Νέο Lada Niva 5d: Τo ξαδέρφι του Dacia Bigster

Νέο Lada Niva 5d: Τo ξαδέρφι του Dacia Bigster

Το μελλοντικό Niva θα είναι διαθέσιμο σε 3πορτο και 5πορτο. Ο Ρώσος Nikita Chucko έχει ήδη φανταστεί τη μεγάλη 5θυρη έκδοσή του, που αναμένεται το 2025 και θα έχει πολλά κοινά σημεία με το Dacia Bigster.

Lada Niva 5d 2025 by Nikita Chucko

Εξαφανισμένο εδώ και χρόνια από την Ελλάδα, αλλά όχι ξεχασμένο. Το Lada Niva είχε (και έχει) στη χώρα μας ένα μικρό κύκλο φανατικών φίλων. Οι επιδόσεις του αυτοκινήτου εκτός ασφάλτου εκτιμήθηκαν δεόντως από τεχνικές εταιρείες, κυνηγούς και λάτρεις του 4x4 χωρίς παχύ πορτοφόλι και με μεταφορικές ανάγκες που ασφυκτιούσαν μέσα στο στριμόκωλο Suzuki Samurai και αργότερα στο Jimny.

Στο στρατηγικό σχέδιο Renaulution του Groupe Renault, όπου και ανήκει η Lada, ανακοινώθηκε το λανσάρισμα ενός καινούργιου Niva το 2024. Επομένως, η επόμενη γενιά του «αγροτικού» και προσιτού ρωσικού 4x4 φαίνεται ιδανική για την επιστροφή της φίρμας και στην Ελλάδα. Ειδικά με δεδομένο ότι θα χρησιμοποιεί τη σύγχρονη πλατφόρμα CMF-B «low spec» που χρησιμοποιεί η Dacia και πάνω της πατούν τα Sandero και Logan ΙΙΙ. 

Οι δύο φίρμες του ομίλου Renault αποτελούν μαζί τον πυλώνα χαμηλού κόστους του Groupe Renault και διευθύνονται από το ίδιο αφεντικό, τον Denis Le Vot. Ο τελευταίος επιβεβαίωσε πρόσφατα, σε συνέντευξη, ότι το μέλλον του Niva θα αποκτήσει παγκόσμια διάσταση και διεθνή καριέρα. Πάντως, μπορούμε να έχουμε μια πρώτη άποψη του 5θυρου μοντέλου, με τις εικόνες που προήλθαν από τη Ρωσία, χάρη στον Nikita Chucko. Ο οποίος φυσικά και πήρε ως βάση το επίσημο σχέδιο του 3θυρου Niva. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Lada: Όλα τα νέα μοντέλα μέχρι το 2025 [video]

Πάντα σε εγρήγορση, ο Ρώσος σπεσιαλίστας των γραφικών εκκίνησε, όπως είπαμε, με το teaser που παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου για το στρατηγικό σχέδιο Renaulution. Η μεγάλη διαφορά με τη μοναδική επίσημη εικόνα είναι η παρουσία πέντε θυρών. Επομένως, έχουμε να κάνουμε με την οικεία πια νεό-ρετρό όψη, με τα φλας στις άκρες ενός πολύ επίπεδου καπό και με τα μερικώς στρογγυλεμένα φώτα, ενσωματωμένα σε μια ορθογώνια μάσκα. Μια σιλουέτα που κάπου μακριά θυμίζει την πρώτη γενιά. Όσο για πίσω, όπου δεν υπάρχει καμία επίσημη απτική αναφορά, ο σχεδιασμός του Chucko είναι λιγότερο ορίτζιναλ, σε ένα μίγμα από SUV του VW Group και γρίλιες στις πίσω κολόνες που θυμίζουν Suzuki Ignis.

Lada Niva 5d 2025 by Nikita Chucko

Εάν και το μελλοντικό Niva θα είναι διαθέσιμο αρχικά στην «κοντή» του έκδοση που το δίχως άλλο θα είναι 3θυρη, ο Denis Le Vot ανέφερε προανήγγειλε επίσης μια 5θυρη παραλλαγή, προγραμματισμένη για το 2025. Ένα πιο οικογενειακό αυτοκίνητο που θα επιτρέψει στον Ρώσο κατασκευαστή να εισέλθει με τα τσαρούχια στην κατηγορία C+-SUV, ταυτόχρονα με την Dacia και το Bigster.

Ωστόσο, η εμφάνιση δεν θα είναι η μόνη διαφορά μεταξύ αυτών των δύο SUV από την Ανατολική Ευρώπη. Η εκδοχή του Lada θα είναι επίσης πολύ πιο κατάλληλη για off-roading, προκειμένου να απευθύνεται σε τεχνικές εταιρείες, εργοτάξια και άλλους επαγγελματίες ή ερασιτέχνες που χρειάζονται ένα SUV με χωμάτινες επιδόσεις. Για αυτό, η ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία έχει δηλώσει ότι οι κοντές σχέσεις και η τετρακίνηση θα υπάρχουν πάντα μέσα στο μενού του Niva.

Το γεγονός που παραμένει για τη Δυτική Ευρώπη είναι ότι αυτές οι τεχνικές λύσεις είναι όλο και λιγότερο προσαρμοσμένες στα ρυπαντικά πρότυπα που ισχύουν (και πολύ περισσότερο θα ισχύσουν) στην ΕΕ. Το μελλοντικό Niva θα έχει επομένως κάποιο υβριδικό σύστημα κίνησης για την Ελλάδα και τις άλλες δυτικοευρωπαϊκές αγορές. Την ίδια στιγμή θα αρκείται σε πιο ηλικιωμένους θερμικούς κινητήρες για να καλύπτει τις λιγότερο αυστηρές και περισσότερο απαιτητικές στο πεδίο ρωσικές ανάγκες, αλλά και την χαμηλότερη τιμή.

Στο σημείο αυτό να πούμε πως το Groupe Renault μελετά την περίπτωση να διαθέσει και τα Niva και Bigster στη Δυτική Ευρώπη μέσω του δικτύου της Dacia. Έτσι θα αμβλύνει πολύ τον κίνδυνο του κανιβαλισμού και θα περιορίσει το κόστος που θα επέβαλε η δημιουργία ενός ξεχωριστού δικτύου.

Kada Niva
Η Lada εξέλιξε το Niva για να καλύψει τη ζήτηση για ένα σκληροτράχηλο και εξειδικευμένο off-roader, ικανό να αντιμετωπίσει τη Σιβηρία. Αν και μοιράστηκε μερικά εξαρτήματα με το Lada 2101 που προερχόταν από το πρώτο FIAT 124, το Niva σχεδιάστηκε εξ ολοκλήρου in-house. Από το 1977 ως Vaz 2121 στη συνέχεια Niva, αργότερα Lada 4x4 και εσχάτως Niva Legend, το ρωσικό offroader παραμένει ουσιαστικά το ίδιο.


Να θυμίσουμε ότι η τρέχουσα γενιά, που λανσαρίστηκε από το 1977 και μετονομάστηκε αρχικά σε «4x4» και σε Niva Legend στις αρχές του 2021, είναι ακόμα διαθέσιμη στη Ρωσία, με τιμή 539.910 ρούβλια ή κάτι λιγότερο από 6.000 ευρώ!

Lada Niva
Τα όργανα ελέγχου προέρχονταν από τα αντίστοιχα Vaz 2105 και των επιγόνων του, με την ποιότητα να βρίσκεται εκτός των δυτικών στάνταρ. Από την άλλη όμως, το Niva ήταν αρκετά στιβαρό για να επιβιώσει μια δεκαετία ως όχημα υποστήριξης για τη σοβιετική βάση στην Ανταρκτική.


[Πηγή σχεδίων Kolesa]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube