Οδηγούμε το νέο Kia Rio

Οδηγούμε το νέο Kia Rio

Περισσότερο ίσως και από το cee’d, το νέο Kia Rio δείχνει τη θέληση της Kia να αποδείξει ότι τα μοντέλα της δεν έχουν πλέον να ζηλέψουν τίποτα από τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά. Το αντίθετο μάλλον…

Η προηγούμενη τρίτη γενιά του κορεατικού σουπερμίνι ήταν κάτι σαν τροχιοδεικτικό: Έκανε σαφείς τις προθέσεις της Kia να ανταγωνιστεί επί ίσοις όροις στην πιο ανταγωνιστική και «σκληροτράχηλη» κατηγορία στην Ευρώπη.

Το απερχόμενο πλέον Rio δεν τα πήγε άσχημα, αλλά ήταν φανερό ότι έπρεπε να κάνει μερικά βήματα πιο πέρα, ειδικά από τη στιγμή που σχεδόν όλοι οι ανταγωνιστές κατεβάζουν στην αρένα της κατηγορίας Β, νέους μονομάχους, με πιο ισχυρά όπλα.

Η πρώτη αλλαγή που ήταν αναγκαία για τη νέα, τέταρτη γενιά του Rio, είχε να κάνει με τη σχεδίαση. Και σε αυτό, τα σχεδιαστικά κέντρα της Kia σε Γερμανία και California αποφάσισαν να αλλάξουν γραμμή πλεύσης. Το εξεζητημένο και μάλλον υπερβολικά «κορεατικό» σχέδιο της τρίτης γενιάς έδωσε τη θέση του σε μια πιο απλή και εύπεπτη μορφή, που παραπέμπει απευθείας στην κατηγορία που εκπροσωπεί. Το νέο Rio έχει κατ’ αρχάς καλύτερες αναλογίες, με μακρύτερο καπό, πιο κάθετο πίσω μέρος και με πιο απαλές, ευθείες γραμμές.

Η χαρακτηριστική «μύτη της τίγρης», το σήμα κατατεθέν της εταιρείας που δημιουργήθηκε από τον επικεφαλής σχεδιασμού της Kia, Peter Schreyer, είναι σε αυτή την εκτέλεση πιο λεπτή και μακρύτερη, τονισμένη από ένα αμφιβόλου αισθητικής πιάνο μαύρο πλαστικό. Αυτή όμως είναι και η μοναδική δική μου ένσταση, σε ένα σχήμα κατά τα άλλα όχι ρηξικέλευθο, όπως του νέου Nissan Micra ή εξεζητημένο, όπως του Renault Clio, αλλά στιβαρό και αρκετά σπορ.



Με άλλα λόγια η Kia προτίμησε μια πιο «γερμανική» φιλοσοφία, αφού το νέο Rio θυμίζει περισσότερο VW Polo ή Opel Corsa. Η μάσκα φιλοξενεί επίσης νέους, πιο καθαρούς σχεδιαστικά προβολείς με φώτα ημέρας LED σε σχήμα «U». Μια ομοιότητα με το μεγαλύτερο ceed είναι οι κάθετοι προβολείς ομίχλης, ακροβολισμένοι στις άκρες του προφυλακτήρα. Το πίσω μέρος του αυτοκινήτου είναι και αυτό που εκφράζει περισσότερο μια πιο επιθετική διάθεση. Πιο κάθετο στο δρόμο, αλλά συνάμα με την αίσθηση μεγαλύτερου πλάτους. Σε αυτή συμβάλλουν τα επιμυκημένα και λεπτά πίσω φωτιστικά σώματα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Νέο Kia Picanto 2017

Το νέο Kia Rio συνεχίζει να στηρίζεται στην πλατφόρμα του προηγούμενου, αλλά με σχεδόν σαρωτικές βελτιώσεις σε όλα τα σημεία. Η πολύ πιο εκτεταμένη χρήση χάλυβα υπέρ-υψηλής αντοχής έχει αυξήσει την ακαμψία κατά 30%, ενώ το συνολικό βάρος είναι μειωμένο κατά 17 κιλά. Κι αυτό παρά το γεγονός ότι οι διαστάσεις έχουν επίσης μεγαλώσει. Το νέο Rio πλέον ξεπερνά σε μήκος τα τέσσερα μέτρα, έστω και οριακά -4.065 mm. Είναι δηλαδή κατά 1,5 πόντο μακρύτερο από το προηγούμενο και συνολικά το μεγαλύτερο αυτή τη στιγμή σε μήκος σουπερμίνι, ξεπερνώντας (έστω και οριακά) το νέο SEAT Ibiza -4.060 mm. Έχει επίσης το μεγαλύτερο μεταξόνιο, στα 2,58 m, καθώς και πολύ καλό σε χωρητικότητα πορτμπαγκάζ με συνολικά 325 lt, μην φθάνοντας όμως αυτό του νέου SEAT Ibiza με τα 355 lt. Πράγματι όλοι αυτοί οι αριθμοί μεταφράζονται σε ένα πολύ ευρύχωρο για την κατηγορία αυτοκίνητο. Επιφυλάσσομαι να αποφανθώ αν όντως είναι το κορυφαίο, μέχρι να το συγκρίνουμε με τα αντίστοιχα κορυφαία του ανταγωνισμού, όπως το Škoda Fabia. Αυτό που μπορώ να πω με σχετική σιγουριά είναι ότι οι πίσω επιβάτες έχουν άφθονο χώρο, τόσο για τα πόδια όσο και για το κεφάλι τους.

Η σχεδίαση του εσωτερικού είναι ίσως υπερβολικά απλή, αλλά σύγχρονη. Τίποτε που θα εντυπωσιάσει, αλλά συνάμα και τίποτε που θα σε ενοχλήσει. Η εργονομία είναι σε γενικές γραμμές καλή. Μόνο τα υπερβολικά πολλά κουμπιά στο τιμόνι θα σε ξενίσουν στην αρχή, αλλά είναι ομαδοποιημένα και εξοικειώνεσαι γρήγορα. Ο προσανατολισμός είναι διακριτικά οδηγοκεντρικός, ενώ στο κέντρο δεσπόζει η αιωρούμενη 7ιντση οθόνη αφής. Όλα τα αυτοκίνητα που είχαμε στη διάθεσή μας στην Πορτογαλία, διέθεταν τη συγκεκριμένη οθόνη. Στο βασικό εξοπλισμό θα υπάρχει μια μικρότερη 5”, η οποία ωστόσο θα αντικατασταθεί σύντομα με την 7ιντση, με τη διαφορά ότι στη βασική της έκδοση δεν θα διαθέτει πλοήγηση.

Η Kia πάντως φρόντισε στην πλούσια εκδοχή του Rio, το συγκεκριμένο σύστημα να διαθέτει σχεδόν τα πάντα από πλευράς συνδεσιμότητας, αφού έχει ενσωματωμένες εργοστασιακές εφαρμογές και πλοήγηση με την υποστήριξη της TomTom. Υπάρχουν συνεχείς ενημερώσεις για την κυκλοφορία, προειδοποίηση για σταθερή κάμερα ελέγχου ταχύτητας και ενημέρωση για τον καιρό, ανάμεσα στα άλλα. Επίσης υποστηρίζει Android Auto και Apple CarPlay. Έχει εντυπωσιακά καλή ευκρίνεια και γραφικά και είναι εύκολη στην κατανόηση και τη χρήση της. Πολύ καλός είναι και ο βασικός εξοπλισμός, ο οποίος διαθέτει από keyless entry μέχρι αυτόνομο σύστημα αποφυγής σύγκρουσης (με αναγνώριση πεζών) και βέβαια όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες.

Μας προβλημάτισε ωστόσο η απτή ποιότητα. Τα πλαστικά, αν εξαιρέσεις ένα «φιλέτο» στο κέντρο της κονσόλας, είναι όλα από σκληρό υλικό. Αυτό από μόνο του δεν έχει και μεγάλη σημασία, ωστόσο η υφή και η όψη του, ειδικά στις επενδύσεις των θυρών, έδειχνε μάλλον φθηνή. Από την άλλη η συναρμογή φαίνεται να είναι πολύ προσεγμένη και οι αποθηκευτικοί χώροι αφθονούν. Πολύ καλή είναι και η θέση οδήγησης, η οποία ρυθμίζεται καθ’ ύψος και σε συνδυασμό με το τηλεσκοπικό τιμόνι θα βολέψει οποιονδήποτε σωματότυπο.

Το νέο Rio θα κινείται από τέσσερις κινητήρες, τρεις βενζίνης και έναν ντίζελ. Στους πρώτους περιλαμβάνονται οι γνωστοί ατμοσφαιρικοί 1.25 και 1.4 με απόδοση 84 PS και 100 PS, οι οποίοι υπήρχαν και στο προηγούμενο μοντέλο. Τα «φρέσκα» νέα αφορούν τον 1.000άρη 3κύλινδρο τούρμπο, ο οποίος θα έρχεται σε δύο διαφορετικές ιπποδυνάμεις 100 και 125 PS, αλλά με ίδια απόδοση ροπής, στα 17,5 kgm η οποία αποδίδεται ανάμεσα στις 1.500 και 4.000 rpm. Ο ντίζελ θα είναι ο επίσης γνωστός 1.4 CRDi και αυτός σε δύο εκδόσεις ιπποδύναμης, 77 και 90 PS αλλά με κοινή απόδοση ροπής στα 24,5 kgm από τις 1.500 έως τις 2.000 rpm. Ο ατμοσφαιρικός 1.25 και ο τούρμπο 1000άρης θα συνδυάζονται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Ο 1.400άρης, ο τούρμπο στην έκδοση των 125 PS, αλλά και οι δύο εκδόσεις του 1.4 CRDi θα έρχονται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ NAIS 2017 - Επίσημο: Νέο Kia Stinger GT [video]

Στην Πορτογαλία είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε τόσο τον νέο τούρμπο με τους 100 PS όσο και την ντίζελ έκδοση με τους 90 PS. Η δική μου προτίμηση είναι αναφανδόν υπέρ του βενζινοκίνητου τούρμπο. Έχει εξαιρετική απόδοση σε μεγάλο φάσμα λειτουργίας, είναι ήσυχος, έχει ραφιναρισμένη λειτουργία, ωραίο τράβηγμα από χαμηλά και δεν δείχνει να κουράζεται ούτε στο όριο περιστροφής. Σε αυτό βοηθά και η σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου, τόσο καλή που δεν με ξένισε το γεγονός ότι έχει μόνο πέντε σχέσεις. Δείχνει ωστόσο να είναι ευαίσθητος στην κατανάλωση. Σε στιγμές που τον πιέσαμε έδειξε κατανάλωση κοντά στα 11 lt/100 km και πάντως πουθενά δεν υποχώρησε κάτω από το ψυχολογικό φράγμα των lt/100km. Σε αυτό ο 1.4 CRDi υπερτερεί εμφανώς, παρόλο που ούτε και αυτόν καταφέραμε να τον ρίξουμε κάτω από τα 6,7 lt/100km.



Ο συγκεκριμένος ντίζελ πάντως σου δείχνει με το καλημέρα ότι πρέπει να τον δουλεύεις στις χαμηλομεσαίες στροφές. Και γι' αυτό σου δίνει ως σύμμαχο το 6άρι κιβώτιο με τη σχετικά σφιχτή κλιμάκωση στις πρώτες σχέσεις. Μέχρι τις 3.500 rpm λοιπόν απολαμβάνεις την υψηλή ροπή κι ενώ ακούγεται αρκετά, ωστόσο δεν προβληματίζει με κροτάλισμα. Από εκεί και πάνω πάντως δεν έχει ιδιαίτερο νόημα, καθώς αφενός πέφτει σε απόδοση, αφετέρου αρχίζει να συντονίζει ενοχλητικά. Να πούμε εδώ ότι το νέο Rio θα διατίθεται και σε εκδόσεις Eco Pack με 15άρες ζάντες, λάστιχα χαμηλής αντίστασης κύλισης της Michelin και μακρύτερες σχέσεις κιβωτίου. Επιπλέον του πακέτου Eco Pack θα υπάρχει και το πακέτο LFC (Low Fuel Consumption) με χαμηλωμένη κατά μισό πόντο την απόσταση από το έδαφος για καλύτερο αεροδυναμικό συντελεστή.

Στο δρόμο, το νέο Rio και στις δύο εκδόσεις του, είναι ένα πολύ ευχάριστο και ασφαλές αυτοκίνητο. Η αυξημένη ακαμψία και το μικρότερο βάρος, επέτρεψαν στους μηχανικούς πιο ήπια ρύθμιση στην απόσβεση. Εμπρός τα γόνατα είναι πιο άκαμπτα, ενώ ανασχεδιασμένο είναι και το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης με 5% πιο γρήγορη κρεμαγέρα. Τα πίσω αμορτισέρ έχουν τοποθετηθεί σε πιο κάθετη θέση για να ενισχυθεί η αμεσότητα στην απόσβεση και να ελαχιστοποιηθεί η τάση αναπήδησης που αναπόφευκτα εμφανίζεται από μια αρχιτεκτονική ημιάκαμπτου άξονα.

Τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά καλά. Κυρίως όσον αφορά την ποιότητα κύλισης και την άνεση. Το νέο Rio διαχειρίζεται ομαλά και χωρίς χτυπήματα τις ανωμαλίες του δρόμου. Δεν έχει την αφράτη αίσθηση ενός Citroën C3, αλλά είναι σε πολύ καλό επίπεδο. Η κλίση που παίρνει στις στροφές είναι περιορισμένη και το περιθώριο πρόσφυσης του εμπρός μέρους εντυπωσιακά μεγάλο. Είναι λίγο μονοκόμματο υπό την έννοια ότι, τουλάχιστον στην πορτογαλική άσφαλτο, το πίσω μέρος δεν έδειχνε διάθεση να βοηθήσει στην τοποθέτηση, αλλά η υποστροφή έρχεται αργά και την ελέγχεις πολύ εύκολα με άφημα του γκαζιού. Το τιμόνι είναι μάλλον ασαφές σε αίσθηση, αλλά έχει μια γραμμικότητα που σε βοηθά στην καθημερινή οδήγηση και ανταποκρίνεται γρήγορα στις εντολές. Το κιβώτιο έχει σαφές κούμπωμα, αλλά είναι κάπως «βαρύ» στις γρήγορες αλλαγές. Η διαφορά ωστόσο στη ζωντάνια και στην αμεσότητα ανάμεσα σε βενζίνη και ντίζελ είναι διακριτή. Υπέρ της βενζίνης φυσικά η οποία είναι και 75 κιλά ελαφρύτερη, κάτι που φαίνεται αμέσως στο πόσο πιο ζωντανό είναι στο turn-in το εμπρός μέρος.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Νέα εποχή για Hyundai και Kia στην Ελλάδα

Συμπερασματικά το νέο Kia Rio είναι χωρίς δεύτερη σκέψη ένα από τα πιο ολοκληρωμένα αυτοκίνητα της κατηγορίας του. Με εύπεπτο και σύγχρονο σχήμα, μεγάλους χώρους, καλό εξοπλισμό άνεσης, εξαιρετικό ασφάλειας και κινητήρες που θα ικανοποιήσουν σχεδόν όλο το φάσμα αναγκών της κατηγορίας. Προσωπικά ήμουν έτοιμος να αναφωνήσω υπέρ του μικρού τούρμπο, αλλά τα νέα από την ελληνική αντιπροσωπεία με αναγκάζουν να κοιτάξω προς το ντίζελ. Με άλλα λόγια η τιμή τους θα είναι σχεδόν ίδια, πράγμα που σημαίνει ότι οικονομοτεχνικά, για όποιον θα διαλέξει τελικά Rio, το ντίζελ θα είναι σχεδόν μονόδρομος.

Πριν από αυτό πάντως θα πρέπει να σας δώσουμε και μία ακόμα πληροφορία. Η Kia μέχρι εξαντλήσεως του στοκ του απερχόμενου Kia Rio κάνει προσφορές τύπου «το αφεντικό τρελάθηκε» και δίνει το Kia Rio 1.1 CRDi με €11.990. Καθόλου άσχημα. Όπως πολύ ανταγωνιστικές θα είναι και η τιμή του νέου, με το 1.25 να ξεκινά από τα €12.400 και –αν όντως ισχύσει η πολιτική που προαναφέραμε– τόσο η έκδοση 1.0 T-GDI όσο και η 1.4 CRDi ( με τους 100 και 77 PS) να τιμολογούνται στα €14.900. Επίσης καθόλου άσχημα για ένα σουπερμίνι καλοφτιαγμένο, ασφαλές με πλούσιο εξοπλισμό και βέβαια 7ετή εργοστασιακή εγγύηση.

Τι λέει το DRIVE
Μετρημένο αλλά αρκούντως μοντέρνο σχεδιαστικά, με πολύ καλούς χώρους και πλούσιο εξοπλισμό, το νέο Kia Rio μπορεί να καλύψει με άνεση της ανάγκες μιας μικρής οικογένειας ως το μοναδικό αυτοκίνητο.
Τεχνολογία 1.396 cc, i4 16v, 2 EEK, άμεσος ψεκασμός, common rail και τούρμπο, 90 PS/4.000 rpm, 24,5 kgm/1.500-2.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, κίνηση εμπρός.
Τεχνολογία 998 cc, i3 12v, 2 EEK, άμεσος ψεκασμός και τούρμπο, 100 PS/4.500 rpm, 17,5 kgm/1.500-4.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων, κίνηση εμπρός.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,7” (12,0”)*
Τελική ταχύτητα 188 (175)* km/h
Μέση κατανάλωση 4,1 (3,4)* lt/100 km
Εκπομπές CO2 94 (88)* g/km
Διαστάσεις 4.065 x 1.725 x 1.450 mm
Βάρος 1.155 (1.230)* kg
Πορτμπαγκάζ 325 lt
Στοιχεία κατασκευαστή *Οι τιμές στις παρενθέσεις αφορούν την έκδοση 1.4 CRDi 90 PS

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube