Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Opel Grandland

Αποχαιρετώντας την κατάληξη «Χ» από την ονομασία του, το ανανεωμένο Opel Grandland μετασχηματίζεται σε ένα μοντέλο σαφώς πιο θελκτικό, χωρίς ωστόσο να φέρνει κάτι καινούργιο από άποψη δομικών και μηχανικών μερών.

Δεν πάνε πολλοί μήνες που οδηγήσαμε το νέο Opel Mokka, ενώ σύντομα θα αντικρίσουμε από κοντά και το καινούργιο Astra, το σήμα κατατεθέν των Γερμανών στη μικρομεσαία κατηγορία.

Η Opel μετασχηματίζεται και αυτό είναι εμφανές ακόμα και σε όσους δεν ακολουθούν από κοντά τα τεκταινόμενα στον χώρο του αυτοκινήτου. Για μία εταιρία όμως που φιλοδοξεί το 2028 να περάσει σε μία αμιγώς ηλεκτρική εποχή -τουλάχιστον για την Ευρώπη- ένα από τα μεγάλα στοιχήματα είναι η κατηγορία C-SUV. Αυτή που κατέχει το 20% των συνολικών πωλήσεων σε ολόκληρη τη Γηραιά Ήπειρο.

Με το Grandland Χ να μετράει ήδη τέσσερα χρόνια στην πλάτη του και με έναν ανταγωνισμό να μαίνεται, οι άνθρωποι της εταιρίας αποφάσισαν να προχωρήσουν στη δραστική ανανέωσή του. Και η αλήθεια είναι πως από την όψη και μόνο, εάν κάποιος μας έλεγε πως πρόκειται για ένα εντελώς νέο μοντέλο, δεν θα είχαμε λόγο να μην τον πιστέψουμε.

Opel Grandland

Αυτό που ισχύει ωστόσο, είναι πως η βάση του νέου Grandland παραμένει ίδια. Το γνωστό πάτωμα EMP 2, στο οποίο βασίζονται αντίστοιχα τα Citroën C5 Aircross και Peugeot 3008. Για την ακρίβεια, ίδιες παραμένουν τόσο οι αναρτήσεις και το σύστημα διεύθυνσης όσο και η γκάμα των κινητήρων, για την οποία θα μιλήσουμε παρακάτω. Αυτό που αλλάζει είναι η εξωτερική εμφάνιση, η εμπειρία στη χρήση που προκύπτει από το εσωτερικό, καθώς και η ηλεκτρονική ολοκλήρωση του αυτοκινήτου που περνάει σε ένα ανώτερο επίπεδο. 

Μία νέα όψη
Ξετυλίγοντας το νήμα από το κομμάτι του σχεδιασμού, η νέα φιλοσοφία Opel Vizor, με το πιο έντονο και καθαρό σε γραμμές εμπρός μέρος, αποτελεί σαφώς ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Αναβαθμίζει τον χαρακτήρα του συνόλου και ταυτόχρονα τονίζει τον δυναμισμό του. Εστιάζοντας στα εμπρός φώτα, από τις βασικές εκδόσεις είναι τεχνολογίας LED.

Οι πιο πλούσιες όμως φέρουν το κορυφαίο σύστημα adaptive IntelliLux LED Pixel Light με συνολικά 84 στοιχεία LED ανά προβολέα. Χάρη σε αυτό μπορούν να προσφέρουν πολύ καλύτερο και ελεγχόμενο φωτισμό σε όλες τις συνθήκες. Μιλώντας δε για φώτα, αξίζει να αναφέρουμε πως το ανανεωμένο Grandland εφοδιάζεται πλέον και με νυχτερινή όραση. Σύστημα που μπορεί να διακρίνει πεζούς, ζώα και άλλα αντικείμενα σε απόσταση 100 μέτρων στο σκοτάδι, ενισχύοντας έτσι τις αισθήσεις του οδηγού τη νύχτα. 

Opel Grandland

Περνώντας στο εσωτερικό, το νέο Pure Panel είναι αυτό που θα κλέψει τις εντυπώσεις. Μιλάμε για το ψηφιακό ταμπλό που ενσωματώνει δύο χορταστικές οθόνες: Μία έως 12”, πλήρως παραμετροποιήσιμη, για τον πίνακα οργάνων και μία ακόμα έως 10” για το infotainment. Νέες γραμμές και υλικά αναβαθμίζουν την εμπειρία στο εσωτερικό, ενώ έναν ακόμα πόντο θα πρέπει να δώσουμε και στα καθίσματα.

Η Opel αποφάσισε να είναι η πρώτη στην κατηγορία που θα προσθέσει εργονομικά ενεργά καθίσματα, πιστοποιημένα από το «Aktion Gesunder Rücken e.V.». Στην καλή εκδοχή τους αυτά προσφέρουν επένδυση από Alcantara, ηλεκτροπνευματική οσφυϊκή στήριξη, θέρμανση και εξαερισμό.

Αναφορικά με τον εξοπλισμό, συναντάμε το νεότερο σύστημα πολυμέσων της εταιρίας που προσφέρει εύκολη συνδεσιμότητα με smartphone και νέες λειτουργίες στο επίπεδο Multimedia Navi Pro. Παράλληλα, έχει προστεθεί και βάση ασύρματης φόρτισης κινητών τηλεφώνων.

Σχετικά τώρα με το κομμάτι της ασφάλειας, από τη βασική έκδοση διατίθενται συστήματα αναγνώρισης επικείμενης σύγκρουσης, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, parking pilot, σύστημα ελέγχου διατήρησης της λωρίδας, κόπωσης του οδηγού και πολλά άλλα. Σε συνδυασμό δε με το αυτόματο κιβώτιο, έρχεται και το νέο σύστημα Highway Integration Assist. Το τελευταίο χρησιμοποιεί κάμερες και αισθητήρες ραντάρ, προσφέροντας χαρακτηριστικά ημιαυτόνομης οδήγησης.

Opel Grandland

No news, good news
Τώρα για τα μηχανικά σύνολα, η γκάμα του νέου Grandland μπορεί να χαρακτηριστεί πλήρης και ικανή να καλύψει όλα τα γούστα. Η πιο ενδιαφέρουσα έκδοση για την ελληνική αγορά είναι αναμφίβολα αυτή με τον κινητήρα των 1,2 λίτρων που αποδίδει 130 ίππους και 230 Nm. Η συγκεκριμένη ξεκινά από τα 26.500 ευρώ και θα συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων ή αυτόματο οκτώ σχέσεων. Για όσους προτιμούν το πετρέλαιο, υπάρχει ένας ντίζελ 1,5 λίτρων επίσης με 130 ίππους και 300 Nm, αποκλειστικά συνδυασμένος με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων. 

Από εκεί και πέρα και για όσους έχουν την οικονομική επιφάνεια, οι πιο ολοκληρωμένες εκδόσεις είναι οι υβριδικές. Μιλάμε για δύο plug-in hybrid εκδοχές, με τις ονομασίες Hybrid και Hybrid4. Αμφότερες έχουν ως βάση έναν βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων. Με την πρώτη να διαθέτει κι έναν ηλεκτροκινητήρα 110 PS και τη δεύτερη δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν εμπρός και έναν ακόμα 113 PS πίσω.

Η συνολική ισχύς ανέρχεται σε 224 και 300 PS αντίστοιχα, με τη δεύτερη εκδοχή να κερδίζει πόντους και λόγω τετρακίνησης. Όσο για την ηλεκτρική αυτονομία τους, υπολογίζεται στα 65 km. Δυνατότητα που επαρκεί κατά κανόνα για την κάλυψη των ημερήσιων διαδρομών ενός μέσου οδηγού. Εδώ κάπου προσθέστε και το myOpel app μέσω του οποίου μπορείς να ελέγχεις διάφορες παραμέτρους του αυτοκινήτου από μακριά, όπως για παράδειγμα τη φόρτιση.

Στο ταξίδι μας στη Φρανκφούρτη για να γνωρίσουμε από κοντά το ανανεωμένο Grandland, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τόσο τη συμβατική έκδοση των 1,2 λίτρων με το χειροκίνητο κιβώτιο όσο και την υβριδική των 224 PS. Με δεδομένο ότι δεν υπάρχουν μεταβολές στην ανάρτηση, το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται όπως ακριβώς και οι προ facelift εκδοχές του.

Το 1.2 δεν έχει προφανώς την ισχύ και το ξέσπασμα του Hybrid, είναι όμως παραπάνω από ικανό για την καθημερινή μετακίνηση, χωρίς να νιώθεις κενά ισχύος. Ο κινητήρας του είναι ελαστικός και τραβά από χαμηλά. Όσο για τις αναρτήσεις, προσφέρουν άνεση και υψηλή ποιότητα κύλισης, στοιχεία που αναδεικνύονται περαιτέρω στην καλή γερμανική άσφαλτο.

Την ίδια αίσθηση άνεσης, αλλά με ένα πολύ πιο ζωντανό δεξί πεντάλ, αποκομίσαμε από το υβριδικό. Ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει άφθονη ροπή, χωρίς καθυστέρηση. Τα χιλιόμετρα μαζεύονται πολύ πιο εύκολα, ενώ χάρη στα προγράμματα οδήγησης ο οδηγός μπορεί να μεταβάλλει τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου κατά το δοκούν.  

Opel Grandland

Στο διά ταύτα, θα πούμε πως η έλλειψη παρεμβάσεων σε ό,τι αφορά στην οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου δεν μας αφήνει κάποιο αρνητικό συναίσθημα. Το Grandland αποτελούσε έτσι και αλλιώς το πιο ισορροπημένο SUV της Opel στον δρόμο. Ταυτόχρονα, χαιρετίζουμε τις αλλαγές που έχουν συντελεστεί. Με αυτές το αυτοκίνητο αποκτά έναν νέο χαρακτήρα που πλέον καταλαβαίνουμε πως του έλειπε. Όσο για τη διάθεση του αυτοκινήτου στην ελληνική αγορά, θα ξεκινήσει από τα μέσα Νοεμβρίου, οπότε και θα επανέλθουμε με τη σχετική δοκιμή, επί ελληνικού εδάφους.

Τι λέει το DRIVE
Διατηρώντας την ίδια, ικανοποιητική οδική συμπεριφορά, το Grandland αναγεννάται σχεδιαστικά, σε ένα μοντέλο με στιλ και ξεχωριστή προσωπικότητα. Η γκάμα των κινητήρων του θα καλύψει όλες τις απαιτήσεις, ενώ ο επιπλέον εξοπλισμός προσθέτει βέλη στη φαρέτρα του για τη μάχη απέναντι στον ανταγωνισμό.
Opel Grandland 1.2 130 PS
Τιμή Από €26.500
Τεχνολογία Κινητήρας βενζίνης 1.199 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, κίνηση μπροστά, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
Απόδοση 130 PS/5.500 rpm, 230 Nm/1.750 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,1”
Τελική ταχύτητα 188 km/h
Μέση κατανάλωση 5,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 161-133 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.477 x 1.856 x 1.609 mm
Χώρος αποσκευών 514-1.652 lt
Βάρος 1.431 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή