Lada Niva Legend
node/40877

Lada Niva Legend: Το θρυλικό 4x4 (ξανά)βρίσκει το όνομά του!

Αφού μετονομάστηκε «4x4» για χρόνια, το πιο διάσημο ρωσικό τζιπ ανέκτησε τελικά το όνομά του. Με τη Lada να το ταιριάζει με το επίθεμα «Legend» για να ξεχωρίσει από ένα άλλο Niva, που διατίθετο επί μακρόν με τα σήματα της Chevrolet.

Το να χάσεις τα δικαιώματα ενός μυθικού ή ακόμα και λιγότερου μυθικού ονόματος, αποτελεί πάντα επικοινωνιακό πρόβλημα. Το αντιμετώπισε η Ford, η οποία δεν μπόρεσε ποτέ να ονομάσει «GT40» την αναβίωση του μοντέλου στη δεκαετία του ’00.

Έτσι και στη Lada, ένα εξίσου θρυλικό μοντέλο με τον δικό του τρόπο, αναγκάστηκε να αλλάξει ονομασία. Για να σας (ξανα)φρεσκάρουμε τη μνήμη, στα τέλη της δεκαετίας του ’90, η ρωσική φίρμα παραχώρησε το όνομα «Niva» στην General Motors, η οποία το χρησιμοποίησε για να ονοματίσει ένα πιο σύγχρονο 4x4 στη ρωσική αγορά, όπου δραστηριοποιείτο.

Lada Niva Legend
Από το τέλος της δεκαετίας του '90 βαφτισμένο «4x4» για λόγους παραχώρησης του δικαιώματος του ονόματος «Niva» στη Cevrolet, το πιο εμβληματικό ρωσικό 4x4 ξαναβρίσκει το όνομά του, παντρεμένο με το επίθεμα «Legend»


Ως εκ τούτου, το αυθεντικό Niva μετονομάστηκε «4x4». Όνομα σαφώς λιγότερο γοητευτικό που δεν μπήκε στις καρδιές των Ρώσων. Αλλά και που δεν το εμπόδισε να συνεχίσει την καριέρα του στη ρωσική επικράτεια με καλά νούμερα και πάντως πολύ καλύτερα από το γιαλαντζί Niva. 

Με την αποχώρηση του αμερικανικού γίγαντα από τη χώρα, ο Ρώσος κατασκευαστής (που σημειωτέον ανήκει στο Groupe Renault) μπόρεσε να ανακτήσει τα δικαιώματα χρήσης του ονόματος και του μοντέλου πέρυσι. Ξεκίνησε λοιπόν με την ενσωμάτωση του πρώην Chevrolet Niva στην γκάμα του και στη συνέχεια με τη μετονομασία του σε Niva Travel με την ανανέωση στο τέλος του 2020.

Lada Niva Legend
Η σχεδίαση και η υλοποίηση της καμπίνας έρχεται από μια άλλη εποχή, με τους δύο μικρούς λεβιέδες, τον εμπρός για τετρακίνηση και κοντό και τον πίσω για το «κάρο», να ξυπνάνε μνήμες.


Στις 11 Ιανουαρίου, το πιο εμβληματικό μοντέλο της φίρμας ξαναβρήκε το όνομά του. Ή πιο συγκεκριμένα αυτό του Niva Legend, για να το ξεχωρίσουμε από τον «νεαρό» αδερφό του. Ελαφρώς αναθεωρημένο το 2020, το σκληροτράχηλο ρωσικό τζιπ διατηρεί την κλασική εμφάνιση, τη (σχεδόν) αυτοφερόμενη δομή που φαινόταν καινοτόμος πριν από 45 χρόνια και το παλιό, καλό 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό μοτέρ των 1,7 lt με τα 83 άλογα. 

Παρά την παρουσία μιας υποδοχής USB και ενός κουμπιού κλήσης έκτακτης ανάγκης στην οροφή, παραμένει στους αντίποδες αυτού που πρεσβεύει το σύγχρονο δυτικό SUV. Μόνο η ηχομόνωση έχει υποστεί ελαφρές βελτιώσεις για το 2021, με την εταιρεία να ανακοινώνει μείωση από 2,2 έως 3,7 ντεσιμπέλ στα 120 km/h (sic). 

Lada Niva Legend
Το κουμπί «SOS» στην οροφή μαζί με μια θύρα USB και η βελτίωση στην ηχομόνωση είναι ό,τι εκσυγχρονισμός προβλέφθηκε για το μοντέλο με την ανανέωση του 2021.


Δυστυχώς, δεν φτάνει τα παραπάνω για να εξεταστεί η επιστροφή του αυθεντικού Niva (Legend) στην ΕΕ, φυσικά και στη χώρα μας. Βλέπετε, το αυτοκίνητο έχει πάψει προ πολλού να πληροί τα ισχύοντα πρότυπα ασφάλειας και ρύπανσης.

Lada Niva Legend
Το Lada Niva Legend θα διατίθεται, όπως και το 4x4 που βλέπετε, και σε 5θυρο, με την εταιρεία να μην έχει ακόμα διαθέσιμες τις επίσημες φωτογραφίες του μοντέλου. Όχι πως αλλάζει κάτι, μόνο το όνομα...