
Volvo EX60: Έρχεται το 2026 για να αλλάξει τα δεδομένα
Η Volvo συνεχίζει την πορεία της προς μια πλήρως ηλεκτρική και τεχνολογικά προηγμένη γκάμα με το νέο, μεσαίο SUV που ακούει στο όνομα EX60 να αναλαμβάνει πρωταγωνιστικό ρόλο.


Το Volvo EX60 θα παρουσιαστεί επίσημα το 2026, τιμώντας τη σκανδιναβική του καταγωγή και την κληρονομία της Volvo και θα είναι ένα μοντέλο που όπως μαθαίνουμε, θα ενσωματώνει μια σειρά καινοτόμων τεχνολογιών.
Σχεδιασμένων όχι μόνο να προσφέρουν κορυφαίες επιδόσεις και αυτονομία, αλλά και να ανεβάσουν ψηλά τον πήχη της ασφάλειας, της συνδεσιμότητας και της βιωσιμότητας στην κατηγορία του. Σύμφωνα με την μέχρι στιγμής πληροφόρηση, η χωρητικότητα της μπαταρίας θα ξεπερνά τις 100 kWh, επιτρέποντας στο σουηδικό SUV να διανύσει πάνω από 600 km με μία μόνο φόρτιση.
Στη βάση του Volvo EX60 βρίσκεται η ολοκαίνουργια και αποκλειστικά σχεδιασμένη για EV, πλατφόρμα SPA3. Που στην ουσία αποτελεί την εξελιγμένη εκδοχή της SP2 που χρησιμοποιείται στα EX90 και ES90. Η SPA3 υποστηρίζει συστήματα 800V, επιτρέποντας ταχύτατη φόρτιση με ισχύ που αναμένεται να ξεπερνά τα 350 kW, επιτρέποντας στο EX60 να αποκτά αυτονομία 300 km σε μόλις δέκα λεπτά. Καθιστώντας το σουηδικό πόνημα ιδανικό ακόμα και για μακρινές διαδρομές.
Το Volvo EX60 θα έρθει το 2026 και θα πατά στην προηγμένη πλατφόρμα SPA3. Θα υποστηρίζει συστήματα 800V και θα χρειάζεται μόλις δέκα λεπτά για να αποκτήσει αυτονομία 300 km
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ηλεκτροκίνηση, μια επένδυση για το μέλλον του πλανήτη
Η καινοτομία της πλατφόρμας δεν περιορίζεται μόνο στις επιδόσεις φόρτισης. Η μπαταρία ενσωματώνεται ως δομικό στοιχείο του αμαξώματος, προσφέροντας αυξημένη ακαμψία και μειώνοντας το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου (με ό,τι θετικό συνεπάγεται ως προς την οδική του συμπεριφορά), ενώ η χρήση μεγάλων χυτών αλουμινίου, της τεχνολογίας «mega-casting», απλοποιεί την κατασκευή, μειώνει τα εξαρτήματα και αυξάνει τη στιβαρότητα.
Η Volvo θα ξεκινήσει με την παραγωγή ενός τμήματος του πίσω πατώματος των μοντέλων επόμενης γενιάς της, ως ένα ενιαίο κομμάτι αλουμινίου. Για να συμβεί κάτι τέτοιο σήμερα, οι μηχανικοί της Volvo χρησιμοποιούσαν 100 ολόκληρα κομμάτια! To mega-casting όμως, θα μειώσει τα σημεία ενώσεων κατά 84% και το συνολικό βάρος αυτού του κομματιού του αυτοκινήτου, κατά περίπου 50%!
Σύμφωνα με την εταιρεία, η τεράστια μηχανή χύτευσης που κατασκεύασε στις εγκαταστάσεις της Torslanda στο πλαίσιο πρόσφατης αναβάθμισης το κόστος της οποίας ξεπέρασε τα 900 εκατομμύρια ευρώ, απαιτεί περίπου 120 δευτερόλεπτα για να ολοκληρώσει τη διαδικασία. Μόνο αυτή λοιπόν, μπορεί να καλύψει τις απαιτήσεις της γραμμής παραγωγής για την κατασκευή 30 αυτοκινήτων την ώρα.
Η ασφάλεια παραμένει απόλυτη προτεραιότητα για τη Volvo και το EX60 δεν αποτελεί εξαίρεση. Το μοντέλο θα εξοπλίζεται με ένα πλήρες φάσμα αισθητήρων, όπως LiDAR στην οροφή, κάμερες υψηλής ανάλυσης, ραντάρ και αισθητήρες υπερήχων, που σε συνδυασμό με προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης (ADAS) θα δημιουργήσουν ένα ολοκληρωμένο κι επίκαιρο περιβάλλον ασφαλείας.
Τα παραπάνω συστήματα θα είναι σε θέση να προσφέρουν δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2, με προοπτικές αναβάθμισης σε ακόμα πιο εξελιγμένο επίπεδο μέσω των Over-the-Air (OTA) ενημερώσεων, που θα βελτιώνουν διαρκώς την εμπειρία και την ασφάλεια του οδηγού.
Πέρα από τις εξωτερικές τεχνολογίες, το EX60 φέρνει πρωτοποριακές λύσεις στο εσωτερικό. Με την ενσωμάτωση τεχνητής νοημοσύνης, θα είναι το πρώτο μοντέλο της Volvo που θα εξοπλίζεται με την προσαρμοζόμενη ζώνη ασφαλείας. Παράλληλα, το νέο λογισμικό Volvo OS, βασισμένο στην πλατφόρμα Android Automotive, προσφέρει προηγμένη διασύνδεση, φωνητικό έλεγχο με Google Assistant, πρόσβαση σε εφαρμογές και δυνατότητα ταχύτατων βελτιώσεων μέσω OTA ενημερώσεων.
Όσον αφορά την ενεργειακή διαχείριση, το EX60 αναμένεται να εξοπλιστεί με μπαταρίες νέας γενιάς υψηλής ενεργειακής πυκνότητας, αποτέλεσμα της συνεργασίας της Volvo με την Northvolt. Επιπλέον, το μοντέλο θα είναι προετοιμασμένο για τεχνολογίες όπως η αμφίδρομη φόρτιση (Vehicle-to-Grid), επιτρέποντας στο EX60 να επιστρέφει ενέργεια στο δίκτυο, καθώς και για λειτουργίες plug & charge, που απλοποιούν την εμπειρία φόρτισης χωρίς την ανάγκη καρτών ή εφαρμογών.
Η οικολογική συνείδηση όμως δεν περιορίζεται μόνο στη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Το εσωτερικό του EX60 πρόκειται να είναι κατασκευασμένο από ανακυκλωμένα και βιώσιμα υλικά. Χωρίς χρήση δέρματος. Υπογραμμίζοντας τη δέσμευση της Volvo για ουδέτερο ανθρακικό αποτύπωμα στο μέλλον. Συνολικά δε, η σχεδίαση του έχει γίνει με στόχο την εύκολη ανακύκλωση των υλικών στο τέλος της ζωής του.
Αντιλαμβανόμαστε λοιπόν πως η σουηδική φίρμα Με το Volvo EX60, φιλοδοξεί να θέσει νέους κανόνες στην κατηγορία των μεσαίων ηλεκτρικών SUV, προετοιμάζοντας το έδαφος για μια νέα εποχή κινητικότητας που συνδυάζει καινοτομία, τεχνολογία και σεβασμό προς το περιβάλλον. Όπως άλλωστε έχουν δηλώσει οι επιτελείς της «το Volvo EX60 είναι κατασκευασμένο για να εξελίσσεται και να γίνεται καλύτερο χρόνο με τον χρόνο».