BMW i4: Τέσσερις εκδόσεις για την αντίπαλο του Tesla Model 3

BMW i4: Τέσσερις εκδόσεις για την αντίπαλο του Tesla Model 3

Το 2021, η αμιγώς ηλεκτρική μπερλίνα i4 της BMW θα συντίθεται από μια γκάμα πισωκίνητων και τετρακίνητων εκδόσεων, και δύο επιλογές στις συστοιχίες μπαταριών για να ανταγωνιστεί το Tesla Model 3.

Στην κατηγορία των μεσαίων 4θυρων BEV σήμερα στην Ευρώπη υπάρχει διαθέσιμο μόνο το Tesla Model 3. Μια μονοκρατορία που δεν θα διαρκέσει για πολύ. Αρκετοί παραδοσιακοί, αλλά και ένας νεόκοπος premium κατασκευαστής, ολοκληρώνουν την εξέλιξη αντίστοιχων μοντέλων, όπως η BMW με τη μελλοντική i4.

Από το πρωτότυπο στην i4
Είναι κάτι παραπάνω από δύο χρόνια, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2017, όταν η BMW παρουσίασε το πρωτότυπο i Vision Dynamics. Μια ηλεκτρική μπερλίνα που υποσχόταν αυτονομία 600 km, 200 km/h τελική και 0-100 km/h σε 4”. Με άλλα λόγια μια ευθεία απάντηση στον αμερικανικό ανταγωνισμό, ο οποίος θα ξεκινούσε την καριέρα του στην Ευρώπη στις αρχές του 2019 -όπως και το έκανε.

Από τότε μέχρι σήμερα, το φουτουριστικό μοντέλο έχει αλλάξει όψη. Και στη μορφή παραγωγής θα είναι μια 4 Series Gran Coupé σε 100% ηλεκτρική έκδοση. Επομένως, εδώ δεν έχουμε να κάνουμε μια ειδική πλατφόρμα, όπως συμβαίνει με τη Volkswagen ή την Audi. 

Πιο συγκεκριμένα, η i4 θα είναι υψηλότερη για να φιλοξενήσει το πάτωμα που θα ενσωματώνει τις μπαταρίες, ενώ το προφίλ θα είναι τύπου «fastback». Βλέπουμε λοιπόν ότι έχουμε να κάνουμε με ένα σχεδιασμό που πλησιάζει περισσότερο προς τις κλασικές BMW έστω και με την αμφιλεγόμενη, ευμεγέθη νέα μάσκα, παρά με ένα αβανγκαρντίστικο σχέδιο όπως αυτό του αστικού i3.

 BMW i Vision Dynamics
Το πρωτότυπο BMW i Vision Dynamics στην ΙΑΑ του 2017 έδωσε το εναρκτήριο λάκτισμα στην i4.


Τέσσερα μοντέλα: i420, i430, i440 και i450
Για να αποφύγει την περίπλοκη ονοματολογία των διαφορετικών i3, η μελλοντική i4 θα υιοθετήσει μια πιο παραδοσιακή προσέγγιση, μάθαμε. Αντί για τα 420d ή 420i ή 420e που χαρακτηρίζουν θερμικές ή υβριδικές εκδόσεις, το i420 θα σηματοδοτήσει την ηλεκτρική. Έτσι, η BMW i420 θα είναι το βασικό μοντέλο της γκάμας, με ηλεκτρομοτέρ περίπου 200 άλογα, κίνηση στον πίσω άξονα και συστοιχία μπαταριών 60 kWh.

Η αμέσως επόμενη θα είναι η i430, με μπαταρία 80 kWh (αυτή της iX3), με ισχύ 265 PS. Η BMW i440 θα φορά δύο ηλεκτρομοτέρ (εμπρός πίσω) με 326 άλογα, θα είναι προφανώς τετρακίνητη και θα διαθέτει μπαταρία χωρητικότητας 60 kWh. Στην κορυφή της γκάμας θα βρίσκεται η i450 με ισχύ 400 ίππων και μπαταρία 80 kWh. Προσώρας δεν προβλέπεται κάποια σπορ έκδοση Μ, αλλά θα υπάρχει στον κατάλογο έκδοση εξοπλισμού M Sport.
 

 Μοντέλο Ισχύς Μπαταρία Αυτονομία
 BMW i420 200 PS 60kWh 300 km
 BMW i430 265 PS 80kWh 600 km
 BMW i440 326 PS 60kWh 300 km
 BMW i450 400 PS 80kWh 600 km

 

 

 



Όσον αφορά την αυτονομία, αυτή θα κυμαίνεται από 300 km για τις i420 και i440 έως τα 600 km που υποσχόταν η BMW με το πρωτότυπο για τις i430 και i450. Η μέγιστη ισχύς φόρτισης θα είναι τουλάχιστον 150 kW για συνεχές ρεύμα μέσω Combo Combo CCS και σε αυτή τη διαμόρφωση θα απαιτούνται περίπου 30 λεπτά της ώρας για φόρτιση 80%.

BMW Concept 4
Το πίσω μέρος του Concept 4 απετέλεσε την έμπνευση για το αντίστοιχο κομμάτι της i4. 


Εμπορική διάθεση από το 2021
Η i4 θα λανσαριστεί κατά τη διάρκεια του 2021, ταυτόχρονα με το crossover iNext και την παραγωγή του αυτοκινήτου θα αναλάβει το εργοστάσιο της BMW στο Μόναχο. Οι i440 και i450 που περιγράφηκαν παραπάνω θα είναι διαθέσιμες κατά προτεραιότητα, ενώ οι άλλες δύο αργότερα. Σε επίπεδο τιμής, η βασική BMW i420 θα ξεκινά στην Ευρώπη από τις €50.000 μείον το μπόνους που ποικίλλει από χώρα σε χώρα. Τιμή που τη βάζει απέναντι στο Model 3 που ξεκινά με την ίδια τιμή στην έκδοση Standard Plus των 409 km αυτονομίας. 

Οι Βαυαροί με την κορυφαία έκδοση μπαταρίας θα αποκτήσουν ένα πλεονέκτημα έναντι του Καλιφορνέζου κατασκευαστή που με το Model 3 φτάνει στα 560 km αυτονομίας. Αλλά και ένα ακόμα πλεονέκτημα που υποστηρίζεται από τη μεγαλύτερη εμπορική εμπειρία της BMW, ειδικά στον τομέα του product management και της τεράστιας βάσηw δεδομένων όσον αφορά τις προτιμήσεις των πελατών. Aυτό μετουσιώνεται σε περισσότερες και πιο εύστοχες δυνατότητες διαμορφώσεων και εξατομίκευσης: Ταπετσαρίες, χρώματα, εξοπλισμός... Ωστόσο, είναι κάτι που γίνεται προφανώς εις βάρος της τελικής τιμής που τείνει να ανεβαίνει πολύ και γρήγορα, ένας τομέας όπου η Tesla αντιπαραβάλλει την απλότητα.

Arctic
Δοκιμές στον Αρκτικό Κύκλο για την ηλεκτρική οικογένεια του Μονάχου. Από αριστερά προς τα δεξιά: BMW iNext, iX3 και i4.


Στην εξίσωση της μάχης στις μεσαίες μπερλίνες BEV, ας μην ξεχνάμε ότι μπαίνουν δυναμικά και άλλες premium φίρμες. Αρχής γενομένης από το Polestar 2, του οποίου η εμπορική διάθεση ξεκινά την επόμενη χρονιά. Τη σκυτάλη στη συνέχεια παίρνει η Audi που ετοιμάζει έναν αντίπαλο του τύπου A5 Sportback e-tron που έχει προγραμματιστεί για το 2022 πάνω στην πλατφόρμα PPE. Και τέλος, η Mercedes-Benz με την EQE που θα ακολουθήσει την EQS που είναι προγραμματισμένη για το 2021.

[Πηγή Automobile-Propre]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube