Dante Giacosa: Ο «Αρχιτέκτονας» του σύγχρονου αυτοκινήτου

O δημιουργός του θρυλικού FIAT 500 αλλά και του εμβληματικού FIAT 128.

Το πνεύμα του ιδιοφυή μηχανικού-σχεδιαστή της FIAT που δημιούργησε το σύγχρονο αυτοκίνητο παραμένει ζωντανό και παρόν στα σημερινά μοντέλα της αυτοκινητοβιομηχανίας, 115 χρόνια ύστερα από τη γέννηση του.

Γεννημένος το 1905 στη Ρώμη, ο Dante Giacosa θα αποτελέσει ένα από τα πρόσωπα που θα επηρεάσουν σημαντικά τον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, διαμορφώνοντας σε μεγάλο βαθμό από το τέλος της δεκαετίας του 1960, την αρχιτεκτονική του σύγχρονου αυτοκινήτου όπως τη γνωρίζουμε σήμερα.

giac

Ολοκληρώνοντας τις σπουδές μηχανολογίας στο Πανεπιστήμιο του Τορίνο, ο νεαρός Giacosa εντάχθηκε στο δυναμικό της FIAT το 1928, ενώ σε ηλικία μόλις 28 ετών η εταιρεία του εμπιστεύτηκε εξ ολοκλήρου το μηχανολογικό σχεδιασμό του FΙΑΤ 500 (Topolino), το οποίο παρουσιάστηκε το 1936 και εντυπωσιάζοντας με τις προδιαγραφές του έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1955, λίγο πριν ξεκινήσει η παραγωγή του πιο διάσημου δημιουργήματος του Giacosa, του θρυλικού FIAT Νuova 500.

giaco

Παρά το γεγονός ότι το FIAT 500 αποτελεί την πλέον αναγνωρίσιμη και επιτυχημένη σε εμπορικό επίπεδο δημιουργία του Dante Giacosa, η αυτοκινητοβιομηχανία στο σύνολο της οφείλει στον ιδιοφυή μηχανικό τη δημιουργία της σύγχρονης αρχιτεκτονικής των αυτοκινήτων που εμπνεύστηκε ο Iταλός μηχανικός και παρουσίασε το 1969 η FIAT με το 128.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ FIAT 128 1969-1985 [videos]

Ο συνδυασμός του αυτοφερόμενου αμαξώματος με τον εγκάρσια τοποθετημένο κινητήρα, την κίνηση εμπρός, την ανάρτηση με γόνατα Mac Pherson και τα ανισομεγέθη ημιαξόνια του FIAT128, αποτελούν μέχρι και σήμερα τη βασική διάταξη για τα αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής και ο Dante Giacosa ήταν ο πρώτος που την εφάρμοσε με απόλυτη επιτυχία. Η κατάκτηση του τίτλου «Car Of The Year» του 1970 από το 128, μαζί με την κατάκτηση του ίδιου τίτλου από το FIAT 124 το 1967 και του FIAT 127 το 1972, επιβεβαίωσαν μαζί με την τεράστια εμπορική επιτυχία καθολικά τις επιλογές και τη φιλοσοφία του Dante Giacosa.

128

Παρά το γεγονός ότι ο Giacosa τυπικά αποσύρθηκε το 1970, 42 χρόνια αφού πέρασε για πρώτη φορά την πύλη της FIAT, συνέχισε να διατηρεί στενούς δεσμούς με την εταιρεία προσφέροντας τις πολύτιμες συμβουλές του μέχρι και το τέλος της ζωής του το 1996 σε ηλικία 91 ετών.

Πάντα υπέρμαχος της πρωτοπορίας  τις δεκαετίες του 1980 και 1990, υποστήριξε με σθένος την εισαγωγή των υπολογιστών στη διαδικασία του σχεδιασμού. Παράλληλα, διατήρησε πάντα το πάθος του για τη δημιουργία έξυπνων και πρακτικών αυτοκινήτων που επιτρέπουν στο ευρύ κοινό να απολαμβάνει την ελευθερία της αυτοκίνησης, αποτελώντας τον πλέον συνεπή εκπρόσωπο της βασικής φιλοσοφίας της FIAT που εκφράζεται μέχρι σήμερα από την παρούσα γκάμα της μάρκας.

[Πηγή FIAT]