node/40880

Groupe Renault: Aυτό είναι το στρατηγικό πλάνο για το μέλλον του ομίλου

Σε τρεις φάσεις η ολοκλήρωση του σχεδίου «Renaulution»- Στόχος αρχικά η κερδοφορία και στη συνέχεια το πέρασμα στις νέες τεχνολογίες. 

Τη νέα εποχή Renault και το πλάνο που θα την οδηγήσει σε αυτήν παρουσίασε ο CEO της εταιρείας, ο  Luca de Meo.

Ο de Meo παρουσίασε τους στόχους τόσο σε ό,τι έχει να κάνει με την παραγωγή, όσο και με τα νέα μοντέλα του Groupe Renault, αλλά και το προφίλ που θα έχει η κάθε μάρκα.

Το σχέδιο χωρίζεται σε τρεις φάσεις τόσο επιχειρησιακά όσο και χρονικά. Η πρώτη φάση που ακούει στο όνομα «Resurrection», έχει ως στόχο την οικονομική «ανάσταση» της εταιρείας και στην απόκτηση ικανής ρευστότητας έως το 2023. Αυτό θα της δώσει τη δυνατότητα να περάσει στη δεύτερη φάση που θα ξεκινήσει αμέσως μετά και θα έχει ως αντικείμενο την πλήρη ανανέωση της γκάμας. Η φάση αυτή ακούει στο κωδικό όνομα «Renovation» και σύμφωνα με τα όσα είπε ο de Meo θα έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2025. 

Η ανανέωση της γκάμας θα είναι και αυτή που σύμφωνα με το πλάνο θα οδηγήσει στην πολυπόθητη κερδοφορία, καθώς πλέον η Renault δεν θα στοχεύει στο να κάνει όγκους πωλήσεων αλλά στο πώς θα φέρνει χρήμα στα ταμεία της εταιρείας, τα οποία στη συνέχεια θα επενδύονται σε νέα ακόμη πιο αποδοτικά σχέδια. 

Εδώ ξεκινά και η τρίτη φάση του στρατηγικού πλάνου ανάπτυξης που ακούει στο όνομα «Revolution» και έχει να κάνει με τις νέες μορφές κινητικότητας και τις νέες τεχνολογίες. Η ηλεκτροκίνηση με άλλα λόγια, η αυτόνομη οδήγηση αλλά και η τεχνολογία κυψελών υδρογόνου, θα είναι στην πρώτη γραμμή του Groupe Renault. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Dacia Bigster Concept: Ένα προσιτό και σκληροτράχηλο C-SUV για την παραγωγή [video]

Στην πράξη και για να επιτευχθούν οι παραπάνω στόχοι η Renault θα αναμορφώσει πλήρως τη γκάμα των προϊόντων της. Όπως είπε ο Luca de Meo οι πλατφόρμες θα περικοπούν κατά 50% (από έξι σε τρεις), όπως και κατά 50% (από οκτώ σε τέσσερις) θα περικοπούν και οι οικογένειες των κινητήρων. Παράλληλα θα περικοπεί και ο χρόνος εξέλιξης των νέων μοντέλων, καθώς η όλη διαδικασία από τον αρχικό σχεδιασμό μέχρι την τελική παραγωγή δεν θα ξεπερνά τα τρία χρόνια. 

Παράλληλα η  Renault θα ενισχύσει την παρουσία της τόσο στην κατηγορία C, όσο και στην ευρωπαϊκή αγορά. Η κατηγορία C είναι και αυτή που έχει μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους σε σχέση με τις μικρότερες. 

Την ίδια στιγμή Dacia και Lada θα έχουν μόνον μια πλατφόρμα παραγωγής CMF-B αντί τεσσάρων που έχουμε σήμερα και οι 18 τύποι αμαξώματος θα περιοριστούν σε 11. Μέχρι το 2025 οι δύο αυτές μάρκες θα έχουν βγάλει στην παραγωγή 7 νέα μοντέλα από τα οποία τα δύο θα είναι στην κατηγορία C. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Lada Niva Legend: Το θρυλικό 4x4 (ξανά)βρίσκει το όνομά του!

Συνολικά, το Groupe Renault δήλωσε στοχεύει να παρουσιάσει 24 νέα μοντέλα έως το 2025 με τα δέκα απο αυτά να είναι αμιγώς ηλεκτρικά και τα μισά (τα δώδεκα δηλαδή) να ανήκουν στις κατηγορίες C και D. Ενώ σε ό,τι αφορά στην συνολική παραγωγή αυτή θα μειωθεί από 4 εκατ. μονάδες ετησίως που ήταν το 2019 σε 3,1 εκατ. μονάδες έως το 2025.

Τέλος, η Alpine θα σηκώσει το βάρος των σπορ μοντέλων αλλά και της εμπλοκής της Renault Sport στους αγώνες, ενώ σε συνεργασία με τη Lotus θα περάσει και αυτή σύντομα στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.