Nissan: Δεν είμαστε αντίθετοι στη συγχώνευση Renault-FCA

Nissan: Δεν είμαστε αντίθετοι στη συγχώνευση Renault-FCA

Η Nissan δήλωσε σήμερα ότι δεν αντιτίθεται στην πιθανή συγχώνευση του εταίρου της με τη Fiat Chrysler Automobiles, σύμφωνα με την εφημερίδα Nikkei.

Οι επικεφαλής της Nissan, της Renault και της νεόκοπης στη Συμμαχία, Mitsubishi, συναντήθηκαν στην έδρα της Nissan στη Yokohama σε μια προγραμματισμένη συνάντηση -η οποία επισκιάστηκε από την πρόταση της FCA αυτή την εβδομάδα για συγχώνευση 50:50 με τη Renault.

Το σχέδιο, το οποίο θα δημιουργήσει την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, δημιουργεί δύσκολες ερωτήσεις σχετικά με το πώς η Nissan θα εντασσόταν σε μια ριζικά αλλαγμένη Συμμαχία. Ο πρόεδρος της Renault, Jean-Dominique Senard, έφτασε στην Ιαπωνία χθες Τρίτη 28/5 για να συζητήσει με τη Nissan την προτεινόμενη σύμπραξη.

«Δεν είμαστε αντίθετοι», ανέφερε στη Nikkei πηγή της Nissan που δεν κατονομάζεται, αλλά παραβρέθηκε στη συνάντηση, όπως είπε. Η ίδια πηγή δήλωσε επίσης ότι «πρέπει να επεξεργαστούμε πολλές λεπτομέρειες» πριν η Nissan καταλήξει στη θέση της γι’ αυτό θέμα, ανέφερε η Nikkei.

Σε δήλωσή τους, τα μέλη της Συμμαχίας επιβεβαίωσαν ότι είχαν «μια ανοιχτή και διαφανή συζήτηση» σχετικά με την πρόταση. Η συμφωνία έχει σχεδιαστεί για να αντιμετωπίσει το κόστος των εκτεταμένων τεχνολογικών και κανονιστικών αλλαγών, περιλαμβανομένης της στροφής προς τα ηλεκτρικά και αυτόνομα οχήματα.

Η Nissan, η οποία απέκλεισε τις προτάσεις της Renault για μεταξύ τους συγχώνευση παρά την 20ετή συμμαχία τους, ήταν άμοιρη γνώσης για τις συζητήσεις με την FCA, ανέφεραν πηγές στο Reuters. Και όταν έγιναν γνωστές προκάλεσαν ανησυχίες, καθώς μια συμφωνία με τη Fiat Chrysler θα μπορούσε να αποδυναμώσει τις σχέσεις της Nissan με τη Renault.

Μια ενδεχόμενη συγχώνευση αποτελεί ακόμα μια πρόκληση για το διευθύνοντα σύμβουλο της Nissan. Ο Hiroto Saikawa ήδη αντιμετωπίζει κακές οικονομικές επιδόσεις και βρίσκεται σε άβολη σχέση με τη Renault, καθώς η Nissan οδήγησε τον επί μακρόν πρόεδρο της Συμμαχίας, Carlos Ghosn, σε πτώση.

senard
Ο πρόεδρος της Renault, Jean-Dominique Senard, και ο διευθύνων σύμβουλος της Nissan έχουν κρίσιμες συνομιλίες σήμερα που έχουν να κάνουν τόσο με την πιθανή συγχώνευση FCA-Renault όσο και με το μελλοντικό δομικό μοντέλο της Συμμαχίας.


Βέβαια, οι εντάσεις μεταξύ των δύο εταίρων δεν είναι χτεσινές, καθώς δεν έχουν λυθεί τα προβλήματα ανισορροπίας της εξουσίας στη Συμμαχία. Η Nissan, η μεγαλύτερη εταιρεία της Συμμαχίας, κατέχει μερίδιο μόλις 15% και μάλιστα χωρίς δικαίωμα ψήφου στη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία. Από την άλλη, η Renault κατέχει το 43,4% της ιαπωνικής εταιρείας

Πριν από τη σημερινή συνάντηση, τα ιαπωνικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι ο Saikawa είπε στους δημοσιογράφους ότι θα εξετάσει τις πιθανές ευκαιρίες που προσφέρει μια συγχώνευση μεταξύ Renault και FCA.

Πίεση όμως η Nissan δέχεται και από τους οργανισμούς αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας. Η Moody's δήλωσε πρόσφατα ότι είναι ζωτικής σημασίας για τη Nissan να σταθεροποιήσει τη συνεργασία της με τη Renault για να διευρύνει τις λειτουργικές συνέργειες και να βελτιώσει το περιθώριο κέρδους.

«Δεν είναι σαφές εάν η Συμμαχία Nissan-Renault-Mitsubishi μπορεί να προωθήσει τη μεταξύ τους συνεργασία χωρίς να επιλύσει το ζήτημα της αλληλο-συμμετοχής», δήλωσε η Moody's σε έκθεσή της, η οποία ακολούθησε την περικοπή της πιστοληπτικής ικανότητας της Nissan την περασμένη εβδομάδα.

Πού βρίσκεται η συμφωνία για τη συγχώνευση FCA-Renault
Το διοικητικό συμβούλιο της Renault αναμένεται να εγκρίνει προκαταρκτικά την πρόταση της FIAT την επόμενη εβδομάδα. Και ενώ προσώρας, η FCA και το Groupe Renault δεν επιδιώκουν συγχώνευση με τη Nissan, οι δύο δυνητικοί εταίροι δήλωσαν ότι σκοπεύουν να προσκαλέσουν τις Nissan και Mitsubishi να ενώσουν τις δυνάμεις τους.

«Τα οφέλη που θα προκύψουν από το συνδυασμό του Groupe Renault και της FCA, πιστεύουμε, θα επεκταθούν και στους εταίρους της Συμμαχίας, Mitsubishi και Nissan», δήλωσε η Fiat Chrysler στους αντιπροσώπους και στους προμηθευτές της τη Δευτέρα 27/5. «Ανυπομονούμε να συνεργαστούμε μαζί τους για ακόμη μεγαλύτερες, αμοιβαία επωφελείς ευκαιρίες».

John
To άνοιγμα του John Elkann, προέδρου της FCA, προς τις Nissan-Mitsubishi, αποτελεί μια χείρα βοηθείας προς τον πρόεδρο της Renault, Jean-Dominique Senard που έχει να διαχειριστεί το διχασμένο διευθυντήριο της Nissan για το ποιος πρέπει να είναι ο ενδεδειγμένος τρόπος δράσης. 


Αυτή τη στιγμή, οι δυνατότητες των εταιρειών να ανταγωνίζονται εξασθενίζουν σημαντικά, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει πολλαπλές προκλήσεις. Με τις πωλήσεις να πέφτουν στις μεγαλύτερες αγορές στον κόσμο και τους κατασκευαστές να πιέζονται από τις ρυθμιστικές αρχές για να εξηλεκτριστούν και να μειώσουν τις συνολικές εκπομπές του στόλου τους, εξαναγκάζονται να συνδυάσουν προσπάθειες και επενδύσεις. Πρέπει επίσης να επενδύσουν σημαντικά κεφάλαια για την αυτόνομη τεχνολογία, αλλιώς διακινδυνεύουν να ξεμείνουν πίσω από νέους παίκτες, όπως η θυγατρική της Google για την αυτόνομη οδήγηση, Waymo.

Χτυπημένη από την πτώση των πωλήσεων στις ΗΠΑ, τα μοντέλα που γερνούν και ένα εκτός συγχρονισμού κύκλο προϊόντων, η Nissan ανακοίνωσε φτωχές προοπτικές όσον αφορά το λειτουργικό κέρδος της και δεν θα αποδώσει μέρισμα στους μετόχους για πρώτη φορά ύστερα από δέκα χρόνια.

Αποσταθεροποιημένη Συμμαχία
Η Συμμαχία αποσταθεροποιήθηκε πριν από έξι μήνες με τη σύλληψη του Ghosn, του αρχιτέκτονα και προέδρου της, για φερόμενα οικονομικά εγκλήματα κατά τη διάρκεια της θητείας του ως επικεφαλής της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο Ghosn αρνείται όλες τις κατηγορίες και προετοιμάζεται για τη δίκη του, η οποία πιθανότατα θα ξεκινήσει το επόμενο έτος.

Ο Senard, ο οποίος αντικατέστησε τον Ghosn στον προεδρικό θώκο της Renault και της Συμμαχίας, προσπάθησε να επαναφέρει τους τρεις συμμάχους κατασκευαστές πίσω σε σταθερό έδαφος ύστερα από τη σύλληψη του προκατόχου του. Ξεκίνησε νωρίτερα φέτος να εργάζεται με τη Nissan για να δημιουργήσει μια νέα δομή διοίκησης για να επιβλέπει τη διεταιρική σχέση, παραχωρώντας θέσεις-κλειδιά πέρα από το ΔΣ, για να μετριαστούν οι ανησυχίες της ιαπωνικής εταιρείας.

Alliance
Ο διευθύνων σύμβουλος της Renault Thierry Bolloré, Ο πρόεδρος της Renault Jean-Dominique Senard, o διευθύνων σύμβουλος της Nissan Hiroto Saikawa και ο διευθύνων σύμβουλος της Mitsubishi Osamu Masuko πιο χαρούμενοι απ' ό,τι είναι στην πραγματικότητα.


Παρόλο που ο Senard είχε προειδοποιήσει τον Saikawa να εξετάσει την περαιτέρω ενοποίηση των δύο εταιρειών υπό μία εταιρία χαρτοφυλακίου, αυτό είναι που κάτι πλέον τελεί εν αναμονή. Προοδευτικά, σχεδιάζουν να καλέσουν την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία να συμμετάσχει στην ισχυροποίηση των δεσμών της Συμμαχίας, δήλωσαν πηγές που γνωρίζουν το θέμα.

Ο Saikawa, ο οποίος είχε απορρίψει οποιεσδήποτε συζητήσεις για συγχώνευση, τώρα φαίνεται να αλλάζει τροπάριο. «Οι συνομιλίες μεταξύ των ευρωπαϊκών εταιρειών αυτοκινήτων θα φέρουν περισσότερες ευκαιρίες και θα είναι θετικές για το μέλλον», δήλωσε ο CEO της Nissan. «Είναι καλύτερο αν η Συμμαχία μεγαλώσει», είπε ο Saikawa.

Τα σχόλια του Saikawa αποκαλύπτουν ότι υπάρχει διχογνωμία στα ανώτερα κλιμάκια της Nissan για το ποια πρέπει να η σωστή πορεία δράσης. Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία σημείωνε ότι δεν βλέπει τη συγχώνευση ως θετική εξέλιξη, σύμφωνα με ανθρώπους που γνωρίζουν το θέμα. Η σημερινή συνεδρίαση μπορεί να είναι κρίσιμη για την άρση αυτού του αδιεξόδου.

«Η συμφωνία δείχνει τι θα μπορούσε να συμβεί μεταξύ της Renault και της Nissan στο προδιαγραφόμενο μέλλον», δήλωσε ο Tatsuo Yoshida, αναλυτής της Sawakami Asset Management Inc. «Η διαπραγματευτική δύναμη της Renault θα αυξηθεί εάν οι συζητήσεις για τη συγχώνευση ευοδωθούν».

Τα πάντα για την ενδεχόμενη συγχώνευση FCA-Renault

Elkann: Υπόσχεται σε Nissan και Mitsubishi «μεγάλα οφέλη» από τη συγχώνευση FCA-Renault

Fiat Chrysler: Επιβεβαίωση διαπραγματεύσεων για συγχώνευση με Renault

Η Nissan θα είναι η μεγάλη χαμένη στην περίπτωση συγχώνευσης FCA-Renault

Ένωση Renault και FΙΑΤ: Πλεονεκτήματα, ανακολουθίες, φόβοι…

Γιατί μια συγχώνευση με την FCA έχει νόημα για τη Renault

Renault: Απόφαση για την ένωση με την FCA την άλλη εβδομάδα

Fiat Chrysler: Σημαντική ώθηση με πλατφόρμες Renault

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube