
Mazda: Έρχεται ο διάδοχος του RX-7 και νέο Miata
Η Mazda επιβεβαιώνει τα σενάρια περί επιστροφής ενός σπορ μοντέλου με περιστροφικό κινητήρα, που θα μπορούσε να αποτελέσει πνευματικό διάδοχο του RX-7, ενώ παράλληλα ετοιμάζει και τη νέα γενιά του εμβληματικού Miata.


Σε μια εποχή που οι αμιγώς σπορ κατασκευές σπανίζουν και οι θερμικοί κινητήρες τείνουν να εξαφανιστούν, η Mazda διατηρεί ζωντανή τη φλόγα του οδηγικού πάθους. Το Mazda Iconic SP, το εντυπωσιακό πρωτότυπο που έκλεψε τις εντυπώσεις στο Japan Mobility Show του 2023, φαίνεται πως βρίσκεται όλο και πιο κοντά να λάβει το πράσινο φως για την παραγωγή του.
Μάλιστα, σύμφωνα με δηλώσεις υψηλόβαθμων στελεχών της ιαπωνικής φίρμας, το Iconic SP δεν προορίζεται ως διάδοχος του Miata αλλά ως ένα νέο, ξεχωριστό κεφάλαιο για τη μάρκα και ενδεχομένως ως ένας άξιος απόγονος του Mazda RX-7.
Μιλώντας σε αμερικανικά μέσα, ο Ryuichi Umeshita, Chief Technical Officer της Mazda, ξεκαθάρισε ότι το Iconic SP δεν αντικαθιστά το Miata. «Θα είναι μεγαλύτερο από το Roadster. Μπορείτε να περιμένετε πως το Iconic SP θα αποτελέσει έναν καλό διάδοχο του RX-7», ανέφερε χαρακτηριστικά, αναζωπυρώνοντας τις ελπίδες των φίλων της περιστροφικής τεχνολογίας και των σπορ πισωκίνητων κουπέ.
Το πρωτότυπο Mazda Iconic SP δείχνει έτοιμο για παραγωγή, με στόχο να αναβιώσει το πνεύμα του RX-7 και να πλαισιώσει το νέο Miata
Το πρωτότυπο Iconic SP παρουσιάστηκε με μια καινοτόμα υβριδική διάταξη, η οποία περιλαμβάνει δύο ρότορες και έναν ηλεκτροκινητήρα. Ο περιστροφικός κινητήρας δεν κινεί απευθείας τους τροχούς, αλλά λειτουργεί ως γεννήτρια για τη φόρτιση της μπαταρίας, προσφέροντας ευελιξία και επεκτάσιμη αυτονομία.
Ωστόσο, ο Umeshita αποκάλυψε πως εξετάζεται και μία δεύτερη διάταξη, στην οποία ο κινητήρας Wankel θα είναι το κύριο μέσο πρόωσης, κρατώντας ζωντανή τη σύνδεση με τα σπορ μοντέλα του παρελθόντος.
Σε ό,τι αφορά την ονομασία, ο Umeshita ξεκαθάρισε πως το Iconic SP δεν είναι άμεσος διάδοχος υπάρχοντος μοντέλου και άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να λανσαριστεί είτε ως νέο όνομα, είτε με κάποια επαναφορά εμβληματικής ονομασίας -πιθανότερα κάποιου RX, αλλά απέκλεισε το «Cosmo» λέγοντας ότι «υπάρχει ελάχιστη πιθανότητα να το ονομάσουμε έτσι».
Η χρονική στιγμή για την είσοδο στην παραγωγή παραμένει υπό συζήτηση. Αν και ο Umeshita εμφανίστηκε συγκρατημένος, σημειώνοντας ότι η τελική απόφαση εξαρτάται από τη βιωσιμότητα του επιχειρηματικού πλάνου, δημοσιεύματα από την αντίπερα όχθη του ατλαντικού σημειώνουν πως η έκδοση δρόμου του Iconic SP θα μπορούσε να λανσαριστεί ήδη από το 2026, ακόμη και πριν από την πέμπτη γενιά του Mazda Miata (NE).
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Masashi Nakayama, επικεφαλής σχεδιασμού της Mazda, επιβεβαίωσε πως το επόμενο Miata θα διατηρήσει το συμπαγές μέγεθος της τρέχουσας γενιάς ND, ωστόσο η σχεδιαστική του γλώσσα θα επηρεαστεί από το Iconic SP, ενισχύοντας την αισθητική συνοχή στη σπορ γκάμα της μάρκας. Ο Umeshita διαβεβαίωσε επίσης πως όταν έρθει η νέα γενιά NE, θα συνεχίσει να προσφέρεται με χειροκίνητο κιβώτιο, διατηρώντας ζωντανή την οδηγική παράδοση.
Με δεδομένο ότι η Mazda προσανατολίζεται σε μια δύο μοντέλων στρατηγική για τα σπορ αυτοκίνητά της, η συνύπαρξη των Miata NE και Iconic SP διαφαίνεται ως κίνηση-ματ. Το πρώτο θα συνεχίσει την παράδοση των ελαφριών, προσιτών ρόουντστερ, ενώ το δεύτερο θα καλύψει το κενό που άφησαν πίσω τους τα πιο ισχυρά και σοφιστικέ σπορ κουπέ της φίρμας, όπως τα RX-7 και RX-8.