Test drive: Volkswagen Tiguan 1.4 TSI 125 PS

Test drive: Volkswagen Tiguan 1.4 TSI 125 PS

Η δεύτερη γενιά του Tiguan ανέβασε τον πήχη σε ποιότητα και πρακτικότητα. Μένει να διαπιστώσουμε αν το βασικό μοτέρ της γκάμας αρκεί για να δημιουργηθεί ένα ολοκληρωμένο σύνολο.

Η βασική έκδοση του Volkswagen Tiguan επιχειρεί να δώσει τέλος στην αναζήτηση για το πιο ολοκληρωμένο βενζινοκίνητο crossover με τιμή λίγο πάνω από τα €25.000.

Αρκεί όμως ένας κινητήρας 1.4 TSI με 125 PS για να κινήσει με ασφάλεια ένα οικογενειακό αυτοκίνητο με τέτοιες διαστάσεις και βάρος; Σε σχέση με το απερχόμενο, η χρήση της πλατφόρμας MQB έχει εξοικονομήσει κιλά, οπότε παρά την πιο τετραγωνισμένη και επιβλητική σχεδίαση που το κάνει να δείχνει αισθητά πιο ογκώδες, δεν περιμένεις να δεις μεγαλύτερη ένδειξη από πριν στη ζυγαριά. Στην πράξη, μετρήσαμε 1.460 kg, δηλαδή ακριβώς όσα ήταν και το προηγούμενο Tiguan 1.4 TSI 122 PS.

Το νέο Tiguan, που έχει πάντα 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο (δεν διατίθεται DSG), αποδεικνύεται καλύτερο από τον προκάτοχό του σε κάθε μέτρηση. Με μικρή διαφορά στις μετρήσεις από στάση, με 0-100 km/h σε 10,7’’ και 0-400 m σε 17,5’’ αντί για 11,0’’ και 17,6’’, και αρκετά μεγαλύτερη στις ρεπρίζ, σε κάθε φάσμα στροφών και με κάθε σχέση. Για παράδειγμα, για τα 80-110 km/h με 3η και 4η το νέο Tiguan χρειάζεται 5,3’’ και 6,4’’, ενώ το προηγούμενο 6,0’’ και 7,8’’, αντίστοιχα. Στις μετρήσεις με 5η και 6η η διαφορά είναι ακόμα μεγαλύτερη υπέρ του καινούργιου.

Απέναντι στον σύγχρονο ανταγωνισμό του, το Tiguan στέκεται μια χαρά. Στη σύγκριση με το Renault Kadjar 1.2 TCe 130 κερδίζει στις μετρήσεις από στάση, ενώ στις ρεπρίζ έχει μικρό προβάδισμα σε όσες γίνονται με χαμηλές στροφές και μένει λίγο πίσω ψηλότερα. Το χρονόμετρο δείχνει ότι σε όλες τις ρεπρίζ είναι αισθητά μπροστά και από το μικρότερο και λίγο ελαφρύτερο Jeep Renegade 1.4 MultiAir2. Σε ρυθμό καθημερινής μετακίνησης τώρα, η δύναμη από χαμηλά επαρκεί για να κινηθείς σβέλτα, αλλά το γκάζι θα μπορούσε να έχει καλύτερη απόκριση, ειδικά στην αρχή της διαδρομής του. Στα φρένα, το Tiguan ανεβάζει τον πήχη σε δυσθεώρητα ύψη για την κατηγορία, αφού η επίδοση των 36,1 m για την ακινητοποίηση από τα 100 km/h το βάζει στα χωράφια των σπορ αυτοκινήτων.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Volkswagen Tiguan 1.4 TSI 150 PS ACT DSG6

Η καμπίνα σε απομονώνει τελείως από το περιβάλλον, με την κορυφαία ποιότητα κύλισης να αφήνει έξω την τραχύτητα του δρόμου. Το επίπεδο άνεσης από την ανάρτηση είναι πολύ υψηλό, τόσο με χαμηλή ταχύτητα στην πόλη όσο και εκτός αυτής. Παρά το ύψος του δεν είναι ευπαθές στον πλευρικό άνεμο, και στον αυτοκινητόδρομο κάποιες τάσεις πλεύσης που ίσως προκληθούν, ειδικά με φορτίο, ποτέ δεν παίρνουν μεγάλες διαστάσεις. Σε δρόμους της περιφέρειας, το Tiguan δείχνει πειστικό σε απλώς σβέλτο ρυθμό και δεν γέρνει ιδιαίτερα. Όμως αν το πιέσεις, πριν καν προλάβεις να πλησιάσεις το όριό του, το σύστημα ευστάθειας επεμβαίνει πολύ απότομα για να σε επαναφέρει στην τάξη. Ειδικά σε σχετικά γλιστερή άσφαλτο σε ξαφνιάζει, χωρίς να χρειάζεται.



Η καμπίνα του Tiguan είναι ευρύχωρη, και δείχνει ακόμα μεγαλύτερη χάρη στις ανοιχτόχρωμες ταπετσαρίες. Ακόμα και ένας ψηλός οδηγός θα καθίσει τέλεια, με το κεφάλι του να απέχει αρκετά από την οροφή και τους αγκώνες του να μην εμποδίζονται από τίποτα. Δύσκολα θα σχολιάσεις κάτι αρνητικό στην εργονομία του ταμπλό, ενώ τα υλικά που καλύπτουν όσες επιφάνειες αγγίζει ο οδηγός παραμένουν κορυφαία.

Οι πίσω επιβάτες, εκτός του μεγάλου χώρου για τα πόδια και το κεφάλι τους, έχουν στη διάθεσή τους και ρυθμιζόμενη κλίση της πλάτης του καθίσματος, που κάνει πιο άνετη την πολύωρη μετακίνηση. Επιπλέον υπάρχει ξεχωριστή ρύθμιση του κλιματισμού για αυτούς, αλλά και τραπεζάκια στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων. Η βάση του πίσω καθίσματος είναι συρόμενη, κατά 18 πόντους, επιτρέποντας την εύρεση της ιδανικής σχέσης χώρου επιβατών/αποσκευών. Ο τελευταίος δεν εντυπωσιάζει σε χωρητικότητα με το κάθισμα στην πιο πίσω θέση του, αφού η ύπαρξη ρεζέρβας ανάγκης τον περιορίζει στα 420 lt. Έχει όμως πρακτικό, διπλό πάτωμα και δύο μοχλούς στα πλάγια που ρίχνουν κατευθείαν την πλάτη του πίσω καθίσματος, δημιουργώντας μια επίπεδη επιφάνεια.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4MOTION DSG

Ως Advance (€27.550), αυτό το Tiguan διαθέτει μεταξύ άλλων επτά αερόσακους, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, αυτόματο κλιματισμό τριών ζωνών, σύστημα infotainment με έγχρωμη οθόνη αφής 8,0’’ (αλλά χωρίς σύστημα πλοήγησης), σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος στην πόλη  κ.ά. Η κατανάλωση παραμένει χαμηλή για τα δεδομένα ενός βενζινοκίνητου τέτοιου μεγέθους, αφού στη δοκιμή μας περιορίστηκε στα 8,5 lt/100 km, όμως πιθανότατα η διάθεση του ντίζελ Τiguan 1.6 TDI 115 PS –το οποίο δεν έχουμε δοκιμάσει- με ίδιο εξοπλισμό στην ίδια τιμή (€27.650) θα στρέψει πολλούς υποψήφιους αγοραστές προς τα εκεί.

Γεγονός είναι ότι το Tiguan παραμένει και στη βασική του έκδοση ένα πολύ ευχάριστο, άνετο και πρακτικό οικογενειακό, με ανταγωνιστικές επιδόσεις και λογική κατανάλωση. Έτσι, δύσκολα δεν θα ικανοποιήσει όποιον το προτιμήσει, επιλέγοντας να προσπεράσει την τσιμπημένη τιμή του και τη μόλις 2ετή εγγύηση μηχανικών μερών.


Τι λέει το DRIVE
Και στη βασική του έκδοση το Tiguan παραμένει ένα ικανό και πολύ ευχάριστο μεταφορικό μέσο για την οικογένεια που μπορεί να το πληρώσει
Τιμή από €26.450
Τεχνολογία 1.395 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 125 PS/5.000-6.000 rpm, 20,4 kgm/1.400-4.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,7”
0-160 km/h 31,4”
0-400 m 17,5” @ 128,7 km/h
0-1.000 m 32,2” @ 161,0 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,0”
50-80 km/h (3η) 4,2”
80-110 km/h (3η) 5,3”
80-110 km/h (4η) 6,4”
110-140 km/h (4η) 9,0”
110-140 km/h (5η) 11,5”
110-140 km/h (6η) 15,7”
Φρένα 100-0 km/h 36,1 m
Τελική ταχύτητα 190 km/h
Μέση κατανάλωση 8,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 137 g/km
Διαστάσεις 4.486 x 1.840 x 1.646 mm
Χώρος αποσκευών 420 lt
Βάρος 1.460 kg
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube