Δοκιμάζουμε: Nissan Qashqai 1.6

Δοκιμάζουμε: Nissan Qashqai 1.6

Take five: Το Qashqai ήταν (και είναι) για τη Nissan η κότα με τα χρυσά αυγά. Δικαίως και από πολλές απόψεις. Για να συνεχίσει όμως να «γεννά» έπρεπε να συμμορφωθεί «προς τας περιβαλλοντικάς υποδείξεις».

To Qashqai μπορεί δικαίως να υπερηφανεύεται ότι είναι αυτό που επέβαλε τα crossover στη συνείδηση του καταναλωτή. Και όσοι είχαν αμφιβολίες, όταν παρουσιάστηκε το 2007, οι πωλήσεις τους ανάγκασαν να τις άρουν. Όπως όμως κάθε πρωτοπόρος έχει να αντιμετωπίσει τους επίδοξους ανταγωνιστές που «είδαν φως και μπήκαν», αλλά και το γεγονός ότι έχουν περάσει ήδη τέσσερα χρόνια από την εμφάνισή του.

Η ανάγκη φιλοτιμία
Το πρόβλημα της αισθητικής και όχι μόνο ανανέωσης του Qashqai το αντιμετώπισε πέρσι με ένα συγκρατημένο και επί της ουσίας facelift. To επόμενο κώλυμα όμως ήταν τεχνικής φύσης. Ο κινητήρας των 1,6 λίτρων που απέδιδε 115 PS δεν ανταποκρινόταν στις νέες νόρμες εκπομπών ρύπων της ΕΕ, γνωστές και ως Euro5. Γι’ αυτό το πρόβλημα όμως η Nissan είχε έτοιμη τη λύση. Ήδη από τo τέλoς του 2010 υπήρχε η αναβαθμισμένη εκδοχή του 1.6 που τοποθετείται στο Juke, με αυξημένη ιπποδύναμη και ροπή -117 PS και 16,1 kgm αντίστοιχα. Η Nissan φρόντισε για αρκετά εκτενείς βελτιώσεις. Η πολλαπλή εξαγωγής είναι μεγαλύτερη, η εισαγωγής έχει υποστεί βελτιώσεις και πλέον υπάρχει μεταβλητός χρονισμός των εκκεντροφόρων εισαγωγής και εξαγωγής. Η ροή του αέρα στον κύλινδρο έχει βελτιωθεί. Τα έμβολα έχουν επανασχεδιασμένες κεφαλές, αλλά το σημαντικότερο είναι πως έχουν τοποθετηθεί δύο μπεκ σε κάθε κύλινδρο με μικρότερης διαμέτρου ακροφύσια για πιο στοχευόμενο και ομαλό ψεκασμό στους αυλούς εισαγωγής. Το ίδιο ακριβώς σύνολο τοποθετείται πλέον και στο Qashqai. Το κιβώτιο εξακολουθεί να είναι χειροκίνητο 5 ταχυτήτων, όμως η τελική σχέση μετάδοσης έχει μακρύνει από 4,5 στα 4,21, με στόχο να συμβάλλει και αυτή στην αποκλιμάκωση των εκπομπών ρύπων. Όλα  μαζί έχουν ρίξει το CO2 στα 144 (139 με start-stop) gr/km, ακόμα χαμηλότερα δηλαδή από του Juke το οποίο εκπέμπει 147 gr/km.

Το ανάλογο κόστος
To μακρύτερο κιβώτιο έχει πνίξει την ούτως ή άλλως οριακή αύξηση της ιπποδύναμης. Κι αυτό το Qashqai το πληρώνει με 0,3” περισσότερα στο 0-100 km/h από το προηγούμενο και κυρίως με τις σαφώς χειρότερες επιδόσεις του εν κινήσει. Για τα 80-110 km/h ε 3η και 4η το προηγούμενο Qashqai χρειάζεται 6,3” και 8,7” και το «καθαρό» 6,9” και 9,5”. Από την άλλη πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι η λειτουργία του αναβαθμισμένου συνόλου είναι σαφώς πιο γραμμική και -το κυριότερο- καλύτερη ακουστικά. Δεν είναι τόσο τραχιά, ειδικά στις ψηλές στροφές, αν και σε αυτό έχει συμβάλλει και η καλύτερη ηχομόνωση της περσινής ανανέωσης. Ελάχιστοι θα καταλάβουν αυτή την υστέρηση του «καθαρού» Qashqai σε σχέση με τον προκάτοχό του. Μόνο αν τα έχεις οδηγήσει στο καπάκι θα αντιληφθείς κάποιες διαφορές υπέρ του πρώτου, ειδικά στις υψηλές στροφές. Το ότι η ψαλίδα όμως έχει ανοίξει και υπέρ του ανταγωνισμού είναι ένα πρόβλημα που θα έπρεπε ίσως να απασχολήσει τους ανθρώπους της Nissan στο μέλλον. Το Qashqai, ειδικά από στάση, μένει πίσω από σχεδόν όλα τα ανταγωνιστικά 1.6 crossover, όρα ASX, ix35, Sportage και Tiguan. Βέβαια οι επιδόσεις δεν έχουν σε αυτή την κατηγορία τον πρώτο λόγο, ωστόσο είναι σαφές ότι το Qashqai χρειάζεται σε κάποιες περιπτώσεις, περισσότερη δύναμη ή ροπή ή 6άρι κιβώτιο ή και τα τρία...
Αυτό που δεν χρειάζεται είναι πολύ βενζίνη. Μπορείς πολύ εύκολα να επιτύχεις κατανάλωση κάτω από τα 9 lt/100 km και να τη διατηρήσεις ή και να τη ρίξεις ακόμα περισσότερο με συνετή οδήγηση. Επίσης δεν μπορείς παρά να εκτιμήσεις τις δυνατότητες του πλαισίου και την πολύ σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση. Πρόκειται για το πιο σπορ στημένο αυτοκίνητο της κατηγορίας, χωρίς να απεμπολεί σημαντικό μέρος της άνεσης και της ποιότητας κύλισης. Η κλίση στις στροφές είναι λογική, το τιμόνι είναι γρήγορο και με επαρκή πληροφόρηση. Και η θέση οδήγησης με το μικρό σε διάμετρο τιμόνι είναι επίσης από τις καλύτερες στην κατηγορία.

Τι λέει το DRIVE
Το Qashqai έχει αποδείξει την αξία του με την πολύ καλή εμπορική πορεία του. Ωστόσο ο κινητήρας 1.6, παρά την αναβάθμιση, υστερεί πλέον σε σχέση με τον ανταγωνισμό
Τεχνολογία
1.598 cc, i4 , 2EEK 16v, μεταβλητός χρονισμός εκκεντροφόρων εισαγωγής και εξαγωγής, 117 PS/6.000 rpm. 16,1 kgm/4.000 rpm,
Μετάδοση
Εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
Επιδόσεις
0-100 km/h σε 11,7”, τελική 183 km/h
Μέση κατανάλωση 8,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 144 (139 με start-stop) gr/km

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube