Οδηγούμε το νέο Nissan Micra 1.5 dCi

Οδηγούμε το νέο Nissan Micra 1.5 dCi

Δοκιμάζουμε το νέο εντυπωσιακό σε εμφάνιση σουπερμίνι της Nissan με τον 1,5 ντίζελ κινητήρα που αποδίδει 90 PS και διαπιστώνουμε ότι έχει όλες τις προϋποθέσεις να χτυπήσει κορυφή

Λίγες μέρες πριν είχαμε δημοσιεύσει τη δοκιμή του νέου Nissan Micra με τον 3κύλινδρο 900άρη κινητήρα και απόδοση 90 PS.

Ο πιο άμεσος «αντίπαλος» είναι ασφαλώς η έκδοση με τον ντίζελ 1.5 dCi, ο οποίος αποδίδει ακριβώς τους ίδιους ίππους, αλλά προφανώς έχει πολύ διαφορετικά χαρακτηριστικά. Η μέγιστη ιπποδύναμη αποδίδεται στις 4.000 rpm αντί στις 5.500 rpm του βενζινοκίνητου και βέβαια η ροπή είναι πολύ μεγαλύτερη: 22,4 kgm στις 2.000 rpm έναντι 14,3 kgm στις 2.250 rpm. Η Nissan δίνει 0-100 km/h σε 11,9” αντί 12,1” του 0.9 IG-T με μέση κατανάλωση 3,2 lt/100 km έναντι 4,4. Οι εκπομπές CO2 είναι 85 g/km, που σημαίνει ότι με τις ισχύουσες διατάξεις απαλλάσσεται από τα τέλη.



Στην Κροατία, όπου οδηγήσαμε δύο διαδοχικές μέρες, πρώτα το ντίζελ και ύστερα το βενζινοκίνητο τούρμπο στην ίδια διαδρομή, είδαμε μέση κατανάλωση 5,5 lt/100 km για το πρώτο και 7,0 lt/100 km για το δεύτερο. Που σημαίνει ότι υπάρχει μια σαφής διαφορά στο κόστος χρήσης υπέρ του ντίζελ. Η απόσβεση της διαφοράς στην τιμή απόκτησης θα εξαρτηθεί από τη διαφορά στην τιμή μεταξύ των δύο μοντέλων. Κι αυτή τη διαφορά η ελληνική αντιπροσωπεία δεν ήταν έτοιμη ακόμα να μας την ανακοινώσει, καθώς βρίσκεται ακόμα σε διαπραγματεύσεις με το εργοστάσιο. Από αυτή η διαφορά πάντως θα εξαρτηθεί και το ποσοστό των πωλήσεων του νέου Micra που, σύμφωνα πάντα με την ελληνική αντιπροσωπεία, μπορεί να είναι από 55-45 υπέρ του ντίζελ, μέχρι 60-40 υπέρ του βενζινοκίνητου.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Οδηγούμε το νέο Nissan Micra IG-T 90

Πολλά εξαρτώνται από την τιμή, αλλά τα περισσότερα εξαρτώνται από το προϊόν καθαυτό. Και το νέο Micra είναι ένα εξαιρετικό προϊόν. Αντιδιαμετρικά αντίθετο με το απερχόμενο. Αυτό θα πρέπει να το τονίσουμε με έμφαση. Μόνο το όνομα είναι ίδιο. Αυτό κρίθηκε απαραίτητο, διότι η προηγούμενη τέταρτη «παγκοσμιοποιημένη» γενιά ήταν προφανές ότι είχε αδυναμίες στην ποιότητα, το μέγεθος και την σχεδίαση.

Η στροφή λοιπόν ξεκίνησε με τις διαστάσεις και τη σχεδίαση. Με μήκος στα τέσσερα μέτρα (3,99) το νέο Micra είναι 17,4 πόντους μακρύτερο από το προηγούμενο. Είναι επίσης 7,8 πόντους πιο φαρδύ, αλλά και 5,5 πόντους πιο χαμηλό, στο πλαίσιο μιας επίσης ριζοσπαστικά διαφορετικής σχεδίασης. Από κοντά μάλιστα είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό. Επιθετικό, με σωστή διαχείριση όλων των σύγχρονων επιταγών του ντιζάιν που θέλουν τα αυτοκίνητα να έχουν πιο «αιχμηρή» σχεδίαση. Η μεγάλη μάσκα χαμηλώνει προς τα εμπρός, οι ώμοι είναι ανασηκωμένοι και η γραμμή της οροφής χαμηλώνει προς τα πίσω και υιοθετεί το οπτικό τρικ της πλευστότητας με τις κρυμμένες πίσω κολόνες και τα χερούλια των πίσω θυρών επίσης καμουφλαρισμένα, όπως και στο νέο Toyota C-HR.

Οι σχεδιαστές δεν έπεσαν στην παγίδα να μοιάζει το νέο Micra με το Renault Clio. Μόνο οι εξωτερικοί καθρέφτες είναι ίδιοι. Οπτικά λοιπόν αυτή τη στιγμή είναι, κατά την προσωπική μου άποψη, είναι μια από τις πιο ενδιαφέρουσες προστάσεις. Είναι νεανικό, είναι όσο πρέπει επιθετικό και επιπλέον έχει και μια μεγάλη χρωματική παλέτα που αποτελείται από δέκα διαφορετικές αποχρώσεις. Παραδόξως, ούτε και η πλατφόρμα πάνω στην οποία έχει εξελιχθεί είναι ίδια με του Clio. Για την ακρίβεια είναι βασισμένο σε μια αναθεωρημένη εκδοχή του Note, με τόσο εκτεταμένες βελτιώσεις που ουσιαστικά μόνο οι βάσεις του κινητήρα και το ρεζερβουάρ είναι ίδια. Αυτό το εισπράττεις από τα πρώτα μέτρα στο δρόμο.

Η ακαμψία του αμαξώματος είναι εντυπωσιακή, κάτι που επιτρέπει και το σετάρισμα της ανάρτησης και του συστήματος διεύθυνσης με πιο σπορ προσανατολισμό, χωρίς να θυσιάζεται η άνεση. Ή τουλάχιστον στο μεγαλύτερο ποσοστό της άνεσης. Διότι στην έκδοση με τον 1.5 dCi οι μηχανικοί της Nissan επέλεξαν να σκληρύνουν τα ελατήρια σε σχέση με το ελαφρύτερο κατά 81 κιλά βενζινοκίνητο, προκειμένου να διαχειριστούν το μεγαλύτερο βάρος στο εμπρός μέρος. Ενώ λοιπόν η συνολική αίσθηση της κύλισης παραμένει σε πολύ υψηλό επίπεδο, το εύρος της απόσβεσης έχει «κοντύνει». Παρόλα αυτά δεν ακούγεται κανενός είδους χτύπημα και δεν παρατηρήσαμε επίσης καμία τάση αναπήδησης του πίσω ημιάκαμπτου.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Και έκδοση NISMO για το νέο Nissan Micra

Αυτό που παρατηρήσαμε είναι μια λίγο πιο αργή απόκριση του εμπρός μέρους στο turn-in. Συνολικά πάντως η αίσθηση και από την ντίζελ έκδοση είναι από τις πιο σπορ της κατηγορίας. Η κλίση είναι περιορισμένη και το σύστημα διεύθυνσης (που προέρχεται από το Qashqai) είναι γραμμικό, με σωστό βάρος και καλή αίσθηση. Το κούμπωμα του χειροκίνητου κιβωτίου, πέντε σχέσεων, είναι κάπως βαρύ, αλλά ακριβές. Η πρόσφυση του νέου Micra έχει πολύ υψηλό περιθώριο και όταν σπάσει, το εκδηλώνει με μια προοδευτική υποστροφή. Να σημειώσουμε εδώ πως το ESP απενεργοποιείται πλήρως, αλλά ακόμα κι έτσι, ποτέ δεν αισθάνεσαι εκτεθειμένος. Ακόμα κι όταν εκβιάσεις την κατάσταση με απότομη μεταφορά βάρους, θα αντιδράσει γλυκά, με προοδευτικό τρόπο.



Γενικά θυμίζει πολύ τη συμπεριφορά του Ford Fiesta, με λιγότερο ανάλαφρο πάτημα, αλλά με πιο στιβαρή αίσθηση συνολικά. Η λειτουργία του 1.5 dCi είναι γραμμική και αρκετά ραφιναρισμένη. Ακόμα και στις χαμηλές στροφές, δεν «στολάρει», πράγμα που υποδεικνύει και μελετημένη κλιμάκωση των σχέσεων του κιβωτίου. Η από χαμηλά διαθέσιμη ροπή ξεθυμαίνει σχετικά γρήγορα, αλλά είναι υπεραρκετή για να διατηρείς υψηλή ταχύτητα χωρίς πολλά κατεβάσματα. Συνολικά δηλαδή η επιλογή του συγκεκριμένου κινητήρα θα ευνοήσει όσους κάνουν περισσότερα ταξίδια.

Το εσωτερικό του νέου Micra είναι άλλη μια σημαντική νίκη για τη Nissan. Σε αίσθηση και συναρμογή, μόνο το VW Polo μπορεί να ισχυριστεί ότι (ίσως) είναι καλύτερο. Η σχεδίαση είναι μοντέρνα και απλή, με την οθόνη αφής 7" να δεσπόζει στο κέντρο. Είναι μάλιστα και πολύ εύκολη στην εκμάθηση και στη χρήση, όπως συνολικά η εργονομία του αυτοκινήτου. Οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι επίσης κορυφαίοι για την κατηγορία, αλλά δεν μπορούμε να ισχυριστούμε το ίδιο και για τους χώρους για τους πίσω επιβάτες. Όχι τόσο στο διαθέσιμο αέρα για τα πόδια, που βρίσκεται στο μέσο όρο όσο γι' αυτόν στο κεφάλι, ο οποίος είναι περιορισμένος, λόγω σχεδίασης της οροφής. Το πορτμπαγκάζ, με 300 lt χωρητικότητα είναι από τα μεγαλύτερα και έχει κανονικό σχήμα, αλλά κάπως ψηλό κατώφλι. Στα μείον το γεγονός ότι ακόμα και στις πλούσιες εκδόσεις τα αυτοκίνητα που είχαμε στη διάθεσή μας τουλάχιστον, δεν διέθεταν πίσω ηλεκτρικά παράθυρα. Στα συν ο πίνακας οργάνων που προέρχεται και αυτός από το Qashqai και διαθέτει μια πολύ ευκρινή κεντρική οθόνη 5” με πολλή πληροφόρηση για όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Εν αναμονή του νέου Z της Nissan

Ο εξοπλισμός των εκδόσεων που οδηγήσαμε στο Dubrovnik είναι τουλάχιστον γενναιόδωρος. Πέρα από όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες και τον αυτόματο κλιματισμό, το νέο Micra μπορεί να εξοπλιστεί με μια αρκετά ολοκληρωμένη «ομπρέλα» ενεργητικής ασφάλειας. Υπάρχει σύστημα διατήρησης της λωρίδας με δόνηση στο τιμόνι και ελαφρύ φρενάρισμα για να επαναφέρει το αυτοκίνητο στη λωρίδα του και σύστημα αυτόματης πέδησης για αποφυγή εμπρόσθιας σύγκρουσης, που ακινητοποιεί το αυτοκίνητο μέχρι τα 50 km/h.



Υπάρχουν ακόμα σύστημα αναγνώρισης των οδικών σημάτων, αυτόματοι προβολείς, σύστημα περιμετρικής όρασης κατά το παρκάρισμα και προειδοποίηση για όχημα στο τυφλό σημείο. Στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνονται ESP, Hill start assist και σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών. Στις ακριβές εκδόσεις Tekna περιλαμβάνεται επίσης και ένα αποκλειστικό ηχοσύστημα της BOSE, με ηχεία και στο προσκέφαλο του οδηγού. Το δοκιμάσαμε στην πράξη και μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι είναι εξαιρετικό σε πιστότητα και απόδοση.

Το νέο Micra θα δημιουργήσει μεγάλη ανησυχία στα καθιερωμένα ευρωπαϊκά σουπερμίνι, αν δεν το έχει κάνει ήδη. Σχεδιαστικά είναι πολύ ενδιαφέρον, έχει ένα εξίσου μοντέρνο και καλοφτιαγμένο εσωτερικό, κινητήρες που καλύπτουν τις ανάγκες της μεγάλης πλειονότητας των «κανονικών» αγοραστών σουπερμίνι και ασφαλή, αλλά και ζωντανή συνάμα οδική συμπεριφορά. Ειδικά η ντίζελ έκδοση μπορεί με σχετική άνεση να καλύψει σχεδόν όλες τις ανάγκες μιας μικρής οικογένειας. Ο ανταγωνισμός είναι δύσκολος και θα γίνει ακόμα δυσκολότερος μόλις έρθουν τα νέα Ibiza και Polo, αλλά για πρώτη φορά το Micra δεν έχει να φοβηθεί απολύτως τίποτα. Αρκεί η τιμολογιακή του πολιτική να είναι ανταγωνιστική.

Τι λέει το DRIVE
Εξελιγμένο για να κατακτήσει την άκρως απαιτητική ευρωπαϊκή αγορά, το νέο Micra δείχνει ότι μπορεί να το κάνει. Είναι όμορφο, στιβαρό, έχει ικανοποιητικούς χώρους, καλό εξοπλισμό και η συγκεκριμένη έκδοση, έναν από τους καλύτερους ντίζελ κινητήρες.
Τεχνολογία 1.461 cc, i4 8v, 2 EEK, άμεσος ψεκασμός, common rail και τούρμπο, 90 PS/4.000 rpm, 22,4 kgm/2.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων, κίνηση εμπρός.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,9”
Τελική ταχύτητα 179 km/h
Μέση κατανάλωση 3,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 85 g/km
Διαστάσεις 3.999 x 1.743 x 1.455 mm
Βάρος 1.082-1.146 kg
Πορτμπαγκάζ 300 lt
Στοιχεία κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube