Main menu

Mιχάλης Γεωργιάδης
Παρασκευή, 9 Δεκεμβρίου 2016 - 3:45μμ

Test drive: Citroën C3 1.6 BlueHDi 75

Το νέο Citroën C3 μπορεί να κάνει την καθημερινότητα πιο ευχάριστη. Με την εμφάνιση, αλλά και τα ουσιαστικά πλεονεκτήματά του.

Η Citroën ποντάρει πολλά στο νέο C3. Ανέκαθεν το αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας έκανε το μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων για τη μάρκα.

Τώρα, με αυτό η μάρκα ουσιαστικά ξανασυστήνεται. Δεν θα λέγαμε ότι λανσάρει μια εντελώς νέα σχεδιαστική γλώσσα. Αφού ενσωματώνει στοιχεία που είδαμε πρώτη φορά στο Cactus. Το C3 όμως θα την εδραιώσει στην αγορά. Θα είναι αυτό που θα ορίσει την εικόνα της Citroën για τα επόμενα χρόνια.

Ο στόχος των σχεδιαστών ήταν να δημιουργήσουν μια αισιόδοξη εικόνα. Κι ένα σχήμα περισσότερο χαριτωμένο παρά επιθετικό. Και το πέτυχαν. Οι γενναιόδωρες καμπύλες δίνουν όγκο στο C3. Τον οποίο ενισχύει στο εμπρός μέρος η διαμόρφωση της μάσκας. Τη διάσταση του ύψους τονίζουν τα φώτα, με τα «ημέρας» να αποτελούν συνέχεια του γρίλιας, η οποία με τη σειρά της είναι προέκταση του σήματος της μάρκας. Στέκονται σαν φρύδια πάνω από τους οβάλ προβολείς πορείας. Οι φουσκωμένοι και μεγάλης διαμέτρου θόλοι των τροχών με τα μαύρα προστατευτικά πλαστικά δίνουν χαρακτήρα crossover.



Την ευχάριστη αυτή ψευδαίσθηση υποστηρίζουν τα μαρσπιέ και οι προφυλακτήρες, ντυμένοι με άβαφο μαύρο πλαστικό στο κάτω μέρος τους. Τα πλαϊνά του αυτοκινήτου καλύπτονται από τα Airbumps, τους θυλάκους από σιλικόνη που προστατεύουν από μικροεπαφές, αν και είναι περισσότερο ένα αισθητικό στοιχείο. Οι μαύρες κολόνες δίνουν την αίσθηση ότι η οροφή αιωρείται, κάνοντας την εμφάνιση του C3 ακόμη πιο εξεζητημένη. Η διχρωμία τονίζει τις ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες χωρίς να κουράζει. Πάντως αν κάποιος θέλει το C3 του να περνά απαρατήρητο, μπορεί να παραγγείλει τη βασική έκδοση Live, η οποία έχει απλώς ένα άβαφο τμήμα χαμηλά στον εμπρός προφυλακτήρα και μαύρες εμπρός κολόνες.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το νέο Citroën C3 1.2 PureTech 110

Στην καμπίνα η ατμόσφαιρα είναι ευχάριστη. Και πολύ κοντά σε αυτό που λέμε premium. Τα σκούρα πλαστικά είναι σκληρά αλλά ποιοτικά, το φινίρισμα είναι προσεγμένο και η συναρμογή στιβαρή. Η κεντρική φάσα του ταμπλό, ειδικά στο επίπεδο εξοπλισμού Shine (16.105 ευρώ) του αυτοκινήτου της δοκιμής, με το κόκκινο περίγραμμα που ενισχύει την αίσθηση του πλάτους. Το ίδιο και η σχεδίαση των κεντρικών αεραγωγών με τα τέσσερα χρωμιωμένα οβάλ σχήματα. Η εργονομία είναι απλή, από την άποψη ότι υπάρχουν ελάχιστα κουμπιά. Οι περισσότερες λειτουργίες ελέγχονται από την «αιωρούμενη» οθόνη αφής. Το σύστημα infotainment προσφέρει αυξημένες δυνατότητες συνδεσιμότητας με έξυπνες συσκευές, σύνδεση Bluetooth και θύρα USB.

Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος, καθώς από τη βασική ακόμη έκδοση Live περιλαμβάνει cruise control, έξι αερόσακους και το πακέτο Safety 1. Δηλαδή σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας, αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας με το όριο ταχύτητας, Ιntelligent Speed Adoption και ειδοποίηση ξεκούρασης οδηγού. Εννοείται ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικούς καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα και air condition.

Η έκδοση Shine, πέρα από τα πλαστικά για τα οποία μιλήσαμε πριν και τις πινελιές (κόκκινο στην περίπτωσή μας) που δίνουν άλλον αέρα στην εξωτερική εμφάνιση, έχει αυτόματο κλιματισμό, αναβαθμισμένο infotainment με σύστημα πλοήγησης και λειτουργία Mirror Screen, θερμαινόμενους καθρέφτες, κάμερα οπισθοπορείας, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ, τις χειρολαβές που θυμίζουν χερούλι βαλίτσας στις πόρτες, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών και πολλά άλλα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Scoop: Το νέο Citroën C3 Picasso προ των πυλών

Το αυτοκίνητο μας δεν διέθετε την Connected Cam. Πρόκειται για μια κάμερα τοποθετημένη πίσω από τον κεντρικό καθρέφτη, με ευρυγώνιο φακό 120ο που αποθηκεύει συνεχώς video υψηλής ανάλυσης από τα δρώμενα εμπρός από το αυτοκίνητο. Αυτό δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να αποτυπώσει με το πάτημα ενός πλήκτρου σε φωτογραφία ή βίντεο κάτι ενδιαφέρον που βλέπει μπροστά του, αλλά και να καταγράψει τι ακριβώς συνέβη σε ένα ατύχημα. Σε περίπτωση δυσάρεστου συμβάντος η κάμερα αποθηκεύει αυτόματα τα τελευταία 30” πριν το γεγονός και άλλα 60” μετά. Το θέμα είναι ότι ακόμα και η ενεργοποίηση του ESP θεωρείται «συμβάν».

Η θέση οδήγησης έχει καλή γεωμετρία. Το τιμόνι ρυθμίζεται σε ύψος και απόσταση, όπως και το κάθισμα. Το οποίο είναι τύπου… πολυθρόνας. Όπως και στο C4 Cactus. Είναι άνετο και έχει ικανοποιητική πλευρική στήριξη. Η Citroën παραδέχεται ότι η σχεδίαση της καμπίνας είναι εμπνευσμένη από το ντιζάιν επίπλων, τη διακόσμηση σπιτιών και ξενοδοχείων. Ώστε το περιβάλλον να είναι φιλόξενο και άνετο από την πρώτη στιγμή.

Η αίσθηση είναι οικεία, πράγματι. Και είναι ένας όμορφος χώρος στον οποίο θέλεις να περάσεις χρόνο. Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί. Απλώς. Παρότι σε σχέση με το προηγούμενο C3, το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 7,5 πόντους και οι πίσω επιβάτες έχουν 2,2 πόντους παραπάνω μήκος για τα πόδια τους. Η πραγματικότητα λέει ότι πίσω από έναν οδηγό ύψους 1,85 μέτρα, θα πρέπει να καθίσει ένας επιβάτης τουλάχιστον δέκα πόντους πιο κοντός έτσι ώστε να βολευτεί χωρίς να βρίσκουν τα γόνατά του. Ο χώρος για το κεφάλι είναι υπεραρκετός, αλλά το άνοιγμα της πίσω πόρτας είναι σχετικά περιορισμένο σε ύψος. Η οροφή κατεβαίνει αρκετά χαμηλά. Μέχρι να το συνηθίσουμε δηλαδή ότι πρέπει να λυγίζουμε λίγο περισσότερο το λαιμό, όλοι λίγο πολύ είχαμε μια επαφή μπαίνοντας. Το πορτμπαγκάζ είναι επίσης αρκετά μεγάλο, με 300 λίτρα, αντί 280-285 των Polo-Corsa, αν και το Fabia έχει 330.

Δεν είναι ένα αυτοκίνητο που απολαμβάνεις πιέζοντάς το. Η μικρότερη από τις δύο εκδόσεις ιπποδύναμης του αλουμινένιου 1.6 BlueHDi έχει αρκετή ροπή στις μεσαίες, αλλά το φάσμα της δύναμης είναι μικρό. Πολύ χαμηλά δεν είναι ελαστικός και ψηλά δεν έχει πολλά να δώσει. Από την άλλη, είναι από τους πιο πολιτισμένους σε λειτουργία, οπότε με 3η ή 4η, μεταξύ 2.000 και 3.500 rpm κινείσαι σβέλτα μέσα στην πόλη και αξιοπρεπώς στην περιφέρεια. Η απόκριση στο γκάζι είναι ικανοποιητική. Και ο λεβιές, που πρέπει να τον δουλεύεις αρκετά για να κρατάς τον κινητήρα στο ωφέλιμο φάσμα αν αποφασίσεις να κινηθείς σβέλτα, είναι θετικός στο κούμπωμα και αρκετά σαφής, με σωστά επιλεγμένες διαδρομές.

Κάνει 13,5” στο 0-100 km/h και 12,9” στη μέτρηση 50-110 km/h με αλλαγές ταχυτήτων. Στα 50-80 km/h με 3η κάνει 5,4” και στα 80-110 km/h με 4η 9,9”. Για τα 110-140 km/h με 5η χρειάζεται 18,8”. Δεν χρειάζεται να μπούμε σε λεπτομερείς συγκρίσεις. Είναι συνολικά αρκετά πιο αργό σε σχέση με τα Polo, Fabia 1.4 TDI και το Corsa CDTi 1.3. Τα οποία όμως κοστίζουν αρκετά παραπάνω. Σε αντιστάθμισμα, η έκδοση των 100 ίππων με διαφορά €650 στις αντίστοιχες μεσαίες εκδόσεις εξοπλισμού Feel υπόσχεται πολύ πιο ανταγωνιστικές επιδόσεις.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το Peugeot 208 1.6 BlueHDi 100

Όλα τα χειριστήρια είναι ρυθμισμένα με γνώμονα την ευκολία. Ο συμπλέκτης είναι ελαφρύς και προοδευτικός και τα φρένα πιάνουν δυνατά με ένα απαλό άγγιγμα. Στο πλαίσιο αυτής της φιλοσοφίας και το τιμόνι είναι ελαφρύ. Ίσως λίγο περισσότερο από όσο θα θέλαμε. Αναπόφευκτα έτσι θυσιάζεται ένα μέρος της πληροφόρησης που δεν είναι πλέον το δυνατό του σημείο. Είναι όμως γρήγορο. Και το μπροστινό σύστημα εκτελεί με ακρίβεια τις εντολές, σε σχέση με την κίνηση των χεριών. Τα μεγάλα φτερά επιτρέπουν τη χρήση μεγάλων τροχών που, σύμφωνα με τη Citroën, είναι ένας από τους λόγους της πολύ καλής ποιότητας κύλισης και της υψηλού επιπέδου άνεσης.



Η ανάρτηση είναι απορροφητική. Η απόσβεση είναι αφράτη και αν κάποια λακκούβα γίνει αισθητή με τράνταγμα και θόρυβο στην καμπίνα θα πρέπει περισσότερο η ευθύνη να χρεωθεί στον εργολάβο παρά στους μηχανικούς της Citroën. Ταυτόχρονα ο έλεγχος του βάρους είναι σωστός. Η κλίση περιορισμένη και το επίπεδο πρόσφυσης υψηλό. Η ουρά έχει μια τάση να ανοίγει λίγο την τροχιά της στις παρατεταμένες καμπές που διατηρείς φόρα, και βοηθά τη μούρη να μείνει στη γραμμή της. Δεν σε αγχώνει. Oι περισσότεροι δεν θα το καταλάβουν καν. Από ένα σημείο και ύστερα θα επέμβει απλώς το ESP για να σου υποδείξει ότι ήταν λάθος η εκτίμησή σου για την ταχύτητα ή την ακτίνα της στροφής.

Το C3 κουβαλά τη Citroën στους ώμους του αυτήν την εποχή. Στη διεθνή αγορά, στην ελληνική, ακόμη και στο WRC. Είναι υποχρεωμένο να πετύχει. Και θα πετύχει είναι η εκτίμησή μας. Διότι έχει κάτι ιδιαίτερο. Είναι ανταγωνιστικό με αντικειμενικά κριτήρια. Αλλά έχει και την ξεχωριστή εμφάνιση, το χαρακτήρα, για τις συγκρίσεις εκείνες που το συναίσθημα μπαίνει σε προτεραιότητα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Citroën C3 WRC Concept [video]

Τι λέει το DRIVE
Παίρνει καλό βαθμό σε όλα τα τυπικά, όπως χώροι, ποιότητα, πρακτικότητα και εξοπλισμόςΣε κάποια πράγματα κάνει τη διαφορά, όπως στα συστήματα ασφάλειας και στην άνεση, ενώ σχεδιαστικά ξεφεύγει από το σωρό των σουπερμίνι και ξεπροβάλει ως ιδιαίτερη προσωπικότητα.
Τιμή Από €14.190 (έκδοση Live)
Τεχνολογία 1.560cc, i4, 8v, 1x ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός commonrail, τούρμπο, 75PS/3.500rpm, 23,8kgm/1.750rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h13,5”
0-160 km/h -
0-400 m 18,8” @ 114,8km/h
0-1.000 m 35,4” @ 142,6km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 12,9”
50-80 km/h (3η)5,4”
80-110 km/h (4η)9,9”
110-140 km/h (5η)18,8”
Φρένα 100-0 km/h 36,4m
Τελική ταχύτητα169km/h
Μέση κατανάλωση5,8lt/100 km
Εκπομπές CO292g/km
Διαστάσεις 3.996x 1.749x 1.474mm
Βάρος1.190kg
Μετρήσεις DRIVE

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία