Dacia: Πρόγραμμα νέων μοντέλων 2021-2025

Dacia: Πρόγραμμα νέων μοντέλων 2021-2025

Το 2021 θα είναι η χρονιά των αυτοκινήτων της πόλης, ειδικά με το μικρό ηλεκτρικό Spring. Στη συνέχεια, η Dacia θα ανανεώσει τα μεγάλα μοντέλα της μεταξύ 2022 και 2025, με το μεγάλο SUV, το Bigster, στην κορυφή.

Dacia 2021-2025

«Θαύμα». Αυτή είναι η λέξη που χρησιμοποίησε ο Luca de Meo για να περιγράψει την Dacia και την πρόσδεσή της στο άρμα της Renault. Ο Ιταλός επικεφαλής είχε εντυπωσιαστεί από την αποδοτικότητα του Ρουμάνου κατασκευαστή χαμηλού κόστους. Και δεν είναι τρελός, να επέμβει σε μια συνταγή που λειτουργεί τόσο καλά. Η Dacia θα διατηρήσει τις τιμές της λοιπόν, ασυναγώνιστες. Η Dacia είναι μια έξυπνη αγορά. Το νέο σύνθημα συνοψίζει και το πνεύμα της: «Όλα. Απλώς».

Για να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα της Dacia, η Renault αποφάσισε να τη συνδέσει με τη Lada, με νέες συνέργειες τόσο στον μηχανολογικό όσο και στον κατασκευαστικό τομέα. Επομένως, οι δύο φίρμες θα χρησιμοποιούν μόνο μία πλατφόρμα, σε σύγκριση με τις τέσσερις που υπάρχουν σήμερα.

Dacia & Lada

Αλλά ο Luca de Meo θέλει επίσης να απελευθερώσει τη Dacia, αλλά χωρίς να προσβληθεί η εταιρεία από τη φρενίτιδα της αλόγιστης διεύρυνσης της γκάμας. Η προσφορά θα παραμείνει αυστηρά στις πιο αποδοτικές και δημοφιλείς κατηγορίες Έτσι παράλληλα με τα μοντέλα-πυλώνες, Sandero, Logan και Duster, θα υπάρξει το μικρό ηλεκτρικό Spring, ένα οικογενειακό μοντέλο που θα αντικαταστήσει το Lodgy και, η μεγάλη ανακοίνωση της προηγούμενης εβδομάδας, ένας μεγάλος αδελφός του Duster, το Bigster. Δεν υπάρχει λοιπόν θέμα να υποπτευόμαστε ένα κουπέ Dacia ή μια οικογενειακή μπερλίνα!

Ας δούμε λοιπόν αναλυτικά το πρόγραμμα των μοντέλων της Dacia για την προσεχή 4ετία που αποτελεί μέρος του στρατηγικού σχεδίου «Renaulution» του Groupe Renault.

2021: Sandero και Sandero Stepway - Spring - Duster fl
Η αρχή της χρονιάς σηματοδοτήθηκε από το εμπορικό λανσάρισμα των νέων Sandero και Sandero Stepway. Αυτή η τρίτη γενιά είναι κομμάτι της ανανέωσης του ομίλου, καθώς τα αυτοκίνητα αυτά υιοθετούν τη σύγχρονη πλατφόρμα CMF-B. Η παρουσίαση είναι πιο φροντισμένη, ο εξοπλισμός αναβαθμισμένος, αλλά οι τιμές παραμένουν ασυναγώνιστες.

Το δεύτερο λανσάρισμα του 2021 θα είναι η άφιξη του Spring, το οποίο θα φιγουράρει ως το φθηνότερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Η τιμή του αναμένεται να αποκαλυφθεί τον Φεβρουάριο. Με την κρατική επιδότηση «Κινούμαι ηλεκτρικά», όταν το αυτοκίνητο θα έρθει στην Ελλάδα, εκτιμούμε ότι η τιμή θα κινηθεί λίγο πάνω από τις 10.000 ευρώ. 

Dacia Spring

Όσον αφορά τις παραδόσεις σε ιδιώτες για την Ευρώπη αναμένεται να ξεκινήσουν το φθινόπωρο. Στην Ελλάδα πιθανότατα η TEOREN να καθυστερήσει λίγο παραπάνω, μιας και η υποδομή για την υποδοχή τόσο του Dacia Sping όσο και του Renault Zoe δεν θα είναι ακόμη λειτουργική κατά 100%. Στην Ευρώπη, όσον αφορά τους στόλους rental, το Spring θα ξεκινήσει να τους εφοδιάζει από τον Μάρτιο.

Μέχρι το φθινόπωρο, το Duster θα περάσει κι αυτό από την πέδη της ανανέωσης. Οι αισθητικές αλλαγές θα είναι ελαφριές, με τις πιο ορατές την υιοθέτηση φωτεινής υπογραφής σε σχήμα «Υ». Ο εξοπλισμός, ήδη σε καλό επίπεδο σε σχέση με την τιμή του αυτοκινήτου, θα είναι ακόμα πιο ολοκληρωμένος. Από τεχνικής πλευράς, το διπλοσύμπλεκτο σασμάν EDC θα κάνει τελικά την πρεμιέρα του στο ανανεωμένο του Duster.

2022: Αντικαταστάτης του Lodgy
Η Dacia δεν αποκαρδιώνεται από το αντί-δημοφιλές των κόμπακτ MPV σε μια μέχρι πρότινος ισχυρή πελατεία. Ακόμη και με χαμηλή τιμή, το Lodgy, που λανσαρίστηκε ύστερα από το Duster, είχε μια διφορούμενη καριέρα. Ο αντικαταστάτης του θα παίξει επομένως περισσότερο το χαρτί του SUV, ακόμα κι αν θα συνεχίσει να στοιχηματίζει στην 7θέσια καμπίνα. Το νέο μοντέλο θα δώσει επίσης συνέχεια στο Dokker, το οποίο υιοθέτησε και η Renault για να φτιάξει ένα νέο Express. 

Dacia 7seats SUV

Ο αντικαταστάτης του Lodgy θα έχει για βάση την αρχιτεκτονική CMF-B, τη μόνη που θα χρησιμοποιεί από εδώ και στο εξής η Dacia. Το μοντέλο θα έχει επίσης το προνόμιο να εγκαινιάσει τον νέο λογότυπο της Dacia σε αυτοκίνητο παραγωγής, καθώς και να είναι το πρώτο υβριδικό της εταιρείας.

2024: Duster ΙΙΙ
Η τρίτη γενιά του Duster βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη. Η ανανέωσή του θα σηματοδοτήσει το τέλος του σασί B0, που χρησιμοποιείται από το πρώτο Logan, το 2004! Το Duster ΙΙΙ θα πατά πάνω στην πλατφόρμα CMF-B, η οποία θα επιτρέψει στη Renault να έχει πολύ μεγάλο όγκο παραγωγής γι’ αυτή την αρχιτεκτονική και επομένως χαμηλότερο κόστος. Συν ότι το Duster ΙΙΙ αναμένεται και σε υβριδικό.

Dacia Bigster

2025: Bigster - Sandero και Sandero Stepway fl
Η Dacia θα ανεβεί κατηγορία στην γκάμα της. Χωρίς να παραβλέπουν την επιθετική τιμολογιακή τοποθέτησή τους, οι Ρουμάνοι θα ξαμοληθούν σε νέα εδάφη με ένα μεγάλο SUV, το οποίο έχει διαμορφωθεί ήδη από το πρωτότυπο Bigster. 

Ένα SUV με μήκος 4,60 μέτρα, δηλαδή στη μεσαία κατηγορία, και οικογενειακό προσανατολισμό με 7θέσιο σαλόνι. Η Dacia έχει ήδη υποσχεθεί και αυτό το μοντέλο της θα είναι προσιτής τιμής, αλλά θα χρειαστεί να το δούμε, μιας και το 2025 είναι ακόμη πολύ μακριά!

Σαφώς, ύστερα από τέσσερα χρόνια καριέρας, η τρίτη γενιά του Sandero θα υποστεί κι αυτή με τη σειρά της μια ανανέωση. Οι αλλαγές θα είναι κυρίως μηχανολογικές, καθώς έτσι θα απαιτούν τα τότε πρότυπα.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube