Lada Niva Vision
node/40881

Groupe Renault: Νέο Lada Niva το 2024

Χάρη στο νέο Business Unit του στρατηγικού πλάνου Renaulution, που ενώνει Lada και Dacia και εξορθολογίζει αριθμό αμαξωμάτων και σασί, η Lada θα είναι σε θέση να λανσάρει τη νέα γενιά Niva το 2024.

Μεταξύ των πολλών ανακοινώσεων του νέου στρατηγικού σχεδίου Renaulution του Groupe Renault, αξίζει να αναφερθούμε σε μία, δευτερεύουσα είναι η αλήθεια για την ΕΕ. Αυτή της επαναδραστηριοποίησης της Lada. Η ρωσική φίρμα είναι θεσμός στη χώρα αυτή, ήδη από την εποχή της Σοβιετικής Ένωσης. Πρώτα με τo Zhiguli της VAZ και στη συνέχεια με το Niva, ένα από τα πιο διάσημα σκληροτράχηλα τζιπ στον κόσμο.

Ένα Niva που εξαφανίστηκε πρόσφατα από την ευρωπαϊκή αγορά, αλλά συνέχισε την καριέρα του στη Ρωσία αρχικά με το όνομα «4x4» και από εφέτος με το όνομα «Niva Legend», καθώς ανέκτησε το δικαίωμα χρήσης του που είχε μέχρι πρότινος η Chevrolet. Και το μέλλον του ήρθε να επιβεβαιώσει σήμερα το Groupe Renault (όπου ανήκει η AvtoVAZ), διά στόματος Luca de Meo.

To Business Unit που δημιουργήθηκε με την Dacia θα επιτρέψει στη Lada να επωφεληθεί από την πρόσφατη σπονδυλωτή πλατφόρμα CMF στη έκδοση B. Αυτή που θα χρησιμοποιηθεί για τη μελλοντική γενιά του Niva που επιβεβαιώθηκε για το 2024.

Lada Niva Vision & Dacia Bigster
Τα πρωτότυπα σκίτσα των Lada Niva Vision και του C-SUV της Dacia, του Bigster


«Η γκάμα προϊόντων της Lada και της Dacia θα βασίζονται στην πολύ ευέλικτη και ανταγωνιστική ως προς το κόστος πλατφόρμα CMF-B. Μαζί, οι δύο φίρμες θα παράγουν ετησίως περισσότερα από ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα που θα βασίζονται σε αυτή την πλατφόρμα, περνώντας από τις τέσσερις υφιστάμενες αρχιτεκτονικές σε μία και από τους 18 τύπους αμαξώματος σε μέχρι 11. Ο κοινός στόχος είναι να απελευθερωθεί το δυναμικό της Lada και της Dacia, καθιστώντας τις πλήρη διεθνή εμπορικά σήματα, για να μπορούν να υπερβούν την τρέχουσα εμπορική τους περίμετρο όσον αφορά τις αγορές και τις κατηγορίες

«Από την πλευρά του προϊόντος, η AvtoVAZ εμπλουτίζει το πρόγραμμα των μοντέλων Lada με τέσσερα νέα αυτοκίνητα που θα λανσαριστούν έως το 2025. Περιλαμβανομένης της ολοκαίνουργιας γενιάς του θρυλικού Niva το 2024 και ενός νέου μοντέλου στην κατηγορία C-SUV το 2025, προκειμένου να υποστηρίξει τόσο μερίδιο αγοράς όσο και δημιουργία προστιθέμενης αξίας».

Είναι δυνατή η επιστροφή του Niva πάνω στην πλατφόρμα CMF-B; Το ακούμε μάλλον απίθανο, καθώς ο στόχος της Lada είναι η σκληροτράχηλων απαιτήσεων Ρωσία, όπου κατέχει μερίδιο 20%.  Με ανύπαρκτο δίκτυο εκτός χώρας και με πρόγραμμα η Lada και η Dacia να μοιράζονται πλέον τα πάντα, φαίνεται απίθανο η Renault να τις ρίξει να φαγωθούν μεταξύ τους στη Δυτική Ευρώπη.