Simca 1200S Coupé 1967-1971

Το μοναδικό γαλλικό μοντέλο που μπορούσε να τα βάλει με το R8 Gordini, το Simca 1200S δεν κατάφερε ποτέ να κλέψει την καρδιά των εραστών των μικρών σπορ αυτοκινήτων.

Με ζωηρό ενδιαφέρον να προσφέρει «ένα κουπέ για τις πιο όμορφες Παριζιάνες», ο Henri-Théodore Pigozzi, χαρισματικός πρόεδρος της Simca, βρέθηκε με την πλάτη στον τοίχο όταν η Renault τον πρόλαβε παρουσιάζοντας την καινούργια της Floride το 1959. Τα Océane και Plein Ciel, εξελιγμένα πάνω στο σασί του Aronde, δεν προκαλούσαν πια αίσθηση. 

Ωστόσο, η Simca διέθετε ένα καλό ατού στην γκάμα της με το καινούργια μπερλίνα 1000 που είχε ντεμπουτάρει τον Οκτώβριο του 1961. Ανατεθημένο στον Bertone, αλλά πραγματοποιημένο από τον νεαρό τότε Giorgetto Giugiaro, το πρότζεκτ ενός κουπέ σχεδιασμένου πάνω στη βάση του 1000 ήρθε στο προσκήνιο στο Σαλόνι της Γενεύης το 1962, με τη μορφή ενός μικρού μοντέλου με πολύ καθαρές γραμμές. Κομψό και πολυτελές, το κουπέ 1000 δεν είχε καμία σπορ φιλοδοξία και έτυχε, όπως όλοι ανέμεναν, αρκετά θερμής υποδοχής μεταξύ της γυναικείας πελατείας. 

Βιταμίνες και τεστοστερόνη
Τιμωρημένο από την ανανέωση της γκάμας επί το λαϊκότερο και, κυρίως, από μια κάπως απρόσωπη εικόνα υπό την αυξανόμενη επιρροή της Chrysler, η Simca αποφάσισε να αποκαταστήσει το όραμά της το 1966, ποντάροντας στο χαρτί «σπορ». Στην αυγή της εποποιίας Matra και της περιπέτειας Alpine, η επιλογή αυτή θα μπορούσε να πληρωθεί ακριβά. To εφαλτήριο θα ήταν το κουπέ 1000, αλλά για να αποκτήσει ειδικό βάρος έπρεπε να οι θηλυκές γραμμές του να αποκτήσουν την προσήκουσα αρρενωπότητα.

Simca 1200S Coupé
Η ουρά, κληρονομιά από το κουπέ 1000 ήταν σχεδιαστικά πεντακάθαρη. Μόνο τα δύο πίσω φώτα της όπισθεν και η διπλόμπουκη εξάτμιση του έδινα σπορ αέρα.


Έτσι, η μάσκα ξανασχεδιάστηκε σε σχήμα «καρχαρία» και φιλοξενούσε πλέον το ψυγείο, αρχικά τοποθετημένο πίσω. H πανοπλία του νέου κουπέ ολοκληρωνόταν από δύο προβολείς-καρφιά και γρίλιες εξαερισμού που «τρυπούσαν» το καπό και ατένιζαν χωρίς κόμπλεξ αυτές της Lamborghini Miura! 

Πιο επιθετικό, παρά τα στενά του λάστιχα που έδειχναν λίγο αστεία, το Simca όφειλε να φορά ένα μοτέρ αντάξιο των φιλοδοξιών του. Έτσι κληρονόμησε τον καινούργιο κινητήρα των 1.204 cc που προοριζόταν για το μελλοντικό Simca 1100, το οποίο ανέπνεε μέσω δύο διπλών καρμπιρατέρ για να δώσει στους πίσω τροχούς 80 άλογα. Με τέτοια ισχύ, τα 170 km/h ανώτατη ταχύτητα ήταν γεγονός στην ευθεία εν μέσω της όμορφης μουσικής που έπαιζε η διπλόμπουκη εξάτμιση.

Simca 1200S Coupé
Σπορ αύρα και στο εσωτερικό με το τριάκτινο τιμόνι (υπήρχε και σε ξύλινη έκδοση, μικρά καντράν που περιλάμβαναν και στροφόμετρο, και faux bois στο ταμπλό.


Ολίγον από ταμπεραμέντο
Γρήγορο, το Simca 1200 S Coupé δεν διέθετε ανάλογο ταμπεραμέντο με αυτό του R8 Gordini. Τα μέτρια σε επιδόσεις φρένα του, το φλου τιμόνι και η ανυπόφορη έλλειψη ελαστικότητας του μοτέρ δεν ήταν και οι καλύτεροι πρεσβευτές για τη χώρα των μικρών σπορ αυτοκινήτων. 

Διασκεδαστικό, νευρικό, αλλά πάντα κομψό, ποτέ δεν έγινε αποδεκτό από τους σκληροπυρηνικούς σπορ οδηγούς και, παρά τις αξιοσημείωτες πωλήσεις του, θα παρέμενε ένα περιθωριακό αυτοκίνητο.

Simca 1200S Coupé

Η σπανιότητα του αυτοκινήτου ανεβάζει την τιμή στο χρηματιστήριο του κλασικού αυτοκινήτου ακόμα και πάνω από τις 30 χιλιάδες ευρώ για ένα αυτοκίνητο σε εξαιρετική κατάσταση. Για όποιον θα ενδιαφερόταν χρειάζεται να ξέρει ότι τα κομμάτια της καροσερί του 1200S Coupé είναι δυσεύρετα, ως εκ τούτου και πάρα πολύ ακριβά.

Κλείνοντας να πούμε ότι το 1200S Coupé αρχικά κατασκευαζόταν στο εργοστάσιο της Simca στο Poissy. Λόγω όμως της περιορισμένης ικανότητας παραγωγής στη μονάδα αυτή, το 1970 η συναρμολόγηση μεταφέρθηκε στο εργοστάσιο NEKAF του Rotterdam, στην Ολλανδία.΄Ετσι, η Simca μετέφερε όλα τα μηχανικά μέρη και τα κομμάτια του εσωτερικού από το Poissy. Η μεταφορά στην Ολλανδία συνοδεύτηκε και από ένα νέο έξτρα: Βινίλ οροφή. Οπότε αν συναντήσετε κάποιο τέτοιο, να γνωρίζετε ότι είναι μοντέλο ύστερα από το ’70 και πάντως όχι after market. Στο NEKAF κατασκευάστηκαν συνολικά 3.114 κομμάτια 1200S Coupé από τα 14.741 του συνόλου.

Simca 1200S Coupé

To Simca 1200S Coupé με μια ματιά
Κινητήρας Type 354, τέσσερις κύλινδροι σε σειρά
Θέση Πίσω, κατά το διάμηκες
Υλικό Χυτοσιδηρό μπλοκ, αλουμινένιο καπάκι
Χωρητικότητα 1.204 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74 x 70 mm
Σχέση συμπίεσης 10,25 : 1
Τροφοδοσία Δύο διπλά καρμπιρατέρ Solex C35 PHH4
Μέγιστη ισχύς 80 PS @ 6.000 rpm (85 PS 1970-71)
Μέγιστη ροπή 103 Nm @ 4.500 rpm
Τελική ταχύτητα 172 km/h (179 km/h 1970-71)
Βάρος 891 kg
Μεταξόνιο 2.232 mm
Διαστάσεις 3.997 x 1.524 x 1.255 mm
Ρεζερβουάρ 53 lt
Παραγωγή 14.741 αυτοκίνητα (1967-1971)
Τιμή σήμερα €30-35 χιλιάδες (εξαιρετική κατάσταση) 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Simca 1307/1308 1975-1979 [video]
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Simca 1301/1501 1966-1975
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ SIMCA 8 Sport 1949-1952: Ferrari υπό κλίμακα
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Matra-SIMCA (Talbot) Rancho 1977-1985 [video]
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Matra Bagheera 1973-1980