Νέο Volvo XC70 PHEV με 180 km ηλεκτρικής αυτονομίας

Νέο Volvo XC70 PHEV με 180 km ηλεκτρικής αυτονομίας

Το Volvo XC70 επανασυστήνεται ως SUV με προηγμένη υβριδική τεχνολογία, προσφέροντας εντυπωσιακή αυτονομία και στοχεύοντας αρχικά στην αγορά της Κίνας. Τοποθετείται ανάμεσα στα XC60 και XC90, με ευρωπαϊκό λανσάρισμα να παραμένει πιθανό.

2025 Volvo XC70 PHEV

Η Volvo επαναφέρει την ονομασία XC70 μετά από οκτώ χρόνια απουσίας, αυτή τη φορά όμως με σαφώς πιο SUV χαρακτήρα και με προηγμένη plug-in hybrid τεχνολογία. Οι πρώτες επίσημες φωτογραφίες του μοντέλου αποκαλύφθηκαν μέσω της αρμόδιας κινεζικής αρχής (MIIT), δίνοντας την πρώτη καθαρή εικόνα για το νέο μεσαίο SUV της σουηδικής φίρμας.

Θυμίζουμε ότι το όνομα XC70 είχε χρησιμοποιηθεί τελευταία φορά το 2016, ως η εκτός δρόμου παραλλαγή του στέισον V70. Το αρχικό μοντέλο λεγόταν V70 XC, με το «XC» να δηλώνει το «Cross Country».

Το νέο Volvo XC70 PHEV έρχεται με εντυπωσιακή ηλεκτρική αυτονομία που μπορεί να φθάσει έως τα 180 km

Στη νέα του μορφή το νέο XC70 τοποθετείται στην γκάμα της Volvo ανάμεσα στα XC60 και XC90, όχι μόνο σε επίπεδο διαστάσεων αλλά και τεχνολογίας. Το μήκος φτάνει τα 4.815 mm και το πλάτος τα 1.890 mm, φέρνοντάς το κοντά σε μοντέλα όπως τα Volkswagen Tayron, Hyundai Santa Fe και Peugeot 5008. Ωστόσο, σε αντίθεση με κάποια από αυτά, το XC70 διατίθεται αποκλειστικά με πέντε θέσεις.

2025 Volvo XC70 PHEV

Η σημαντικότερη είδηση όμως αφορά την καρδιά του νέου XC70: πρόκειται για ένα αποκλειστικά plug-in υβριδικό μοντέλο, το οποίο θα διατίθεται με δύο επιλογές μπαταριών. Η βασική φέρει συσσωρευτή 21,2 kWh που προσφέρει έως και 100 km αυτονομίας σύμφωνα με τον κινεζικό κύκλο CLTC, ενώ η πιο προηγμένη έκδοση διαθέτει μπαταρία 39,6 kWh, ανεβάζοντας την ηλεκτρική αυτονομία στα 180 km. Αριθμός ιδιαίτερα εντυπωσιακός για υβριδικό όχημα, ακόμα κι αν βασίζεται σε μεθοδολογία με πιο «γενναιόδωρες» προδιαγραφές από του WLTP, που χρησιμοποιούμε ως σημείο αναφοράς στην Ευρώπη.

Η κίνηση μεταφέρεται είτε στους εμπρός είτε και στους τέσσερις τροχούς, μέσω ενός κινητήρα 1,5 λίτρων βενζίνης με 160 ίππους που συνεργάζεται με ηλεκτροκινητήρα αγνώστων μέχρι στιγμής χαρακτηριστικών.

Η Volvo επιβεβαιώνει πως το νέο XC70 βασίζεται σε μία νέα πλατφόρμα, τη Scalable Modular Architecture (SMA), σχεδιασμένη ειδικά για μεγάλης αυτονομίας PHEV. Αν και δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμα η σχέση της με τις υπόλοιπες πλατφόρμες του ομίλου Geely, στον οποίο ανήκει η Volvo.

Υπενθυμίζουμε ότι ο Διευθύνων Σύμβουλος της Volvo, Håkan Samuelsson, δήλωσε πρόσφατα στο συνέδριο Financial Times Future of the Car ότι τα plug-in hybrid μεγάλης αυτονομίας «μπορούν να λειτουργήσουν ως ιδανική μεταβατική λύση» για την Ευρώπη. «Σε πολλές περιοχές της Ευρώπης, ιδίως στον Νότο και την Ανατολή, το δίκτυο φόρτισης θα αργήσει να αναπτυχθεί. Οπότε, ένα μακράς αυτονομίας PHEV λειτουργεί σχεδόν ως ηλεκτρικό, αν το μεγαλύτερο ποσοστό των μετακινήσεων γίνεται με ρεύμα», εξήγησε χαρακτηριστικά.

2025 Volvo XC70 PHEV

Παρόλο που δεν ανέφερε σε ποιες ευρωπαϊκές χώρες εξετάζεται το λανσάρισμα του XC70, ούτε και κάποιο συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο. Η Volvo δηλώνει πως θα «εξετάσει εν καιρώ πρόσθετες αγορές», πέραν της Κίνας για την οποία σχεδιάστηκε εξαρχής το αυτοκίνητο.

Η κίνηση της Volvo έρχεται σε μία περίοδο αυξημένης ζήτησης για PHEV στην Κίνα, όπου ήδη άλλες εταιρείες, όπως η Volkswagen με το ID. Era REx Concept, αλλά και οι Li Auto, Leapmotor και Avatr, παρουσιάζουν ανάλογα μοντέλα.

Η Volvo, παρά το γεγονός ότι μόνο το 20% των πωλήσεών της στο πρώτο τρίμηνο του 2025 ήταν αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, παραμένει προσηλωμένη στον στόχο να γίνει 100% ηλεκτρική εταιρεία στο μέλλον. Ωστόσο, θεωρεί τα PHEV «ρεαλιστική γέφυρα» για πελάτες που δεν είναι ακόμα έτοιμοι να κάνουν τη μετάβαση.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube