Test drive: BMW 220d Coupé

Test drive: BMW 220d Coupé

Δεν είναι χημεία ούτε μαθηματικά. Είναι απλή λογική. Όσο υπάρχουν ακόμα προτάσεις στην αγορά όπως η BMW 220d Coupé, για πολλούς η ηλεκτροκίνηση θα έρχεται σε δεύτερη μοίρα.

BMW 220d Coupé; Καθημερινά βομβαρδιζόμαστε -και βομβαρδίζουμε και εσάς- με ειδήσεις, εξελίξεις και γεγονότα που αφορούν την ηλεκτροκίνηση. Δεν είμαι από εκείνους που θα κρίνουν βιαστικά, ειδικά σε τόσο πρώιμο στάδιο, εάν η ηλεκτροκίνηση είναι το Άγιο Δισκοπότηρο που αναζητούσε εναγωνίως η αυτοκινητοβιομηχανία για να λυτρωθεί από τις «ρυπογόνες» αμαρτίες της. Είναι πολύ νωρίς ακόμα για ασφαλή συμπεράσματα και πρέπει να δοθεί ο απαραίτητος χρόνος. Όπως συμβαίνει άλλωστε με κάθε μεγάλη αλλαγή.

Είναι όμως κομματάκι περίεργο ότι στο βωμό αυτής της αλλαγής ισοπεδώνονται τα πάντα. Ξαφνικά οι θερμικοί κινητήρες είναι η πηγή όλων των κακών και πρέπει άμεσα να εξαφανιστούν από προσώπου Γης.

Η BMW 220d Coupé όπως και κάθε 2 Series Coupé είναι από τα τελευταία μοντέλα του είδους που χτυπούν ντιρέκτ στο συναίσθημα του οδηγού.

Ενδεχομένως σε καμιά 20αριά χρόνια από σήμερα, οι νεότερες γενιές να βλέπουν τυχαία κάποιο «δεινόσαυρο» του παρελθόντος τις ηλιόλουστες Κυριακές στον δρόμο. Και να τους φαίνεται τόσο «ξένο» και παρωχημένο τεχνολογικά ως εικόνα όσο φαινόταν και σε μας... η ατμομηχανή. Διόλου απίθανο.

Test drive: BMW 220d Coupé, Photo credits DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Ανάμεσα σε αυτό το ομιχλώδες τοπίο όμως που κατακλύζεται από πληθώρα ηλεκτρικών και SUV μοντέλων, η BMW έρχεται να μας υπενθυμίσει ότι το κλασικό σπορ κουπέ αυτοκίνητο υπάρχει. Και η ειρωνεία είναι ότι βρίσκεται στο ζενίθ της τεχνολογικής του εξέλιξης λίγο πριν περάσει στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας!

Η BMW 2 Series Coupé είναι από τα τελευταία μοντέλα του είδους που χτυπούν ντιρέκτ στο συναίσθημα του οδηγού. Και το πιο εντυπωσιακό; Στη ντίζελ εκδοχή της είναι το ίδιο εθιστική όσο και η βενζινοκίνητη που έχουμε ήδη δοκιμάσει.

Τα κλασικά κουπέ αποτελούν είδος προς εξαφάνιση. Διόρθωση, προς αποφυγή παρεξηγήσεων: Αυτά με τις λογικές διαστάσεις, το μακρύ καπό και τα γυμνασμένα καπούλια. Τα κουπέ εν ολίγοις με τις τέλειες αναλογίες και όχι τα θηριώδη SUV με την κεκλιμένη οροφή.

Η BMW 2 Series Coupé κατάφερε να ενώσει σε ένα σουλούπι μεγάλο μέρος από την πλούσια ιστορία της γερμανικής εταιρείας. Από τη 2002 μέχρι και το αντικείμενο των ονειρόξεων των απανταχού petrolheads, την αλήτισσα Μ2.

Οι Βαυαροί όμως δε στάθηκαν μονάχα στην εικόνα. Έφτιαξαν ένα αυτοκίνητο κορυφαίο σε όλους τους τομείς. Η νέα 2άρα δεν έχει καμία συγγένεια με τον «Άσσο». Ανέβηκε επίπεδο και συνέδεσε το DNA της με την 4άρα. Από το μεσαίο κουπέ της φίρμας δανείζεται ολόκληρο το τεχνολογικό της υπόβαθρο. Φέρει δηλαδή υπό σμίκρυνση το πλαίσιο CLAR, τις αναρτήσεις αλλά και τη μετάδοση.

Η BMW 2 Series Coupé μεγάλωσε κατά 10,5 πόντους σε μήκος, είναι πιο φαρδιά κατά 6,4 και χαμηλότερη κατά 2,8 πόντους από την προηγούμενη. Έχει επίσης αυξημένα μετατρόχια κατά 5,4 cm εμπρός και 3,1 cm πίσω, κάθεται πιο χαμηλά στοn δρόμο κατά 1,2 cm και φυσικά, έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 5,1 εκατοστά, συγκριτικά πάντα με την προκάτοχη γενιά.

Test drive: BMW 220d Coupé, Photo credits DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Το πακέτο όμως των αναβαθμίσεων περιλαμβάνει και εκτεταμένη χρήση αλουμινίου. Στην ανάρτηση (γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω), στον κινητήρα και σε πολλά ακόμα μέρη του αμαξώματος ώστε να συγκρατηθεί και το βάρος σε λογικό επίπεδο. Τα 1.655 kg που ζυγίζει η BMW 220d Coupé βέβαια, δεν τα λες και λίγα. Είναι όμως ανεξήγητο ότι δεν τα νιώθεις επ' ουδενί ούτε στον δρόμο ούτε και στην κατανάλωση! Και αυτό είναι τέχνη.

Στην καμπίνα, τα κοινά στοιχεία με τις μεγαλύτερες 3 Series και 4 Series είναι κάτι παραπάνω από εμφανή. Η συγγένεια αυτή δεν είναι κάτι το μεμπτό, ειδικά από τη στιγμή που φέρνει αναβάθμιση στους τομείς της ποιότητας και της τεχνολογίας. Κάθεσαι χαμηλά, γραπώνεις τη παχιά στεφάνη του τιμονιού και με ελάχιστες κινήσεις ρυθμίζεις μέσω του iDrive όποια λειτουργία του οχήματος επιθυμείς. Αυτή η αίσθηση του να είσαι «ένα» με το αυτοκίνητο δεn συγκρίνεται με τίποτα. Και η BMW το προσφέρει απλόχερα στα σπορ μοντέλα της.

Test drive: BMW 220d Coupé, Photo credits DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Οι χώροι για τους πίσω δεν είναι αυτό που θα χαρακτήριζε κάποιος, «άνετοι». Είναι λίγο κλειστοφοβική η αίσθηση, ιδίως εάν είναι μεσαίου αναστήματος και άνω. Ο χώρος για τις αποσκευές πάντως με 390 lt είναι μια χαρά για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Μικρή βέβαια σημασία έχουν όλα αυτά, άπαξ και δώσεις ζωή στο μοτέρ. Το μηχανολογικό pedigree της BMW είναι εδώ. Ατόφιο. Κίνηση πίσω, κατανομή βάρους 50:50 και αυτή η μοναδική αίσθηση που ξέρει να δίνει η βαυαρική φίρμα στα σπορ μοντέλα της σε ό,τι αφορά τη ρύθμιση τιμονιού και φρένων.

Αρχικά τη νιώθεις σφιχτή και γεροδεμένη. Ένα μασίφ πράγμα. Λες, δεν μπορεί, θα ζορίζεται στις λακούβες με αυτές τις προδιαγραφές. Κι όμως. Το πολύ-πολύ σε κάποιες έντονες ανωμαλίες να περάσει ελαφρώς στην καμπίνα ένας μικρός ήχος από την απορρόφηση του κραδασμού. Η ισορροπία της ανάρτησης είναι επιπέδου σεμιναρίου. Εξασφαλίζει κορυφαία άνεση και ιδανικό κοντρόλ του αμαξώματος.

Στο ταξίδι απολαμβάνεις την αίσθηση ενός καθαρόαιμου GT. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική και το πάτημα γεμάτο σιγουριά. Ενώ αφήνοντας πίσω την εθνική και ακολουθώντας το δρόμο της απόλαυσης, ένα δρόμο με στροφές δηλαδή, οι κόμπακτ διαστάσεις της BMW 220d Coupé ταιριάζουν γάντι με το περιβάλλον. Ο δλιτρος ντίζελ με τους 190 PS και τα 400 Nm από τις 1.750 έως τις 2.500 rpm, χρειάζεται απλώς μια εντολή για να αποδείξει τι αξίζει. Χαϊδεύοντας ελαφρά το πεντάλ του γκαζιού κάνεις το αίμα να κυλάει γρήγορα στις φλέβες. Τις δικές σου και τις δικές του.

Test drive: BMW 220d Coupé, Photo credits DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Η δύναμη που ζητάς είναι στα χέρια σου. Από το ραλαντί σχεδόν μέχρι τις 4.000 rpm, το μοτέρ είναι απολαυστικό. Αυτό είναι το πεδίο δράσης του και είναι αρκετό για να ζήσει κανείς όμορφες εμπειρίες. Σαφώς θα ήταν πιο μπρουτάλ, πιο ψυχωμένο εάν στρόφαρε μέχρι ψηλά, έχοντας την ίδια απόδοση...

Θα ήταν η 220i δηλαδή, η οποία προφανώς καίει παραπάνω. Αντίθετα, η BMW 220d Coupé μπορεί να κινηθεί χωρίς να τη λυπηθείς καθόλου (σε μικτό κύκλο), καταναλώνοντας μόλις 6,5 lt/100 km! Αυτό θα πει να τα έχεις όλα...

Το πλαίσιο έχει κορυφαία ακαμψία, υπενθυμίζοντας σου τρόπο τινά, ότι η δύναμη που καλείται να κουμαντάρει είναι λίγη για τις προδιαγραφές του. Το τιμόνι χρειάζεται λεπτούς χειρισμούς. Ακούει στην παραμικρή εντολή και είναι άψογο σε αίσθηση, ακρίβεια και πληροφόρηση. Το 8άρι κιβώτιο ακολουθεί χωρίς δισταγμούς τις προσταγές του οδηγού είτε αυτός θέλει να ανεβάσει γρήγορα μια σχέση είτε ακόμα και να κατεβάσει δύο. Η ανάρτηση από την πλευρά της, όση πίεση και «ένταση» κι αν της βάλεις να διαχειριστεί, είναι εκεί. Θα κοντρολάρει την κλίση της BMW 220d Coupé με μαεστρία, έχοντας την τέλεια επαναφορά ύστερα από κάθε αλλαγή πορείας.

Η αίσθηση συνολικά που αποκομίζεις είναι αυτή της ασφάλειας και της φιλικότητας. Ακόμα κι αν προσπαθήσεις να κουνήσεις βίαια την ουρά, η Σειρά 2 Coupe, θα το κάνει με τρόπο απίστευτα προοδευτικό χωρίς να επιφυλάσσει κάποια δυσάρεστη έκπληξη στον οδηγό. Είναι σίγουρα από τα τελευταία τόσο συμμετοχικά στην οδήγηση μοντέλα της αγοράς.

Συνοψίζοντας, η BMW 220d Coupé, είναι μια πραγματική BMW με ό,τι αυτό συνεπάγεται στη συνείδηση των φανατικών -και μη- οπαδών της φίρμας. Είναι επίσης ένα από τα τελευταία καθαρόαιμα κουπέ του κόσμου μας.

Για την ακρίβεια, εάν εξαιρέσουμε την Toyota με το GR86 και τη Mazda με το MX-5, οι υπόλοιποι έχουν εγκαταλείψει την κλάση προ πολλού! Είναι λυπηρό όταν το συνειδητοποιείς, πόσω μάλλον όταν αναλογίζεσαι ότι σε ένα όχι και τόσο μακρινό παρελθόν, Ιταλοί, Γερμανοί αλλά και Γάλλοι έδιναν ομηρικές μάχες για το ποιος θα δημιουργήσει το καλύτερο κόμπακτ κουπέ της αγοράς...


Τι λέει το DRIVE
H BMW 220d Coupé αποτελεί άξιο μέλος της οικογένειας 2 Series Coupé, ένα από τα τελευταία καθαρόαιμα κουπέ της κλάσης και κατ’ επέκταση ολόκληρης της αγοράς. Ένα κορυφαίο σε ουσία και συναίσθημα μοντέλο που αξίζει μέχρι και το τελευταίο ευρώ της τιμής.
Τιμή Από €43.700
Τεχνολογία, κινητήρας πετρελαίου 1.995 cc, i4, 16v, 2ΕΕΚ, multi-stage τούρμπο, άμεσος ψεκασμός common-rail, ηλεκτρικό μοτέρ 11 PS με συσσωρευτή 0,53 kWh, 190 PS/4.000 rpm, 400 Nm/1.750-2.500 rpm, κίνηση πίσω, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,9”
Τελική ταχύτητα 237 km/h
Μέση κατανάλωση* 6,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2121 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.537 x 1.838 x 1.390 mm
Χώρος αποσκευών 390 lt
Βάρος 1.655 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube