
Volvo XC90: PHEV επεκτεινόμενης αυτονομίας στην τρίτη γενιά
Η σουηδική φίρμα επιβεβαίωσε την εξέλιξη της νέας γενιάς του Volvo XC90, αναγνωρίζοντας ότι η πλήρης μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση θα καθυστερήσει περισσότερο απ’ όσο αρχικά είχε εκτιμηθεί.


«Θα χρειαστούμε ένα νέο Volvo XC90» τόνισε ο Håkan Samuelsson, CEO της Volvo, σε τηλεδιάσκεψη με επενδυτές για τα οικονομικά αποτελέσματα του δευτέρου τριμήνου. Αποκαλύπτοντας με αυτόν το τρόπο πως το μεγάλο SUV της εταιρείας θα περάσει στην τρίτη του γενιά.
Παρά την πρόθεση της σουηδικής φίρμας να αντικαταστήσει το εμβληματικό SUV με το 100% ηλεκτρικό EX90, η καθυστέρηση στην παραγωγή του τελευταίου και οι παγκόσμιες προκλήσεις αναφορικά με την ηλεκτροκίνηση ώθησαν την εταιρεία να αναθεωρήσει τα σχέδιά της.
Το υπάρχον XC90, που παρουσιάστηκε το 2015, δέχθηκε πρόσφατα ένα ουσιαστικό φρεσκάρισμα, θέλοντας να παραμείνει επίκαιρο στημ κατηγορία των premium SUV. Ωστόσο, όπως ανέφερε ο Samuelsson, μια νέα γενιά είναι απαραίτητη για να καλύψει τις ανάγκες της αγοράς στο μεταβατικό αυτό στάδιο προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση.
Σύμφωνα με το όσα έχουν γίνει γνωστά, η τρίτη γενιά του Volvo XC90 αναμένεται να διατεθεί ως plug-in hybrid επεκτεινόμενης αυτονομίας
Η νέα γενιά του Volvo XC90 αναμένεται να διατεθεί ως plug-in hybrid εκτεταμένης αυτονομίας, υιοθετώντας τεχνολογία που προέρχεται από την κινεζική αγορά και συγκεκριμένα από το επερχόμενο XC70 PHEV, το οποίο προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία έως και 180 χιλιόμετρα. Για τον Samuelsson, η ύπαρξη PHEV εκτεταμένης αυτονομίας αποτελεί το κλειδί για μια ασφαλέστερη μετάβαση προς τον πλήρη εξελεκτρισμό.
Δεν έχει δοθεί κάποιο χρονοδιάγραμμα, ούτε έχουν γίνει γνωστές οι τεχνικές λεπτομέρειες, ωστόσο η νέα πλατφόρμα SMA (Scalable Modular Architecture), που αναπτύχθηκε από την Geely, είναι πιθανό να αποτελέσει τη βάση και για το επόμενο XC90, προσφέροντας μεγαλύτερη ευελιξία σε διαφορετικά είδη κινητήρων και μπαταριών.
Η Volvo αντιμετώπισε ορισμένες δυσκολίες εφέτος, περιλαμβανομένων καθυστερήσεων στην παραγωγή του EX90, εξαιτίας προβλημάτων λογισμικού, καθώς και ακύρωσης των σχεδίων για πώληση της νέας ηλεκτρικής μπερλίνας ES90 στις ΗΠΑ, λόγω αυξημένων δασμών. Οι αναταράξεις αυτές κόστισαν στην εταιρεία περίπου ένα δισ. ευρώ το δεύτερο 3μηνο του 2025.
Προκειμένου να αντισταθμίσει τις απώλειες, η Volvo ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει την παραγωγή του XC60 στο εργοστάσιο της Charleston, στη Νότια Καρολίνα, από το 2027, αποφεύγοντας έτσι τους υψηλούς εισαγωγικούς δασμούς. Παράλληλα, το μικρότερο EX30 θα αρχίσει να παράγεται στη Γάνδη του Βελγίου εντός του 2025, ενώ το νέο EX60 θα κατασκευαστεί στη γραμμή παραγωγής της Σουηδίας το 2026.
Η τρίτη γενιά του Volvo XC90 θα κληθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στην υφιστάμενη τεχνολογία εσωτερικής καύσης και τη νέα ηλεκτρική εποχή. Με μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία, ακόμη χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου και ανανεωμένο σχεδιασμό, το επόμενο XC90 φιλοδοξεί να παραμείνει σημείο αναφοράς στα πολυτελή οικογενειακά SUV, μέχρι να ωριμάσουν πλήρως οι συνθήκες για τα 100% ηλεκτρικά μοντέλα.