Το κύκνειο άσμα για τον V12 της Lamborghini με δύο νέα μοντέλα

Το κύκνειο άσμα για τον V12 της Lamborghini με δύο νέα μοντέλα

Η Lamborghini γράφει τους τίτλους τέλους του κινητήρα V12, με δύο νέα μοντέλα πάνω στην Aventador. Την κουπέ Invencible και τη ρόουντστερ Autentica.

Αν και τον ρόλο του τελευταίου μοντέλου με τον θρυλικό V12 της Lamborghini όλοι πιστέψαμε πως τον είχε η Ultimae, η ιταλική εταιρεία έρχεται τώρα να μας διαψεύσει με τα δύο νεότερα μοντέλα της.

Πρόκειται για την Lamborghini Invencible και την Autentica, δύο μοντέλα που ενσωματώνουν στοιχεία και από άλλες παραλλαγές της Aventador στην οποία βασίζονται αλλά και με αναφορές σε άλλα πιο ειδικά μοντέλα της. 

Lamborghini Invencible

Πιο συγκεκριμένα, τα δύο μοντέλα έχουν σχεδιαστικά στοιχεία από την Reventon αλλά και από τη Veneno, δύο εκ των πιο σπάνιων και ακριβών Lamborghini που έχουν κατασκευαστεί ποτέ.

Η Lamborghini εξέλιξε δύο γενιές κινητήρων V12 κατά τη διάρκεια της ιστορίας της, αμφότερες εξελιγμένες in-house. 

Για την ρόουντστερ Autentica δε, ο σχεδιασμός τη οροφής προέρχεται από την αγωνιστική Essenza SCV12. Επιπλέον, από την Sesto Elemento έχει εμπνευστεί η σχεδίαση των πίσω φτερών αλλά και η δομή του σασί, το οποίο προέρχεται από αυτό της Aventador αλλά είναι εξ' ολοκλήρου κατασκευασμένο από ανθρακόνημα.

Lamborghini Autentica

Και τα δύο μοντέλα χρησιμοποιούν τον ατμοσφαιρικό V12 της εταιρείας στην πιο ισχυρή έκδοσή του, όπως δηλαδή και στην περίπτωση της Ultimae.

Η απόδοση έτσι ανέρχεται στους 769 PS και η ροπή στα 720 Νm, που βγαίνουν στον δρόμο από το σύστημα τετρακίνησης της Lamborghini και από το 7τάχυτο κιβώτιο ISR.

Lamborghini Autentica

Αν και δεν υπάρχουν στοιχεία για την τιμή των δύο μοντέλων, θεωρείται βέβαιο πως αυτή θα ξεπερνά αρκετά το κόστος των €600.000 της Utlimae, μιας και θα παραχθούν σε λιγότερα από τα 350 κουπέ και 250 ρόουντστερ κομμάτια αυτής.

Σε κάθε περίπτωση αυτή είναι η τελευταία φορά που θα δούμε και θα ακούσουμε τον V12  της Lamborghini, αφού αυτός αντικαθίσταται από έναν νεότερο V12 με υβριδική τεχνολογία, με την Lamborghini να προχωρά στον εξηλεκτρισμό της γκάμας της, κάτι που σκοπεύει να ολοκληρωθεί μέχρι το 2030. 

Και ολίγη Ιστορία... 

Η αρχιτεκτονική V12 στα μοτέρ, να πούμε εδώ ότι είναι (ήταν, τέλος πάντων) στενά συνδεδεμένη με την ιταλική μάρκα.

Όταν ο Ferruccio Lamborghini ξεκίνησε να ανταγωνιστεί τη Ferrari, ανέθεσε στον Giotto Bizzarrini να σχεδιάσει τον κινητήρα. Σύμφωνα μάλιστα με κάποιες πηγές, του έδινε μπόνους για κάθε παραπάνω άλογο σε σχέση με αυτά που απέδιδε ο V12 της Ferrari

Η πρώτη γενιά Lamborghini V12 ήταν ένας ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας με άνοιγμα 60° και ήταν το πρώτο μοτέρ εσωτερικής καύσης που κατασκευάστηκε ποτέ από την εταιρεία. Μπήκε δε για πρώτη φορά στην παραγωγή το 1963 ως 3,5λιτρος (3.465 cc), τοποθετημένος στο πρώτο μοντέλο της Lamborghini, τη 350GT

Το πρώτο μοντέλο χρησίμευσε ως βάση για τις παραλλαγές του V12 σε μεταγενέστερα μοντέλα, όπως η 400GT (1966), η Espada (1968), η Islero (1968) και η Jarama (1970). Με την τελευταία εκδοχή του να φτάνει τα 365 άλογα στη Jarama S που ήταν ίσως το αγαπημένο μοντέλο του Ferruccio.

Lamborghini V12 engine

Η Miura, που δημιουργήθηκε το 1966 και εξελίχθηκε σε SV το 1971, έσπασε όλους τους κανόνες. Ο V12 μεταφέρθηκε στο κέντρο του αυτοκινήτου, εξασφαλίζοντας βελτιωμένη κατανομή βάρους και φθάνοντας τα 370 άλογα. 

Με την Countach το 1974, ο κινητήρας μετακινήθηκε ακόμα πιο πίσω, ενώ με την LM002 (1986), ο V12 με χωρητικότητα 5,2 λίτρων και ισχύ 444 PS μπήκε στο μηχανοστάσιο του πρώτου SUV της εταιρείας.

Lamborghini V12 engine

Ωστόσο, η εξέλιξη του V12 δεν σταμάτησε εδώ. Η Diablo (1990) με 5,7 λίτρα και 485 άλογα, διατήρησε την ίδια, κέντρο-πισωμήχανη θέση με την Countach, αλλά για πρώτη φορά συνδυαζόταν με τετρακίνηση.

Ο περιβόητος Lamborghini V12 μπήκε δυναμικά και στον επόμενο αιώνα, με τις Diablo και Murciélago, με αρχική χωρητικότητα 6,2 lt και 580 άλογα. Δεδομένου ότι η Lamborghini εξαγοράστηκε το 1998 από τη γερμανική θυγατρική του Ομίλου Volkswagen, Audi, ο κινητήρας V12 συνέχισε να αναβαθμίζεται, φτάνοντας τελικά στα 6,5 λίτρα και στα 670 άλογα της Murciélago LP670-4 Superveloce.

Lamborghini V12 engine

Με αυτά και με αυτά, πέρασαν σχεδόν 50 χρόνια για να αποφασίσουν εκεί στη Sant’Agata ότι χρειαζόταν ένας νέος, σχεδιασμένος εξαρχής V12. Έτσι το 2011, λανσαρίστηκε ένας ολοκαίνουργιος υπέρ-τετράγωνος 6,5λιτρος κινητήρας V12, ο L539 της Lamborghini της Aventador, με 700 άλογα και 18 κιλά ελαφρύτερος από τον προηγούμενο. Μοτέρ που έφτασε τα 770 άλογα στη σπέσιαλ έκδοση SVJ.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube