node/43452

Θα μετατρέπατε το αυτοκίνητο σας σε ηλεκτρικό;

Αυτή τη στιγμή στo διεθνές στερέωμα υπάρχουν τουλάχιστον μια ντουζίνα εταιρείες που αναλαμβάνουν να μετατρέψουν το αγαπημένο σας συμβατικό μοντέλο σε ηλεκτρικό. Θα το τολμούσατε;

Είναι πλέον δεδομένο, ότι από το 2030 και μετά η πλειονότητα των κατασκευαστών θα παράγει αποκλειστικά ηλεκτρικά μοντέλα. Σε συνδυασμό δε με τους αυστηρούς περιβαλλοντικούς νόμους και τους περιορισμούς μετακινήσεων στα μεγάλα αστικά κέντρα αυτοκίνητα παλαιού τύπου, με θερμικούς δηλαδή κινητήρες, θα εξελιχθούν σε είδος προς εξαφάνιση.

Θα υπάρξουν βέβαια αρκετοί «petrolheads» που θα φυλάξουν ως κόρην οφθαλμού τους «δεινοσαύρους» τους σε κάποιο γκαράζ. Έστω και για περιορισμένη χρήση. Για μια βόλτα κάποια ηλιόλουστη Κυριακή, για να μάθουν στους νεότερους και να θυμίσουν στους παλαιότερους ότι υπήρχε ζωή και μάλιστα συναρπαστική και προ ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά κυρίως για το συναίσθημα.

Όλοι αυτοί είναι οι τυχεροί της υπόθεσης και κάθε ένας από εμάς θα ήθελε φαντάζομαι να βρίσκεται στη θέση τους. Τι θα γίνει όμως με την πλειονότητα του κοινού που θα αναγκαστεί να αγοράσει ένα νέο ηλεκτρικό μοντέλο; Κι’ αν τα οικονομικά δεδομένα επιτρέπουν την αγορά ενός τέτοιου αυτοκινήτου, έχει καλώς. Ειδάλλως τι γίνεται; 

Δε χωρά αμφιβολία πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα του 2030 θα είναι σαφώς πιο προσιτά στην κτήση απ ότι είναι σήμερα. Και πάλι όμως δε θα είναι «ευκαιρίες»! Δημιουργείται λοιπόν ένα χάσμα στην αγορά. Το «κενό» αυτό, έρχονται να καλύψουν πολλές start-up ανά τον κόσμο όπου αναλαμβάνουν να μετατρέψουν το αγαπημένο σας θερμικό όχημα, σε ηλεκτρικό. 

electric

Η γαλλική εταιρεία, Transition-One, έχει δημιουργήσει ένα «κιτ» το οποίο μπορεί να μετατρέψει συμβατικά μοντέλα, όπως το Fiat 500, το Renault Clio κ.α. σε ηλεκτρικά, μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα και με κόστος που δεν υπερβαίνει τα 8.000 ευρώ. Στόχο της είναι φυσικά να προσφέρει στους κατόχους αυτών των μοντέλων τη δυνατότητα να κινούνται ηλεκτρικά και καθαρά, χωρίς περιορισμούς με το «παλιό» τους αυτοκίνητο, αντί να αγοράσουν κάποιο νέο. 

Η εν λόγω βιομηχανία, αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς την τελευταία 5ετία κι έχει ήδη προσελκύσει το ενδιαφέρον των μεγάλων παικτών του χώρου. Και δεν αναφερόμαστε μονάχα στους κατασκευαστές αλλά κυρίως στους προμηθευτές. Εταιρείες όπως η Michelin, η Bosch και πολλές ακόμα έχουν προσεγγίσει αρκετές από αυτές τις start-up για συνεργασία, βλέποντας πως υπάρχει πολύ ζουμί στην υπόθεση. Για την ακρίβεια, πολλοί υποστηρίζουν ότι αυτές οι εταιρείες είναι το επόμενο μεγάλο trend στο χώρο αφού η αγορά στην οποία απευθύνονται, έχει δισεκατομμύρια πελάτες-ενδιαφερόμενους.

Και δεν είναι μόνο οι κάτοχοι συμβατικών αυτοκινήτων στους οποίους απευθύνονται αλλά κυρίως οι κάτοχοι επαγγελματικών οχημάτων. Η βρετανική Lunaz για παράδειγμα που θεωρείται από τους ειδικούς ως πρωτοπόρος στον εν λόγω τομέα, μετατρέπει από κλασικά μοντέλα, όπως Aston Martin, Range Rover, Bentley, Jaguar, Porsche, Rolls-Royce κ.α. έως ελαφρά αλλά και βαρέα επαγγελματικά. 

Μάλιστα, χτίζει κι ένα νέο εργοστάσιο στο Silverstone στην κεντρική Αγγλία, στο σπίτι του βρετανικού Grand Prix της Formula 1, για να μετατρέψει μέσα στην επόμενη διετία περισσότερα από 1.000 ντίζελ φορτηγά σε αναβαθμισμένα ηλεκτρικά μοντέλα.

 Aston Martin

«Τα κλασικά αυτοκίνητα ήταν το δείγμα γραφής μας για να καταλάβει η αγορά τι πραγματικά είμαστε ικανοί να κάνουμε. Για να υπάρχει όμως ουσιαστικό όφελος στο περιβάλλον, στους ιδιοκτήτες αλλά και σε εμάς ως εταιρεία, πρέπει να εργαστούμε σε ευρεία κλίμακα και συγκεκριμένα στα οχήματα επαγγελματικού σκοπού» έχει δηλώσει χαρακτηριστικά στο πρόσφατο παρελθόν ο ιδρυτής της Lunaz, David Lorenz.

Και δεν έχει άδικο. Το να μετατρέψεις μια κλασική XK120 σε ηλεκτρική δύο είναι τα τινά: Πρώτον, είσαι τρελός για να βάλεις χέρι σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο και δεύτερον, τρελός με πολλά λεφτά. Γιατί στη Lunaz για παράδειγμα, η συγκεκριμένη μετατροπή κοστίζει μίνιμουμ 300.000 ευρώ, σε περίπτωση που τους πας το αυτοκίνητο και ξεπερνά το 1 εκατ. εάν το βρουν αυτοί και αναλάβουν το πρότζεκτ από το μηδέν. 

Προφανώς κάποιος για να δώσει αυτά τα χρήματα, μπορεί να πάρει ότι του αρέσει. Επομένως αυτού του τύπου οι πελάτες, μπορεί να μην είναι αμελητέα ποσότητα, αφού σύμφωνα με τη Lunaz ξεπερνούν τα 5 εκατ. δεν παύουν όμως να είναι σταγόνα στον ωκεανό, μπροστά στα εκατομμύρια των κοινών θνητών και επαγγελματιών οδηγών!

Η φιλοσοφία αυτών των start-up, εάν το δούμε ψύχραιμα, κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση. Εάν όντως το αποτέλεσμα είναι και αξιοπρεπές, τότε θα δώσει μια βαθιά ανάσα σε μεγάλη μερίδα οδηγών οι οποίοι αντί να χρεωθούν για να αποκτήσουν αναγκαστικά ένα νέο ηλεκτρικό μοντέλο, θα μετατρέψουν το υπάρχουν αυτοκίνητο τους σε ηλεκτρικό με σαφώς μικρότερο κόστος. Το ίδιο ισχύει και για τους επαγγελματίες του είδους. Τώρα, για εκείνους τους ιερόσυλους που έχουν το θράσος να μετατρέπουν κάποια διαμάντια της αυτοκίνησης σε ηλεκτρικά, ειλικρινά, η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά...