Main menu

Αργύρης Τούντας
Παρασκευή, 17 Μαρτίου 2017 - 11:45πμ

Οδηγούμε το νέο Volkswagen Golf 1.5 TSI Evo 150 PS

Το Golf είναι απόλυτα ταυτισμένο με την ποιότητα και το συνολικό ραφινάρισμα και ο νέος 1.5 TSI τονίζει ακριβώς αυτά τα χαρακτηριστικά του.

Η ανανεωμένη έκδοση της έβδομης γενιάς του Golf, αναλαμβάνει βασικό ρόλο στη διατήρηση της Volkswagen στην κορυφή των πωλήσεων σε ολόκληρο τον κόσμο.

Παρουσιάστηκε τον περασμένο Οκτώβριο και θα διατηρήσει όλες τις εκδόσεις του προηγούμενου μοντέλου, σε πείσμα των καιρών που θέλουν τις 3θυρες εκδόσεις σταδιακά να καταργούνται. Το μεγάλο νέο πάντως αναντίλεκτα είναι ο νέος 1.5 κινητήρας TSI, ο οποίος θα αντικαταστήσει σταδιακά τον 1.4 TSI.

Κάπου σε ξέρω
Στην εμφάνιση πάντως πρέπει να είσαι προσεκτικός και βαθύς γνώστης της εικόνας του Golf VII για να εντοπίσεις τις αλλαγές του facelift. Οι βασικές αφορούν στον εμπρός προφυλακτήρα που έχει διαφορετικές εισαγωγές αέρα, τα νέας σχεδίασης φώτα ημέρας LED, αλλά και τα LED πίσω φώτα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το Volkswagen Tiguan 1.4 TSI 125 PS

Απόλυτα οικεία είναι και η εικόνα της καμπίνας που παραμένει ιδιαίτερα ευρύχωρη και πρακτική, και ξεχωρίζει για το καθαρό ταμπλό, την άψογη θέση οδήγησης και την κορυφαία ποιότητα των υλικών. Υπάρχουν όμως μερικές προσθήκες στον έξτρα εξοπλισμό που αναβαθμίζουν ακόμα περισσότερο την εικόνα. Το πρώτο είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων που γνωρίζουμε ήδη από το Passat. Στην πραγματικότητα είναι μια οθόνη TFT με 12,3 ίντσες διαγώνιο και ανάλυση 1.440x540 pixel, η οποία αντικαθιστά τα κλασικά αναλογικά όργανα και διαθέτει πέντε διαφορετικά layout. Οι ενδείξεις του αλλάζουν ανάλογα με τη ρύθμιση που διαλέγεις, μέσω των κουμπιών στο τιμόνι.



Για όσους θέλουν και μπορούν να το υποστηρίξουν οικονομικά, υπάρχει και ένα νέο σύστημα infotainment που τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας και ονομάζεται Discover Pro. Η οθόνη του είναι 9,2 ιντσών, έχει ανάλυση 1.280x640 pixel και διά μέσου της ελέγχονται ουσιαστικά τα πάντα. Αναγνωρίζει μάλιστα και τις χειρονομίες σου σε διάφορα μενού, έτσι ώστε να εκτελεί με αυτό τον τρόπο βασικές λειτουργίες, ενώ υποστηρίζει και φωνητικό έλεγχο. Θα προτιμούσαμε πάντως να υπήρχαν και κλασικά κουμπιά για τις πολύ βασικές λειτουργίες, όπως η ένταση του ηχοσυστήματος, ώστε η αυξομείωσή της να γινόταν πιο γρήγορα. Από τις δυνατότητές του πάντως δεν υπάρχει κανένα παράπονο, αφού έχει πλήρη συμβατότητα με τα smartphones, αλλά και πρόσβαση στα applications της Volkswagen.

Η εξέλιξη του TSI
Όπως προείπαμε, το μεγάλο νέο είναι ο νέος 1.5 TSI που αντικαθιστά τον 1.400άρη του σημερινού μοντέλου. Έχει την κωδική ονομασία EA211 EVO και θα τον δούμε σε σχεδόν αμέτρητα μοντέλα στο μέλλον, όμως εδώ είναι η πρώτη εφαρμογή του.

Κάνοντας ένα βηματάκι πίσω στην τάση του downsizing που η ίδια πυροδότησε, η Volkswagen αύξησε κατά 103 cc τη χωρητικότητα του κινητήρα της. Στην προκειμένη περίπτωση αποδίδει 150 ίππους μεταξύ 5.000-6.000 rpm και 25,5 kgm μεταξύ 1.500 και 3.500 rpm. Ακριβώς όσο και ο δυνατός 1.4 TSI που αντικαθιστά, δηλαδή.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το Volkswagen Passat 1.6 TDI

Ο νέος κινητήρας έχει την ελαστικότητα που θέλεις για τις αστικές συνθήκες, αλλά και τη δύναμη που ψάχνεις στον ανοιχτό δρόμο. Ήδη από τις 1.500 rpm τραβά δυνατά και γραμμικά, ενώ τον καλύτερο εαυτό του το δείχνει στις μεσαίες στροφές. Η λειτουργία του είναι ραφιναρισμένη κι έχει χροιά που δεν ενοχλεί, οπότε δεν είναι καθόλου δυσάρεστο το να τον πιέζεις.

Η κλιμάκωση του χειροκίνητου κιβωτίου με τις έξι σχέσεις είναι άριστη και ο λεβιές έχει θετικό κούμπωμα, όπως και μέχρι σήμερα. Με το 7άρι DSG δεν κερδίζεις πρακτικά τίποτα σε επιδόσεις ή οικονομία, κερδίζεις όμως πολύ σε ευκολία οδήγησης και τη δυνατότητα για το νέο σύστημα Traffic Jam Assist που ουσιαστικά επιτρέπει ημιαυτόνομη οδήγηση μέχρι τα 60 km/h.



Η Volkswagen ανακοινώνει 0,1” περισσότερο για τα 0-100 km/h σε σχέση με το προηγούμενο 1.4 TSI μοντέλο των 150 ίππων (8,3” δηλαδή), όμως παράλληλα υποστηρίζει ότι στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις είναι ταχύτερο. Όπως και ο προκάτοχός του, ο 1.5 TSI διαθέτει το σύστημα Active Cylinder Management, το οποίο μεταξύ 1.000-4.000 rpm σε χαμηλό φορτίο και μέχρι τα 130 km/h απενεργοποιεί την τροφοδοσία των δύο μεσαίων κυλίνδρων για να κάνει οικονομία.

Για τις εκδόσεις με το χειροκίνητο κιβώτιο οι εργοστασιακές τιμές κατανάλωσης είναι από 5,0 έως 5,1 lt/100 km (ανάλογα με τους τροχούς και τον εξοπλισμό) ενώ οι εκπομπές CO2 από 114 έως 116 g/km. Για την έκδοση με το DSG, οι αντίστοιχες τιμές είναι 4,9 έως 5,0 lt/100 km και 112 έως 114 g CO2/km.

Σταθερό στις αξίες του
Προφανώς με δεδομένη την τεράστια επιτυχία του υπάρχοντος Golf, δεν ήταν ανάγκη για πολλές αλλαγές στη συνολική εικόνα του ανανεωμένου μοντέλου. Γι’ αυτό και παραμένει εξαιρετικά ευκολοδήγητο, ενώ η καμπίνα του δίνει αχτύπητη για την κατηγορία αίσθηση ποιότητας. Τέτοια, που ακόμα και premium προτάσεις ζηλεύουν.

Το ανανεωμένο Golf εξακολουθεί να κρατάει εξαιρετικά και να σου δίνει αυτή την πολύτιμη αίσθηση ότι έχεις πάντα τον απόλυτο έλεγχο. Στην κατηγορία υπάρχουν αυτοκίνητα που επικοινωνούν καλύτερα με τον οδηγό τους, όμως το άμεσο τιμόνι και ο άψογος έλεγχος του αμαξώματος του επιτρέπουν να αποδίδει καλά σε κάθε δρόμο.



Ανάλογα με τη ρύθμιση του Driver Profile αλλάζει η απόκριση του γκαζιού και το βάρος του τιμονιού στις επιλογές Comfort, Normal και Sport, ενώ η ύπαρξη του Dynamic Chassis Control σημαίνει και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ που μαλακώνουν ή σφίγγουν ανάλογα με τη ρύθμιση.

Σε κάθε περίπτωση η απόσβεση των αμορτισέρ είναι σφιχτή, σε καμία περίπτωση όμως αυτό δε σημαίνει ότι λείπει η άνεση ή η ποιοτική κύλιση. Ο ελαφρώς αυξημένος θόρυβος κύλισης σε τραχύ οδόστρωμα είναι το μοναδικό μεμπτό σημείο σε ένα αυτοκίνητο που δεν μπορείς να ψέξεις σχεδόν για τίποτα.

Η τιμή της ανανεωμένης έκδοσης δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα, αλλά αναμένεται κοντά στα € 22.300, ελάχιστα αυξημένη σε σχέση με το 1.4 TSI των 150 ίππων που ξέραμε μέχρι σήμερα. Περισσότερες λεπτομέρειες θα έχουμε την ερχόμενη εβδομάδα, οπότε και το νέο μοντέλο θα ξεκινήσει τη σταδιοδρομία του στην ελληνική αγορά. Για τον 1.5 TSI πάντως, θα χρειαστεί σχεδόν ένας μήνας υπομονής ακόμα.

Τι λέει το DRIVE
Χωρίς σπουδαίες διαφορές, αλλά με τεχνολογικές βελτιώσεις σε καίρια σημεία και νέο κινητήρα, το Golf παραμένει ένα πρακτικά ανίκητο πακέτο, με πραγματικά premium αίσθηση.
Τιμή Από € 22.300 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 1.498 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 150 PS/5.000-6.000 rpm, 25,5 kgm/1.500-3.500 rpm, χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο ή αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, κίνηση εμπρός.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,3”
Τελική ταχύτητα 216 km/h
Μέση κατανάλωση 4,9-5,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 112-116 g/km
Διαστάσεις 4.258 x 1.790 x 1.492 mm
Πορτμπαγκάζ 380 lt
Βάρος 1.219 kg (1.242 με το DSG)
Τιμές κατασκευαστή

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία