 19άρια Bridgestone. Είναι μια αναβάθμιση που πολλοί θα αγνοήσουν, αλλά τελικά κάνει διαφορά. Η επίπτωση στην άνεση, σε σύγκριση με τα νορμάλ 18άρια, είναι πολύ μικρή, ενώ προσφέρουν ελαφρώς καλύτερη ελκτική πρόσφυση.

Θα χρειαζόταν πολύς χρόνος στην πίστα για να διαπιστώσουμε πραγματικά τα πλεονεκτήματα των Bridgestone, αλλά δεν θα είχε σημασία αφού πρόκειται για λάστιχα που μπορεί ο καθένας να αγοράσει. Πολύ πιο σημαντική είναι η διαπίστωση ότι η συμπεριφορά του Megane RS δεν έχει αλλοιωθεί από την επιπλέον δύναμη.

Οι αντιδράσεις στο τιμόνι είναι αισθητές αλλά σωστά ελεγχόμενες, η υποστροφή παραμένει σπάνια και εμφανίζεται μόνο σε οριακές καταστάσεις, και γενικά το ταχύτερο μοντέλο της RenaultSport διατηρεί την ικανότητά του να συναρπάζει όντας παράλληλα πολύ φιλικό. Ιδού λοιπόν ένα αυτοκίνητο που νικάει τη Lamborghini Diablo SV στο ’Ρινγκ και συγχρόνως μπορεί να διασκεδάσει έναν νεοφώτιστο στην ιστορική πίστα. Ένας τέτοιος συμβιβασμός δεν είναι εύκολος. Είναι όμως το Trophy αντάξιο του ονόματός του;

Ναι, γιατί αναμφίβολα είναι ένα εξαιρετικό σπορ αυτοκίνητο. Έχει όλη την ικανότητα και τη χρηστικότητα που καθιστούν το νορμάλ μοντέλο σημείο αναφοράς, προσθέτοντας λίγη παραπάνω δύναμη κι εξοπλισμό. Το μόνο που μπορείς να προσάψεις στη Renault είναι ότι παραέκανε καλό το στάνταρ RS Cup, ένα μοντέλο που στην ουσία προσφέρει ό,τι και το Trophy – εκτός από το κύρος.

Τι λέει το DRIVE
Όλη η ικανότητα και φιλικότητα του νορμάλ RS Cup, απλά με λίγη παραπάνω δύναμη και κάποιον επιπλέον εξοπλισμό.
Τεχνολογία Kινητήρας 1.998 cc, Ι4 2EEK 16v, ψεκασμός & turbo. 265PS/5.500 rpm και 36,8 kgm/3.000 rpm. Χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, μπλοκέ διαφορικό
Επιδόσεις 0-100 km/h σε 6,0”, τελική 255 km/h
Μέση κατανάλωση 8,2 lt/100km
Εκπομπές CO2 190 gr/km
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube