Ford Fiesta 2021
node/44313

Στοπ για το 3θυρο Ford Fiesta

Το Μπλε Οβάλ θα καταργήσει το 3θυρο Ford Fiesta, προκειμένου να εξορθολογίσει την παραγωγή του, για να ανταποκριθεί στη ζήτηση και να προετοιμάσει τα προσεχή EV του.

Με τη διακοπή της παραγωγής του 3θυρου Ford Fiesta, θα πέσουν και οι τίτλοι τέλους για τα μαζικά σουπερμίνι χωρίς πίσω πόρτες. Μόνο το 3θυρο MINI Hatchback και το FIAT 500 θα παραμείνουν ως οι τελευταίοι προμαχώνες μιας συγκεκριμένης αντίληψης για το πόσες πόρτες χρειάζεται να έχει ένα «μικρό αυτοκίνητο». 

Για το Μπλε Οβάλ, στόχος είναι να εστιάσει εκ νέου στην παραγωγή των πιο κερδοφόρων εκδόσεων του Ford Fiesta και να «δημιουργήσει χώρο» για δύο επερχόμενα ηλεκτρικά μοντέλα που θα κατασκευαστούν σε συνεργασία με τη Volkswagen.

Επομένως, η Ford εντάσσεται και αυτή στην κατηγορία με τα μικρά πολυχρηστικά, αποκλειστικά 5πορτα μοντέλα, διαθέτοντας πλέον το Ford Fiesta αποκλειστικά με πέντε πόρτες, περιλαμβανομένης της έκδοσης ST. 

Τελευταίο μοντέλο που ανθίστατο μεταξύ των μικρών 3θυρων «μαζικών» αυτοκινήτων, το Ford Fiesta λοιπόν ρίχνει το γάντι και αποστερούμενο από τις φθηνότερες εκδόσεις πρόσβασης στην γκάμα του. Αυτή η προσέγγιση όμως, θα ωφελήσει τη Ford σε τρία στάδια.

Ford Fiesta
Και το Ford Fiesta ST θα περιληφθεί στη διακοπή της 3θυρης έκδοσης του σουπερμίνι του Μπλε Οβάλ.


Το πρώτο είναι ότι ο Αμερικανός κατασκευαστής θα μπορέσει να εξαλείψει μια ορισμένη καθυστέρηση όσον αφορά τις παραγγελίες. Το δεύτερο και επόμενο στάδιο είναι ότι θα απλοποιήσει την γκάμα του και θα επικεντρωθεί στις πιο κερδοφόρες εκδόσεις του Ford Fiesta. Τρίτο και τελευταίο, θα ελευθερώσει χώρο στο εργοστάσιο στην Κολωνία για να παράγει ηλεκτρικά μοντέλα χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα MEB του Ομίλου Volkswagen. Και τα οποία θα κατασκευάζονται παράλληλα με το 5θυρο Ford Fiesta στο εργοστάσιο.

Όπως και οι ανταγωνιστές του, το Ford Fiesta αντιμετωπίζει έντονο ανταγωνισμό από μικρά SUV και crossover, ξεκινώντας μάλιστα από το Ford Puma. Τα οποία προσελκύουν περισσότερους πελάτες και προτιμώνται από τους κατασκευαστές επειδή δημιουργούν υψηλότερο περιθώριο κέρδους. Αυτή η έβδομη γενιά του Fiesta που λανσαρίστηκε το 2016 και ανανεώθηκε το 2021 θα μπορούσε επομένως να είναι η τελευταία μιας 3θυρης μανιέρας που ξεκίνησε το 1976 με το λανσάρισμα του Ford Fiesta πρώτης γενιάς.

Μπορεί το 5θυρο Ford Fiesta να συνεχίζεται να κατασκευάζεται στην Κολωνία, το Μπλε Οβάλ όμως θα ξεκινήσει παράλληλα στις γραμμές του εργοστασίου την παραγωγή δύο ηλεκτρικών μοντέλων χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα MEB της Volkswagen. Αρχιτεκτονική που χρησιμοποιείται ήδη για τα VW ID.3, ID.4 και ID.5, Cupra Born και Škoda Enyaq (Coupé) iV. Το πρώτο μοντέλο της Ford θα είναι ένα κόμπακτ SUV, το οποίο θα συνδράμει από το 2024 ένα crossover μικρότερου μεγέθους.

Θυμηθείτε ότι η Ford σχεδιάζει να λανσάρει τουλάχιστον επτά ηλεκτρικά μοντέλα στην ευρωπαϊκή αγορά τα επόμενα χρόνια, περιλαμβανομένης μιας ηλεκτρικής παραλλαγής της Puma και του μικρού επαγγελματικού βαν Transit Courier όπως και της επιβατικής εκδοχής του, Tourneo Courier. 

Το βαν της Ford θα συνεχίσει βέβαια να προσφέρει πάντα κινητήρες βενζίνης και ντίζελ (πιθανότατα εξηλεκτρισμένου) εκτός από το 100% ηλεκτρικό μοντέλο.