Test drive: Audi Q2 1.6 TDI

Test drive: Audi Q2 1.6 TDI

Το νέο κόμπακτ SUV της Audi έχει όλα εκείνα τα στοιχεία που προϊδεάζουν για εμπορική επιτυχία. Ειδικά η έκδοση με τον 1.6 ντίζελ που δοκιμάζουμε

Να λοιπόν που ήρθε η ώρα των μικρών premium SUV. Και αυτή η ώρα, προς το παρόν γράφει Audi Q2.

Ενός μοντέλου αρκετά μικρού σε διαστάσεις και αρκετά προσιτού σε τιμή, έτσι ώστε όχι μόνο να γίνει καρφί στο μάτι μοντέλων όπως η Mercedes-Benz GLA και το MINI Countryman, αλλά και να ανησυχήσει πιο mainstream μοντέλα, όπως το Nissan Qashqai, ας πούμε, ή το Jeep Renegade. Θα μου πείτε ότι αυτά είναι πιο φθηνά. Σωστά, αλλά όχι σε τέτοιο βαθμό που να θαμπώσουν τη «γοητεία» του να κατέχεις ένα μοντέλο premium μάρκας.

Διότι εκτός του αναμφισβήτητου κύρους, το νέο Q2 είναι κατά πολλούς τρόπους προσηνές. Οι διαστάσεις του είναι συμπαγείς, ούσες κάτω από 4,2 μέτρα σε μήκος και οι κινητήρες του επίσης δεν ξεφεύγουν σε κυβισμό. Το αντίθετο. Το Q2 θα διατίθεται ακόμα και με 1.000άρη κινητήρα βενζίνης τούρμπο. Αν και φυσιολογικά το βάρος των πωλήσεων θα τον σηκώσει ο 1.6 TDI των 116 ίππων, η έκδοση δηλαδή που δοκιμάζουμε εδώ. Το όλο κόνσεπτ λοιπόν είναι έξυπνο και καινοτόμο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ  Δοκιμάζουμε το νέο Audi Q2 1.0 TFSI 6MT

Η εμφάνιση κατ’ αρχήν. Είναι το πρώτο δείγμα μιας νέας σχεδιαστικής γλώσσας της εταιρείας, ένα μοτίβο που θα ακολουθήσουν τα μοντέλα που έπονται. Πρώτη φορά, τόσες ακμές που διαδέχονται κοίλες επιφάνειες. Πρώτη φορά τόσες γωνίες και κυρίως πρώτη φορά τόσο τονισμένοι «ώμοι», πάνω στους οποίους καταλήγει μια αρκετά χαμηλή γραμμή οροφής. Η οποία ακολουθεί αυτό το σχεδιαστικό τρικ «πλευστότητας» που είναι της μόδας τελευταία. Το Q2 προσπαθεί ξεκάθαρα να περάσει το μήνυμα ενός «μασίφ», επιθετικού μοντέλου και το καταφέρνει. Είτε το βλέπεις από εμπρός, με την τεράστια πολυεδρική μάσκα, είτε από πίσω είτε κυρίως σε προφίλ.

Αντικειμενικά πάντως ανήκει σ’ εκείνες τις περιπτώσεις αυτοκινήτων που από κοντά δείχνουν πιο όμορφα απ’ όσο νόμιζες όταν τα έβλεπες σε φωτογραφίες. Δεν του φαίνεται καν πως έχει απόσταση από το έδαφος 20 πόντους. Από πλευράς διαστάσεων, παρόλο που είναι χτισμένο γύρω από την αρχιτεκτονική MQB, είναι μικρότερο σε μήκος από το ομογάλακτο Α3 Sportback, σημαντικά μάλιστα, κατά 12,2 πόντους. Βέβαια το Q2 υπερέχει σε πλάτος, ύψος και σε χωρητικότητα του χώρου αποσκευών με 405 λίτρα έναντι 380 του Α3. Άρα ποιος είναι ο ανταγωνισμός του νέου Q2; Η ίδια η Audi «δείχνει» τη Mercedes-Benz GLA και το επερχόμενο MINI Countryman. Εμείς θα προσθέταμε και το Jeep Renegade. Είναι πιο φθηνό μεν, αλλά δεν του λείπει το ίματζ.



Σε σχέση με την GLA λοιπόν, το Q2 είναι σημαντικά πιο κοντό, κατά 22,6 cm, ένα πόντο πιο φαρδύ και λίγο πιο ψηλό (1,4 cm). Το επερχόμενο Countryman είναι επίσης μακρύτερο κατά 10,8 cm, φαρδύτερο κατά 2,8 cm, και πιο ψηλό κατά 4,9 cm. Το Renegade επίσης είναι μακρύτερο κατά 6,4 cm και κατά πολύ ψηλότερο, συγκεκριμένα 15,9 cm. Οι αριθμοί βέβαια δεν λένε όλη την αλήθεια. Αν εξαιρέσουμε το Countryman, για το οποίο δεν έχουμε ακόμα ιδία άποψη, το Q2 έχει μεγαλύτερο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών από την GLA και το Renegade και αρκετό διαθέσιμο χώρο για το κεφάλι, παρά τη χαμηλή γραμμή της οροφής. Και ναι, συνολικά είναι πιο ευρύχωρο από το A3. Ο χώρος αποσκευών είναι εύκολα προσβάσιμος, αλλά κάπως ρηχός. Από την άλλη, έχει δοθεί η δέουσα προσοχή για να βολέψεις μικροπράγματα. Υπάρχουν ποτηροθήκες, βαθύ υποβραχιόνιο και μπόλικες θήκες για τα χρειώδη.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Αποκλειστικό: Δοκιμάζουμε το νέο Audi Q5

Ενώ όμως η εξωτερική σχεδίαση δείχνει τη μελλοντική τάση, το εσωτερικό (προφανώς και για λόγους τυποποίησης και οικονομίας κλίμακας) είναι εξαιρετικά οικείο. Διότι προέρχεται αυτούσιο σχεδόν από το Α3. Υπάρχουν κάποιες μικρές διαφοροποιήσεις, όπως οι πιο τονισμένοι αεραγωγοί και το αλουμινένιο «φιλέτο» που διατρέχει το ταμπλό, έρχεται σε έξι χρωματισμούς και υπάρχει η δυνατότητα να φωτίζεται το βράδυ. Το ίδιο φιλέτο υπάρχει ως διακόσμηση στην επένδυση των εμπρός θυρών, αλλά και στις αψίδες της κονσόλας του λεβιέ, επίσης φωτιζόμενο. Υπάρχουν επίσης πολύ προσεγμένες διχρωμίες, ενώ τα υλικά είναι περίπου κορυφαία, αν εξαιρέσεις το σκληρό πλαστικό στις πόρτες και τα ελαφρώς υποδεέστερα πλαστικά στο κάτω μέρος της κονσόλας. Μια επιλογή που δίνει όμως κι ένα πιο σληροτράχηλο χαρακτήρα. Η συναρμογή και το γενικότερο φινίρισμα, κατά τα ειωθότα της Audi, είναι άψογα.

Το αυτοκίνητο δοκιμής ήταν η έκδοση Design και είχε πληρέστατο βασικό εξοπλισμό. Σε αυτό συμπεριλαμβάνεται διζωνικός κλιματισμός, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, το Emergency City Breaking, το σύστημα διεύθυνσης Progressive Steering, με μεταβλητό λόγο στρέψης, το MMI RADIO PLUS με έγχρωμη οθόνη 7”, CD player, θύρα SDXC και θύρες AUX-IN και USB και ζάντες 17”. Στον επιπλέον εξοπλισμό μπορείς να προσθέσεις το εξελιγμένο σύστημα MMI navigation plus και βέβαια τον ηλεκτρονικό πίνακα οργάνων Virtual Cockpit. Ειδικά αυτό το τελευταίο, αξίζει τα παραπάνω χρήματα 100%. Το MMI από την άλλη είναι πιο απλοποιημένο, αλλά όχι στον επιθυμητό βαθμό. Και πάλι, ας πούμε, για να αλλάξεις χειροκίνητα ραδιοφωνικό σταθμό πρέπει να μπεις σε τρία υπομενού. Υπάρχουν ωστόσο μεγάλες δυνατότητες συνδεσιμότητας, όπως Google Maps, Apple CarPlayAndroid Auto και πολλά από τα πιο σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα ενεργητικής ασφάλειας της εταιρείας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το νέο Audi Q2 1.4 TFSI S tronic

Ο 1.6 TDI εδώ βρίσκεται ήδη στην τρίτη αναβάθμισή του. Πλέον αποδίδει 116 PS και 25,5 kgm ροπής από τις 1.500 rpm. Κάτι που φαίνεται από την πρώτη στιγμή. Η γραμμικότητα από χαμηλά και μέχρι τις 4.500 rpm είναι εντυπωσιακή. Δεν νιώθεις πουθενά έντονο lag το οποίο θα διαδεχόταν εξίσου έντονη ώθηση, αλλά μια αδιάλειπτη δύναμη, όσο περνάς σε πιο μεγάλη σχέση. Σε αυτό συμβάλλει η σωστή κλιμάκωση του χειροκίνητου κιβωτίου. Το ημιαυτόματο S tronic θα προστεθεί από τις αρχές του 2017. Το κιβώτιο λοιπόν έχει ωραία, ελαφριά αίσθηση, κουμπώνει με θετικό τρόπο και έχει σχετικά μικρές διαδρομές.

Ο συνδυασμός αυτός λοιπόν είναι αρκετός για να τοποθετήσει το Q2 στην κορυφή της κατηγορίας από πλευράς επιδόσεων. Το 10,5” για τα 100 km/h από στάση είναι εξαιρετικός χρόνος, πολύ καλύτερος από το 11,6” της GLA και το 11,8” της προσθιοκίνητης BMW X1 και του επίσης προσθιοκίνητου ντίζελ Renegade. Το ίδιο ισχύει και στις υπόλοιπες μετρήσεις από στάση. Μόνο σε κάποιες ρεπρίζ είναι το Renegade σαφώς καλύτερο, εξαιτίας της πολύ πιο κοντής κλιμάκωσης του κιβωτίου του. Συνολικά το Q2 είναι σβέλτο και στον αυτοκινητόδρομο και στους δρόμους της περιφέρειας. Ακόμα και σε στηθώματα δεν το νιώθεις να «γονατίζει». Προφανώς δεν περιμένεις πολλά πράγματα από έναν κινητήρα 116 PS που πρέπει να κινήσει 1.390 κιλά, αλλά είναι αρκετά. Η σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες είναι υποδειγματική και o αεροδυναμικός θόρυβος σε χαμηλό επίπεδο. Μόνο αυτός, όμως. Διότι ο θόρυβος του κινητήρα γίνεται ενοχλητικός. Ειδικά σε ταχύτητα πάνω από τα 130 km/h εκπέμπει έναν συντονισμό που σε αποσυντονίζει...



ημιάκαμπτος άξονας πίσω δίνει στο Q2 ένα αποτέλεσμα που είναι ως επί το πλείστον θετικό. Από τα πρώτα μέτρα αντιλαμβάνεσαι πως η ρύθμιση της ανάρτησης έχει γίνει με γνώμονα σπορ κριτήρια. Που σημαίνει ότι είναι σφιχτή. Απροσδόκητα σφιχτή, θα έλεγα. Δεν εντοπίσαμε θορύβους και κοπανήματα, αλλά θα περιμέναμε από τα αμορτισέρ να έχουν λίγη περισσότερη διαδρομή. Εξαιτίας αυτού, αναπόφευκτα σε πιο μεγάλες εγκάρσιες ανωμαλίες, ο πίσω άξονας παρουσιάζει κάποιες τάσεις αναπήδησης. Από την άλλη ωστόσο, δεν είχαμε κανένα παράπονο από την ποιότητα κύλισης και πολύ περισσότερο από τον έλεγχο των κινήσεων του αμαξώματος. Έτσι παρουσιάζεται η παραδοξότητα το ψηλότερο Q2 να είναι πιο σπορ από το A3. Η θέση οδήγησης είναι πιο ψηλή μεν αλλά συνολικά καλή, η κλίση στις στροφές πολύ περιορισμένη και, το κυριότερο, το τιμόνι είναι το καλύτερο που έχουμε δοκιμάσει σε Audi. Δεν έχει την αμεσότητα ενός MINI, αλλά είναι γρήγορο και έχει σωστή και άμεση πληροφόρηση.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το Audi A3 1.4 TFSI CoD Sport S tronic

Στην έκδοση της δοκιμής υπάρχει και το Audi Drive Select με τέσσερα προγράμματα Comfort, Auto, Sport και Individual. Η αλήθεια είναι πως σημαντικές διαφορές στην απόκριση του κινητήρα δεν βλέπεις. Σαφώς θα είναι διακριτές σε πιο δυνατές εκδόσεις. Στο βάρος και στην αμεσότητα του τιμονιού ωστόσο, οι διαφορές είναι πιο χτυπητές. Προσωπικά πάντως θα το άφηνα στο Auto. Στη ρύθμιση Sport μου φάνηκε υπερβολικά βαρύ. Σε οποιαδήποτε ρύθμιση ωστόσο, η εικόνα από την οδική συμπεριφορά του Q2 είναι ίδια: Στρίβει με εξαιρετικά σίγουρο τρόπο, υποστρέφει ελάχιστα, ανταποκρίνεται έξοχα στις διαδοχικές αλλαγές κατεύθυνσης και σου δίνει τη βεβαιότητα πως μπορεί να διαχειριστεί σαφώς μεγαλύτερη ιπποδύναμη. Τα φρένα είναι εξαιρετικά σε απόδοση και αντοχή, με την επίδοση των 35,3 m για την ακινητοποίηση από τα 100 km/h να είναι επίδοση σούπερκαρ. Μέσα στην πόλη αποδεικνύεται εύχρηστο, λόγω μεγέθους και εποπτικής θέσης οδήγησης, με την ορατότητα προς τα πίσω ωστόσο να περιορίζεται σοβαρά από τις φαρδιές κολόνες. Η κατανάλωση θα μπορούσε να είναι ένα τσικ καλύτερη. Τα 7,3 lt/100 km είναι λίγο πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας μεγέθους του Q2, μιας και της premium είναι ο μοναδικός εκπρόσωπος.



Η τιμή του Q2 με τον 1.6 TDI το κατατάσσει ως το φθηνότερο premium ντίζελ που μπορείς να αγοράσεις. Και το καλύτερο είναι πως σε αυτή συμπεριλαμβάνεται πλούσιος βασικός εξοπλισμός. Η έκδοση Design μάλιστα είναι ακόμα πιο value for money, παρά το γεγονός ότι κοστολογείται €31.200. Είναι θέμα οπτικής. Με ποιο το συγκρίνεις. Πόσο ψηλά μπορείς να φτάσεις. Αν όντως μπορείς, το Q2 θα σου φανεί σχεδόν ευκαιρία. Μην ξεχνάτε δε, πως υπάρχει και η ακόμα φθηνότερη έκδοση με το 1.000άρη κινητήρα, η οποία θα πρέπει να κάνει ακόμα και τα πιο προσιτά (και πιο μεγάλα ίσως) SUV να ανησυχούν. Και η οποία, από πλευράς κόστους χρήσης, μπορεί να αποδειχθεί προτιμότερη για όσους δεν «φορτώνουν» πολλά χιλιόμετρα μέσα στο χρόνο.

Τι λέει το DRIVE
Το Q2 με τον 1.6 ντίζελ είναι ένα μικρό SUV με ψαγμένη εμφάνιση, επαρκείς χώρους, πλούσιο εξοπλισμό και δεδομένο κύρος. Οικονομοτεχνικά όμως μπορεί να μην είναι τόσο συμφέρον όσο η έκδοση με τον 1.0 TFSI.
Τιμή Από €27.300
Τεχνολογία 1.598cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας 116 PS/3.250-4.000 rpm, 25,5 kgm/1.500-3.250 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, κίνηση εμπρός
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,5”
0-160 km/h 33,6”
0-400 m 17,5” @ 126,7 km/h
0-1.000 m 32,4” @ 158,4 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,3”
50-80 km/h (3η) 4,0”
80-110 km/h (3η) 5,6”
80-110 km/h (4η) 6,5”
110-140 km/h (4η) 9,1”
110-140 km/h (5η) 12”
110-140 km/h (6η) 17,8”
Φρένα 100-0 km/h 35,3 m
Τελική ταχύτητα 197 km/h
Μέση κατανάλωση 7,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 118 g/km
Διαστάσεις 4.191 x 1.794 x 1.508 mm
Χώρος αποσκευών 405 lt
Βάρος 1.390 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube