Ξεκινά η παραγωγή του νέου MINI Countryman στη Λειψία

Ξεκινά η παραγωγή του νέου MINI Countryman στη Λειψία

Στο εργοστάσιο του BMW Group στη Λειψία θα ξεκινήσει η παραγωγή του νέου MINI Countryman.

MINI Countryman

Η μονάδα του BMW Group στη Λειψία θα γίνει το πρώτου εργοστάσιο του γερμανικού Ομίλου παγκοσμίως το οποίο θα κατασκευάζονται μοντέλα δύο διαφορετικών εταιρειών στην ίδια γραμμή παραγωγής, συμπεριλαμβανομένου του νέου MINI Countryman.

Η έναρξη της παραγωγής του επιτυχημένου SUV της MINI σηματοδοτεί μια σειρά από πρωτιές και ορόσημα για το εργοστάσιο του BMW Group στην μεγαλύτερη πόλη της του ομόσπονδου κράτους της Σαξονίας: για πρώτη φορά, ένα μοντέλο μάρκας MINI κατασκευάζεται στη Γερμανία, στην ίδια γραμμή παραγωγής με τις BMW 1 Series και 2 Series.

Την τελευταία πενταετία το BMW Group έχει επενδύσει 700 εκατομμύρια ευρώ προετοιμάζοντας το εργοστάσιο της Λειψίας ώστε να αυξήσει την παραγωγή του και να προσαρμοστεί στις ειδικές απαιτήσεις της MINI. Μέχρι το τέλος του 2024, οι εργαζόμενοι στην παραγωγή θα αυξηθούν κατά 900 και πλέον. Πέραν αυτού, το νέο MINI Countryman αποτελεί καταλύτη για καινοτομίες στη βιώσιμη παραγωγή.

Το MINI Countryman θα γίνει το πρώτο μοντέλο της MINI που θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της BMW στη Λειψία

MINI Countryman

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η BMW 1 Series θα συνεχίσει ως ηλεκτρική

Χάρη στις ευέλικτες δομές συναρμολόγησης, το εργοστάσιο της Λειψίας είναι σε θέση να κατασκευάζει μοντέλα δύο μαρκών με τρία διαφορετικά συστήματα κίνησης, εσωτερικής καύσης, plug-in-hybrid, και αμιγώς ηλεκτρικά, όλα στην ίδια γραμμή παραγωγής. Το MINI Countryman τρίτης γενιάς θα είναι διαθέσιμο με βενζινοκινητήρα, πετρελαιοκινητήρα ή αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, ενώ οι μπαταρίες υψηλής τάσης για το MINI Countryman Electric κατασκευάζονται επίσης στην γερμανική πόλη.

Το BMW Group έχει επενδύσει περίπου 500 εκατομμύρια ευρώ στις εγκαταστάσεις της Λειψίας με σκοπό να αυξήσει τον όγκο παραγωγής νέων μοντέλων. Από το 2018 το τμήμα κατασκευής αμαξωμάτων, το βαφείο, η γραμμή συναρμολόγησης και τα logistics έχουν αναβαθμιστεί με εκτενείς προσθήκες και βελτιώσεις, με αποτέλεσμα η ικανότητα παραγωγής να έχει αυξηθεί από τις 250.000 μονάδες που ήταν μέχρι πρότινος, σε έως και 350.000 μονάδες ετησίως τη στιγμή που γράφεται το εν λόγω άρθρο.

Για την προσαρμογή του συστήματος παραγωγής στις ιδιαίτερες απαιτήσεις του MINI, οι Βαυαροί προχώρησαν σε επένδυση που προσεγγίζει τα 200 εκατομμύρια ευρώ. Σε πρώτη φάση, γύρω στα 100 MINI Countryman την ημέρα θα βγαίνουν από τις γραμμές παραγωγής, με τον αριθμό αυτό να πενταπλασιάζεται μέσα στην επόμενη χρονιά.

MINI Countryman

Αυτά θα προστεθούν στα σχεδόν 1.000 αυτοκίνητα της BMW που ήδη φεύγουν καθημερινά από το εργοστάσιο. Ως εκ τούτου, όχι μόνο διασφαλίζονται οι υπάρχουσες θέσεις εργασίας, αλλά θα δημιουργηθούν έως και 900 νέες στην παραγωγή οχημάτων.

Ένα ακόμα σημαντικό ορόσημο στην ανάπτυξη και επέκταση του εργοστασίου της Λειψίας είναι η μετάβασή του στην ηλεκτροκίνηση. «Η Λειψία παραμένει ηλεκτρική», δηλώνει η Petra Peterhänsel, διευθύντρια του εργοστασίου. «Με τα BMW i3 και i8, ήμασταν πρωτοπόροι της ηλεκτρικής κινητικότητας στο BMW Group και, από το 2024, θα παράγουμε το επόμενο αμιγώς ηλεκτρικό μας αυτοκίνητο: το MINI Countryman Electric. Θα κατασκευάζουμε επίσης τις μπαταρίες υψηλής τάσης που θα χρησιμοποιούνται σε αυτό».

Από του χρόνου το εργοστάσιο του BMW Group στη Λειψία θα διαχειρίζεται ολόκληρη τη διαδικασία παραγωγής για τις μπαταρίες υψηλής τάσης πέμπτης γενιάς, η οποία αποτελείται από τρία στάδια: επίστρωση κυψελών, παραγωγή μονάδων και συναρμολόγηση μπαταριών. Οι πέντε γραμμές επίστρωσης κυψελών, οι τρεις γραμμές παραγωγής μονάδων και η πρώτη γραμμή συναρμολόγησης μπαταριών υψηλής τάσης θα αρχίσουν να λειτουργούν, ενώ μια δεύτερη γραμμή συναρμολόγησης μπαταριών υψηλής τάσης έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το 2024.

MINI Countryman

Η ικανότητα παραγωγής εξαρτημάτων για ηλεκτρικά οχήματα έχει επίσης αυξηθεί, από το 2021, καθιστώντας το εργοστάσιο της Λειψίας σημαντικό προμηθευτή σε όλο το δίκτυο παραγωγής της BMW. Τα εξαρτήματα χρησιμοποιούνται σε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα όπως οι BMW iX1, BMW i4, BMW i5 και BMW iX. Ο τομέας παραγωγής των συγκεκριμένων εξαρτημάτων στη Λειψία απασχολεί σήμερα πάνω από 800 άτομα και υπάρχουν σχέδια για περαιτέρω ανάπτυξη, με επενδύσεις συνολικού ύψους άνω των 800 εκατομμυρίων ευρώ.

Όπως είναι λογικό ένα εργοστάσιο που κατασκευάζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν θα μπορούσε παρά να κλείνει το μάτι στη βιωσιμότητα. «Η βιωσιμότητα είναι στο DNA του εργοστασίου του BMW Group στη Λειψία. Για παράδειγμα, υπάρχει κάτι που όλοι μπορούν να δουν: οι τέσσερις ανεμογεννήτριές μας, οι οποίες παράγουν ηλεκτρική ενέργεια για το εργοστάσιο». εξήγησε η Petra Peterhänsel. Κατασκευάστηκαν το 2013 και αποδίδουν 10 MW (παράγοντας περίπου 25 GWh/χρόνο).

Το δεύτερο ορόσημο ήρθε το 2017, όταν τέθηκε σε λειτουργία το πάρκο αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας σε μπαταρίες. Εξοπλισμένο με έως και 700 μπαταρίες υψηλής τάσης δεύτερης ζωής από οχήματα BMW i3, προσφέρει προσωρινή αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας από τις ανεμογεννήτριες και άλλες πηγές, συμβάλλοντας στη βελτιστοποίηση της διαχείρισης ενέργειας σε τοπικό επίπεδο και στη σταθεροποίηση του δικτύου.

MINI Countryman

«Το όραμά μας στο εργοστάσιο της Λειψίας είναι να απαλλάξουμε όσο το δυνατόν περισσότερο τον τομέα της παραγωγής από τον άνθρακα, αντικαθιστώντας τα ορυκτά καύσιμα με πράσινο υδρογόνο», δήλωσε η Petra Peterhänsel, οριοθετώντας τον μακροπρόθεσμο προσανατολισμό της εγκατάστασης. Αυτό θα απαιτήσει αρκετό πράσινο υδρογόνο από ένα δίκτυο. Επί του παρόντος σχεδιάζεται ένα περιφερειακό δίκτυο υδρογόνου, από το οποίο θα επωφεληθεί το εργοστάσιο της Λειψίας.

 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube