node/38472

Dante Giacosa: Ο «Αρχιτέκτονας» του σύγχρονου αυτοκινήτου

O δημιουργός του θρυλικού FIAT 500 αλλά και του εμβληματικού FIAT 128.

Το πνεύμα του ιδιοφυή μηχανικού-σχεδιαστή της FIAT που δημιούργησε το σύγχρονο αυτοκίνητο παραμένει ζωντανό και παρόν στα σημερινά μοντέλα της αυτοκινητοβιομηχανίας, 115 χρόνια ύστερα από τη γέννηση του.

Γεννημένος το 1905 στη Ρώμη, ο Dante Giacosa θα αποτελέσει ένα από τα πρόσωπα που θα επηρεάσουν σημαντικά τον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, διαμορφώνοντας σε μεγάλο βαθμό από το τέλος της δεκαετίας του 1960, την αρχιτεκτονική του σύγχρονου αυτοκινήτου όπως τη γνωρίζουμε σήμερα.

giac

Ολοκληρώνοντας τις σπουδές μηχανολογίας στο Πανεπιστήμιο του Τορίνο, ο νεαρός Giacosa εντάχθηκε στο δυναμικό της FIAT το 1928, ενώ σε ηλικία μόλις 28 ετών η εταιρεία του εμπιστεύτηκε εξ ολοκλήρου το μηχανολογικό σχεδιασμό του FΙΑΤ 500 (Topolino), το οποίο παρουσιάστηκε το 1936 και εντυπωσιάζοντας με τις προδιαγραφές του έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1955, λίγο πριν ξεκινήσει η παραγωγή του πιο διάσημου δημιουργήματος του Giacosa, του θρυλικού FIAT Νuova 500.

giaco

Παρά το γεγονός ότι το FIAT 500 αποτελεί την πλέον αναγνωρίσιμη και επιτυχημένη σε εμπορικό επίπεδο δημιουργία του Dante Giacosa, η αυτοκινητοβιομηχανία στο σύνολο της οφείλει στον ιδιοφυή μηχανικό τη δημιουργία της σύγχρονης αρχιτεκτονικής των αυτοκινήτων που εμπνεύστηκε ο Iταλός μηχανικός και παρουσίασε το 1969 η FIAT με το 128.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ FIAT 128 1969-1985 [videos]

Ο συνδυασμός του αυτοφερόμενου αμαξώματος με τον εγκάρσια τοποθετημένο κινητήρα, την κίνηση εμπρός, την ανάρτηση με γόνατα Mac Pherson και τα ανισομεγέθη ημιαξόνια του FIAT128, αποτελούν μέχρι και σήμερα τη βασική διάταξη για τα αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής και ο Dante Giacosa ήταν ο πρώτος που την εφάρμοσε με απόλυτη επιτυχία. Η κατάκτηση του τίτλου «Car Of The Year» του 1970 από το 128, μαζί με την κατάκτηση του ίδιου τίτλου από το FIAT 124 το 1967 και του FIAT 127 το 1972, επιβεβαίωσαν μαζί με την τεράστια εμπορική επιτυχία καθολικά τις επιλογές και τη φιλοσοφία του Dante Giacosa.

128

Παρά το γεγονός ότι ο Giacosa τυπικά αποσύρθηκε το 1970, 42 χρόνια αφού πέρασε για πρώτη φορά την πύλη της FIAT, συνέχισε να διατηρεί στενούς δεσμούς με την εταιρεία προσφέροντας τις πολύτιμες συμβουλές του μέχρι και το τέλος της ζωής του το 1996 σε ηλικία 91 ετών.

Πάντα υπέρμαχος της πρωτοπορίας  τις δεκαετίες του 1980 και 1990, υποστήριξε με σθένος την εισαγωγή των υπολογιστών στη διαδικασία του σχεδιασμού. Παράλληλα, διατήρησε πάντα το πάθος του για τη δημιουργία έξυπνων και πρακτικών αυτοκινήτων που επιτρέπουν στο ευρύ κοινό να απολαμβάνει την ελευθερία της αυτοκίνησης, αποτελώντας τον πλέον συνεπή εκπρόσωπο της βασικής φιλοσοφίας της FIAT που εκφράζεται μέχρι σήμερα από την παρούσα γκάμα της μάρκας.

[Πηγή FIAT]

node/39405

Οι πιο ακριβοπληρωμένοι influencers αυτοκινήτου

Πόσα χρήματα κερδίζουν για κάθε βίντεο στο YouTube και κάθε δημοσίευση στο Instagram οι influencers αυτοκινήτου;

Σάββατο, 04 Ιουλίου 2020 | Επικοινωνία

Οι πιο ακριβοπληρωμένοι influencers αυτοκινήτου

Το επάγγελμα του "influencer" μπορεί μόνο στο άκουσμά του να προκαλεί αντιδράσεις από μεγάλη μερίδα του κοινού, όμως γίνεται ολοένα και πιο αποδεκτό καθώς η εξάρτησή μας από το διαδίκτυο τείνει να αυξάνεται. Όπως και στο κομμάτι των ηλεκτρονικών, των καλυντικών και της μόδας, έτσι και στην αυτοκίνηση υπάρχουν αρκετοί influencers που έχουν αφήσει το στίγμα τους στην online κοινότητα των petrolheads.

Η σελίδα allcarleasing.co.uk έφτιαξε μια λίστα με τους δημοφιλέστερους influencers που δραστηριοποιούνται στον χώρο του αυτοκινήτου, μαζί με εκτιμήσεις για τα έσοδα που έχουν ανά βίντεο στο YouTube και ανά δημοσίευση στο Instagram. Τα ποσά θα σας φανούν ιδιαίτερα υψηλά, όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε πως για κάθε πετυχημένο influencer υπάρχουν χιλιάδες άλλοι που δεν έχουν καταφέρει να μετατρέψουν το χόμπι τους σε προσοδοφόρο επάγγελμα. Όπως και να έχει, οι εκατομμύρια followers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι από μόνοι τους αρκετά ελκυστικοί για να ανέβει το κασέ της διαφήμισης.

Ας δούμε λοιπόν τους πέντε πιο ακριβοπληρωμένους automotive influencers αυτή τη στιγμή:


5. Doug DeMuro

Doug De Muro

Ο Αμερικανός Doug DeMuro είναι ένας από τους πιο δημοφιλείς YouTubers με περιεχόμενο για αυτοκίνητα σε ολόκληρο τον κόσμο. Στο κανάλι του στο YouTube το οποίο έχει 3,62 εκατομμύρια subscribers, κάνει reviews σε κάθε λογής μοντέλα τα οποία δανείζεται από αντιπροσωπείες ή από ιδιώτες καθώς δεν έχει καμία σχέση με τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Εκτός από αυτή την ιδιαιτερότητα που του χαρίζει απόλυτα αντικειμενική προσέγγιση, αυτό που τον ξεχωρίζει είναι ο ιδιαίτερα αναλυτικός τρόπος παρουσίασης του εξωτερικού και της καμπίνα κάθε μοντέλου προτού τα οδηγήσει και τα βαθμολογήσει με το δικό του Doug Score. Ο λογαριασμός του στο Instagram έχει 267 χιλιάδες followers ενώ πρόσφατα ξεκίνησε και τη νέα του ιστοσελίδα δημοπρασιών carsandbids.com. Εκτιμάται πως ο Doug κερδίζει $4.650 απο κάθε βίντεο που ανεβάζει στο YouTube, και $1.321 για κάθε δημοσίευση στο YouTube.


4. Manny Khoshbin

Manny Khoshbin

Ο Ιρανός επιχειρηματίας Manny Khoshbin έχει αποκτήσει αρκετά μεγάλη φήμη στους κλάδους των petrolheads από τότε που ξεκίνησε να παρουσιάζει την πλόυσια συλλογή του από υπεραυτοκίνητα στο διαδίκτυο. Το κανάλι του στο YouTube έχει 798.000 subscribers, με τους οποίους μοιράζεται βίντεο από τα πανάκριβα τετράτροχα που έχει στο γκαράζ του: τρεις (!) Bugatti, Porsche 935, Porsche Carrera GT, McLaren Senna, McLaren P1, McLaren 650S, δύο Mercedes-McLaren SLR, Pagani Hyaura Hermes Edition κ.α. Αν και είναι γνωστό πως ο Manny Khoshbin έχει άλλες πηγές εσόδων που σχετίζονται με τις επιχειρηματικές του δραστηριότητες, υπολογίζεται πως βγάζει $2.615 για κάθε βίντεο που ανεβάζει στο YouTube και $1.321 για κάθε δημοσίευση στο Instagram όπου έχει 1,4 εκατομμύρια followers.


3. Salomondrin

Salomondrin

Ο Μεξικανο-αμερικανός επιχειρηματίας Alejandro Salomon, γνωστός με το ψευδώνυμο Salomondrin, έχει 1,6 εκατομμύρια subscribers στο κανάλι του στο YouTube και 2,5 εκατομμύρια followers στο Instagram. Από την πλούσια συλλογή του έχουν περάσει αρκετά υπεραυτοκίνητα τα οποία αγοράζει και πουλά ανά περιόδους μαζί με τη σύζηγό του. Ο Salomondrin εκτιμάται πως βγάζει $939 ανά βίντεο που ανεβάζει στο YouTube και περίπου $8.490 ανά δημοσίευση στο Instagram!


2. ChrisFix

ChrisFix

Το κανάλι ChrisFix στο YouTube έχει 6,5 εκατομμύρια subscribers, δημοσιεύοντας βίντεο με επισκευές σε οχήματα, ενώ το αντίστοιχο Instagram έχει 555.000 followers! Παρόλα αυτά, κανείς δεν έχει δει τον ιδιοκτήτη του καναλιού ούτε γνωρίζει την πραγματική του ταυτότητα, καθώς στα βίντεο ακούγεται μόνο η φωνή του, ενώ όπου εμφανίζεται φοράει κράνος. Υπολογίζεται πως ο ChrisFix βγάζει $7.236 ανά βίντεο στο YouTube και $2.730 ανά δημοσίευση στο Instagram!


1. Supercar Blondie

Supercar Blondie

Η αυστραλέζα Alex Hirschi, γνωστή με το ψευδώνυμο Supercar Blondie, είναι με διαφορά η διασημότερη influencer στο χώρο του αυτοκινήτου. Τα βίντεό της έχουν κερδίσει τη συμπάθεια του κοινού και εκατομμύρια views χάρη στην αμεσότητα και την απλότητα της παρουσίασης που την κάνει να ξεχωρίζει από τους συναδέλφους της - αν και για τους ίδιους λόγους έχει δεχθεί πολύ έντονη κριτική από μερίδα των petrolheads. Η Supercar Blondie έχει 3,86 εκατομμύρια subscribers στο YouTube και 6,2 εκατομμύρια followers στο Instagram! Εκτιμάται πως κερδίζει $4.352 για κάθε βίντεο που ανεβάζει και $20.969 για κάθε δημοσίευση στο Instagram!

[Πηγή: allcarleasing.co.uk]

node/39404

Αυτή η AC Cobra κρύβει ένα μυστικό

Εξωτερικά μοιάζει με την πρώτη AC Cobra του 1962 όμως κάτω από το αμάξωμα κρύβεται ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης!

Σάββατο, 04 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Αυτή η AC Cobra κρύβει ένα μυστικό

Η βρετανική φίρμα AC, γνωστή για την Cobra που έκανε την εμφάνισή της το 1962, παρουσίασε μια νέα έκδοση του κλασικού πισωκίνητου ρόουντστερ με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης!

Η πρώτη Cobra μηδενικών ρύπων θα παραχθεί σε περιορισμένο αριθμό 58 μονάδων με αφορμή τα 58 χρόνια που έχουν περάσει από την πρώτη παρουσίαση του μοντέλου.

Το αμάξωμα από σύνθετα υλικά θα βασίζεται σε πλαίσιο τύπου σκάλας στο οποίο έχουν γίνει οι απαραίτητες προσαρμογές για να δεχθεί την μπαταρία 54 kWh που χαρίζει 241 km αυτονομίας. Σύμφωνα με την εταιρεία, ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 230 kW (313 PS) και 500 Nm επιτρέποντας επιτάχυνση 0-100 km/h σε 6,7". Επιπλέον, έχουν αναβαθμιστεί τα φρένα, το τιμόνι και η ανάρτηση, για καλύτερο κράτημα δεδομένου του αυξημένου βάρους της κατασκευής που παρά τις εκτενέστατες μετατροπές έχει κρατηθεί κάτω από τα 1.250 kg.

Η ηλεκτρική AC Cobra θα είναι διαθέσιμη σε 4 εξωτερικές αποχρώσεις - μπλε, μαύρο, λευκό και πράσινο, με τιμή που θα ξεκινά από τις £138.000 (€153.205).

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Shelby AC Cobra 1963-1966

Εκτός από το εξηλεκτρισμένο μοντέλο, παρουσια΄στηκε και η βενζινοκίνητη AC Cobra 140 Charter Edition. Αυτή φορά τετρακύλινδρο μοτέρ 2,3 λίτρων με 350 PS και 440 Nm που προέρχεται από την Ford Mustang. Χάρη στο χαμηλό βάρος 1.100 kg, η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε περίπου 6". Η βενζινοκίνητη έκδοση είναι πιο οικονομική από την ηλεκτρική, με τιμή που ξεκινά από τις £85.000 (€94.365).

[Πηγή: AC Cars]