Οδηγούμε το νέο Nissan Micra IG-T 90

Οδηγούμε το νέο Nissan Micra IG-T 90

Οδηγούμε το ολοκαίνουργιο σουπερμίνι της Nissan με τον 3κύλινδρο τούρμπο βενζινοκινητήρα των 90 ίππων και διαπιστώνουμε ότι μπορεί να διεκδικήσει με αξιώσεις την κορυφή της κατηγορίας

Κι όμως στ’ αλήθεια γράφει Micra πίσω στο πορτμπαγκάζ. Αυτό το τολμηρό εμφανισιακά μικρό χάτσμπακ είναι όντως η επόμενη γενιά ενός μοντέλου που βρίσκεται στον αφρό της αγορά των σουπερμίνι για σχεδόν 30 χρόνια.

Και εδώ που τα λέμε η τολμηρή σχεδίαση ποτέ δεν ήταν το φόρτε του. Ειδικά η απερχόμενη γενιά (η 4η) ήταν μάλλον η πιο απογοητευτική από πλευράς εμφάνισης, ποιότητας κατασκευής και οδικής συμπεριφοράς. Πράγμα που αποτέλεσε μεγάλη έκπληξη για όλους μας, επειδή τα Micra δεν ήταν πάντα έτσι. Και δεν θα είναι έτσι ποτέ ξανά, αν κρίνουμε από την εμφάνιση κατ’ αρχήν της σημερινής 5ης γενιάς που οδηγούμε στο Dubrovnik, της Κροατίας.

Το νέο Micra  είναι ενδιαφέρον σχεδιαστικά απ’ όποια πλευρά κι αν το δείς. Γεμάτο ακμές και γωνίες, με επιθετική μάσκα, ανασηκωμένους πίσω ώμους και πλευστή οροφή, σίγουρα θα κεντρίσει το ενδιαφέρον του νεανικού κοινού και όχι μόνο. Είναι χτισμένο πάνω σε μια αναθεωρημένη εκδοχή της ίδιας πλατφόρμας με το προηγούμενο, αλλά οι αλλαγές είναι σχεδόν σαρωτικές. Στηνν πραγματικότητα τα μόνα κοινά μηχανικά στοιχεία που μοιράζεται η νέα γενιά με την προηγούμενη είναι οι βάσεις του κινητήρα,  τα πεντάλ, κάποια από τα εξαρτήματα της ανάρτησης και το ρεζερβουάρ.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Το νέο Nissan Micra στο μικροσκόπιο του DRIVE

Το νέο Micra έχει σύστημα διεύθυνσης που προέρχεται από το Qashqai, εντελώς αναθεωρημένο πλαίσιο, φαρδύτερα μετατρόχια, χαμηλότερο κέντρο βάρους και βέβαια ολοκαίνουργιο εσωτερικό και καθίσματα. Οι κινητήρες βενζίνης και ντίζελ προέρχονται από τη «συμμαχική» Renault και είναι ο 3κύλινδρος τούρμπο βενζίνης των 898 cc και ο 1.5 dCi. Αμφότεροι έχουν απόδοση 90 ίππων.

Με αυτά τα όπλα και κατασκευασμένο σε εργοστάσιο της Renault στη Γαλλία, η Nissan θέλει να αποδείξει πως το νέο Micra είναι ένα γνήσιο, κορυφαίο σουπερμίνι, όπως μόνο στην Ευρώπη ξέρουν να τα κατασκευάζουν. Με στοιχεία εξοπλισμού μάλιστα που εισάγονται για πρώτη φορά στην κατηγορία, όπως το σύστημα ενεργής διατήρησης της λωρίδας, σύστημα παρκαρίσματος με κάμερες περιμετρικής θέασης και ένα εκπληκτικό και καινοτόμο ηχοσύστημα από τη BOSE, με ηχεία που είναι τοποθετημένα και στα προσκέφαλα των εμπρός καθισμάτων. Και για να προτρέξουμε λίγο να σας πούμε πως η οδική του συμπεριφορά θα προβληματίσει πολύ παραδοσιακά κορυφαίους σε αυτό τον τομέα αντιπάλους, όπως το Ford Fiesta, το VW Polo αλλά και το Renault Clio.

Προς το παρόν όμως να επιστρέψουμε για λίγο στην καμπίνα, η οποία σχεδιαστικά εντυπωσιάζει σχεδόν εξίσου με την εξωτερική εμφάνιση. Σύγχρονη, καθαρή σχεδίαση, με έμφαση στη συνδεσιμότητα φυσικά αλλά και στην ποιότητα κατασκευής. Οι διχρωμίες και τα πιο υψηλής ποιότητας υλικά που είχε η έκδοση Tekna δοκιμάσαμε, ανήκουν στον επιπλέον εξοπλισμό, αλλά το μαλακό πλαστικό στην επάνω μεριά του ταμπλό και τα χρωμέ τελειώματα στους αεραγωγούς και γύρω από το λεβιέ, είναι στάνταρ.Ο πίνακας οργάνων με την έγχρωμη 5ιντση οθόνη πληροφοριών προέρχεται και αυτός αυτούσιος από το Qashqai. Το ίδιο και η (έξτρα) κεντρική οθόνη. Επομένως δεν υπάρχει κανένα παράπονο ως προς το μέγεθoς και την ευκρίνειά τους. Αντιθέτως προβληματιστήκαμε με τον διαθέσιμο χώρο για τους πίσω επιβάτες, ο οποίος βρίσκεται εμφανώς κάτω από τα κορυφαία σε αυτό τον τομέα σουπερμίνι. Σε όλους τους άλλους τομείς ωστόσο (ποιότητα, πρακτικότητα, σχεδίαση) το εσωτερικό του νέου Micra θα συγκαταλέγεται εφεξής στα κορυφαία.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Καθολικά αναβαθμισμένη η δεύτερη γενιά του Nissan Juke

Στην παρουσίαση ήταν διαθέσιμοι και ο 900άρης τούρμπο βενζίνης και ο ντίζελ 1.5 dCi. Αργότερα θα είναι διαθέσιμος και ένας πιο βασικός χιλιάρης βενζίνης με απόδοση 73 PS. Δεν μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ποια από τις δύο εκδόσεις κινητήρα θα είναι δημοφιλέστερη, με δεδομένο ότι η ντίζελ θα κοστίζει περίπου €1.500 περισσότερα και κυρίως με βάση τη διαφαινόμενη στροφή του αγοραστικού κοινού προς τους βενζινοκινητήρες. Πάντως και οι δύο κινητήρες έχουν ραφιναρισμένη λειτουργία και είναι αρκετά ήσυχοι. Σε αυτό βέβαια βοηθά και το ηχομωνοτικό παρμπρίζ που είναι στάνταρ σε όλα τα Micra. Πάντως θεωρούμε πως ο 3κύλινδρος βενζίνης είναι μάλλον η πιο ενδεδειγμένη λύση και για αυτό τον παρουσιάζουμε πρώτο.

Βρήκαμε κατ’ αρχήν πως ακούγεται λιγότερο απ’ ότι σε άλλες τοποθετήσεις, όπως για παράδειγμα στα πισωμήχανα και πισωκίνητα Renault Twingo και smart forfour. Και επίσης φτάνουν στους επιβάτες λιγότεροι κραδασμοί. Διαπιστώσαμε επίσης πως ο συγκεκριμένος κινητήρας ταιριάζει περισσότερο με τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Το γεγονός ότι είναι ελαφρύς επέτρεψε στους μηχανικούς της Nissan να τοποθετήσουν πιο μαλακά ελατήρια στο εμπρός μέρος, με αποτέλεσμα η άνεση του αυτοκινήτου να είναι ελαφρώς καλύτερη από του ντίζελ.

Όσον αφορά την απόδοση, η αρχική υστέρηση στο πεντάλ του γκαζιού το κάνει να φαίνεται κάπως διστακτικό. Ακόμα και στην περιοχή που αποδίδει το μέγιστο της ροπής του, δεν το νιώθεις να τραβάει τόσο δυνατά ή να είναι τόσο ελαστικό και γραμμικό όσο άλλα σουπερμίνι με μικρούς τούρμπο βενζίνης. Παρόλα αυτά ο ρυθμός που τελικά διαπιστώνεις πως αποκτάς, είναι πολύ ικανοποιητικός. Σε αυτό βοηθούν το σχετικά μικρό βάρος του και το θετικό σε αίσθηση και μελετημένο σε κλιμάκωση 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο.

Το μέτρο σύγκρισης της Nissan όταν εξέλισσε το set-up της ανάρτησης του νέου Micra ήταν να πλησιάσει την αμεσότητα και το νεύρο του Fiesta, με ποιότητα κύλισης και άνεση που να ανταγωνίζονται το Polo. Μια πολύ δύσκολη αποστολή στην πραγματικότητα. Ωστόσο, παρόλο που το νέο Micra δεν καταφέρνει να νικήσει στο γήπεδό τους κανένα από τα δύο προαναφερθέντα, πλησιάζει αρκετά στο να τα καταφέρει.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Και έκδοση NISMO για το νέο Nissan Micra

Ενώ λοιπόν στρίβει με λιγότερη αυτοπεποίθηση από το Ford, τα καταφέρνει σχεδόν εξίσου καλά στην αίσθηση που δίνει στον οδηγό του και στην ρευστότητα της συμπεριφοράς του. Η ποιότητα κύλισης επίσης, όπως και η άνεση δεν ισοφαρίζουν αυτές του Polo, αλλά είναι καλύτερες από τη συντριπτική πλειονότητα της κατηγορίας. Στις στροφές διαπιστώνεις καλή πρόσφυση, σαφή και άμεση απόκριση της ανάρτησης στις εντολές και πολύ καλό έλεγχο των κινήσεων του αμαξώματος. Όπου χρειαστεί, το ESP παρεμβαίνει με διακριτικό και εύστοχο τρόπο. Και όλα αυτά χωρίς να θυσιάζεται η απαραίτητη για αυτοκίνητο πόλης άνεση στις χαμηλές ταχύτητες. Η αλήθεια είναι ότι μας θύμισε αρκετά το οδηγικό μπρίο της 3ης γενιάς του Micra, με λίγο πιο λουστραρισμένο και διακριτικό τρόπο.

Με άλλα λόγια το νέο Micra αξίζει πλέον τον κόπο να συγκαταλεγεί στη λίστα των υποψηφίων για αγορά. Μετά από το αναμφισβήτητο πισωγύρισμα του προηγούμενου, το νέο Micra επιστρέφει στην καλύτερη εκτέλεση των 30 ετών της ιστορίας του, ως ένα από τα πιο αξιόλογα ευρωπαϊκά σουπερμίνι. Με εξαιρετικά σύγχρονη και θελκτική εμφάνιση το νέο Micra δείχνει ότι η Nissan είναιι αυτή τη φορά αποφασισμένη να ξαναμπεί δυναμικά στο παιχνίδι μιας πολύ κρίσιμης κατηγορίας για τις πωλήσεις της στην Ευρώπη. Και αυτή τη φορά νομίζουμε ότι θα το καταφέρει. Δεν έχουμε ακόμα σαφή ενημέρωση για την τιμολογιακή πολιτική της εταιρείας στην Ελλάδα, αλλά πιστεύουμε ότι το Micra με τον 900άρη τούρμπο κινητήρα και αρκετά καλό βασικό εξοπλισμό θα ξεκινά λίγο πάνω από τα €15.000.


Τι λέει το Autocar
Το νέο Micra είναι πλέον ένα σύγχρονο σουπερμίνι από κάθε άποψη. Μοντέρνο και ξεχωριστό σχεδιαστικά, με ισορροπημένη οδική συμπεριφορά και υψηλή ποιότητα κατασκευής. Ο 900άρης τούρμπο κινητήρας του ταιριάζει γάντι.
Τεχνολογία 898 cc, i3 12v, 2 EEK, ;έμμεσος ψεκασμός και τούρμπο, 90 PS/5.500 rpm, 14,3 kgm/2.250 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων, κίνηση εμπρός.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,1”
Τελική ταχύτητα 175 km/h
Μέση κατανάλωση 4,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 99 g/km
Διαστάσεις 3.999 x 1.743 x 1.455 mm
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube