Test drive: Opel Grandland X Hybrid

Το εξηλεκτρισμένο Opel Grandland X Hybrid συνδυάζει πρακτικότητα και επιδόσεις, με το βασικό προσόν του πολύ χαμηλού κόστους χρήσης.

Το Grandland X, το C-SUV της Opel με μηχανικά μέρη του Groupe PSA, παρουσιάστηκε το 2017. Όμως οι δύο εξηλεκτρισμένες εκδόσεις plug-in hybrid ακολούθησαν το 2019. Αποτελούνται από την κορυφαία τετρακίνητη Hybrid4 των 300 PS που έχουμε ήδη δοκιμάσει και την προσθιοκίνητη Hybrid με 224 PS που δοκιμάζουμε εδώ.

Αισθητικά, το Opel Grandland X Hybrid ξεχωρίζει από το σχετικό έμβλημα στην πίσω πόρτα και τη θύρα φόρτισης που είναι συμμετρική με την τάπα βενζίνης. Οι στάνταρ τροχοί 18” αναβαθμίζουν την κατά τα άλλα διακριτική εμφάνιση, όπως και η διχρωμία με μαύρη απόχρωση για την οροφή και τους καθρέφτες.

Αντίστοιχα γνώριμη είναι η εικόνα στο εσωτερικό, με μαλακά πλαστικά καλής ποιότητας στο ταμπλό και πινελιές πολυτέλειας όπως ο ambient φωτισμός. Το στάνταρ infotainment Navi 5.0 IntelliLink στην κεντρική οθόνη αφής 8” υποστηρίζει Android Auto/Apple Carplay, ενσωματώνει δορυφορική πλοήγηση και μια ειδική εφαρμογή για τη διαχείριση ενέργειας και τις επιμέρους καταναλώσεις του υβριδικού συστήματος.

Αυτό που λείπει σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό είναι ένας πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων, καθώς το Grandland X διατίθεται αποκλειστικά με αναλογικά όργανα και μια έγχρωμη οθόνη για τον υπολογιστή ταξιδιού. Εντύπωση προκαλεί η απουσία στροφόμετρου, το οποίο στις εκδόσεις plug-in hybrid έχει αντικατασταθεί από την ένδειξη της παρεχόμενης ισχύος.

Οι χώροι βρίσκονται στο άνω άκρο της κατηγορίας των C-SUV, με την καμπίνα να φιλοξενεί μέχρι πέντε ενήλικους. Τα 390 lt του χώρου αποσκευών είναι αρκετά λιγότερα από τα 514 lt των συμβατικών εκδόσεων, οπότε την κατάσταση σώζει το πρακτικό σχήμα.

Opel Grandland X Hybrid

Εξηλεκτρισμός = επιδόσεις
Ο τούρμπο βενζινοκινητήρας 1,6 λίτρων (180 PS) συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα (110 PS) που είναι ενσωματωμένος στο ειδικά διαμορφωμένο αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων. Συνδυαστικά αποδίδουν 224 PS και 360 Nm που μεταδίδονται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς.

Η δύναμη είναι ικανοποιητική σε όλο το φάσμα λειτουργίας του συστήματος, με καλές επιδόσεις και εντυπωσιακά σβέλτες ρεπρίζ που δείχνουν να αψηφούν το βάρος των 1.800 kg. Τα 0-100 km/h έρχονται σε 8,9” και η τελική φτάνει τα 225 km/h. Σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία το Grandland X Hybrid παραμένει σβέλτο, με τελική 135 km/h προτού ενεργοποιηθεί αυτόματα το θερμικό μοτέρ.

Οι αλλαγές του αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων με μετατροπέα ροπής είναι άμεσες, ενώ υπάρχουν και paddles αλλαγής σχέσεων πίσω από το τιμόνι. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι ισορροπημένη και αποσβένει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες χωρίς να δίνει την κορυφαία άνεση ενός Citroën C5 Aircross PHEV. Καταφέρνει όμως να περιορίζει την κλίση και βοηθά στη διαχείριση του βάρους το οποίο αναπόφευκτα γίνεται αισθητό σε κάθε γρήγορη αλλαγή κατεύθυνσης.

Συνολικά, το Grandland X Hybrid δίνει όπως και όλα τα Grandland X την αίσθηση ενός στιβαρού αυτοκινήτου που έχει σχεδιαστεί για ταξίδια, διατηρώντας ακούραστα υψηλή ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο. Ταυτόχρονα είναι ευέλικτο σε αστικό περιβάλλον για τα δεδομένα της κατηγορίας, χάρη στο πολύ ελαφρύ τιμόνι.

Opel Grandland X Hybrid

Δίπλα στον λεβιέ του αυτόματου κιβωτίου υπάρχει ο επιλογέας των προγραμμάτων οδήγησης. Το Sport δίνει έμφαση στις επιδόσεις, το Hybrid είναι ιδανικό για καθημερινή χρήση, ενώ το Electric απενεργοποιεί το θερμικό μοτέρ για κίνηση με μηδενικούς ρύπους, όσο υπάρχει αρκετή ενέργεια στην μπαταρία. Επιπλέον, μέσω της λειτουργίας eSave διατηρείται (ή εάν χρειαστεί παράγεται μέσω φόρτισης) απόθεμα ενέργειας για άμεσα διαθέσιμη ηλεκτρική αυτονομία 10 km, 20 km ή στη μέγιστη τιμή της, αναβάλλοντας την ανάγκη εξωτερικής φόρτισης –με ανάλογη επιβάρυνση στην κατανάλωση, φυσικά. Ένα μειονέκτημα σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις είναι το μικρότερο ντεπόζιτο βενζίνης που χωρά 43 lt (από 53 lt).

Με άδεια μπαταρία, η κατανάλωση που μετρήσαμε σε μικτές συνθήκες ήταν 9,5 lt/100 km, ενώ με ενεργοποιημένη τη λειτουργία eSave Max ανεβαίνει σχεδόν ένα λίτρο, καθώς το θερμικό μοτέρ αναλαμβάνει το έργο της κίνησης αλλά και της φόρτισης μαζί με την ανάκτηση ενέργειας. Αν όμως συνυπολογίσουμε τα απολύτως ρεαλιστικά 45 km αμιγώς ηλεκτρικής αυτονομίας, τότε η μέση κατανάλωση καυσίμου πέφτει στα 5,5 lt για τα πρώτα 100 km εάν έχεις ξεκινήσει με την μπαταρία φορτισμένη.

Για να έχει νόημα η επιλογή της συγκεκριμένης έκδοσης ωστόσο, θα πρέπει το Grandland X να συνδέεται συχνά στην πρίζα. Μια πλήρης φόρτιση της μπαταρίας των 13,2 kWh απαιτεί περίπου τέσσερις ώρες από τον στάνταρ on-board φορτιστή των 3,3 kW και μόλις δύο ώρες εάν το αυτοκίνητο διαθέτει και τον προαιρετικό φορτιστή των 6,6 kW (€500).

Opel Grandland X Hybrid

Στο χρώμα του χρήματος
Το Grandland X Hybrid διατίθεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού - Design & Tech (€45.850), Business Elegance (€46.800) και Ultimate (€47.800) με την τιμή να είναι ανταγωνιστική των υπόλοιπων plug-in hybrid της αγοράς και προφανώς να απευθύνονται κυρίως σε εταιρικούς πελάτες τους οποίους δεν επιβαρύνουν με φόρο χρήσης. Κάθε έκδοση έχει διαφορά €2.800 με την αντίστοιχη του Grandland X Hybrid4, η οποία είναι λογική.

Από τη βασική κιόλας έκδοση Design & Tech ο εξοπλισμός είναι πλήρης και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων διζωνικό κλιματισμό, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, ζάντες 18”, φιμέ τζάμια, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, σπορ καθίσματα εμπρός, οθόνη αφής 8” με Navi, κάμερα οπισθοπορείας και σύστημα διατήρησης λωρίδας.

Τα στοιχεία που λείπουν είναι το προαιρετικό Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop&Go (€720), ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (μη διαθέσιμος) και τα φώτα full-LED που μαζί με την πολύ χρήσιμη προειδοποίηση τυφλού σημείου είναι στάνταρ από την έκδοση Business Elegance. Για έξτρα αίσθηση πολυτέλειας, το προαιρετικό δερμάτινο σαλόνι με ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και κλιματιζόμενα καθίσματα εμπρός κοστίζει €1.900.

Opel Grandland X Hybrid

Συνοψίζοντας, τα δυνατά σημεία του Opel Grandland X Hybrid είναι οι χώροι, οι επιδόσεις και πάνω από όλα η δυνατότητα χρήσης ως ηλεκτρικό για τις καθημερινές μετακινήσεις. Από την άλλη, η πίεση που δέχεται η προσθιοκίνητη έκδοση Hybrid από την τετρακίνητη Hybid4 δεν είναι αμελητέα και μάλλον αυτή είναι που θα επικρατήσει στον εσωτερικό ανταγωνισμό των πωλήσεων.

Διαμορφώστε το δικό σας υβριδικό Opel Grandland X εδώ


Τι λέει το DRIVE
Παρά τη διακριτική του παρουσία στην κατηγορία των C-SUV, το Opel Grandland X Hybrid είναι ένα ανταγωνιστικό plug-in hybrid με εξαιρετικές επιδόσεις, υψηλή ποιότητα κύλισης και πολύ καλούς χώρους.
Τιμή Από €45.850 (Design & Tech)
Τεχνολογία PHEV, κινητήρας βενζίνης 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 180 PS/6.000 rpm, 300 Nm/3.000 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 110 PS, 320-500 Nm, μπαταρία 13,2 kWh, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
Συνδυαστική απόδοση 224 PS/6.000 rpm, 360 Nm/3.000 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,9 ”
Τελική ταχύτητα 225 km/h
Μέση κατανάλωση* 5,5 lt/100 km*
Αυτονομία* 45 km
Εκπομπές CO2 35-37 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.477 x 1.906 x 1.609 mm
Χώρος αποσκευών 390 lt
Βάρος 1.800 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή *Μέτρηση DRIVE για τα πρώτα 100 km με την μπαταρία φορτισμένη

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης