Tesla Model X: Πώς κατάφερε να χάσει 181 ολόκληρα κιλά;

Tesla Model X: Πώς κατάφερε να χάσει 181 ολόκληρα κιλά;

O Elon Musk φαίνεται πως είναι ειδικός στις δίαιτες. Μέσα σε 10 χρόνια, το Tesla Model X μείωσε το βάρος του κατά 181 κιλά.

Model X

Οι άνθρωποι συνήθως αυξάνουν το σωματικό τους βάρος καθώς περνούν τα χρόνια. Οι γενιές των αυτοκινήτων τείνουν να κάνουν το ίδιο -εκτός αν πρόκειται για το Model X της Tesla. Πάντα αντισυμβατική, η αμερικανική εταιρεία έχει καταφέρει να περικόψει 181 kg από το απόβαρο του μεγαλύτερου SUV της.

Το σημερινό Tesla Model X μπορεί να φαίνεται σχεδόν αμετάβλητο σε σχέση με την έκδοση που έκανε το ντεμπούτο της το 2015. Ωστόσο, κάτω από αυτή τη γνώριμη σιλουέτα κρύβονται μηχανικά μέρη που έχουν αναδιαμορφωθεί διακριτικά με την πάροδο του χρόνου.

Άλλωστε, ο Elon Musk έχει δηλώσει στο παρελθόν ότι ανά έξι μήνες, κάθε μοντέλο της Tesla δέχεται σημαντικές αλλαγές

Model X

Πώς λοιπόν αφαιρέθηκαν αυτά τα 181 kg σε βάθος δεκαετίας; Ο αντιπρόεδρος μηχανολογίας οχημάτων της Tesla, Lars Moravy, εξήγησε ότι το αρχικό μοντέλο χρησιμοποιούσε έναν βαρύ κινητήρα επαγωγής στους πίσω τροχούς. Πλέον, χρησιμοποιεί έναν ελαφρύτερο κινητήρα μόνιμου μαγνήτη και νέα ημιαξόνια, εξοικονομώντας περίπου 45 kg.

Επιπλέον, η Tesla αναβάθμισε τη συστοιχία μπαταριών το 2021, υιοθετώντας κυψέλες υψηλότερης ενεργειακής πυκνότητας. Έτσι μπόρεσε να αφαιρέσει 300 κυψέλες, ενώ οι δομικές βελτιώσεις της συστοιχίας αφαίρεσαν συνολικά 41 kg.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ποια είναι η αυτονομία του Tesla Model X Plaid στο ταξίδι;

Νέα μέτρα εξοικονόμησης βάρους εφαρμόστηκαν και στο πιο πρόσφατο facelift. Περίπου 36 kg αφαιρέθηκαν από το εσωτερικό, καθώς η Tesla χρησιμοποιεί λεπτότερα υλικά και έχει ενσωματώσει εξαρτήματα αερόσακων απευθείας στην επένδυση της οροφής.

Η 5θέσια έκδοση μειώνει το βάρος κατά επιπλέον 22 kg, χάρη στην αφαίρεση μιας βάσης στήριξης στο πορτμπαγκάζ. Τροποποιήθηκε επίσης η δομή της ζώνης ασφαλείας εξοικονομώντας 2,7 kg, ενώ μειώθηκε και η καλωδίωση υψηλής τάσης κατά 19,9 kg.

Model X

Πρόσφατα ο Jim Farley της Ford σοκαρίστηκε αφού «ξεκοίλιασε» Tesla κι ανακάλυψε ότι η Mustang Mach-E είχε ένα επιπλέον μίλι ηλεκτρικής καλωδίωσης σε σύγκριση με το Model 3.

Το Model X Plaid διαθέτει λιγότερα ψυγεία, αφαιρώντας ακόμη 13,6 kg. Τα μεγάλα αλουμινένια τμήματα που προκύπτουν μέσω megacasting οδήγησαν σε επιπλέον μείωση 9 kg, βελτιώνοντας παράλληλα την ακαμψία. Ακόμη και οι μπροστινές και πίσω προσόψεις έχουν λεπτύνει κατά 0,6 mm, αφαιρώντας άλλα 4,5 kg.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Νισάφι, το Model X Plaid διασύρει το Koenigsegg Agera [video]

Δεν πήγαν όμως όλες οι αλλαγές προς το ελάφρωμα: Οι βαρύτεροι τροχοί, οι πλήμνες και η βελτιωμένη ηχομόνωση πρόσθεσαν λίγη μάζα. Παρ’ όλα αυτά, το Model X παραμένει εξαιρετικά ελαφρύ για την κατηγορία του.

Με βάρος κάτω από 2.370 kg, είναι περί τα 230 kg ελαφρύτερο από μια BMW iX xDrive50 και σχεδόν 270 kg από την ηλεκτρική Porsche Cayenne.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google News Facebook Twitter Instagram YouTube