Οδηγούμε το νέο Dodge Challenger SRT Hellcat

Οδηγούμε το νέο Dodge Challenger SRT Hellcat

Το νέο Dodge Challenger SRT Hellcat αντιπροσωπεύει ό,τι πιο ακραίο και εξωφρενικό έχει κατασκευάσει η Chrysler στα pony cars.

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι το όνομα Dodge Challenger περικλείει κάτι το μυθικό για την Chrysler.

Και είναι ένα όνομα που αντιπροσωπεύει την αμερικανική εταιρεία στα pony car και απέναντι στα ανταγωνιστικά muscle cars, τα Ford Mustang και Chevrolet Camaro. Και τα τρία αυτά μοντέλα, εδώ και 50 χρόνια, συμμετέχουν σε ένα ξεχωριστό εθνικό πρωτάθλημα, εμπορικό αλλά και ουσίας.

Το ορίτζιναλ Challenger εμφανίστηκε στην αγορά το 1959 και το 2008, η Dodge παρουσίασε την παρούσα, τρίτη γενιά του. Το φαρδύ δίθυρο κουπέ πατά σε μια σμικρυμένη έκδοση της πλατφόρμας LX της Chrysler, στην ίδια που βασίζεται και το σεντάν 300C. Έτσι για την Ιστορία αλλά και για τη σύγκριση, να αναφέρουμε ότι ο μεγάλος αντίπαλός της, η τελευταία Mustang GT είναι σημαντικά κοντύτερη και πιο ελαφριά από το Challenger.

Οι τελευταίες τροποποιήσεις από τότε που λανσαρίστηκε το Challenger τρίτης γενιάς περιλαμβάνουν και την προσθήκη του 8ριού αυτόματου σασμάν «TorqueFlite» σε όλην την γκάμα. Aλλά και μια ρετρό ανασχεδίαση του Challenger μέσα έξω, προκειμένου να μιμηθεί το εμβληματικό μοντέλο του 1971. Η έκδοση SRT Hellcat είναι το μεγάλο νέο για το Year Modeling του 2015, αλλά και ταυτόχρονα η πιο ακραία εκδοχή του muscle car της αιωνόβιας πια Dodge.

O κομπρεσοράτος κινητήρας HEMI V8 που φορά το Challenger αποδίδει μέγιστη ισχύ 717 PS και μέγιστη ροπή 89,7 kgm. Ο στάνταρ συνδυασμός όσον αφορά τη μετάδοση είναι ένα χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ έξτρα διατίθεται το αυτόματο 8άρι που προαναφέραμε. Αναντίρρητα, το Challenger SRT Hellcat είναι ένα άγριο αυτοκίνητο. Και αδηφάγο, καθώς μπορεί να αδειάσει το ρεζερβουάρ του που παίρνει 15,4 γαλόνια ή 58 lt βενζίνη σε μόλις 13 λεπτά! Ο κομπρέσοράς του σπρώχνει οξυγόνο μέσω μιας τεράστιας πεταλούδας 92 mm και χρειάζεται η ισχύς ενός βασικού Fiesta των 80 PS(!) για να γυρίσει αυτό το «φυσερό» διπλού κοχλία. Μάλιστα, κάθε τέτοιο 6,2λιτρο μοτέρ γυρίζει στην πέδη του δυναμόμετρου για 42’, πριν πάρει την άγουσα για κάτω από το καπό του Challenger SRT Hellcat.

Το Hellcat διατίθεται στάνταρ με 20άρες ζάντες σε μαύρο ματ ή σκούρο μπρονζέ φινίρισμα. Πίσω από τις ζάντες φωλιάζουν δίσκοι της Brembo με διάμετρο 390 mm και 6πίστονες δαγκάνες που υπόσχονται «εκπληκτική διαχείριση της θερμότητας και της αντοχής στο φρενάρισμα».  Τέλος οι ζάντες είναι ντυμένες με λάστιχα 275/40 ZR20. Σε σχέση με το στάνταρ Challenger SRT, το Hellcat διαθέτει την εισαγωγή αέρα «Air Catcher», έναν «αεραγωγό που φέρνει αέρα υπό πίεση κατευθείαν στο φιλτροκούτι του μοτέρ, μέσω ενός ανοίγματος στο φανάρι θέσης από την πλευρά του οδηγού».

Τα διαθέσιμα εξωτερικά χρώματα για τον υποψήφιο αγοραστή περιλαμβάνουν τα B5 Blue, Pitch Black, Sublime Metallic (πράσινο, όπως αυτό που δοκιμάζουμε) και TorRed. Όποιος θα ήθελε μπορεί ακόμη να παραγγείλει το καπό του μοτέρ Satin Black, στην περίπτωση που το Hellcat του φαίνεται πολύ υποτονικό -επίσης όπως το καπό του «δικού μας» Hellcat.

Με το που μπαίνεις στο SRT Hellecat, καταλαβαίνεις πόσο μεγάλο είναι, μια αίσθηση που επιτείνεται επειδή κάθεσαι ψηλά, χώρια που τα καθίσματα δεν προσφέρουν παρά ελάχιστη πλευρική στήριξη. Η πρόσβαση στο πίσω κάθισμα είναι δύσκολη κι έρχονται στιγμές που αναρωτιέσαι, πώς ένα τόσο μεγάλο αυτοκίνητο κατάφερε να βγάλει τόσο στριμόκωλο σαλόνι. Βέβαια, αρκεί να πατήσεις το starter του μοτέρ, τα 717 PS του V8 να δώσουν το βροντερό παρών τους και ευθύς αμέσως θα ξεχάσεις όλα τα εξόφθαλμα λάθη της γερασμένης πλατφόρμας.

Ο κομπρεσοράτος HEMI εκτοξεύει το Hellcat στο ¼ του μιλίου (402,3 m) με τα στοκ λάστιχα σε 11,2” [video] (10,8” με ράντιαλ λάστιχα ντράγκστερ) με ταχύτητα εξόδου 201 km/h. Επίδοση που ισοφαρίζει την κατά 533 kg ελαφρύτερη και τουλάχιστον δύο φορές ακριβότερη Porsche 911 GT3 [video]. Και αν έχεις κάνει κάτι ανάλογο με τον Φάουστ, μια συμφωνία με το διάβολο ας πούμε, μπορείς να δεις τη βελόνα του κοντέρ να καβαλάει τα 320 km/h, πέντε παραπάνω από την GT3. Προφανώς και το Challenger δυστροπεί και τσινάει όταν πιέζεται, αλλά ακόμα κι αυτά τα τερτίπια προσθέτουν στο fun του αυτοκινήτου. Και τελικά δεν αποδεικνύεται τόσο τρομακτικό όσο οι ακραίες προδιαγραφές του αυτοκινήτου σε αφήνουν να υποθέσεις. Ναι, το ατελείωτο σπινάρισμα των τροχών και τα φανταχτερά, εντυπωσιακά ντριφτ είναι μόλις λίγα χιλιοστά παραπάνω πάτημα στο γκάζι, αλλά αυτό το Dodge στην πραγματικότητα δεν σε τρομάζει.

Η γενική εικόνα της καμπίνας αντανακλά αυτήν του στάνταρ Challenger, αλλά με φαλτσοκομμένο τιμόνι και θερμαινόμενα/αεριζόμενα καθίσματα που είναι ντυμένα με συνδυασμό δέρματος νάπα και αλκαντάρα. Ακόμη, οι δείκτες των οργάνων έχουν ρετρό στιλ, ενώ μια 7ιντση οθόνη πληροφοριών είναι ενσωματωμένη στον πίνακα οργάνων. Άλλα στοιχεία που σου φτιάχνουν τη διάθεση στην καμπίνα αποτελούν οι αλουμινένιες διακοσμήσεις Dark Engine Turn και το σύστημα πολυμέσων Uconnect που υποστηρίζεται από μια 8,4ιντση οθόνη.

Το Challenger SRT Hellcat διαθέτει το «Drive Modes», ένα σύστημα με οδηγικές ρυθμίσεις , μέσω του οποίου μπορείς να ρυθμίσεις το τιμόνι, το TRC/ESP, την ανάρτηση και την απόδοση του μοτέρ. Το «Drive Modes» διαθέτει ρυθμίσεις «Sport» και «Track», αλλά και μία προγραμματιζόμενη εξατομικευμένη ρύθμιση «Custom» που τη ρυθμίζει ο οδηγός μέσω του Uconnect. Στη ρύθμιση « Track», το σύστημα ελέγχου ευστάθειας ουσιαστικά βγαίνει off, προσφέροντας έτσι απύθμενο fun, αλλά όταν το παρακάνεις, σε επίπεδο λάθους πια, επεμβαίνει σωτήρια. Το αυτόματο 8άρι σασμάν αλλάζει πολύ γρήγορα, τόσο στην πλήρως αυτόματη ρύθμιση όσο και στη χειροκίνητη, και το αυτοκίνητο δεν το έχει σε τίποτα να αλλάζει από σε 4η, καίγοντας με λύσσα τα λάστιχά του στην άσφαλτο

Αναλογιζόμενοι την παλαιότητα του σασί, το βάρος και το μέγεθος, ο μηχανικοί της Chrysler «βίδωσαν» στην άσφαλτο το Challenger αρκετά επιτυχημένα, δίνοντάς του καλά οδικά χαρακτηριστικά. Στη συνταγή τους περιλήφθηκαν ρυθμιζόμενα αμορτισέρ της Bilstein σε τρεις θέσεις, τα 390άρια φρένα της Brembo με τις 6πίστονες δαγκάνες που προαναφέραμε και ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Παρόλα αυτά, κάθε φορά που βάζεις το Challenger σε ένα δύσκολο στροφιλίκι με αξιώσεις, το ελαφρύ τιμόνι είναι εκείνο που σε επαναφέρει στην πραγματικότητα της μέτριας δυναμικής απόδοσης του αυτοκινήτου.
 
Η αλήθεια είναι ότι το Dodge Challenger SRT Hellcat είναι παντελώς άσχετο με την ελληνική πραγματικότητα. Και προσέξτε! Δεν το λέμε από τη σκοπιά της οικονομικής κρίσης. Απλώς αυτό το αυτοκίνητο ζει στο δικό του κόσμο, αποκομμένο από την πραγματικότητα και από έναν πλανήτη που αλλάζει ραγδαία. Αντιπροσωπεύει τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής επάξια, τέλεια και περήφανα. Στην Ελλάδα ούτε τη λεζάντα του σούπερκαρ έξω από το κλαμπ ή τα μπουζούκια δεν θα έκανες. Στο δυναμικό κομμάτι, το μέγεθος του Challenger, η δίψα του για βενζίνη και η μάλλον φτωχή ποιότητα κύλισης σε άσχημη άσφαλτο ουσιαστικά το αποκλείουν από τους ελληνικούς δρόμους. Παρόλα τα μειονεκτήματά του όμως, τελικά το Hellcat μπορεί να ανταποκριθεί μια χαρά σε ό,τι περιμένεις από αυτό: Ντριφτ, burnout κι άγιος ο Θεός. Πρόκειται για ένα ακραίο, σχεδόν εξωφρενικό μηχάνημα που θα σε κάνει να χαμογελάς, κάθε φορά που θα βάζεις μπουρλότο στα λάστιχά σου.

Τι λέει το AUTOCAR
Εάν το Dodge Challenger SRT Hellcat είναι νυχτωμένο μακριά από την πραγματικότητα αυτού του πλανήτη, τόσο το χειρότερο για την πραγματικότητα και τον πλανήτη.
Τιμή από €120.000 (εκτιμώμενη)
Τιμή στις ΗΠΑ από $60.990 (€50.622)
Τεχνολογία 6.166 cc (370 cu. in), ΗΕΜΙ V8 90 μοιρών, 16v,  4 ΕΕΚ, σειριακός ηλεκτρονικός ψεκασμός, κομπρέσορας, 717 PS/6.000 rpm, 89,7 kgm/4.000 rpm, αυτόματο 8 σχέσεων (έξτρα) ή 6άρι χειροκίνητο
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 3,7”
Φρένα 96-0 km/h 33,2 m
Τελική ταχύτητα 320 km/h
Μέση κατανάλωση 13,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 270,7 g/km
Διαστάσεις 5.016 x 1.923 x 1.415 mm
Βάρος 2.014 kg
Τιμές κατασκευαστή

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube