Δοκιμάζουμε στην Ιταλία το νέο FIAT Grande Panda Hybrid

Δοκιμάζουμε στην Ιταλία το νέο FIAT Grande Panda Hybrid

Μεγαλύτερο, πιο ώριμο και με σύμμαχο την υβριδική τεχνολογία, το νέο FIAT Grande Panda Hybrid φέρνει νέο αέρα στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης με ρετρό στυλ και ευρωπαϊκή φινέτσα.

Για την ιταλική φίρμα, τo νέο FIAT Grande Panda δεν είναι απλώς ένα μοντέλο που ανανεώνει την παρουσία του Torino στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης, αλλά αυτό στο οποίο ποντάρει για να επιστρέψει στην κορυφή.

Ανάμεσα στα πάνω από 23 εκατομμύρια αυτοκίνητα του είδους που έχει πουλήσει η FIAT στα 126 χρόνια ιστορίας της, το Panda έχει αποκτήσει ξεχωριστό στάτους. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1980 με τον Giorgetto Giugiaro, να σχεδιάζει ένα μικρό, ευέλικτο και στιβαρό αυτοκίνητο για κάθε είδους μετακίνηση. Εγχείρημα πέρα για πέρα πετυχημένο μιας και οι τρεις γενιές του Panda, ειρήσθω εν παρόδω, έχουν καταφέρει να πουλήσουν πάνω από οκτώ εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως.

Το FIAT Grande Panda Hybrid με όπλα την εμφάνιση και την καθημερινή ευελιξία στοχεύει απευθείας την κορυφή της κατηγορίας

Test Drive FIAT Grande Panda Hybrid @ Italy, Photo © FIAT

Αυτή ακριβώς την παράδοση έρχεται να τιμήσει το νέο FIAT Grande Panda. Η ιταλική φίρμα πέτυχε μια εύστοχη υλοποίηση, αποτίνοντας φόρο τιμής στο εμβληματικό αρχέτυπο της δεκαετίας του ’80. Διατηρεί τον ρετρό χαρακτήρα του πρώτου Panda, αλλά τον επανασυστήνει μέσα από μια σύγχρονη αισθητική και λεπτομέρειες που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του σήμερα, με το βλέμμα στραμμένο στο αύριο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Citroën C3 1.2T 100, πλήρης ανατροπή

Σχεδιασμένο στο Centro Stile του Torino, ξεχωρίζει αμέσως χάρη στο μοδάτο τετραγωνισμένο αμάξωμα που του χαρίζει μια πιο SUVίστικη και συνολικά πιο φρέσκια εικόνα. Στο εμπρός μέρος παρατηρούμε την κάθετη μάσκα με σημείο αναφοράς τα pixel LED φώτα αλλά και τον λογότυπο «FIAT».

Test Drive FIAT Grande Panda Hybrid @ Italy, Photo © FIAT

Συνεχίζοντας προς το πλάι, ξεχωρίζει ο σκαλισμένος λογότυπος «Panda» στο κάτω μέρος των θυρών, ψήγμα του ιταλικού του ταμπεραμέντο. Δεν σταματάμε όμως εδώ, καθώς στην πίσω κολόνα υπάρχει ένα διακριτικό, κρυφό γραφικό με το σήμα της μάρκας. Ανάλογη είναι και η εικόνα του πίσω μέρους, όπου αναγράφεται αφενός λαξευμένο το «FIAT» αφετέρου το «Panda» με ανάγλυφα τρισδιάστατα γράμματα. Με τα φώτα τεχνολογίας LED να ολοκληρώνουν τη σύγχρονη εικόνα του συνόλου.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Peugeot 208 1.2 PureTech 100 PS, ρεβάνς

Κατά γενική ομολογία έχουμε να κάνουμε με ένα ευχάριστο στο μάτι αυτοκίνητο, χωρίς κραυγαλέες υπερβολές και περιττά σχεδιαστικά ρίσκα. Ο τρόπος που οι σχεδιαστές της FIAT μπόρεσαν να δώσουν σε ένα αυτοκίνητο μήκους 3,99 m, πλάτους 1,76 και ύψους 1,57 m χαρακτήρα και προσωπικότητα, το καθιστούν άμεσα αναγνωρίσιμο. Κάτι που αξίζει για άλλη μια φορά χειροκρότημα!

Test Drive FIAT Grande Panda Hybrid @ Italy, Photo © FIAT

Η γουστόζικη σχεδίαση του Grande Panda συνεχίζεται και στο εσωτερικό. Ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού, ευφάνταστες λεπτομέρειες βρίσκονται σχεδόν σε κάθε σημείο, την ώρα που ο φωτισμός σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρείας είναι προσεκτικά επιλεγμένος και οι ραφές στο ταμπλό και τους αεραγωγούς, είναι εμφανείς με κίτρινο χρώμα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Hyundai i20 1.0T 100 PS 6MT

Ωστόσο, το κυρίαρχο χρώμα στις περισσότερες επιφάνειες είναι το «Blu Tasmania», το οποίο δημιουργεί ζεστή και φιλόξενη ατμόσφαιρα, διαθέτοντας παράλληλα πολύ ελαφρύ περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Test Drive FIAT Grande Panda Hybrid @ Italy, Photo © FIAT

Το ψηφιακό περιβάλλον συμβαδίζει με τις νόρμες της εποχής, με τον οδηγό να έχει στη διάθεσή του ένα ψηφιακό πάνελ με δύο οθόνες, 10 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και 10,25” για το αρκετά εύχρηστο infotainment, που περιλαμβάνει εργοστασιακό σύστημα πλοήγησης. Μάλιστα, το κίτρινο περίγραμμα του πάνελ με το οβάλ σχήμα είναι μια ευθεία αναφορά στην εμβληματική πίστα που βρίσκεται στην οροφή του εργοστασίου του Lingotto.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Opel Corsa 1.2 Hybrid 136 PS, κερασάκι στην τούρτα

Αυτό που επίσης κεντρίζει το ενδιαφέρον στην πλουσιότερη έκδοση la Prima που οδηγήσαμε, είναι η επένδυση από ίνες μπαμπού (έξυπνος συλλογισμός αν αναλογιστούμε το όνομα του μοντέλου) που καλύπτει κατά κύριο λόγο το ντουλαπάκι που βρίσκεται ακριβώς εμπρός από τον συνοδηγό.

Test Drive FIAT Grande Panda Hybrid @ Italy, Photo © FIAT

Η ποιότητα κατασκευής θα μπορούσαμε να πούμε πως δεν ξεφεύγει από το πρότυπο του της κατηγορίας, αυτής των ψηλωμένων σουπερμίνι -crossover, αν θέλετε. Έτσι, το σύνολο του ταμπλό απαρτίζεται από σκληρά πλαστικά, τα οποία εκ πρώτης μοιάζουν καλά συναρμοσμένα, με το φινίρισμα να βρίσκεται σε ικανοποιητικό επίπεδο. Πιο ασφαλή συμπεράσματα ωστόσο, θα μπορούμε να βγάλουμς όταν το δοκιμάσουμε επί ελληνικού εδάφους.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Renault Clio 1.0 TCe 100 LPG και πας για 1.000 km

Σε ένα ευρύτερο πλαίσιο, η FIAT κινήθηκε γύρω από τον άξονα μιας μοντέρνας αλλά πάνω απ' όλα πρακτικής και εργονομικής καμπίνας. Το αποτέλεσμα τη δικαιώνει! Και ξεκινάμε από το σημαντικότερο. Ο κλιματισμός ρυθμίζεται από ένα ξεχωριστό πάνελ με φυσικούς διακόπτες, με τον χειρισμό του να είναι πανεύκολος!

Test Drive FIAT Grande Panda Hybrid @ Italy, Photo © FIAT

Από εκεί και πέρα υπάρχουν τέσσερις θύρες USB-C και ο συνοδηγός έχει στη διάθεσή του δύο ντουλαπάκια κι ένα μικρό ραφάκι όπου μπορεί να τοποθετήσεις διάφορα μικροπράγματα. Πέραν όμως αυτών, υπάρχουν θήκες στις πόρτες, δύο ποτηροθήκες αλλά και υποβραχιόνιο (στην έκδοση la Prima). Σύμφωνα με την ιταλική φίρμα η χωρητικότητα φτάνει τα 13 lt.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Suzuki Swift 1.2 Hybrid, συνολική αναβάθμιση

Οι χώροι για τους επιβάτες είναι τηρουμένων των αναλογιών καλοί (μεταξόνιο 2,54 m). Τέσσερις ενήλικοι θα κάνουν μεγάλα ταξίδια αγόγγυστα, με τους ψηλότερους να αναζητούν λίγο περισσότερο χώρο κυρίως για το κεφάλι. To δυνατότερο σημείο του FIAT Grande Panda είναι το πορτμπαγκάζ. Βλέπετε, τα 412 lt που προσφέρει το τοποθετούν στο άνω άκρο της κατηγορίας.

Test Drive FIAT Grande Panda Hybrid @ Italy, Photo © FIAT

Το πόσο σημαντικό μοντέλο είναι το FIAT Grande Panda αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι ο Όμιλος Stellantis το έχει προικίσει με τις κορυφαίες τεχνολογίες που διαθέτει στο χαρτοφυλάκιό του. Είναι το πρώτο μοντέλο της FIAT που πατά στην πλατφόρμα Smart Car, η οποία έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να μπορεί φιλοξενεί διάφορα συστήματα κίνησης. Από αμιγώς ηλεκτρικά, μέχρι υβριδικά και συμβατικά βενζινοκίνητα.

Κάτω από το καπό, ο 1.200άρης βενζινοκινητήρας με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας και λειτουργία στον θερμοδυναμικό κύκλο Miller επικουρείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 28,5 PS που τροφοδοτείται από μπαταρία 48V με ενεργειακή χωρητικότητα 0,876 kWh. Στον ηλεκτροκινητήρα ενσωματώνεται επίσης το (στάνταρ) αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων e-DCT.

Συνδυαστικά, το μοτέρ αποδίδει 110 PS και 205 Nm, με το 0-100 km/h να έρχεται ακριβώς σε 10 δευτερόλεπτα και την τελική να σταματά στα 160 km/h. Οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα 115-116 g/km ενώ το αυτοκίνητο έχει τη δυνατότητα να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για ένα χιλιόμετρο με ταχύτητα έως 30 km/h.
 

Test Drive FIAT Grande Panda Hybrid @ Italy, Photo © FIAT

Η πρώτη μας επαφή με το FIAT Grande Panda Hybrid έγινε από το Centro Stile. Δεν θα μπορούσε άλλωστε να υπάρξει καταλληλότερη αφετηρία, αφού η FIAT είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ταυτότητας και της βιομηχανικής εξέλιξης όχι μόνο του Τορίνο αλλά και ολόκληρης της Ιταλίας.

Αυτό που εκτιμήσαμε με το «καλημέρα» ήταν οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες που, σε συνδυασμό με την ψηλή θέση οδήγησης, χαρίζουν καλή ορατότητα παρά τις φαρδιές πίσω κολόνες. Από τα πρώτα κιόλας μέτρα αντιλαμβάνεσαι πως έχεις να κάνεις με ένα πολύ ευκολοδήγητο και ευέλικτο αυτοκίνητο που τα καταφέρνει περίφημα τόσο εντός όσο και εκτός πόλης.

Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι πιο σφιχτή από άλλα ομογάλακτα μοντέλα (Citroën C3), χωρίς αυτό να σημαίνει πως γίνεται ενοχλητική ή κουραστική μεταφέροντας κραδασμούς στους επιβάτες. Κι εδώ οφείλουμε να σημειώσουμε πως οι περιφερειακοί δρόμοι του Τορίνο θυμίζουν σε αρκετά σημεία την κατάσταση του δικού μας οδικού δικτύου! Με την καταρρακτώδη βροχή που έπεφτε καθ' όλη τη διάρκεια της δοκιμής να δυσχεραίνει ακόμα περισσότερο την κατάσταση.

Test Drive FIAT Grande Panda Hybrid @ Italy, Photo © FIAT

Το τιμόνι είναι ελαφρύ και παρόλο που παρέχει επαρκή πληροφόρηση δεν σε προτρέπει να χαράξεις έναν πιο σβέλτο ρυθμό. Όταν όμως αποφασίσεις να το κάνεις, η συμπεριφορά του πλαισίου παραμένει προβλέψιμη με την κλίση να μην φέρνει σε δύσκολη θέση τον οδηγό.

Το μοτέρ είναι ελαστικό από χαμηλά και η ροπή πάντα παρούσα, δίνοντας την απαραίτητη ώθηση και σβελτάδα που θα χρειαστείς όταν θελήσεις να πραγματοποιήσεις γρήγορα και με ασφάλεια ένα προσπέρασμα. Σε αυτό συμβάλλει και η σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου, το οποίο όμως είναι κάπως διστακτικό στα κατεβάσματα. Ενώ απουσιάζουν και τα paddles. Στο κομμάτι της κατανάλωσης, κινούμενοι για σχεδόν 200 km σε περιφερειακές διαδρομές, το trip computer έγραψε 5,2 lt/100 km.

Η πρώτη γεύση που μας αφήνει το FIAT Grande Panda είναι θετική, καθώς μιλάμε για ένα καλοζυγισμένο μοντέλο, με όμορφη σχεδίαση, ωραίο πάτημα στο δρόμο και χώρους που μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες μικρών οικογενειών αλλά και νεότερων ανθρώπων.

Test Drive FIAT Grande Panda Hybrid @ Italy, Photo © FIAT

Ο βασικός εξοπλισμός του Grande Panda είναι πλούσιος και περιλαμβάνει ένα πλήρες πακέτο συστημάτων που αναλαμβάνουν την άνεση, την ασφάλεια και την υποβοήθηση του οδηγού. Μεταξύ άλλων υπάρχουν πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, cruise control και έξυπνος περιοριστής ταχύτητας, μαζί με ενεργό σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος και διατήρησης στην λωρίδας κίνησης.

Στην ελληνική αγορά θα είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού, Pop, Icon και la Prima, με τις παραγγελίες να ενεργοποιούνται πολύ σύντομα και την τιμή του να ανακοινώνεται προσεχώς. Αυτό που ήδη ξέρουμε είναι πως το αυτοκίνητο θα καλύπτεται από 5ετή εγγύηση μηχανικών μερών. 

FIAT Grande Panda Hybrid

Τι λέει το DRIVEΜε ιταλικό ντιζάιν, έξυπνες ρετρό αναφορές και ευχάριστη οδική συμπεριφορά, το νέο FIAT Grande Panda Hybrid φέρνει έναν σικ αέρα στα crossover πόλης. Το αν θα μπορέσει να πρωταγωνιστήσει θα εξαρτηθεί και από την τιμή του.
Τιμή  Δεν ανακοινώθηκε
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαMHEV, 1.199 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, ιντερκούλερ, ήπια υβριδικό σύστημα 48V, ηλεκτρικό μοτέρ 28 PS/55 Nm, μπαταρία ιόντων λιθίου 0,87 kWh, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων
Απόδοση 110 PS/5.500 rpm, 205 Nm/1.750rpm
Διαστάσεις3.999 x 1.763 x 1.586 mm
Χώρος αποσκευών412-1.366 lt
Βάρος1.422 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h10" 
Τελική ταχύτητα160 km/h
Μέση κατανάλωση*5,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2115-116 g/km
*Μέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες FIAT/Πέτρος Σηφαλάκης

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube