Test drive: Hyundai i20 1.0T 100 PS 6MT

Test drive: Hyundai i20 1.0T 100 PS 6MT

To Hyundai i20, αφού δέχτηκε ορισμένες εύστοχες αισθητικές επεμβάσεις, παραμένει ετοιμοπόλεμο για να συνεχίσει την πετυχημένη διαδρομή του στην ελληνική αγορά; Το δοκιμάζουμε στην έκδοση με το 1.000άρι μοτέρ των 100 PS και το 6άρι χειροκίνητο σασμάν.

Το Hyundai i20 δεν είναι ένα μοντέλο άγνωστο στην ελληνική αυτοκινητική πραγματικότητα. Πρωτοεμφανίστηκε το 2008 και έκτοτε έχει γίνει ένας από τους πλέον σημαντικούς και αξιοσέβαστους παίχτες στην κατηγορία των σουπερμίνι.

Από τα πρώτα χρόνια της κυκλοφορίας του έπεσε στα βαθιά, καθώς κλήθηκε να αντιμετωπίσει μοντέλα όπως το Ford Fiesta, το VW Polo, το Škoda Fabia, το Citroën C3, το Suzuki Swift, το Renault Clio, το Peugeot 208 και φυσικά ένα από τα best-seller ανεξαρτήτως κατηγορίας, το Opel Corsa.

Το βενζινοκίνητο μοτέρ 1.0 Turbo των 100 PS του ανανεωμένου Hyundai i20, όπως και προ facelift, διατίθεται με ή χωρίς 48βολτο ηλεκτρικό σύστημα

To κορεατικό πόνημα όμως, όχι μόνο κατάφερε να σταθεί επάξια απέναντι στον δύσκολο ανταγωνισμό. Σε πολλές περιπτώσεις κατάφερε και να τον πονοκεφαλιάσει. Τόσο λόγω του πολύπλευρου χαρακτήρα και της ευρείας γκάμας των κινητήρων του όσο και λόγω της αξιοπιστίας του brand Hyundai.

Test Drive: Hyundai i20 1.0T 100 PS 6 iMT, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Περνώντας στο σήμερα, το i20 δέχτηκε ένα μικρό και εύστοχο λίφτινγκ, το οποίo του επιτρέπει να παραμείνει επίκαιρο, νεανικό και άμεσα αναγνωρίσιμο. Τι άλλαξε λοιπόν σε σχέση με το μοντέλο προ της ανανέωσης; Πρώτα από όλα η μάσκα που ανασχεδιάστηκε, φιλοξενώντας έναν νέου τύπου εμπρός προφυλακτήρα.

Στο ίδιο μήκος κύματος, κινούνται και οι αλλαγές του πίσω μέρους. Κι εκεί συναντούμε έναν νέο προφυλακτήρα και (LED στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας) φωτιστικές μονάδες τύπου «Ζ». Φρέσκιας σχεδίασης είναι τέλος και οι ζάντες 16” και 17”.

Παρατηρώντας το από το πλάι, δύσκολα θα βρεις διαφορές σε σχέση με το προ facelift του μοντέλο. Αυτό σημαίνει πως η μοντέρνα και σπορτίβ σχεδίαση, χάρη στη χαμηλή γραμμή οροφής διατηρείται στο ακέραιο, με τις επιμέρους αεροδυναμικές βελτιώσεις να είναι υπέρ του αυτοκινήτου.

Πλέον, το Hyundai i20 περιλαμβανομένης της έκδοσης 1.0Τ 100 PS της δοκιμής μας, είναι διαθέσιμο σε οκτώ εξωτερικά χρώματα που μπορούν να συνδυαστούν με τη μαύρη οροφή, δημιουργώντας μία καλαίσθητη διχρωμία. Τα τρία καινούργια χρώματα της Hyundai είναι τα Lucid Lime Metallic, Lumen Grey Pearl και Meta Blue Pearl, τα οποία πλαισιώνουν τα Atlas White, Phantom Black Pearl, Aurora Grey Pearl, Dragon Red Pearl και Mangrove Green Pearl.

Test Drive: Hyundai i20 1.0T 100 PS 6 iMT, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Μπαίνοντας τώρα στα ενδότερα του ρετουσαρισμένου i20, θα νιώσεις πως βρίσκεσαι σε ένα οικείο περιβάλλον. Ιδίως αν έχεις μπει και σε άλλα μοντέλα της κορεατικής φίρμας, φτιαγμένα από το 2020 και μετά. Σε όλο το μήκος του ταμπλό έχουν χρησιμοποιηθεί σκληρά (ως είθισται πλέον) πλαστικά, τα οποία όμως είναι εξαιρετικής συναρμογής και δείχνουν πως θα αντέξουν στον χρόνο. 

Η εργονομία είναι προσεγμένη, με μεγάλα κουμπιά στο τιμόνι και στο ταμπλό τα οποία προσφέρουν ευκολία στη χρήση. Στα θετικά της καμπίνας προσμετρήστε και την ύπαρξη ξεχωριστού (και εύχρηστου) πάνελ για τον κλιματισμό.

Ιδιαίτερα ευχάριστη και hi-tech νότα στην καμπίνα προδίδει ο στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25”, με τα πολύ καλά για την κατηγορία γραφικά.

Test Drive: Hyundai i20 1.0T 100 PS 6 iMT, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Η οθόνη 8” του συστήματος infotainment (για τις εκδόσεις Exclusive και Premium) φιλοξενεί πληθώρα ενδείξεων. Όπως την εικόνα από την κάμερα οπισθοπορείας με έγχρωμη απεικόνιση και δυναμική καθοδήγηση, αλλά και σύνδεση του smartphone μέσω Apple CarPlay ή Android Auto που μάλιστα μπορεί να γίνει ασύρματα. Ακόμη διατίθενται δύο θύρες USB, με τη μια εξ αυτών για ταχεία φόρτιση. 

Όποιος τώρα επιλέξει την πλουσιότερη έκδοση Distinctive, όπως αυτή της δοκιμής, μπορεί να απολαύσει τη μεγαλύτερη οθόνη 10,25” με τα εξαιρετικά γραφικά και την ταχύτατη απόκριση στις εντολές αφής.

Test Drive: Hyundai i20 1.0T 100 PS 6 iMT, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Συν τοις άλλοις, ο φωτισμός της πλαφονιέρας και οι εσωτερικές λάμπες έχουν αντικατασταθεί από φωτεινότερα LED. Με το χρώμα τους να μπορεί να προσαρμοστεί ανάλογα με τις επιθυμίες και τη διάθεση των επιβατών.

Η θέση οδήγησης είναι καλή, με αρκετό χώρο για τα πόδια, τιμόνι που ρυθμίζεται προς όλες τις κατευθύνσεις και επαρκές πλάτος και ύψος ώστε να μη νιώθεις στρυμωγμένος. Το κάθισμα είναι άνετο, με αποδεκτή πλευρική στήριξη για τα δεδομένα της κατηγορίας. Κανένα παράπονο δεν υπάρχει επίσης και για την πρακτικότητα, με δύο ποτηροθήκες, χώρο εμπρός από τον λεβιέ, μεγάλες θήκες στις πόρτες και μεγάλο ντουλαπάκι.

Test Drive: Hyundai i20 1.0T 100 PS 6 iMT, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Μιλώντας για χώρους, αλήθεια τι γίνεται με τους πίσω; Όπως και στην προ facelift γενιά, έτσι και τώρα το Hyundai i20 συνεχίζει να διαπρέπει. Οι διαστάσεις του παραμένουν ίδιες (μήκος 4,04 m, πλάτος 1,78 m, ύψος 1,45 m) γεγονός που επιτρέπει στην καμπίνα να φιλοξενήσει επιβάτες με ύψος πάνω από 1,80 m, χωρίς τα γόνατά τους να ακουμπούν στο εμπρός κάθισμα.

Υπάρχει ικανοποιητικός αέρας και για τo κεφάλι των πίσω επιβατών, ενώ την περιρρέουσα ατμόσφαιρα της ευρυχωρίας ενισχύουν τα μεγάλα παράθυρα, καθιστώντας την καμπίνα ευάερη και ευήλια. O χώρος αποσκευών τώρα αγγίζει τα 352 lt, τιμή η οποία το τοποθετεί στον μέσο όρο της κατηγορίας.

Test Drive: Hyundai i20 1.0T 100 PS 6 iMT, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Όσον αφορά τα συστήματα ασφαλείας, το Forward Collision Avoidance Braking (FCA) του Hyundai i20 είναι πλέον σε θέση να ανιχνεύει εκτός από πεζούς και ποδηλάτες. Με το σύστημα διατήρησης λωρίδας LFA (Lane Following Assist) να διασφαλίζει ότι το αυτοκίνητο παραμένει σταθερό μέσα στη λωρίδα κυκλοφορίας του.

Προαιρετικά, η κορεατική εταιρεία προσφέρει και άλλα βοηθήματα οδήγησης. Έτσι, το Rear Cross-Traffic Collision Assist (RCCA) φρενάρει το Hyundai i20 όταν βγαίνει με όπισθεν από χώρο στάθμευσης, εάν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης. Η Blind-spot Collision-avoidance Assist (BCA), η ειδοποίηση κινδύνου από το τυφλό σημείο δηλαδή, εμφανίζει οπτικές ειδοποιήσεις στους εξωτερικούς καθρέφτες. Και, στη συνέχεια, το Navigation-based Smart Cruise Control (NSCC) αποτελεί ενεργό cruise control που συνδέεται με δεδομένα της χαρτογράφησης του GPS για την πρόβλεψη στροφών ή ευθειών στον αυτοκινητόδρομο για προσαρμογή της προγραμματισμένης ταχύτητας.

Κάτω από το καπό του ανανεωμένου Hyundai i20, βρίσκεται ο ατμοσφαιρικός 1.2 με τα 84 PS και το βενζινοκίνητο μοτέρ 1.0 Turbo των 100 PS (έκδοση δοκιμής), με ή χωρίς 48βολτο ηλεκτρικό σύστημα. Οι δύο ισχυρότεροι συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά ταχυτήτων (7DCT) ή έξυπνο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο iMT που αποσυνδέει τον κινητήρα από το σασμάν, επιτρέποντας ελεύθερο τροχασμό όταν παίρνεις το πόδι από το γκάζι.

Test Drive: Hyundai i20 1.0T 100 PS 6 iMT, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Οδηγικά τώρα, το 100άρι Hyundai i20 χωρίς την υβριδική υποβοήθηση που είχαμε στη διάθερσή μας, παραμένει ένα καθόλα φιλικό προς τον οδηγό σουπερμίνι, το οποίο σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ράθυμο. Τουναντίον θα λέγαμε, καθώς ο Κορεάτης κρύβει μέσα του μια σπιρτόζικη διάθεση. Δεν θα λέγαμε ότι βάζει φωτιά στην άσφαλτο, ωστόσο το αυτοκίνητο θα κινηθεί άνετα, συνεργαζόμενο με το πολύ καλό σε αίσθηση και κλιμάκωση 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Χωρίς από την άλλη να νιώσεις ότι σου λείπει δύναμη, ακόμη κι όταν χρειαστεί να προσπεράσεις με το αυτοκίνητο φορτωμένο.

Τα επιλέξιμα προφίλ οδήγησης του αυτοκινήτου είναι δύο. Τα Comfort και Sport. Επιλέγοντας το πρόγραμμα Sport, από το κουμπί που βρίσκεται εμπρός από τον λεβιέ ταχυτήτων απολαμβάνεις πιο άμεση απόκριση στο γκάζι και το τιμόνι βαραίνει ελαφρώς. Σε καμία περίπτωση όμως δεν θα λέγαμε πως παρατηρούνται ριζικές αλλαγές στο σύστημα διεύθυνσης. Ο οδηγός όμως νιώθει μία -καλοδεχούμενη εννοείτα- σπορτίβ αίσθηση.

Είτε οδηγείς στην πόλη είτε στον αυτοκινητόδρομο, σχεδόν ξεχνάς ότι βρίσκεται πίσω από το τιμόνι ενός 3κύλινδρου αυτοκινήτου, δείγμα της εξαιρετικής δουλειάς των μηχανικών της Hyundai στον τομέα της ηχομόνωσης.

Test Drive: Hyundai i20 1.0T 100 PS 6 iMT, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Βγαίνοντας έξω από την πόλη, σε μία διαδρομή με στροφές, το i20 σε εκπλήσσει ευχάριστα. Αρκεί να το σεβαστείς -χρυσός κανόνας για όλα τα αυτοκίνητα. Η κλίση στις στροφές ναι μεν υπάρχει αλλά είναι περιορισμένη, με αποτέλεσμα ο έλεγχος του αυτοκινήτου να είναι εύκολος και το κράτημα ασφαλές, με το τιμόνι να σου παρέχει την πληροφόρηση που χρειάζεσαι. Υποστροφή, κοινώς «μούτρα» θα δεις μόνο αν ρέπεις προς την υπερβολή.

Είναι όλα όμορφα και αγγελικά πλασμένα στο Hyundai i20; H απάντηση προφανώς, όπως και για κάθε αυτοκίνητο, είναι «όχι». Η ρύθμιση της ανάρτησης (γόνατα MacPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας με ενσωματωμένη αντιστρεπτική ράβδο πίσω) είναι κάπως σφιχτή για αυτοκίνητο πόλης. Το έργο της, στην πλούσια έκδοση Distinctive, δυσχεραίνουν επιπλέον οι 17άρες ζάντες με το χαμηλοπρόφιλο 45άρι λάστιχο.

Μοιραία λοιπόν, οι αντιδράσεις (κυρίως του πίσω άξονα) είναι κάπως «ξερές», στις λακκούβες και στις κακοτεχνίες που υπάρχουν σε πλεόνασμα στους περισσότερους ελληνικούς δρόμους. Δεν θα νιώσεις άβολα, δεν θα περάσεις όμως από τις λακκούβες τόσο άνετα όσο το κάνουν άλλα μοντέλα του ανταγωνισμού. Εκτιμούμε ότι με τις 16άρες της έκδοσης Premium τα πράγματα θα αμβλύνονται σημαντικά -οι 15άρες της βασικής Exclusive είναι ατσάλινες με τάσι.

Test Drive: Hyundai i20 1.0T 100 PS 6 iMT, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Το δεύτερο ψεγάδι του κορεατικού σουπερμίνι αφορά την κατανάλωση. Στη διάρκεια της δοκιμής μας (λίγο πολύ το οδηγήσαμε παντού), η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 7,4 lt/100 km. Τη στιγμή που ο ανταγωνισμός στο σύνολό του πετυχαίνει να καίει κάτω από τα 7 lt/100 km. Σε συνθήκες ταξιδιού και με τις νόμιμες ταχύτητες το Hyundai i20 μπορεί με άνεση να πετυχαίνει χαμηλά 6άρια.

Ακόμα και στην εισαγωγική έκδοση της γκάμας Exclusive των €19.390, το Hyundai i20 έρχεται υπέρ-πλήρες. Καθώς διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό για μοντέλο της κατηγορίας: Ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25”, οθόνη αφής 8” για το σύστημα infotainment, ομπρέλα συστημάτων ασφαλείας Hyundai Smart Sense.

Ακολούθως, η μεσαία έκδοση Premium, των €20.390, αποτελεί ίσως τη χρυσή τομή της γκάμας καθώς συνδυάζει τον προηγμένο εξοπλισμό, με αλουμινένιες ζάντες 16”.

Όσον αφορά την έκδοση Distinctive, μπορεί να ξεπερνά τα 22 χιλιάρικα (€22.290) έχει όμως κυριολεκτικά τα πάντα, μπαίνοντας σε χωράφια μεγαλύτερων κατηγοριών. Σε αυτό το σημείο, να θυμίσουμε πως η Hyundai προσφέρει όλα της τα μοντέλα 5ετή εργοστασιακή εγγύηση, ανεξαρτήτως χιλιομέτρων. Μια κίνηση που εντάσσεται στις υπηρεσίες υψηλού επιπέδου που συνεχίζει να προσφέρει στη χώρα μας ο κορεατικός κολοσσός.

Κλείνοντας, μπορεί οι τιμές να μοιάζουν κομματάκι αλμυρές, αν όμως συνυπολογίσουμε την τιμολογιακή πολιτική του ανταγωνισμού, γίνεται εύκολα αντιληπτό, πως για την αγορά ενός καλά εξοπλισμένου σούπερμινι πλησιάζουμε όλο και περισσότερο τις €20.000. 

Hyundai i20 1.0 T 100 PS iMT

Τι λέει το DRIVEΜία από τις πιο ολοκληρωμένες και καλοστημένες επιλογές στην κατηγορία των σούπερμινι που σαφώς αξίζει μία θέση στη λίστα των υποψηφίων αγοραστών της κατηγορίας.
Τιμή Από €19.390 (€22.290 Distinctive)
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Τεχνολογία Kινητήρας βενζίνης 998 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
Απόδοση 100 PS/4.500-6.000 rpm, 172 Nm 1.500/4.000 rpm,
Διαστάσεις 4.040 x 1.775 x 1.450 mm
Πορτμπαγκάζ 352 lt
Βάρος 1.165 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,4" 
Τελική ταχύτητα 188 km/h
Κατανάλωση* 7,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2117g/km
*Μετρήσεις DRIVE  
Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube