
Mercedes-Benz GLC Coupé τυλίχθηκε στις φλόγες στην Κηφισιά
Μια Mercedes-Benz GLC Coupé πήρε φωτιά. Αλλά το σημαντικό είναι στο πώς κοινοποιήθηκε η είδηση.

Δεν είναι η πρώτη φορά που ένα πολυτελές μοντέλο πέφτει θύμα πυρκαγιάς. Τις πρώτες πρωινές ώρες της 20ης Ιουνίου, μια Mercedes-Benz GLC Coupé στην Κηφισιά τυλίχθηκε στις φλόγες.
Οι δυνάμεις της πυροσβεστικής έσπευσαν ταχύτατα στο συμβάν και κατάφεραν να περιορίσουν την έκταση της φωτιάς, ώστε να μην επεκταθεί από τη Mercedes-Benz GLC Coupé στον περιβάλλοντα χώρο. Όπως φαίνεται στις φωτογραφίες, ακόμα και παρακείμενα φυτά σε απόσταση κάτω του ενός μέτρου παρέμειναν άθικτα.
Κρατάμε μια μικρή επιφύλαξη για την αιτία της ανάφλεξης, αν πρόκειται όντως για βανδαλισμό ή για κάτι που συνδέεται με τα ηλεκτρολογικά του γερμανικού μοντέλου. Αλλά η ουσία της είδησης βρίσκεται αλλού.
Πολλά συγχαρητήρια στους πυροσβέστες για το άριστο έργο τους. Να επιστήσουμε όμως την προσοχή στις προκαταλήψεις περί ηλεκτρικών
Ωστόσο, αυτό που προξενεί περισσότερη αίσθηση στην είδηση είναι ο χαρακτηρισμός της Mercedes-Benz GLC Coupé ως «ηλεκτρικό αυτοκίνητο». Τη στιγμή που αυτό είναι απολύτως αναληθές. Το γερμανικό μοντέλο ήταν διαθέσιμο ως αμιγώς βενζίνης, ντίζελ, plug-in hybrid βενζίνης και πετρελαίου. Η δήλωση έγινε από την Ομάδα Εθελοντών Δασοπυροσβεστών Διασωστών Εκάλη 2000, η οποία κατά τα λεγόμενά της, μετέβη στο συμβάν με ένα όχημα και τρεις εθελοντές. Με τη δημοσίευσή τους στο Facebook να έχει ήδη 36 κοινοποιήσεις.
Οι ίδιοι δηλώνουν εκπαιδευμένοι σε κατασβέσεις που αφορούν BEV, αφού αναφέρουν ότι τον περασμένο Μάιο κλιμάκιο της ομάδας συμμετείχε σε εξειδικευμένη εκπαίδευση αντιμετώπισης πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα, στην Κροατία.
Προφανώς και ο θαυμασμός είναι δεδομένος, ειδικά σε ανθρώπους που εθελοντικά συμμετέχουν σε τέτοιες κοινωφελείς δράσεις. Λίγη προσοχή όμως στο ποια μοντέλα χαρακτηρίζονται ως «ηλεκτρικά», γιατί έτσι διαιωνίζονται οι λανθασμένες προκαταλήψεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ηλεκτροκίνηση… κάτω από το χαλί: Η μελέτη που έκαναν γαργάρα Ελβετοί!
Τον περασμένο Σεπτέμβρη είχαμε δημοσιεύσει έρευνα του βρετανικού οργανισμού YouGov, που αναδείκνυε ότι η άγνοια σχετικά με τα ηλεκτρικά συμβάλλει στην επιβράδυνση της υιοθέτησής τους. Οι χρήστες θερμικών έπιασαν μέσο όρο βαθμολογίας 2/10 σε κουίζ σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας των BEV.
Μία λανθασμένη άποψη που ακούμε τακτικά και στην πατρίδα μας είναι ότι τα ηλεκτρικά έχουν πολύ μεγαλύτερο ρίσκο φωτιάς. Θυμίζουμε ότι έρευνες των αμερικανικών NTSB (National Transportation Safety Board) και NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) έχουν συγκεντρώσει στοιχεία όπου ανά 100.000 πωλήσεων για το κάθε καύσιμο, η στατιστική αποκαλύπτει ότι πρωταθλητές σε φωτιές είναι τα υβριδικά με 3.474,5 περιπτώσεις, πίσω τους τα μοντέλα βενζίνης με 1.529,9 και τελευταία -δηλαδή ασφαλέστερα- τα ηλεκτρικά με 25,1! Με στρογγυλοποίηση, για να γίνουν πιο εύπεπτα τα νούμερα, μιλάμε για 3.500 vs 1.500 vs 25!
Το ίδιο «παράπτωμα» με τους εθελοντές έκανε και ο Δήμος 3Β. Σε άσκηση πυρασφάλειας που πραγματοποιήθηκε στις αρχές του περασμένου μήνα, χρησιμοποίησαν ως μοντέλο ένα Tesla Model Y.
Οι εικόνες με το ηλεκτρικό crossover να έχει περικυκλωθεί από πορτοκαλί καπνούς και τους πυροσβέστες να το σημαδεύουν με τις μάνικες έκαναν τον γύρο του διαδικτύου. Άθελά τους, όλοι οι παραπάνω συντελούν στην υιοθέτηση από το ευρύ κοινό μιας λανθασμένης αντίληψης. Που δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα και καθυστερεί τη διάδοση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας.