SIMCA 6 1947-1950
node/40546

SIMCA 6 1947-1950: Η Γαλλία αλά ιταλικά

Όμορφο και μανιτζέβελο, το SIMCA 6 φώτισε το ευρωπαϊκό μεταπολεμικό τοπίο. Με την παράδοξη σχέση της ακριβής αγοράς και της οικονομικής χρήσης, η καριέρα του θα ήταν τόσο βραχύβια όσο και αριθμητικά περιορισμένη.

Η SIMCA ή Société Industrielle de Mécanique et de Carrosserie Automobile ιδρύθηκε το 1935 για να κατασκευάζει FIAT κατόπιν αδείας στη Γαλλία, με σκοπό να αποφύγει τους φόρους εισαγωγής και τελωνειακούς δασμούς. Ο πόλεμος έβαλε προσωρινό τέλος στην εμπορική δραστηριότητά της. Από το φθινόπωρο του 1945, η γαλλική φίρμα από την Nanterre επανεκκίνησε την παραγωγή της με τα δύο δημοφιλή προπολεμικά μοντέλα της. To SIMCA 8 που προερχόταν από το FIAT 1100 και το μικροσκοπικό SIMCA 5, παρόμοιο με το FIAT 500A Topolino, το προπολεμικό 500ράκι. 

Σχεδιασμένο το 1936 από τον Dante Giacosa, το μικρό ιταλικό αυτοκίνητο που συμβόλιζε τη συγκεκριμενοποίηση του πρώτου βιομηχανικού πρότζεκτ για ένα πραγματικό, λαϊκό μοντέλο, δημιούργησε και από τις δύο πλευρές των Άλπεων μια πραγματική ερωτική τρέλα.

SIMCA 6 1947-1950
Η στρογγυλεμένη  ουρά, χωρίς καπό για το πορτμπαγκάζ, φιλοξενούσε το ρεζερβουάρ και τη ρεζέρβα. Ο χώρος για τις αποσκευές ήταν προσβάσιμος μόνο μέσα από την καμπίνα! 


Το 5άρι της SIMCA παρότι αποτελούσε δέλεαρ με τη χαμηλή τιμή και την κατανάλωσή του, είχε προ πολλού μπαγιατέψει. Ο Henri Théodore Pigozzi, το αφεντικό της SIMCA που διατηρούσε πολύ στενές σχέσεις με τη FIAT, ενσωμάτωνε στα μοντέλα του τις προβλεπόμενες τεχνικές και στιλιστικές εξελίξεις του Ιταλού κατασκευαστή. Με τέτοιο χρονισμό μάλιστα που πολλές φορές αυτό γινόταν πριν καν εμφανιστούν στα ιταλικά μοντέλα. Έτσι, λανσάρισε το SIMCA 6 το φθινόπωρο του 1947 στο Παρίσι, ενώ το ιταλικό ομόλογό του, το FIAT Nuova 500B θα εμφανιζόταν στην τελική εκδοχή του δύο χρόνια αργότερα.

Το διθέσιο 6άρι πατούσε πάνω στη βάση του 5, φορούσε πιο φαρδιά μάσκα, τα φτερά του ήταν ημί-ενσωματωμένα και η ουρά του είχε μακρύνει, με την καροσερί εκεί να είναι δουλεμένη με προσοχή δίνοντας έναν πιο μοντέρνο τόνο. Mε το 4κύλινδρο μοτέρ των 570 cc του FIAT, αλλά με διαφορετικό καπάκι που του έδινε παραπάνω ισχύ (17 έναντι 13 άλογα), το SIMCA 6 φάνταζε σαν μια Cadillac σε σμίκρυνση, ενώ τα ενσωματωμένα εμπρός φανάρια στα φτερά ακολουθούσαν το πνεύμα της εποχής.

SIMCA 6 1947-1950
Κρεμασμένος στον εμπρός πρόβολο, ο 4κύλινδρος κινητήρας ήταν «δανεικός» από το SIMCA 5, αλλά με λίγα άλογα παραπάνω χάρη στο νέο καπάκι.


Με κολακευτική εμφάνιση και πλούσια χρωματική παλέτα (σπάνιο για την εποχή), το SIMCA 6 ήταν μια από τις βεντέτες του παρισινού Σαλονιού του ’47, γοητεύοντας κοινό και Τύπο. Αμφότεροι όμως θα έπρεπε να οπλιστούν με ιώβειο υπομονή. H έλλειψη πρώτων υλών φρενάρισε την παραγωγή και μόλις 191 αυτοκίνητα βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής το 1948. Θα έπρεπε να έρθει το 1949 για να ξεκινήσει κανονικά η παραγωγή, ήδη σχετικά αργά. 

Παρότι η χρονιά εξελίχτηκε καλά, με περισσότερα από 10.000 αυτοκίνητα να βρίσκουν ιδιοκτήτη, η παραγωγή του SIMCA 6 τερματίστηκε το 1950. Το Renault 4 CV, πιο οικονομικό, πιο πρακτικό (τέσσερις πόρτες, μεγαλύτερο σαλόνι) και με πιο δυναμικό μοτέρ θα ήταν ο μοιραίος του αντίπαλος. Το SIMCA 6 με την ανοιγόμενη οροφή, που λανσαρίστηκε τον Οκτώβριο του ’49, δεν θα ανέτρεπε την κατάσταση και του έμελλε να έχει βραχύβια καριέρα. Εξ ου και η σπανιότητά του στους συλλεκτικούς κύκλους.

SIMCA 6 1947-1950
Άνετη η θέση οδήγησης, με τον οδηγό να έχει εμπρός του ένα τιμόνι από άσπρο βακελίτη, ασορτί κουμπιά και ντουλαπάκι συνοδηγού στο ταμπλό. Ο χώρος αποσκευών είναι ό,τι βλέπετε στη θέση του πίσω καθίσματος.


Τελικά, το 6άρι ολοκλήρωσε την παρουσία του στην αγορά, καταγράφοντας περιορισμένη επιτυχία. Γυναίκες και άνθρωποι με ανάγκες για αστική μετακίνηση που είχαν όμως τον τρόπο τους ήταν η κύρια πελατεία του μέχρι το φθινόπωρο του ’50. Η SIMCA ήδη ετοίμαζε το Aronde για να πάρει τη σκυτάλη.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ SIMCA 8 Sport 1949-1952
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ SIMCA 1301/1501 1966-1975
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ SIMCA 1100 1967-1981 [videos]
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ SIMCA 1200S Coupé 1967-1971
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Matra Bagheera 1973-1980
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ SIMCA 1307/1308 1975-1979 [video]
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Matra-SIMCA (Talbot) Rancho 1977-1985 [video]
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Matra Murena 1980-1983 [video]

Το 6 με μια ματιά
Κινητήρας 4κύλινδρος σε σειρά, ατμοσφαιρικός, πλάγιος εκκεντροφόρος (αλυσίδα), επικεφαλής βαλβίδες
Χωρητικότητα 569 cc
Τροφοδοσία Ένα καρμπιρατέρ Solex 22 IAC
Ισχύς 16,5 PS/4.400 rpm 
Ροπή 29,4 Nm/3.000 rpm
Κιβώτιο Χειροκίνητο 4τάχυτο (3η και 4η συγχρονισμένες) με λεβιέ στο πάτωμα
Διαστάσεις 3,40 x 1,28 x 1,37 m
Μεταξόνιο 2,12 m
Ρεζερβουάρ 27 lt
Βάρος 575 kg
Φρένα Ταμπούρα εμπρός και πίσω, υδραυλικό κύκλωμα 
Λάστιχα 4,25 x 15
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
Τελική ταχύτητα 95 km/h
Κατανάλωση 5,7 lt/100 km
Παραγωγή 16.512 αυτοκίνητα (1947-1950)
Τιμή σήμερα Από €5.500 έως €12.500 (καλή έως εξαιρετική κατάσταση)