Δοκιμάζουμε: Alfa Romeo Giulietta 1.4 T-Jet

Δοκιμάζουμε: Alfa Romeo Giulietta 1.4 T-Jet

Στην αρχή αντιμετωπίσαμε τη «μικρή» Giulietta ως ένα απαραίτητο συμβιβασμό. Η οδήγησή της μας έβγαλε λάθος...Για όσους απολαμβάνουν την οδήγηση, μια ολοκαίνουργια Alfa Romeo είναι πάντα πολύ ενδιαφέρουσα.

Ωστόσο, η συγκεκριμένη Alfa δε στηρίζεται μόνο στη συμπεριφορά της όταν την οδηγείς απαιτητικά. Εξάλλου, το να είναι απολαυστική στην οδήγηση μια Alfa Romeo είναι κάτι που λίγο πολύ το περιμένεις.

Easy lover
Εκεί που η Giulietta αποδεικνύεται υπεράνω των προσδοκιών είναι στην καθημερινή οδήγηση. Είναι ευκολοδήγητη, με γκάζι που έχει άμεση απόκριση, ακόμα και να έχεις επιλέξει το Normal στο D.N.A. Επιπλέον, το στιβαρό πλαίσιο συνεργάζεται πολύ καλά με την ανάρτηση και ανεξαρτήτως ταχύτητας οι ανωμαλίες του δρόμου αποσβένονται επιτυχώς.

Ο τρόπος που δουλεύει η ανάρτηση θυμίζει εκείνον της μεγαλύτερης 159, κάτι αναντίλεκτα θετικό. Υψηλή είναι και η ποιότητα κύλισης. Θα ήταν κορυφαία, εάν η ανάρτηση μετέφερε λιγότερο θόρυβο τροχασμού στην καμπίνα και ο αεροδυναμικός θόρυβος ύστερα από τα 120 km/h ήταν χαμηλότερος.

Σημαντική είναι και η εκτεταμένη χρήση αλουμινίου στην ανάρτηση, για τη μείωση του μη αναρτώμενου βάρους. Αυτό αναδεικνύει τη σημασία του, όταν ζητήσεις από τη Giulietta το κάτι παραπάνω. Με τη βοήθεια του άμεσου και γρήγορου τιμονιού αλλάζει πολύ γρήγορα κατεύθυνση, χωρίς να γέρνει πολύ. Το κράτημα είναι εξαιρετικό και μόνο πάνω από ανωμαλίες με πολύ υψηλή ταχύτητα αναζητάς μια ελάχιστα πιο σφιχτή ρύθμιση. Η ταλάντωση του αμαξώματος ελέγχεται μεν άμεσα είναι όμως λίγο πιο έντονη από όσο περιμένεις. Η αίσθηση από το τιμόνι δεν είναι ο λόγος για τον οποίο θα θυμάσαι την Giulietta, αλλά γενικώς ικανοποιεί. Με το σύστημα D.N.A. στη ρύθμιση Dynamic, αποκτά λίγο παραπάνω βάρος από το ιδεατό χωρίς ουσιαστικό κέρδος σε αίσθηση. Άξια αναφοράς είναι και η πολύ καλή λειτουργία των ηλεκτρονικών συστημάτων ευστάθειας και πρόσφυσης, καθώς και του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού Q2.

Κι όμως κινείται (γρήγορα)
Η Giulietta της δοκιμής μας είναι η «μικρή» με τον παλιό 1.4 T-Jet ο οποίος αποδίδει 120 PS/5.000 rpm. Τεχνολογικά είναι απλός όμως στην πράξη κινεί το σχετικά βαρύ αμάξωμα σε ρυθμό παραπάνω από ικανοποιητικό. Το δυνατό του σημείο είναι εμφανώς οι χαμηλές και μεσαίες στροφές, κάτι που ευνοεί πολύ τις μετακινήσεις στην πόλη. Τον ευνοεί επίσης η καλά μελετημένη κλιμάκωση του κιβωτίου που δεν τον αφήνει να κρεμάσει σημαντικά πάνω από τις 5.500 rpm και γενικά σου δίνει την αίσθηση ότι κινείσαι γρηγορότερα.

Στην πραγματικότητα η 120άρα Giulietta βρίσκεται πίσω και από το Golf 122 PS και από το Astra 1.4T των 140 PS σε επιδόσεις από στάση. Προηγείται όμως σημαντικά και από τα δύο σε όλες σχεδόν τις εν κινήσει επιταχύνσεις. Να σημειωθεί ότι εκτός από καλή κλιμάκωση, το κιβώτιο της Alfa έχει κι έναν ακριβέστατο, μαλακό λεβιέ, η υφή της μεταλλικής λαβής του οποίου είναι τόσο απολαυστική που σχεδόν μαγνητίζει το χέρι σου. Μπορεί να ζεματάει όταν κάνει ζέστη, αλλά χαλάλι του.

The feel good factor
Κατά τη γνώμη μας η εικόνα στην καμπίνα είναι ακόμα καλύτερη από εκείνη του αμαξώματος. Οι απλές, καθαρές γραμμές δίνουν μια σπορ αίσθηση.
Εκτός από φινέτσα όμως, η νέα Alfa έχει και ποιότητα. Και δεν εννοούμε μόνο εκείνη που εκφράζεται από τα υλικά, αλλά και εκείνη που προκύπτει από την προσοχή στη λεπτομέρεια. Τα υλικά σε πείθουν με την υφή και τη συναρμογή τους. Το ίδιο ισχύει και για την αίσθηση των χειριστηρίων. Θήκες για μικροπράγματα υπάρχουν επαρκείς, αν και λίγες παραπάνω θα ήταν ευπρόσδεκτες. Το πορτμπαγκάζ της χωράει 350 λίτρα και έχει κανονικό σχήμα, αλλά και ψηλό κατώφλι φόρτωσης.

Στα μείον της νέας Alfa συγκαταλέγεται η ευρυχωρία. Στο εμπρός μέρος δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Στο πίσω όμως, παρότι ο διαθέσιμος χώρος για τα γόνατα είναι επαρκέστατος, το μικρό διαθέσιμο ύψος και πλάτος στερούν πολλούς πόντους. Τουλάχιστον, η πρόσβαση στο πίσω κάθισμα είναι εύκολη, αφού το άνοιγμα των πίσω θυρών είναι μεγάλο και η κρυφή χειρολαβή τους εύχρηστη αν και αποτελεί ένα από τα λίγα σημεία του αυτοκινήτου που δεν πείθουν για τη ποιότητά τους.

Η βασική έκδοση Progressive των 120 ίππων δεν ξεπερνά τα 20.400 ευρώ ενώ η Distinctive φτάνει τα 21.700 ευρώ και ο εξοπλισμός της περιλαμβάνει παραπάνω από τα απαραίτητα. Όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες είναι παρούσες, όπως και ο αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, οι προβολείς ομίχλης και οι ζάντες αλουμινίου. Πρέπει να αναφέρουμε ακόμα ότι η επίδοση της Giulietta στη δοκιμή πρόσκρουση του EuroNCAP είναι η καλύτερη που έχει καταγραφεί σε αυτοκίνητο αυτής της κλάσης.

Τι λέει το DRIVE
Η αλήθεια είναι πως η «170άρα» μας αρέσει περισσότερο. Ετούτη εδώ όμως συνδυάζει σχεδόν ιδανικά την ομορφιά και το σπορ χαρακτήρα με την εύκολη καθημερινή χρήση
Τεχνολογία
1.368 cc, 4κύλινδρος σε σειρά, 2 ΕΕΚ, 16v, ψεκασμός και turbo 120 PS/5.00 rpm, 21,0 kgm/1.750 rpm
Επιδόσεις
0-100 km/h 10,1”, τελική ταχύτητα 195 km/h
Μέση κατανάλωση
10.5 lt/100 km
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube