Τα νέα ηλεκτρικά Volvo θύματα του εμπορικού πολέμου;

Τα νέα ηλεκτρικά Volvo θύματα του εμπορικού πολέμου;

Οι εντάσεις μεταξύ Κίνας, ΕΕ και ΗΠΑ απειλούν τη βιωσιμότητα των ηλεκτρικών μοντέλων της Volvo, με επιπτώσεις στην κερδοφορία και καθυστερήσεις στην εξέλιξη.

volvo

Η κλιμάκωση του εμπορικού πολέμου μεταξύ Κίνας, Ευρώπης και Ηνωμένων Πολιτειών θέτει σε δοκιμασία τον σχεδιασμό των αυτοκινητοβιομηχανιών. 

Η Volvo, που ανήκει στον κινεζικό όμιλο Geely, δεν το κρύβει: Τα νέα της ηλεκτρικά EX90 και ES90 βρίσκονται υπό πίεση, καθώς οι ενισχυμένοι δασμοί επηρεάζουν άμεσα τη δομή κόστους τους.

Η σουηδική φίρμα ανακοίνωσε έκτακτη λογιστική πρόβλεψη ύψους 11,4 δισ. σουηδικών κορονών (περίπου 1 δισ. ευρώ) για το δεύτερο 3μηνο του 2025, αναγνωρίζοντας ότι τα αναμενόμενα περιθώρια κέρδους για τα νέα ηλεκτρικά της δεν θα επιτευχθούν -παρά την αυξημένη παραγωγή και τις τεχνολογικές βελτιώσεις.

H Volvo δηλώνει αποφασισμένη να συνεχίσει την πορεία εξηλεκτρισμού της γκάμας της

Volvo
Το Volvo ES90 ρίχτηκε στην αγορά για να ανταγωνιστεί μοντέλα όπως η BMW i5 και η Mercedes-Benz EQE. Στην Ελλάδα η τιμή του ξεκινά από τις 79 χιλιάδες ευρώ.

Ιδιαίτερα στις ΗΠΑ, το πολυτελές ηλεκτρικό ES90 αντιμετωπίζει τόσο υψηλό κόστος λόγω δασμών που καθιστά τη διάθεσή του μη βιώσιμη. Η κατάσταση στην Ευρώπη είναι οριακά καλύτερη, αλλά κι εκεί το περιθώριο κέρδους ροκανίζονται από το επιπλέον κόστος. Παράλληλα, το EX90, που εξελίσσεται στη Σουηδία, συνεχίζει να αντιμετωπίζει καθυστερήσεις και υπερβάσεις στον προϋπολογισμό λόγω τεχνικών προκλήσεων.

Παρόλα αυτά, η Volvo δηλώνει αποφασισμένη να συνεχίσει την πορεία εξηλεκτρισμού της γκάμας της. Σύμφωνα με εκπροσώπους της, η τεχνολογική βάση που εξελίχτηκε για τα ES90 και EX90 θα αξιοποιηθεί στο επόμενο μεγάλο στοίχημα της φίρμας: Το EX60 που αναμένεται το 2026.

Volvo
Στη βάση του Volvo EX60 βρίσκεται η ολοκαίνουργια και αποκλειστικά σχεδιασμένη για EV, πλατφόρμα SPA3 που υποστηρίζει συστήματα 800V, επιτρέποντας ταχύτατη φόρτιση με ισχύ που αναμένεται να ξεπερνά τα 350 kW, επιτρέποντάς του να αποκτά αυτονομία 300 km σε μόλις δέκα λεπτά.

Η κρίση εντείνεται από τις πρόσφατες κινήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που ανακοίνωσε προσωρινές αυξήσεις δασμών έως και 38,1% σε κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με ισχύ από τον Ιούλιο 2025. 

Αν και η Volvo συναρμολογεί μοντέλα και στην Ευρώπη, μεγάλο μέρος της τεχνολογίας προέρχεται από την Κίνα, άρα επηρεάζεται άμεσα. Οι εμπορικές πιέσεις ενδέχεται να φέρουν αναπροσαρμογές στη στρατηγική κατασκευής και τιμολόγησης.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube