Οδηγούμε το πρωτότυπο Volkswagen T-Roc

Οδηγούμε σε πρωτότυπη μορφή το ολοκαίνουργιο κόμπακτ SUV της Volkswagen που έστω και καθυστερημένα, έρχεται σύντομα σε μια εξαιρετική δυνατή κατηγορία.

Η αλήθεια είναι ότι η το T-Roc άργησε να φτάσει στο ραντεβού με τα υπόλοιπα SUV της Volkswagen.

Είναι όμως επίσης αλήθεια πως πρόκειται για ένα πραγματικά διαφορετικό μοντέλο, όπως είχε φανεί ήδη από τότε που το είχαμε δει για πρώτη φορά, στην έκθεση της Γενεύης το 2014.

Τι είναι;
Παρά το καμουφλάζ, φαίνεται ότι πολλά από τα στοιχεία του πρωτότυπου έχουν μεταφερθεί έστω και φιλτραρισμένα στο μοντέλο παραγωγής, ενώ θα υπάρχει διαθέσιμη ακόμα και διχρωμία στο αμάξωμα. Μάλλον είναι η στιγμή που η Volkswagen θέλει να δώσει στο αγοραστικό κοινό πιο «συναισθηματικά» μοντέλα κι αυτό το λέμε για καλό.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Νέο Volkswagen T-Roc χωρίς καμουφλάζ

Για την ονομασία του, χρησιμοποιήθηκε το γράμμα T για τη σύνδεση με τα υπόλοιπα SUV της εταιρείας, το Tiguan και το Touareg, ενώ το Roc είναι παράφραση της λέξης Rock και τονίζει τον εκτός δρόμου χαρακτήρα του μοντέλου.

Πώς είναι;
To T-Roc χρησιμοποιεί την πασίγνωστη πλέον πλατφόρμα MQB της εταιρείας, κάτι που μοιραία σημαίνει πολλά κοινά στοιχεία με το Audi Q2. Ένα από αυτά είναι και το μεταξόνιο των 2,6 m το οποίο είναι λίγο μικρότερο από του Golf. Κι αυτό παρότι οι εξωτερικές διαστάσεις του T-Roc θα είναι λίγο μεγαλύτερες.

Ο χώρος στην καμπίνα πάντως θα είναι επαρκής για τις ανάγκες μιας οικογένειας, ενώ η σχεδίασή της θα κάνει αίσθηση για τα συντηρητικά δεδομένα της Volkswagen.

Το πρωτότυπο που οδηγούμε έχει διαφορετικό ταμπλό από αυτό που θα χρησιμοποιεί η έκδοση παραγωγής, ωστόσο οι πληροφορίες μας αναφέρουν συνέπεια στα ποιοτικά κι εργονομικά στάνταρ της εταιρείας. Αναφέρουν όμως χρωματιστές πινελιές για νεανικό χαρακτήρα, ο οποίος αποδεδειγμένα αρέσει σε όσους αγοράζουν τέτοια μοντέλα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το Volkswagen Tiguan 1.4 TSI 125 PS

Το πρωτότυπο που οδηγήσαμε είχε κάτω από το καπό του τον νέο 1.500άρη TSI κινητήρα των 150 ίππων που έδειξε ότι μπορεί να κινήσει με άνεση σβέλτα το T-Roc και συνεργάζεται πολύ καλά με το 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Η βενζινοκίνητη γκάμα αναμένεται να συμπληρωθεί από τον 3κύλινδρο 1.000άρη και τον 4κύλινδρο 2λιτρο TSI, ενώ σύστημα τετρακίνησης θα διατίθεται μόνο στις εκδόσεις με τους μεγαλύτερους κινητήρες.



Επί το πλείστο, οδηγήσαμε το T-Roc σε χωματόδρομους οπότε δε μπορέσαμε να βγάλουμε ιδιαίτερα ασφαλή συμπεράσματα για την κύλιση και το κράτημα του. Όμως μπορούμε να πούμε με αρκετή σιγουριά ότι η ρύθμιση της ανάρτησης είναι αρκετά σφιχτή, πιθανότατα για να υποστηρίξει κι εκείνη από την πλευρά της τον νεανικό και «συναισθηματικό» χαρακτήρα του μοντέλου.

Να το αγοράσω;
Είναι πραγματικά πολύ δύσκολο να σχηματίσεις μια καθαρή άποψη για ένα αυτοκίνητο από την οδήγηση ενός πρωτότυπου εξέλιξης. Είναι όμως ξεκάθαρο ότι το T-Roc αξίζει να αποτελέσει μια εναλλακτική απέναντι σε καταξιωμένα μοντέλα όπως το Nissan Qashqai ή το Opel Mokka.

Ο βασικότερος λόγος είναι ότι πρόκειται για ένα μοντέλο που συνδυάζει τις κλασικές παραδοσιακές αξίες όλων των Volkswagen με κάτι που έλειπε μέχρι σήμερα: Το συναίσθημα και το νεανικό χαρακτήρα.

Τι λέει το Autocar
Ο συνδυασμός των κλασικών αξιών της Volkswagen με το νεανικό χαρακτήρα είναι το πλέον δυνατό σημείο του κόμπακτ SUV της εταιρείας. Κι εκεί αναμένεται να βασιστεί η επιτυχία του.
Τιμή από € 20.000
Τεχνολογία Βενζίνη, 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, ισχύς και ροπή δεν ανακοινώνονται ακόμα, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη εφτά σχέσεων